1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776598 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: Det är väl ungefär så jag ser på saken också, med det undantaget att jag övervägde ett skyddat boende i Ulam Bator. Permanent.

De svaga resultaten, oron i organisationen och den kompakta tystnaden från alla i ansvariga positioner lär Reandertalarna göra rent hus på årsmötet. Man får hålla Ulam Bator Icebears istället.

wap.hockeysnack.com
Vore kul om vi kunde värva något. Blir nog roligt årsmöte i sommar och går det åt helvete nu i februari och ev i mars. Då blir det nog f-n något vilohem i Ukraina

apropå vilda julfester i premier league, fick det här från polare i Västerås.
"det går någon historia på nätet om att Andreas Lindh nitade Mikael Backlunds farsa på lagets julfest eftersom han gick runt iförd leksandströja..... Tveksamt om det stämmer men med tanke på Lindhs time out så vet man ju inte...."

Frågan är om det inte är Andreas Lindh vi skall värva och inte Mikael Backlund....

Horace76c:
...jag slutade läsa hans svar några dagar efter att sighten lanserades...

någon gång ibland tittar jag in för att få mig ett gott skratt åt hans patetiska svar...

tjugo8:
Förstår mig inte på GD riktigt, varför i hela friden ha en gubbe som bara sitter och är försöker vara en messerschmidt hela tiden.. har han nånsin INTE varit spydig i sina svar???

Huge: Boorks krönikor var helt OK. Ett ganska originiellt grepp, säkert väldigt uppskattat.

Det jag efterlyste var någon typ av kommunikation från klubbledning eller sportleding. Vi ligger risigt till sportsligt och ekonomiskt lär et inte heller vara helt perfekt med tanke på publiksiffrorna. Det är lagledningen som har fått ta all kritik för det dåliga spelet. Hade jag varit Doffe hade jag nog gärna sett att mormor hade klivit in i banan och dragit en del av mediauppmärksamheten till sig och från laget.

Men mormor har nog aldrig känt sig särskilt i rampljuset. Trivs bättre på kontoret bredvid faxen som nu är täckt av damm och spindelväv.

Att kunna se stadens lag kriga om en slutspelsplats i landets populäraste sport måste ses som en förmån, 365 dagar om året...!

Tror ni inte att innvånarna i Leksand, Ängelholm, Umeå etc skulle skriva under på det...?
Varför skulle inte det duga för Gävlebor...?

Bra insändare i ämnet (länk)

Huge: Nej det finns ingen anledning egentligen MEN som Brynäs spelade dom sista matcherna innan uppehållet så finns det tyvärr all anledning att fara det värsta OCH jag är ganska orolig om vi skulle hamna i Kvalserien hur det skulle gå. Är ganska säker på att vi skulle förlora mot Leksand som faktiskt är riktigt bra.. sen är det ju hugget som stucket bland dom andra lagen.

Huge: Blev ett surt äpple för mycket för min del! Så jag får väl sura på ett tag till....;-)

Ansvaret är som sagt tungt på spelarna. Återstår att se om de kan rädda äran.....

JanT: Fy fan va bra skrivet!!

JanT: Skillnaden är ju att Strömberg verkar ha spelarnas förtroende, vilket Boork inte hade när det kom till ett avgörande läge.
Man kan tycka vad man vill om spelarnas del i det hela, men ledningen hade ju i det läget knappast ngt val.
Hade Boork fått fortsätta med ett gäng som inte riktigt trodde på honom, så är jag rädd för att vi i dagsläget redan hade varit klara för KS.
Ett surt äpple att bita i för både dig och mig eftersom vi båda gillar Boork, men det är nog tyvärr den bistra sanningen.

sylf: "Ja, det blir nog topp-4 och semifinal"

Målsättningen var hög och en topp4-placering var ngt man nog såg som det optimala, men knappast med ngn större realism.
Den egentliga och mest realistiska målsättningen var trots allt att ta en slutspelsplats och nå ngn av platserna 6-8.
Trots allt strul så har vi fortfarande en jättechans på slutspelsplats, så jag ser ingen som helst anledning att redan nu kasta yxan i sjön.

