1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777668 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: Näe, Huge rattar ju buss och jag vet inte hur man tar tempen!

sylf: känns skönt att man är popis här inne iallfall.

ante08:
Har ni läst att vi har en "tung skada". Enda "tunga" med den skadan är att jag blir utan min enda hackkyckling (hittills denna säsong)

Horace76c: Inte för att jag har något emot Björne, men det känns ju inte som någon större förlust just nu!

Horace76c: Livet är hårt ibland....

Ville bara gratta till 3 säkra pinnar ikväll. Grattis!
Lova att inte förnedra oss totalt bara.

Hahl Bundy: Något nytt om Wandell?

Gusten: Nä, men jag tror han spelar som tur är.

Hahl Bundy: Det är ert flyt det! Grattis till 3 pinnar dårå...

Hahl Bundy:

Vafan har hänt?En TIKare som är nere på jorden,ni brukar ju gapa om toppfyra o Sm-guld.......:)

Bissett19: Ångesten från förr är tillbaks. Det borde ju ni känna till från fjolåret!
Tänk vad snabbt man glömmer när man för tillfället mår bra. :)

Hahl Bundy:

Från fjolåret?Ångesten har legat som en dimma sen 2003,den kommer nog snart tillbaka igen,jag lovar......

Bissett19: Man brukar ju säga om kvinnor att: You can´t live with them and you can´t live whitout them.
Detsamma kan sägas om ångesten, fast den är nog mer fastklistrad än en varm kvinna. :)

Hahl Bundy: Finns en fin parafras på den meningen: "You can't live with them, and you can't shoot them". :) Stämmer kanske det med

Nu sätter man sig i bilen för att åka den 25,3 mil långa sträckan till E.O.N Arena!

Väl mött. Hoppas det blir lite drag på ståplats från Brynäs sida!

......Så hittade jag detta i min digitalkamera,man undrar ju vad #65 o Huokko snackar om,eller vill man veta det?.......:)

Bissett19:

Jag tror Selander säger, fan får jag en bärs mina är slut :)

Bissett19: ähhöööö, Frågade bara om han ville dricka the... -)

Bissett19: Den stora frågan är ju vem som står bakom Jan Banan och smeker honom i håret. Tycker det ser ut ... kan det vara ... är det Sylf?

Gusten: Fan du kände igen mina transafingrar alltså?!

sylf: Jag glömmer aldrig dom där fingrarna ...

HF: Ja vi får hoppas på det!

Några här som ska vara med på Hockeyfesten föresten?

Bissett19: Var är det där fotot knäppt i för sammanhang?:) Houkko.

Förresten undrar vad hans frisör utprister när han kommer intassande in på
salongen? Fasen, ser ut som han stekt korv i stekpannan och sedan i brist på hushållspapper änvänt håret sitt, för att torka bort flottet:)

Horace76c: Med tanke på att Björne har missat en del av försäsongen sedan spelat med krämpor, så tycker jag hans plus minus pratar sitt tydliga språk, att det är en defensiv forward av rang, som laget kommer absolut att sakna.

Björne brukar väl få några knäppar ibland och producera hyfsat, men generellt en målsumpare, men som sagt, anledningen att han spelar i laget i huvud taget är hans defensiva egenskaper. Kolla in hans backchecking, inställning och likt en terrier vägrar släppa sin motståndare, utan klänger sig kvar i "byxbenen". En oglamourös spelare, men viktig för alla lagbyggen, för att fungera, eller hur Frölunda:)?

Övrigt: Kul att Sandin lyfts upp i kedjehierarkin, ser intressant ut på papperet iaf, med honom Dixon och Granis. Borde kunna smälla i sargerna lite, rent av, trots rena kindergarden numera i Elitserien.

Sedan skönt att det äntligen är match, då väntan efter förnedringen, som man såg på plats, i Karlstad har kännts låååångg:)

Har ni läst Anrells nya krönika om varför Brynäs är bäst just nu?
Rätt trevlig läsning faktiskt! =)

MickeB: Helt rätt. Även om Frölunda iofs börjat varva upp så smått så är Björne en spelartyp som alla tränare vill ha i sitt lag.
Tror inte att nån nybakad junis skulle göra hans jobb så mkt bättre, snarare tvärtom.

Huge: Björne är absolut en bra hockeyspelare, men det finns ju många i Brynäs som det hade varit mycket värre att ha på skadelistan.

moreten: Ang Björne så spelade han med ljumskkänningar innan han blev skadad så att han inte kunde spela.

