1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777448 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander:

Bäckis har iaf sommarn utstakad:

Vad ska du göra i sommar, Nicklas Bäckström?
– Jag ska kröka hela sommaren bara.

Bissett19: Han och Ryssen är välkommen till Campingen i Leksand ;-)

65selander:
Vodka-race m Owie...?

tjugo8: Nja en halvjummen Fernet och en torkad köttbit i mitten av bussen funkar fint :-)

Nu är man ju van att se Brynäs förlora mot RBK så det är ju liksom min tur att få se en vinst ;-)

Bissett19: Verkar som mattias får sin idol i Leksand. :-)

65selander:

ja hemska tanke att vänja sig med Prestberg i Leksandsdressen men men göra man 30 mål i Es så är det alltid välkommet men han får sluta med sitt gnällande och divalater om jag skall se nån match :-)

mattias - 74:
Hmm..undra hur prestberg kunde välja leksand??? Han är ju mer än tillräckligt bra för ES??

Horace76c: Money talks, vet du väl...

Bissett19: Nu har du chansen att byta [url=www.brynas.se/templates/BIF_NewsPage.aspx?id=6476]jobb[/url]

Bissett19: Verkar som Danne har gjort sitt i Mannheim och är på väg till brorsan i[url=hd.se/sport/2008/05/10/jakob-hoppas-faa-saellskap-av]RBK[/URL]

65selander: RBK måste va sjuka om dom vill ha DJ dit. Men det är klart dom gör väl som Brynäs, Satsar inte på nått Guld.

65selander: tänk så många så kalladeexperter härinne som inte trodde att Bäckis skulle plats i NHL.

DJ till Rögle man får väl säga grattis då.

arnio: Jag bara var tvungen att spara nåra av dom mest korkade påståendena av självutnämnda hockyexperter, daterade 13 maj 2007:

"Bäckström ÄR hockeyvärldens mest överskattade spelare. Det är ju för fan synd om killen. Han är och förblir en medelmåtta. Dom kommer ju att bokstavligen äta upp honom borta i Amerika. Herregud så pinsamt!"

"XX, du har tyvärr helt rätt i det du säger. Långsam på grillorna, överspelar många sitautioner, visst har han ett bra spelsinne och många smarta passningar, men det går ju sååå långsamt. Missar många avgörande passningar med kontringar som följd och i backcheckingen är han ju inte som en vessla direkt."

"Bäckström kommer aldrig att bli någon superstar i NHL, jag lovar. Att han kan slå en och annan bra macka, ska man inte kunna förvänta sig det av en landslagsspelare? Att sedan Boork sitter i tv och höjer sin adept till skyarna är enbart pinsamt, riktigt pinsamt."

Jag brukar mejla tillbaks dom här citaten till puckona som skrev efter varje Bäckissucce.

Jajjen: Kan direkt säga att jag trodde inte han skulle bli mer än en medelmåtta där borta..men är glad i att ha fel :)

RavenLord: Hans spelsinne är ju lysande och då kvittar det hur långsamt det går. Han spelar med hyffsade lirare därborta vilket givetvis har hjälpt men själv så har jag aldrig tvivlat på Bäckis.

Jajjen: Haha, kul som fan. Idag åker han omkring med ett C på tröjan, hyggligt det när man är 20 bast.

prosten: Att han som verkar rätt blyg och tystlåten va den med Kenny som tog ton och höll i spelarsnacket tidigare var för mig lite oväntat iaf

Jajjen: Du e min idol!!!

Då säger man adjö till denna skithelg. Brynäs back 8 miljoner, MFF förlorar en match som det inte var värda att vinna men surt att tappa sista 5min efter två riktigt fina räddningar utav Sankan,

Hittade detta på KEB's sida Ta en flukt på Brynäs ojämna väg till KS :-)
[url=
www.youtube.com/watch?v=W78t9xDaAjI]Del-1[/url]
[url=
www.youtube.com/watch?v=m-vSIv5lCSc]Del-2[/url]

65selander:

Inlagd igår även här på Hs.

