1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777611 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Sylf:

undrar varför inte Gusten varit inloggad på länge? Kan väl ha och göra med att det är IDOL på tv ikväll. Mäsken lär nog vara klar nu :)

mattias - 74: ...eller var det Masken..? ;-)

Dream Team:

Nej Mäsken , du vet sådant där man gör i finnmarksskogarna :)

Lasse Jonsson ska ha klivit av isen igår på träning på grund av ryggproblem. Känns lovande..

21olsson: Apropå träningar; är det nån som varit och kollat hur Czarnecki lägger upp ispassen? Kakan klagade ju förra säsongen på dåliga träningar, men jag misstänker att Czarnecki kör ganska hårt.

De jag sett så är det bra tempo ivf. Ska bli kul att se formationerna nu i Sundsvall.

Lindström: troliga formationer i GD

Huss: Jösses vad backsidan ser ihålig ut nu när vi saknar Hietanen och Jonsson.

Måtte vi inte få skador på "fel" spelare under säsongen.

Huss: Vas-Dixon-Hermansson ser helt klart mest "farlig" ut nu när Widing är borta. Kan bli en hel del energi i anfallsspelet i en sån kedja!

Gusten: Tyckte den såg ihålig ut även med Hietanen och Jonsson....

Vad kan man dra för slutsats av Bertilsson och Anderssons inträde annat än att Hassel inte håller måttet som åttonde back.
Kan DIF med sin dåliga ekonomi hyra in en finsk back så borde vi kunna värva en stabil åttonde back.

Hence: Energi = absolut, Mål = tveksamt

Vi får hoppas på en rejäl urladdning mot ett svagt Sundsvall som verkar mest ha matchats mot Div 1 motstånd.
Laget behöver självförtroende i form av många mål inför mötena med Modo och Timrå.

Huss: Hellre en egen junior än en inhyrd finsk back.
Dock hade det ju inte skadat med någon bättre 6-7:e back, för det ser som sagt var tunnt ut nu.

Kan avrappotera att killarna såg avspända å mätta ut efter lunchen..

Lindström: Skriver du en rapport här efter matchen för jag antar att du ska se den?

moreten: det beror på vem av dem som är bäst för laget?

Inte bara div läktarcoacher och okunniga dysterkvistar som tycker att Sunklöv borde ta sitt pick och pack.
Wikegård i sin blogg:

"Under kvalserien när allt, precis allt stog på spel var sportchefen Micke Sundlöw sjukskriven och låg hemma. Men ändå är det Sundlöw som bygger laget, tillsammans med nya tränarna. Idealiskt någon?"

sylf: När förlustraden såg som värst ut för laget fick Sundlöv en direkfråga om det inte fanns några i J-20 laget som kunde lyftas upp och fungera som en injektion. Svaret var nej det fanns inga tillräckligt bra spelare.
Några matcher senare fanns Sandin i laget och i år ventileras det juniorer hej vilt.
Det går fort i hockey....lite väl fort för vår sportchef kan tyckas.

sylf: Så vad gör man inte för att få visa vilket lag som är bäst, var precis ingen höjdare att springa i denna t-shirt i värmen och det var inte precis svalarer och torrare luft inne i Pyramiderna.

65selander: Nej, fy fasen när man kröp längst ner i Cheopspyramiden.
Ingen luft, tokhett och lätt klaustrofobiskt...

Huss + Verka:

Pojkar, pojkar... vad gör ni längst ner i pyramiderna?
Vi siktar mot toppen!
Måste vara roligare att klättra till pyramidens topp än att kräla omkring därnere...

Eller är ni skadade efter sju svåra år...?

rackham: Den stora skillnaden är att man får klättra ner och upp på insidan men inte på utsidan :-)

Skulle vilja se långskånken Rackham i gången :-)

65selander:

Jag är skeptisk, det där låter som nåt den cyklande finnen skulle gilla...! = )

Robert Kristan är uppsatt som left wing i 4:e kedjan i Mora ikväll!
Enligt matchprotokollet iaf.
Kanske kan bli sevärt...

sylf: "Inte bara div läktarcoacher och okunniga dysterkvistar som tycker att Sunklöv borde ta sitt pick och pack.
Wikegård i sin blogg:

"Under kvalserien när allt, precis allt stog på spel var sportchefen Micke Sundlöw sjukskriven och låg hemma. Men ändå är det Sundlöw som bygger laget, tillsammans med nya tränarna. Idealiskt någon?"