65selander: Så han spelade fast han inte KUNDE spela!? ;)

Huge: Ja det vimlar inte direkt av defensivt skickliga forwarder i 30 års åldern i Elitserien, som alltid jobbar stenhårt, med en energi och frenesi, likt en junior, men med rutin, som 10 elitsäsonger har givit honom.

Vet även att LHC, var rejält ute efter honom, för ett par år sedan, men han valde att stanna av sociala skäl. Så han är, som du säger, rätt erkänd bland tränare och sportchefer i Elitserien.

Brynäs har ändå ganska gott om denna typ av spelare, så jag både hoppas och tror att det inte ska behöva märkas för mycket. Därimot i ett lag med en mer offensiv lagt balans skulle han definitivt saknas rejält.

65selander: Fick läsa om meningen flera gånger, men nu är jag med på vad du menar.. =)

moreten: Vad begär du utav en som samtalar med Jan "banan", fast skriva på HS via mobiölen och magen full med surkål och veteöl är inte det lättaste ;-)

65selander: Hahaha, nä skriva på mobilen är inte alltid lätt, även fast man inte ätit surkål och druckigt veteöl ;)

moreten: Ja snart ger han väl sig på nästa års fredspristagare också. Anrells hockeykunskap är i nivå med en genomsnittlig schimpans kunskapsnivå i schack. "Thegel, assistkungen", ja visst ja.

moreten: Jamen!! Ett måste varje år!!
Det som är lite synd är att det blir hype på en match som det blir drag på ändå.
Biljetterna till Hockeyfesten är ju betalda å klara sen flera månader.
Skulle ju kanske vara smart av Bif att så ett frö, så att flera kan skapa sin egna hockey fetster.
Man behöver ju inte nödvändigtsvis ha 850 pers, man kanske skulle kunna se till att det var 2-300 pers som kom kanske en ggr i månaden fick biljetter å grejer till bra pris så det INTE bara är tok drag på EN match per år...

Min egna åsikt ivf!!

Tuff start med massor av BP, nu gäller det att samla ihop sig och lyfta upp spelet.

Nu bär det iväg till Mannheim och sjunga upp sig inför Mannheim- Berlin, har nyss lärt mig en ramsa som jag själv tycker är lite för mycket. "Raus Stasi raus.."

1-0 till Mannheim och satan Vilket ös det är här

65selander:

Jo tack,det hördes när du ringde.....;)

Om det är någon som är intresserad så finns det lite bilder från Hockeyfesten nu på www.brynasportalen.se

Tomas Jonsson har aldrig varit så talför som efter förlusten mot MIF i kväll, som vissa i Brynäs så blev det huvudvärk. Gnäller på Lärking

ES kräver mera av gemene man... alltså mera än en några matcher i LIF.

Alltså vi förlorar fem matcher i rad och ligger fortfarande 5:a, SAIK leder ES för 1:a gången och sista på 27 år.

Hade vi vunnit två matcher utav fem så hade vi varit i hybris läge. Problemet är att oavsett om vi hade varit i topp två så hade det varit skit. Vi som gnäller hade varit glada men Huge och vissa andra pårökta saker hade gnällt att vi inte hade legat på första plats... Alltid lätt att varit efterklokt och TextTV är God Almighty.

Allt var så lättare i DEL, alla ogillade D.J i MERC.

65selander: Tänk att såna där läktarhuliganer är så civiliserade så de klipper hål i sin flagga för att inte skymma nödutgångsskylten. Men det är klart, de har väl inte smakat Gevalia än...

Paddan: Har faktiskt inte tänkt på det. Denna bild tänkte jag publicera i Timrås bok men de har nog problem med Challe. ;-)
Men när ni ser denna bild så har jag faktiskt bott i Sundsvall i tre år och stöttat IFK istället för GIF. Spelat på Gärdet mm.

Ni som inte vet vem jag är så är det fettot till höger som är jag.

65selander:

En Tikare har ju sex fingrar,det vet ju alla,men dina tre fingrar vad menas med dem?

;)

Bissett19: Selanders hand ska föreställa TIF märket på bilden ;)

Patrick Thoresen var på tal innan säsongen när en förstecenter skulle värvas. Det var delade meningar kring honom minns jag, själv ville jag jättegärna ha honom i laget. Till slut hamnade han i Lugano och vi tog in Dixon.

Thoresen, till skillnad mot Dixon producerar:

14 matcher, 8 Mål, 14 Assist = 22 Poäng.

Leder poängligan i Schweiz på de siffrorna.

« · 1078041 · »