1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777344 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada

Häftig vändning av Frölunda i en kokande borg.

49.235 - 4 EQFHC21. JOHANSSON, Mikael 
48.454 - 4 EQFHC12. FABRICIUS, Karl 
 (26. SÖDERHOLM, Toni
 7. NIEMI, Antti-jussi)
44.373 - 4 PP2FHC10. PETTERSSON, Fredrik 
 (20. MÄNTYLÄ, Tuukka
 16. NORDQUIST, Jonas)

Bissett19: Jag äter påskgodis. Håll käften.

Bissett19: För de som nu inte varit i Borgen under ett slutspel så kan det vara en riktigt ordentligt mäktig stämning i plåtskjulet bland all betong och ståplatser. Jag såg två av finalerna där -06 och vid hemmalagets seger i sudden (Joel Lundqvist målskytt) höll väggarna nära på att spricka i byggnaden.

65selander: Bra stämning?

Good lawsuit for that bottle… :-(
6.22 kvar. Nu kör vi igen!

wap.hockeysnack.com
Soluret i frölundaborg måste vi bara köpa in till nästa säsong, då blir vi oslagbara.

rafalski: Nej man måste leda för det att funka :)

rafalski: Ja det blev lite väl struligt på slutet där. Kommer nog bli en del skriverier om det där nu.

rafalski: HAHA den var bra ;)

Bakom Markans insatser får Joacim Eriksson slita hårt för veckopengen.
Han leder mv-statistiken i slutspelet för både J18 och J20:

J20
GAA: 0.50
SVS %: 98.44
SO: 1

J18
GAA: 1.27
SVS %: 94.32
SO: 2

JVM nästa...?

rackham: Det är faktiskt inte omöjligt att både Markström och Eriksson kommer med som underåriga nästa säsong. Markström är väl given, Eriksson inte lika men han borde kunna peta Owuya, Brage.

Peja:

Ja, allt kan hända i och för sig.
Nu tänkte jag närmast på J18-VM i april, men ändå... ;-)

Det finns de som säger att Eriksson tom har större potential än Markström... vi får se hur den vecklas ut...

Ungefär som Mattias Karlsson som i sin första (tränings-) match med Brynäs J18 borta mot DIF i Mälarhöjdens ishall (då utan väggar på kortsidorna) kom in och dominerade fullständigt.
Efter en del omvägar har han nu vecklats ut i en klubb som passar honom bättre än Brynäs.
Han spelar samma roll nu som han gjorde som B-jun.
Potential. Utveckling.

Och tänk att han kunde blivit VIK:are istället om han inte följt med sin kusin och provspelat med Brynäs... = )

Göran B Lundberg har väl inte lugnat sig än. Och så flyttade Nicklas Danielsson till Brynäs från VIK samtidigt... = )

En spelar nu i DIF.
En spelar i FBK.

Att slipa diamanter är ingen enkel konst... om man inte har att göra med de där få som slipar sig själv och har erfaret stöd på hemmaplan (läs Bäckis och Markström)...

rackham: Markström & Eriksson har varit målvaktsparet i 90-landslaget under flera år nu, så du kan nog räkna med att de är det även i J18-VM.

Peja:

Riktigt så enkelt är det nog inte även om det vore kul...

Intressant att se utvecklingen på biljetter till matcherna i Leksand.

Först var alla matcher utsålda, nu verkar det finnas biljetter till alla matcher utom LIF-MIK...
Undrar vad det kan bero på...

Bissett19:
...när jag håller mig borta kommer segrarna...
vi ses på lördag...;)

tjugo8: håll dig borta!!!

Bra start av J-20 i första semin mot DIF.

09.220 - 1 EQBIF12. THEGEL, Henrik 
 (19. LEIDERMARK, Klas)

Bissett19:

25.41 0 - 2 EQ BIF 9. CARLSSON, Jonathan

Peja:
29.201 - 2 EQDIF16. GUTER, Mattias 
 (58. GUSTAFSSON, Carl)

Bissett19:

59.31 1 - 3 EQ BIF 19. LEIDERMARK, Klas ENG
(12. THEGEL, Henrik)

65selander:
Ta och ge pengarna från kankelbärs insamling till Brendl istället, pengarna i sig är ju en piss i mississippi för han men han borde få veta vad vi fans tycker om honom...

Horace76c:
starta en ny insamling då...

tjugo8: Jag funderar på att starta en insamlig för Janne Hauhtonen, hur mycket tror ni han kräver för att avstå de sista 4 matcherna?

Lunkan:
en förpackning Mums-Mums...?

tjugo8: Ja för valium behöver han inte, han har ju redan överdoserat.

Lunkan:
han har överdoserat Mums-Mums också...

65selander:

Nån som minns från vilken säsong detta klipp är hämtat,det känns som om det är måååånga år sen,eller?.......:))

Bissett19: Det där inträffade aldrig i verkligheten! Klippet måste komma från Twilight zone!

