1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777533 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
pinklake: M. Hassel j*vlar va han skjuter!!

Riktigt kul att höra om Vas. Får hoppas att han klarar av det i matcher också!

Bissett19: Har lagt upp några bilder från kvällen... Inte den bästa kvaliteten men i alla fall något för den som vill!

pinklake: tack för dom

Janos Vas var vassast ikväll.. Slog Bäckis i puck-kontroll, samt vann strafftävlingen.. Han verkar ha ett jäkla målsinne och bra kontroll på pucken. Börjar få riktiga förhoppningar på den killen :D

Widing imponerade med speed och ett jäkla skott, Hassel sköt riktigt fint också.

Hietanen har otroliga handleder, det måste han ha förbättrat sedan förra säsongen, fin precision på skotten också..

i övrigt, inte så mycket att rapportera.. de flesta såg pigga ut. Men ovanstående Imponerade stort.

Bissett19: Allvarligt....Ska dom spela i dom där svarta hjälmarna med det där gula skitet på? Ser ju för bedrövligt ut! Tycker jag iaf...

BFG: Nu när man såg dem me dräkten till tycker jag nog att hjälmen funkade ändå.

MarcusElving: Hietanen hade en otrolig klubbteknik och bollkänsla förra säsongen också, men det är inte alltid helt enkelt att visa upp det i matchmoment.

pinklake: Fast tror inte det var över 3000. "Nästan 3000" skriver Brynas.se

Peja: kan stämma, men jag vart imponerad av honom ikväll i alla fall.. kul att se

Jag skiter i hur hjälmarna ser ut - tycker att det är viktigast hur laget spelar. Jag tror dock att laget slutar på plats 10.

Bissett19: Aftonbladet har hakat på Vas victory över Bäckis. ;-)

Bissett19: Ang Gustens Brokeback-läger i Finnskogarna så undrar man vad han serverar i gröten?

65selander:

Kanske en och annan femma från the former republic of CCCP...

BFG: Allvarligt....Ska dom spela i dom där svarta hjälmarna med det där gula skitet på? Ser ju för bedrövligt ut! Tycker jag iaf..."

Nja så farligt var det inte..lite ovant men inte värre än att ex ha en tumme/hand på matchtröjan typ,finns ju värre hjälmar matchtröjor och detaljer än de BIF bär.
FBK när bar de något i sin utrustning som såg bra ut..där kan man snacka om att bli spyfärdig(Matchtröjan ser ut som någon man spytt upp)

Nyström om 10 stycken som floppar i år,mycket Brynäs i hans lista:

1. Michael Sundlöv, sportchef, Brynäs:
Helt obegripligt att han sitter kvar som sportsligt ansvarig i klassiska Brynäs IF. Samme man som sjukskrev sig när läget var som värst i fjol. Sundlöv borde väl veta att det är i motgång man måste vara som starkast.

2. Stephen Dixon, Brynäs:
Brynäs förväntar sig att den här grabben ska centra förstakedjan och därmed leda hela laget i vinter. Dixon är ingen ledare, inget offensivt vapen - utan en defensiv forward som efter flera år i AHL fått stämpeln: ”inte tillräckligt bra för att spela i NHL”.

5. Mathias Månsson, Skellefteå:
Lagkompisarna i Brynäs jublade när Månsson drog från stan. Där ansåg de flesta att Månsson satte sig själv före laget. I Skellefteå ska han spela i förstakedjan

"Leif Boork byter sport. Nu ska han hjälpa till i fotbollslaget IK Brage i fotbollsettan, enligt Dalarnas Tidningar.
Det kanske låter som ett aprilskämt, men det är det inte. Boork ska fungera som någon sorts mentor eller "bollplank" till Brages tränare Anders Sjöö.
"Nej, jag är igen fotbollstränare. Taktik och laguttagningar är Anders roll," svarar Boork på frågan om han inte kommer att lägga sig i taktik och laguttagningar.

Ikväll var dock Boorken i Sandviken och såg på Brynäs mot AIK."

Källa: SvenskaFans.com

rackham: Oldnews, fast datatrafiken ner till Götet är väl lite sisådär ;-)

5,5h kvar till Verka on Tour

65selander:

SvenskaFans.com är väl lite sisådär...

Verka on Tour. Är knätofsarna förvarande?

Götet, förresten.
Stockholm, Verka, Stockholm...

rackham:

"förvarnade", för helvete. Men förvarande blev också bra... ;-)

Nu jeflar är det inte långt kvar....
Nice med 4v semester med Hockey och utflykter i Faraos land.

KalPa på tisdag,vad blir det för värdemätare?
Hur bra är dom?

Storhonken: Bättre än AIK iaf!!!

Storhonken:

Bottenlag i SM-Liiga.

Bissett19: LInden har gjort en kanonvärvning. Se länk!!

Huge:

Öppna fönstret,hör du Bajenklacken??

