1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777720 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: Beredskap finns det i Stockholm, helt klart. Tänk när en Bjärn irrade sig i närheten av stan för några år sen. Utryckning med helikopter som skuggade den genom skogen, och stängda dagis.

Ungarna i Överberg lär dom att vissla när de ska gå till skolbussen, alternativt se till att ha cykelramen mellan sig och björnen så det blir lite mer hårdtuggat.

Lyck: I Härdal är det att stanna inne eller ätas ;-)

65selander:

Det kom några centimeter även i slutet av 90-talet...och staden lamslogs
Det var då min väns far (luttrad man inom Gävles räddningstjänst, tror jag) fällde den odödliga kommentaren;

"Nu kan de sitta där med sitt jävla internet!"

tjugo8: Var det inte vår gamle vän Rodrigues som skrek sig hes om att denna var en stjärntränare ;-)

65selander:

Jag som trodde du var på väg till Arlanda för vidare transport till Kallax med Kronflyg...

Vart är världen på väg... = )

Starkt jobbat av SSK,vore skönt om dem är lika givmilda på Måndag.
16.04 3 - 0 SH1 MODO 15. SALOMONSSON, Andreas
(29. MOLINDER, Andreas)
15.45 2 - 0 SH1 MODO 39. SVARTVADET, Per
(18. HÅLLBERG, Per
20. STEEN, Oscar)
14.35 2 min MODO 10. SKRÖDER, Per-åge HOLD

Kung Kenny har vänt matchen mot DIF.
55.12 4 - 3 PP1 RBK 19. JÖNSSON, Kenny
46.24 3 - 3 PP2 RBK 19. JÖNSSON, Kenny

Bissett19: SAIK har utjämnat. 3-3 nu.

Bissett19: Då blir det "crying baby" igen i media. Är på "G" hem nu med en Anti Pasti frän DavMario från Hantverkargatan. Kan Blodin Bella göra reklam så kan jag.

LHC:s mecenat visar att båda fötterna står stadigt förankrade... host, host.

Intressant coachingupplägg också... host, host.

BIF-SSK: verkar inte gå att få in inläggen här så jag ger upp..
Heja Brynäs ikväll! (Tyvärr jobbar man så radio blir det) =(

rackham: Vore ju inte trist om han gillade Gevlia kaffe så skulla han kanske kunna finansierat 4 spelar åt oss oxå..

Lindström:

För långt från Stureplan...

rackham: Kan tänkas..

Lindström: Vinner hellre SM-guld genom spelare som klubben finanserat själva än att någon snuskigt rik jävla brat ska betala allt.. Bättre att kämpa sig till SM-guld och visa hur saker och ting ska gå till, istället för att få allt serverat på silverfat av någon rik jävel.

rackham:

Hoppades du hostade just åt:"Om en kille tar en dum utvisning bänkar han honom med ett sms till tränaren."

Snacka om Pinnochionäsa på Stenbeck där......;)

Bissett19: Själv tycker jag det var fascinerande att han inte ville sponsra AIK för de har huliganer. Och LHC har ju alltid varit en helylleförening.

Bissett19:

Ja... host... just det...

Paddan: Och DIF för att de var ett "affärsmannalag"......Ehhh, IQ fiskmås?

rackham:

Undrar om Stenbeck har koll på Linköping riktigt ??

"Hockeykulturen i Linköping är fantastisk och den finns inte i Stockholm. I Stockholm har du AIK som har problem med huliganer, du har Hammarby som är svaga och du har Djurgården, som min far i och för sig gillade men som är affärsmännens klubb."

Undrar vad han syftar på när han menar att Linköping har en fantastisk hockeykultur ??

Dessutom är det väl fotbollssupportrarna som AIK har problem med ?

Luleå värvar även dem spillror från LHC.

HF:

Niklas Danielsson kan ju utan att rådfråga sin agent,skrek tydligen "Jävla Bögjävel" till Domaren Niklas Persson i Lördags.

Inte så moget kanske.......

;)

Bissett19: Avd skit smart!! Men är ifs Difàre oxå..

Bissett19:

Jag är inte förvånad att Niklas Danielsson skriker det, en riktigt skitstövel både på och utanför banan.

pastorn: Ja, det var väl ungefär detta som gjorde att inte Brynäs valde att satsa på honom heller.

Sjyst av tränare och spelare att tala om hur oroliga de är att bli utan Markström då han drar till JVM..Kul att höra för Kindbäck att de är så grymt oroliga...
Ja de är att visa förtroende för sin andremålvakt det

RavenLord: Lindbäck ska det vara :)

RavenLord: Det är ELIT-idrott, inte förskolan. Klart att Markström är bättre. Om Lindbäck vill visa att han också är bra, har han ju chansen nu.

AVGÅ: Ja självklaret kan man säga att de är ett avbräck men samtidigt inte låta som att nu skiter det sig då vi lär sätta in sopan lindbäck i mål.