Ska man skratta eller gråta?
Vad är det Wikegård vill ha sagt?
Att Sundlöv inte borde bli sjuk för då rasar lagets spel samman?
Ärligt talat: jag tror nog att spelarna var mer oroade och nervösa över det utsatta läget i kvalserien, än över Sundlövs tillfälliga sjukskrivning.
Sundlövs närvaro som fysisk person hade nog gjort varken från eller till vad gäller lagets spel i det läget....

Huge: "Vad är det Wikegård vill ha sagt?"

Att Sunklöv borde insett faktum och avgått!

sylf: "Huge: "Vad är det Wikegård vill ha sagt?"

Att Sunklöv borde insett faktum och avgått!"

Vilket faktum?
Att han råkade bli tillfälligt sjukskriven?

Isf kräver jag Wikegårds omedelbara avgång som bloggare.
Motivering: hans synbarligen tillfälliga sinnesförvirring...

Huge: Det faktum att han hade det yttersta ansvaret för säsongens fiasko, lagbygge.

sylf:

Wikegård?

Skrämmande med så många hakningar o slashingar, hänger vi inte med dem?

rackham: Farbror Bosse!

Enligt GD så var det BIF som brände straffen genom Micke Lind.. Sundsvallsmålvakten räddade med en skridskoparad, allt efter Mads Hansen fällts.. Men vad vet jag??

sista perren är igång.

sylf:

Det var väl ändå Lundström som tog straffen!

sylf: ""Under kvalserien när allt, precis allt stog på spel var sportchefen Micke Sundlöw sjukskriven och låg hemma. Men ändå är det Sundlöw som bygger laget, tillsammans med nya tränarna. Idealiskt någon?"

Läs och begrunda återigen Wikegårds sinnesförvirrade analys:
En tillfällig sjukskrivning under fjolårets KS innebär alltså att han i dagsläget inte skulle vara lämplig som lagbyggare?

Det är inte idealiskt när f.d tränare slår sig på bloggande och kommer med sånt dravel till analys...

Huge:

Wikegård har två år kvar på kontraktet på TV sedan blir han tränare igen...

rackham: Jag hoppas på Brynäs, för det ska bli intressant att se vissa skribenters reaktioner då.

Huge: Klockrent av Wikegård! Kaptenen lämnade det sjunkande skeppet och endast råttorna var kvar. När sen allt rett ut sig kom han krypande tillbaka.

rackham: Om Wikegård nu inte går och blir tillfälligt sjukskriven på TV.
Isf borde han avgå självmant, om det nu finns nån logik i hans egna analyser...

55.070 - 2 EQBIF21. MOLIN, Ove 
 (23. DANIELSSON, Björn)

sylf: Ja, jag riktigt ser framför mig hur alla spelare mitt under kvalserien helt plötsligt tappade allt självförtroende och spel bara för att Sundlöv blev tillfälligt sjukskriven...

Huge: Jag tror du förstår precis vad Wikegård menar, men du ör helt enkelt för inskränkt för att erkänna honom rätt. I brist på annat så gnäller du på hans språk och kommer med pateiska analsyer om att han ska avgå från TV.. VAd har hans arbete på TV at göra med vad han skriver i sin blogg? VET du vad en blogg är? Är det ett sätt för en person att i korthet uttrycka vad vederbörande tycker om saker och ting?

Vad var det Sundlöv gjorde förra säsongen som var så jävla rätt?

Sätt 3an nu för h.....e!!

GävleLasse:

Bli sjukskriven...?

StoltBrynäsare:

Schlut.
0 - 2
(0 - 1, 0 - 0, 0 - 1)
Final score

Poffa:

Mmm...

Aja de är försäsong helt ok!
Borde nog gjort något mål till.

IFSu - Bif
Skott: 20 - 32
Mål: 0 - 2

Bissett19: Kul för Lindbäck att hålla nollan

GävleLasse: """Under kvalserien när allt, precis allt stog på spel var sportchefen Micke Sundlöw sjukskriven och låg hemma. Men ändå är det Sundlöw som bygger laget, tillsammans med nya tränarna. Idealiskt någon?"

Ursäkta, men kan du se nåt vettigt i ovanstående slutsatsdragande?
Varför skulle Sundlövs tillfälliga sjukskrivning under KS vara till men för hans förmåga som lagbyggare i dagsläget tillsammans med Czarnecki?

Och ja, jag vet vad en blogg är: ofta ett forum för svamlande tomtar som försöker pådyvla andra sina ointressanta tankar och funderingar....

Poffa: "Jag hoppas på Brynäs, för det ska bli intressant att se vissa skribenters reaktioner då."

Personligen har jag alltid gillat Wikegård som tränare och han får gärna komma hit när TV-jobbet tagit slut.
Bara han slutar blogga...

« · 1059499 · »