Bissett19: Den här killen skulle dom ha lyssnat på från början.

70 Rodrigues: Keb? ;)

Bissett19: Klockrent av Wennerholm!

70 Rodrigues: Håller inte med. Finns det något dummare än att byta tränare halvvägs in i en kvalserie? Jag tror att den oreda det skulle skapa är farligare än den eventuella vinst man skulle få i termer av ett bättre spel. Boork kommer att spela Markström i målet på fredag och återstoden av serien, det är jag hyfsat säker på.

Wennerholm har alltid skrivit skit om Brynäs och det är inte vackert att se vad han nu skriver om den gamla ärevördiga föreningen som körs i botten av egotrippen Boork. Litar inte ett dugg på vad han skriver och håller inte med honom i sak.

Löjligt att komma med såna "KRAV" 3 vinster 1 oavgjord 2 torsk
är det nått att grina om? Mosa Mora nu, så finns chansen!

Jompe: Saken är att Boorken inte skulle ha tagits tillbaka överhuvudtaget, där idiotförklarade sig hela föreningen och en riktig pungspark till laget. Czarnecki skulle ha fått eget ansvar från första början. Apropå mentalträning, hur tror du spelarna reagerade när dom fick höra att Boorken skulle tillbaka? Har väldigt mycket insideinfo om både det ena och det andra.

70 Rodrigues: Beslutet om att ta tillbaka Boork är en annan femma. Hur såg alternativen ut?
1. Man kunde låta Doffe leda laget genom KS. Inget bra alternativ; mycket liten rutin och coach-ansvarig för det svaga spelet som satte oss på KS-plats.
2. Låta Czarnecki komma in direkt från Bofors och ta över Brynäs i kvalspel. Samma sak där. Noll rutin på situationen, dessutom en annan spelidé i huvudet som han inte skulle hinan förmedla till spelarna innan KS var igång. Czarnecki tillsammans med Doffe låter inte heller som en särskilt bra idé.
3. Koork. Rutin så det räcker men med dåliga vibbar med truppen.

Visst, det var ett dåligt beslut att ta in Koork i båset igen, men inget av de andra alternativen var kanonbra heller.

Jag tror säkert att det blev suck och stånk när Koorkens återkomst annonserades.

Jompe: Skulle kanske ha rensat ut spelarna som inte kunde rätta in sig i ledet. Men ledningen lät JAGET gå före LAGET..
BARA därför befinner vi oss där vi gör.

Jompe: Redan innan Östblom tog över så satt Roger Melin arbetslös i Gävle, det är en gåta att dom inte tog in honom på en gång iaf försökte, då hade du och jag inte haft den här diskussionen nu. Brynäs tar idiotbeslut gång på gång på gång, vd är det för idioter uppe på Sätraåsen egentligen?

Jompe:
När jag läser dig skriva Koork, påminns jag om att jag måste notera kommande julsaga i kalendern. Det måste finnas MASSOR att gräva fram till december...

70 Rodrigues: Så berätta då!

70 Rodrigues: En pungspark att ta tillbaka Boork? Nja, spelarna fick bort honom i höstas och sa att det här fixar vi själva. Hur bra gick det då? Pungsparken ska nog snarare spelarna ha. Men Boork kan få en han också för att han petade in Korhonen sist!

70 Rodrigues: Apropå Melin, vi blir inte ens topp-4 i AS är jag rädd...

Gusten:

För att?

sylf:
AMEN !

sylf: "Nja, spelarna fick bort honom i höstas och sa att det här fixar vi själva. Hur bra gick det då? Pungsparken ska nog snarare spelarna ha. Men Boork kan få en han också för att han petade in Korhonen sist"

Tror du verkligen att det bara var spelarna som fick bort honom? Hör av mig via bubbla så ska du få höra!

Bissett19: Jag fick den känslan när jag kombinerade AIK´s förmodade järva satsning och Brynäs beryktade taskiga ekonomi.

70 Rodrigues: Kan man få ta del av de?

Jompe: Saxat från hockeyligan

Brynäs sportchef åter i tjänstBrynäs sportchef Micke Sundlöv är nu friskskriven och har återgått till sin tjänst i föreningen. "Eftersom det är så kort tid kvar av Kvalserien gör vi inga förändringar i befintlig organisation runt sporten" säger Hans-Göran Karlsson som är tf klubbdirektör i ett pressmeddelande. Sundlöv jobbar nu främst med planeringen inför nästa säsong.

Vad finns det att planera inför nästa säsong?

70 Rodrigues: Det finns ett liv etfer denna säsongen också.Frågan är väl bara vilken serie som det skall spelas i. Jag hoppas att ni blir 2:a, och ni har ju ändå ödet i era egna händer.Låt bara Markström stå i mål så ordnar det sig nog.Men Boork kör välm sitt eget race och inte klubbens bästa.

« · 1011740 · »