GävleLasse: Nånting har man gjort; sparkat iväg den enda person som hade realistiska möjligheter att vända på den här skutan - Leif Boork. Kolla vad SSK gjorde i samma läge; Förlängde med Strömberg!!!

När Boorken fick gå brast det för min del - så mycket klantigheter som ackumulerats under det senaste decenniet kan bara sluta på ett sätt;

KVALSERIEN!

(hamnar vi inte där i år så kan du ge dig f-n på att vi är i samma läge nästa säsong)

Ansvaret vilar tungt på Sjödin & co....

Peja: Ja, Boorks krönikor saknar man faktiskt.
Om det nu var den typen av info som Jompe efterlyste så kan jag hålla med honom i det han undrar över.
Men jag uppfattade det som att han kräver nån sorts information från styrelsen där dom ska sitta och ventilera vilka ev fel man gjort med laget, beklaga sig över situationen överlag, redogöra för hur man ser på framtiden etc.
Såna saker tycker jag man bör vänta med till efter säsongen när man gjort en ordentlig genomgång av vad som gjorts bra och mindre bra.

GävleLasse: "Ja nu var det ju inte serieläget jag anspelade på när jag skrev om 1/5 del utan publiksiffrorna och den ekonomiska biten."

Nä, men det gjorde JAG, eftersom det var just serieläget och lagets insatser som Jompes inlägg handlade om.
Nu avsåg du ngt annat (organisation, ekonomi etc), vilket var omöjligt att utröna av det du skrev i ditt inlägg.

Huge: Ja nu var det ju inte serieläget jag anspelade på när jag skrev om 1/5 del utan publiksiffrorna och den ekonomiska biten. Men iom att den ser precis lika mörk ut som vid det tillfället så kanske du medvetet valde att bortse från det.

Så, vilken information vill ja se? Det där måste vara modern till alla idiotiska frågan... Vad tror du jag vill ha för information? Att man synar hela organisationen i sömmarna för att komma till grunden av de ekonomiska problemen, titta över organisationen för att hitta vägar till ett mer kostnadeffektivt arbetssätt/anställd etc. Nyheter om nya vägar till att återigen vända skeppet. Den nya arenan har gått från att vara ett verktyg som möjliggör ett ekonomiskt uppsving till en ekonomisk börda.

Nyheter som visar att man   g ö r  n å n t i n g

Huge: Jag tycker att det var givande när Boork skrev krönikor på officiella hemsidan. Han gjorde väl det ett par gånger.

GävleLasse: Exakt VILKEN information tycker du då att man borde portionera ut med jämna mellanrum, för att hålla otåliga och gnälliga supportrar på gott humör?

Det har i princip inte hänt nånting sen i våras, när 1/5 av serien var spelad.
Samma gnällspikar som då gnällde, sitter fortfarande och gnäller trots att det är 3 pinnar upp till slutspelsplats och 11 omgångar återstår.

För dessa gnällpikar så har tiden alltid runnit iväg...

"Tystnaden kanske beror på att man själva och spelarna inte har gett upp. Redan innan säsongen visste alla (utom vissa supportrar, som det verkar) att det skulle bli stentufft att bara ta en slutspelsplats."

Jag tycker snarare att tystnaden är ett kvitto på att man står handfallna inför den "oväntade" situation man hamnat i. I mina ögon så hade en konstant aktivitet med löpande information till medlemmar/supportrar ett kvitto på att man INTE gett upp.

Att du hela tiden skjuter det oundvikliga framför dig är ett kvitto på att du är precis av samma skrot och korn som "di där uppe på åsen." Vad har hänt sedan du skrev nåt i stil med "herregud ni gnäller trots att vi bara spelat 1/5 del av serien...

Nu har tiden runnit iväg...

Huge: "Redan innan säsongen visste alla (utom vissa supportrar, som det verkar) att det skulle bli stentufft att bara ta en slutspelsplats."

Fast målsättningen inom gruppen var väl top4...

Huge: "Att ställa sig upp 11 matcher innan serieslut och försöka göra bokslut och när målet man hade innan säsongen dessutom fortfarande finns inom räckhåll"

Ja, det blir nog topp-4 och semifinal...............