Dagisverksamhet det räcker det med på den här sidan

Bissett19:

Artikel om eran favoritback :-)

Tufft att Brynäs ligger 2:a i serien samtidigt som de har -6 i målStatistik :-).

Qvarre: Superdupertufft.

mattias - 74: Danne Boy: - "Jag underpresterade i början och behövde lite matcher för att komma igång."

Underprestera? Hur är det möjligt?

Jompe:

Nu ser det ut som om vi tappar ett par placeringar,FBK o Frölunda leder,så dem kommer passera oss i tabellen.

I matchen SAIK-FBK har dansbandskungarna Jönzzon och Nordztröm linkat ut skadade.....
Mot Sandgrund.

Bissett19:

men där kvitterade Skellefteå.......

Bissett19:

Fortsätter min lilla monolog.SAIK vann i sudden o passerade oss i tabellen på bättre målskillnad.

Gusten:Bumpa.......

Bissett19: Blir väl ett jävla grinande i pressen igen nu då. Så de tre sista målen.

1 Linköpin 25 13  5  7  1  72- 63  45
2 Skelleft 25 10  7  8  3  75- 63  40
3 Brynäs   25 11  5  9  2  57- 63  40
4 Rögle    24 11  5  8  1  69- 62  39
5 Modo     26 11  4 11  2  74- 75  39
6 Färjesta 25 11  5  9  0  57- 54  38
7 Frölunda 24 10  5  9  2  61- 57  37
8 Luleå    25  9  8  8  0  66- 64  35
9 HV71     25  7 10  8  4  67- 69  35
10 Djurgård 26  7  8 11  3  71- 76  32
11 Timrå    25  7  6 12  5  66- 74  32
12 Södertäl 25  5  8 12  2  55- 70  25

såg de tre sista målen... Här är inte Frölundas match med men man får hoppas de körde slut på RBK´s självförtroende ;-)

65selander:

S V O F VÖ GM IM P
1 Linköpin 25 13 5 7 1 72- 63 45
2 Skelleft 25 10 7 8 3 75- 63 40
3 Frölunda 25 11 5 9 2 66- 57 40
4 Brynäs 25 11 5 9 2 57- 63 40
5 Rögle 25 11 5 9 1 69- 67 39
6 Modo 26 11 4 11 2 74- 75 39
7 Färjesta 25 11 5 9 0 57- 54 38
8 Luleå 25 9 8 8 0 66- 64 35
9 HV71 25 7 10 8 4 67- 69 35
10 Djurgård 26 7 8 11 3 71- 76 32
11 Timrå 25 7 6 12 5 66- 74 32
12 Södertäl 25 5 8 12 2 55- 70 25

Jag hade en dröm i natt, som nog dom flesta hoppas blir sann.

NHL beslutade att serielunken skulle kortas ner och avslutas efter nyår. Sen blev det ett förkortat slutspel som var avgjort i mitten av januari. Några spelare var då fortfarande sugna på att spela hockey. Och vips så dök helt plötsligt Bäckis och Ovetjkin upp på Sätraåsen. Dom frågade om dom fick vara med och spela i laget, självklart utan någon ekonomisk ersättning.

Det är fan att man ska vakna när det är som bäst.

Nu är det inte långt kvar. Snart december och alla sitter på helspänn i väntan på Jompes julsaga.

Hong Kong: Ja Jompes Julsaga är legendarisk...En höjdpunkt att se fram emot

GävleLasse: Bättre än den kopierade varianten med födslar, presenter och stjärnor som faller. För det är väl en kopia på Jompes saga?

Hong Kong:Det är nåt om nåt barn och en krubba som får besök av Baloo eller vad det var..eller var det grinchen? jag kanske har fått det om bakfoten..

En sak är klar.. Äter man sillsallad så blir det i alla fall snyggt när man spyr i snön. ;)

GävleLasse: HAhaha!!

GävleLasse:

Jag tror jag har en aning om vad han sitter och kuckilurar på, den gode Jompe... = )

rackham: Jag sitter här och väntar på att få utropa ett äääääntligen ;)

Hong Kong:

= )

GävleLasse:

Läste faktikst hand tidigare julsagor igår och jag skrattar lika mycket fortfarande åt dom.

Skall man våga gissa att Sundlöv och Boorken är huvudrollsinnehavare även i årets avsnitt ??

Nu har Micke skrivit lite om Brynäs tekningar, Jonte Carlsson, Korhonen och Brynäs bidrag till JVM truppen. Gå gärna in och läs och kommentera. Sedan får ni även gärna diskutera det hela här på HS, håller ni med Micke eller tycker ni helt annorlunda?

Bara en tanke. Jag har en påträngande känsla av att Challe kommer att bli första tränare att avgå/sparkas. Dessutom känns det som att det kommer att ske i närtid.

Är det fler som har samma känsla?

« · 1090433 · »