;)

Bissett19: *ASG*
Var tvungen att testa och öppnade badrumsfönstret.
Hörde nåt som lät som trummor.... ;-)

wap.hockeysnack.com
Bissett: Bajen hör man inte, den söta doften avslöjar vart dom är.

65selander:

Är det inte mobilfritt på Hoas krog,eller sitter du på muggen o trycker nu igen;)

Inget Fernet med till Leksand va?

wap.hockeysnack.com
Bissett: stämmer, sitter ute. Iet Fernet men Tyskt hembränt samt finare saker. Underslafen är min.

70 Rodrigues: Ja det ska bli skoj att se Wickenheiser spela för löven :)

wap.hockeysnack.com
ackam har koll på kalvarna. Våra spöade SSK Borta med 3-2. Nu klistrar jag in från SMS från Rackham. SSK-BIF J18 2-3 (40 min) 0-1 8 27 10, 0-2 14 4 21, 1-2 10 15, 1-3 17 29, 2-3 22 19. Brynäs mål således av Viktor Forsberg, Oliver Lindholm och Christoffer Persson.

wap.hockeysnack.com
Eftersom det är semester så måste jag ge Lunkans polare ett tips. #28 På e Cucina Da Mario har de en förträfflig Pasta al Pollo med Italiens korv. Till det dricker man en pilsner "Castillo" och som en liten gå hem sup tar msn en 6´a Limocetto

Måhända ett inressant nyförvärv ett J-20...

"... Det lag som kanske värvat den bästa utlänningen är inte helt otippat, Norra SuperElits favorit till seriesegern, Brynäs. Spelaren i fråga är en lettisk 89-forward som har imponerat stort i lettiska högstaligan och fullkomligen sprutat in poäng. Vi återkommer dock på måndag om denna övergång (av respekt för Brynäs) och dess namn. Han skall enligt uppgifter till HM vara minst ett par klasser bättre än Timrås två letter - dvs ett riktigt klassförvärv - och en eventuell sevärdhet i J20 SuperElit."

Davydkin:
hm, intressant nyförvärv till J-20 ska det vara...

Davydkin: Hett tips.

Davydkin:
Där har vi alltså Brendls ersättare...
Dom möter ju VIK nästa lördag får ta och spionera lite.

Dacke kommenterar sitt "C" i Radio Gävleborg
Men ganska menlös intervju egentligen...

tjugo8:

Blir nog en riktig tuff nöt mot Kalpa på Tisdag för Brynäs,ikväll spöade dem Luleå med 6-1.
Matchfakta:

KalPa - Luleå HF 6-1 (2-0, 2-0, 2-1)

Maalit:
06.47 1-0 Teemu Hartikainen (Joonas Riekkinen, Juha Virtanen)
19.22 2-0 Tapio Laakso (Tuomas Kiiskinen, Aatu Hämäläinen)

30.12 3-0 Vince Bellissimo (Teemu Virtala, Timo Salo) yv
32.44 4-0 Tuomas Kiiskinen (Tapio Laakso, Mika Järvinen) av

4X.XX 4-1
43.07 5-1 Toni Hyvärinen (Jussi Timonen, Janne Jalasvaara)
47.20 6-1 Tapio Laakso

Bissett19: Är tyvärr inte så svårt att spöa Luleå nuförtiden. Med spelare som Modig, Burström och Almtorp i laget är det snare svårt att inte vinna mot oss.

Bissett19: Kan dom inte låta Bäckström få lira träningsmatcherna med oss nu när han tränar me Brynäs fram till den 5 september?:)

21olsson: Bättre att spela med dom som är i truppen. De ärt de som behöver gnuggas

21olsson:

Det tycker jag låter helt vansinningt.....

Fast lek med tanken att Bäckis fortfarande är våran,en centersida med......

Bäckis
Dixon
Lind
Hansen

.....Skulle ju kännas fint.

Bissett19: Skulle inte tro ni har råd och lösa Bäckis försäkring , och utan försäkring tillåter nog inte Washington honom spela .

Det troliga är ju att om han frågar sin klubb så blir det ett rungande nej .

Alisandali:
Nej jag vet,spekulerade bara just in case Bäckis inte hade blitt proffs....

Men vadå?Vi har ju orörda Brendlstålars.För dem skulle enbart gå till spelartruppen,sa man ifrån styrelsehåll.
Men som vanligt så fanns det väl ett gigantisk hål som man stoppade dem i.
;)

Bissett19: jo ja skämta:) klart att våra spelare måste träna tillsammans. Spelar Dixon på tisdag??

21olsson: Dixon debuterar i Claes Ohlson Cup i Leksand, alltså inte nu på tisdag.

Biljetter till Brynäs-Kapla kan köpas på plats i läkerol arena imorgon va? :D

MarcusElving: Ja, det är nog ingen större risk för att det blir slutsålt.

« · 1054510 · »