Jompe: Tystnaden kanske beror på att man själva och spelarna inte har gett upp. Redan innan säsongen visste alla (utom vissa supportrar, som det verkar) att det skulle bli stentufft att bara ta en slutspelsplats.
Att man hade höga förväntningar och verkligen trodde på en bättre placering som vi nu innehar, är en annan sak. Att ställa sig upp 11 matcher innan serieslut och försöka göra bokslut och när målet man hade innan säsongen dessutom fortfarande finns inom räckhåll, DET hade väl verkligen varit oansvarigt.
Att supportrarna är deprimerade och uppgivna är en annan sak.

Den här uppgivenheten som man ser i inläggen är ju egentligen deprimerande. Vi vill alla ha ett hockeylag vi är stolta över att vara supporters för. Den här säsongen inleddes med stolta trumpetstötar följda av ett präktigt losing streak och sedan dess har vi krigat kring strecken. Egentligen är ju detta bara in i hyllebären deprimerande.

Från mormor hörs inte ett endaste knyst, nada. Inte ens en kommentar till att det blivit så här. Tyst som i graven. Styrelse, inklusive ordförande som jag knappt minns namnet på, samma sak. Inget agerande, inga uttalanden. Man hänger ut 28-årige rookien Doffe, helt mediaotränad, och spelarna att möta medierna. Var är ansvarstagandet, egentligen?

De flesta av oss som skriver här är medlemmar i Brynäs IF. Är man gammalmodig om man tycker att det kanske vore dags att gubbarna på Sätraåsen klev ut och sade något? Något?

Det är ett megaduck bland styrelsen, sportchefen och sportkommittén (eller heter det elitkommittén numera?). Som strategi inför nästa årsmöte lär det absolut inte räcka. Det som återstår för att toppa av anrättningen är väl att man dessutom redovisar ett underskott i affärerna.

Snoop:

Låter verkligen rimligt,då båda lagen befinner sej i fritt fall...

Snoop: Är du Huges bror?

Bissett19: Aldrig att ni åker ut ur ES med de lag ni har, lugn ska ni få se att de blir Brynäs - Timrå i finalen till slut ;)

munkas: Kvalnäs?

munkas:

Namnbyte är jag tveksam till,men Allsvenskan känns närmre än Slutspel just nu...:(

Huge: "Tror inte att styrelsen bryr sig så mkt om vad ett gäng gnällkärringar och ickebrynäsare härinne tycker."

Tydligen så lyssnade dom ju på gnällkärringar när Boorken skulle sparkas eller Tommys lön skulle lyftas...

munkas: Bajskorvsnäs? Då kan dom fortsätta sälja souveninrer som det står BIF på! Men å andra sidan, vem fan köper såna längre......

munkas: Tror inte att styrelsen bryr sig så mkt om vad ett gäng gnällkärringar och ickebrynäsare härinne tycker.
Så du och ditt anhang kan nog sluta hoppas på ett namnbyte....

munkas: Tinanäs, håller jag på. Tinanäs Tommys.

Jompe: "Är det det som är strategin? Brynäs ska värva allsvenskt och hoppas att alla reser sig till elitklass?"

Varför ska de höja sig till elitklass när Brynäs spelar i allsvenskan nästa säsong?

Sen kan jag för mitt liv inte förstå varför du blir så förvånad och upprörd över att Sundlöv tittar på Jocke Lundström. Efter allt skit som den karln har kommit dragandes med till den här sorgliga föreningen ter sig denna lilla fadäs som ett kliv i ett marathonlopp, en piss i oceanen eller grått hår i sjöddas skägg.

Jag tror snarare att dagens trupp skulle bli förstärkta av lite allsvenska dussinlirare, med tanke på att de flesta i Brynäs håller lägre klass än så.
Jag öppnar hela min famn för Jocke!

Sen har jag hört att styrelsen funderar på att ändra namn på föreningen. Tydligen vill de ha hjälp ifrån oss här på hockeysnack, så jag lägger ut förslagen här för allmän beskådan.

Välj ett av följande alternativ: Stryknäs, Floppnäs, Panknäs, Torsknäs Kassnäs, Tinanäs eller Korpnäs.

Väl mött!

Peja: utlänning*

Huss: Antagligen blir det typ Ersberg eller en utlånning som värvas, men man ska aldrig säga aldrig...