65selander: Ja, det där klippen finns ju även på Hockeysnacks förstasida! Men det är inte så mycket att se - lite roligt dock att höra vissa kommentarer efter 9-1 slakten mot Linköping. Men, nej, det är ju inget nytt direkt. Men kul att kidsen håller på ändå! :-)

Bissett19: Ve fan orkar söka. :-)
Berg: Vem f-n går in på förastasidan :-)

Moderator, bara att radera inläggena från min länkning.

65selander: Jag tycker du gjorde det bra, du försökte ju iaf ;)

wap.hockeysnack.com
Vi har ett gäng Norska militärer på jobbet och är de bjuder så är det med besked. Fri mat och sprit till alla, de har börjat med firandet av 17 maj. Typiskt när det är vit månad

65selander: Vit månad, kokain?

wap.hockeysnack.com
Och när de bjuder... skall det vara. Det är gott med Cola, flatbrød och sö-kött

65selander: Tänkte väl det cola = kokain :)

wap.hockeysnack.com
Lunkan: kan 28 så kan jag :-))

65selander: Ni lirar inte i samma division, han är som en korplirare du är stjärnan i ES :)

65selander: Skit i principen blir man bjuden är det ofint att tacka nej helt enkelt....

65selander: Vit månad, innebär det ingen färgad sprit?
Skall till Oslo imorgon så då lär man få en försmak av det hela...

Nu är Lars Jonsson helt klar! Se Brynäs hemsida för mer info. Känns jävligt skönt!

Undrar om 66Berglund har [url=www.skistar.com/rimg.app?objid=VWC000]skottat[/url] gården ännu? ;-)

när är Brynäs årsmöte?
Hittar inget på brynas.se

tjugo8:

16 juni...

tjugo8: Letade för ett tag sedan efter kallelsen på hemsidan jag med, men den verkar ha fallit ur listan på publicerade nyheter. Informationen finns här: www.brynas.se/templates/BIF_NewsPage.aspx?id=6352

HF: Dom vill väl inte att den ska synas, det kan ju innebära att det kommer folk!

sylf:

Du är rolig du, som en gemensam vän skulle säga, följt av "ok"...

Dax för ryggläge efter en bra dag. Zlatan två målskytt, Ryssarna vänder mot Kanada och tar guldet. Bara på att njuta, i morgon är den grå vardagen här igen.

Lite [url=www.leksandsif.com]humor[/url] på kvällskvisten ;-)

65selander: haha:) den va bra:)

"Luleå har ett bra lag och verkar inte ha samma Hawaii-organisation som Brynäs till exempel", säger Kristofer Berglund.

Det är sånt som kallas tändvätska! (Sen att han kanske har rätt är en annan sak). Nu ska han sitta i sargen i varje byte när han spelar mot Brynäs!

Anders Berg: Tycker Berglund skall fråga deras fans om vad de tycker om LHF som förening....

Anders Berg: Tillsammans med alla era supportrar som säger samma sak då?

Luleås oganisation är inte direkt känd för att vara stabil heller. Hur var det med den där simmtränaren? Ingen succé direkt.

Anders Berg: Nä, Luleås organisation med Obolaffärer, Renbergs uttalanden och div andra mystifikationer i klubben känns ju verkligen som ett under av organisation och stabilitet i jämförelse med Brynäs, eller hur....?

Berglund är en småkaxig finnig tonåring som tror att han är världsstjärna bara för att ett par ES-klubbar visat intresse.
Att öht uttala sig på det sättet om en klubb man bevistat visar på stor omognad, även om det skulle ligga ngt i hans kritik.

Jag tror dock att uttalandet är mer allmänt menat och baserat på det som framkommit i media och att Berglund knappast försökt analysera Brynäs organisation på nåt djupare sätt.
Sen ska man kanske skilja på organisationen kring själva LAGET (tränare, sportchef, målvaktstränare, materialare osv) och övriga som arbetar för klubben.
Det är ju trots allt den förstnämnda delen som spelarna kommer mest i kontakt med.

arnio:

Nej Chrunak var väl ingen höjdare. Vad vet en skåning om Hockey liksom =)

arnio: Hehe..
Glömde Hans Chrunaks smarta uttalanden i hastigheten när vi talar om Hawaii-organisation. Är inte Chrunak från Honolulu förresten?
Jag menar: simning är väl populärt på Hawaii?

« · 1037267 · »