Peja: Det blir garanterat en utlänning och Lindbäck som andrakeeper samt Markström som tredjekeeper. Tror du inte?

Huge: Håller med dig. Undrar om Brynäs vågar satsa på Lindbäck-Markström som målvaktspar, det vore STORT.

Peja: Nä, man har ju lite svårt att se Sundlövs uttalande som att Brynäs är på jakt efter en ny förstemålis och denne isf skull vara Lundström.
När det i själva verket är ett allmänt konstaterande att man har ögonen på honom.

Huge: Det är ju uppenbart att Brynäs inte kommer att värva Lundström om man anser både Markström och Markström som bättre.

Rätta mig om jag har fel, men Brynäs värvade väl bara en enda spelare från Allsvenskan inför den här säsongen - Sundström.

Jompe: "Timrå tittar på Månsson och Brynäs tittar på Jocke Lundström, vår tidigare reservmålis, numera i Sundsvall.

Är det det som är strategin? Brynäs ska värva allsvenskt och hoppas att alla reser sig till elitklass?"

Vet inte hur du resonerat eller vart du vill komma, men måste strategin hos Brynäs vara att enbart börja inrikta sig på allsvenska spelare, bara för att Sundlöv nu gjort ett rent allmänt uttalande om att vi har ögonen på Lundström?
Snacka om att göra en höna av en fjäder....

Det som däremot talar emot Lundström när det gäller ett eventuellt klubbyte till Brynäs är att klubben just nu har två yngre talanger på väg upp.
– Vi har Jakob Markström som är född 1990 som är fantastiskt duktig och sedan också Anders Lindbäck, född 1988 som redan gjort en säsong i Allsvenskan. Vi får se vad som händer men just nu är Jocke lite bakom dessa två, säger Sundlöv.

JanT:
Jag vill ha in en toppmålvakt, 2 klassbackar(om en av Angell/Nolander kan behållas), i klasscenter, 1-2 klassforwards (beror på om Månsson stannar eller ej)

Ja, det vill vi nog alla men hoppas inte på alltför mycket så länge nuvarande sportchef sitter och googlar spelare....

Jompe: Ja, det går väl helt enligt talanglöse Mormors strategi; att inte fatta vad Brynäs behöver. Det är ju bara att kolla på värvningarna sen han blev ansvarig, mestadels spelare vi inte behöver/vill ha. Undantagen har kommit under de senaste åren då man iaf har fått in några bra MEN det kan vi antagligen tillskriva Herr Boork.

Byt sportchef NU!

70 Rodrigues: Månsson/Nolander/Angell är väl de spelare som ligger i riskzonen att försvinna. 1 av dessa tror jag är väck - inte rimligt att vi kan behålla alla med nuvarande läge.

Dessa bör vi ej förlänga med nästa säsong;

Sperrle
Korhonen
Sjödin
Hulkkonen
Morin
Salmonsson
Gynge
Karlsson
Molin
Hauhtonen

Jag vill ha in en toppmålvakt, 2 klassbackar(om en av Angell/Nolander kan behållas), i klasscenter, 1-2 klassforwards (beror på om Månsson stannar eller ej)

Breddspelare tar vi från vårt J20-lag!

Försvinner exempelvis Angell+Månsson behöver vi köpa in en hel femma av god klass för att inte hamna i skiten ånyo!

Frågan är om vi i vanlig ordning har råd...........

70 Rodrigues: "Hade jag varit Månsson så hade jag dragit direkt, måste vara oerhört frustrerande att spela i ett sopgäng säsong efter säsong."
Tänk om vi supportrar kunde vara lika flexibla ;-)

Från Micke Sundlöv, uttalande på hockeysverige.se

mattiaskarlgren: Var kommer Lundström-ryktet ifrån?

Jompe: Håller med dig till fullo. Dock ska sägas att jag inte tror på "ryktena" om Lundström. Brynäs måste ha in klass men frågan är vilket år man ska tro att detta sker?

Lunkan:
brynäs har också alltid tillhört topp6

alltid definieras med de senaste 2 åren med undantag för säsongen 2005/2006 då laget slutade 7:a.

Jompe: Tror risken är väldigt stor att vi förlorar både Månsson och Angell till nästa säsong, tyvärr.

« · 980570 · »