1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777930 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Lindström: Ja verkligen. Vattnas i munnen av den tanken :P haha

andreasknox: Självklart, han förtjänar en smäll extra :P Klart det kommer bli tufft.. Lite optimism och hjärta var nog med i bilden när jag skrev mitt tips :P Brynäs måste vara bättre än ikväll om de ska slå Skellefteå. Det håller inte att göra 1 mål och sen lita på att målvakten ska hålla nollan.

Men som sagt, 4-1 blir det hoppas och tror jag.

MarcusElving: Jag såg inte kvällens match, men nej ett mål räcker knappast
i en match till. Skellefteå kommer säkerligen att vara revanchsugna nåt
grymt så det blir nog tufft, men hoppas publiken kan hjälpa till med på
lördag =) Jag svvaktar med ett tips, men en seger tror jag är fullt möjlig =)

andreasknox: Håller med till 100% hoppas på mycket folk. Jo kom igen nu fegis, säg ett resultat :) hehe

MarcusElving: Kan inte avslöja resultatet i förväg, jag ligger efter på
matchtipset ;P (men jag missade en massa omgångar i början) men okey
Brynäs-Skellefteå 4-3

andreasknox: hehe, själv ligger jag ganska hyfsat till trots att jag aldrig varit någon bra tippare.. får nog kalla det för flyt :P men okej, vi båda tror på 4 mål för Brynäs i alla fall.

MarcusElving: Med reservation för ev ändring ;P Ja du ligger ju bra till!

andreasknox: Med stark betoning på "reservation för ev ändring" skulle jag säga! :D

MarcusElving: Haha jasså? hehe nä dags o sova snart, Godnatt =)

Förresten är det nån som vet varför streaming tv aldrig funkar nu? Verkar
ju inte som att man kan kolla på nästan någon NHL match längre..?

Nån som vet vad som hände med sportbladets omröstning av Elitseriens snyggaste matchtröjor? Jag har iaf inte sett någon uppföljning på det hela sen omröstningen slutade den 7:e

En vinnande formel.

Små hål som upptäcks tidigt kan tätas med hjälp av förebyggande åtgärder, vilket innebär att målvakten inte behöver släppa in mål. Den mest hållbara metoden är alltid att den friska och utvilade målisen står. Ju mer en målvakt står desto större är risken att den blir försvagad.

Om målvakterna får vila några dagar mellan varje gång den stoppar puckar så hinner den återhämta sig tillräkligt för att stoppa målattackerna och reparera den uppkomna skadan för laget. Därför är det viktigt att inte träna eller spela för mycket. Målvakterna klarar ca 5 träningar och matcher per vecka.

Luckor i målet känns ofta inte och ett litet hål kan bli större utan att du märker något förrän hålet är så stort att målvakten släpper in mål. Då krävs oftast en omfattande målproduktion framåt för att kunna vinna poäng.

Jag vet inte om detta ha diskuterats här men sjutton vilken skillnad det kan bli inom svensk idrott.
"Finansdepartementet vill införa sociala avgifter - 31,42 procent - på lönen för den grupp som under begränsad tid arbetar i Sverige. Lagändringen är tänkt att träda i kraft den 1 juli i år."

"Man kan i princip säga att alla idrottsutövare som anlitas av idrottsorganisationer och som inte är i Sverige mer än sex månader kommer att bli motsvarande procent (31,42) dyrare, säger RF:s chefsjurist Christer Pallin till SvD."

Läs mer-klicka på länken.

Nån som vet hur många artistspelare som finns i elitserien i dag och vilka det är?? Skulle vara väldigt intressant med en förtäckning.

Banjotvillingarna angående att de är så lika att medspelarna tar fel vid byten så de blir för många spelare på isen.

- De killar i laget som verkligen känner oss vet att vi är allt annat än lika. Om du tittar på oss så har jag mycket kortare hår, jag tycker inte ens att det nära likt.

Undra hur dom tänkte där egentligen...men dom kanske kör utan hjälm :)

Nu börjar man ana ett superderby i KS Melin med sina Stormtrooperss vann igen samtidigt som MIF förlorade igen. von Krösus loosade mot hjärta... klämmer in att Gustafs korven loosade också fast den är från Borlän e

65selander:

Kärvt är väl bara förnamnet för MIF !

65selander:

Undrar vad Widing tycker om det här ?

mattias - 74: Han reagerar nog på samma sätt som de flesta.

Sura uppstötningar...

mattias - 74: Fin hemsida, jääättefin :)

Hård:

Hagos o gratishockey.Desperationen börjar infinna sej i Kebabstan;)

Bissett19: Var på plats igår och såg matchen, det gick inte en avblåsning utan att de tjatade om den där matchen mot Rögle Bandyklubb.

Bissett19: Jag tror inte att det kommer bli publikrekord. Säkert många som stannar hemma när dom inte vet om dom har en garanterad plats.

AVGÅ: Södertälje borna gor ju bara på hockey när det är gratis. Nä skicka ned dom i Allsvenskan på en gång.

ante08: och sen går det rykten om att Leif Bork bli ny Malmö trännare imrron.

ante08: jag har pratat med Boork idag och han ska kommentera Borås på tisdag så jag tror inte tränar rollen är aktuell.

Huss: Tar hellre Olausson eller Rosén.

HATA LHC!!!!!

30.05 2 - 1 EQ DIF 9. OTTOSSON, Kristofer
(23. BREMBERG, Fredrik
17. ANGER, Niklas)
29.47 1 - 1 PP1 DIF 10. RAGNARSSON, Marcus

Bissett19:

O Linkan gör 3-1 på straff,hmpff.....

Bissett19: Vad fan är den där hobbycluben till för egentligen? Usch!

Gusten:

Får man kalla dem Bajskorvar?isf gör jag det..

Bissett19: Ja tkr du ska dra till med något värre asså!

källan:

Okej då:

Modo!!

Bissett19: Bajskorvar är copywrightad utav Sylf. LHC har ju blandat och gett ett flertal gånger men det har väl gått in och gjort en Live AID för DIF ;-)

Såg att det kostar 2500 att bli ständigt medlem i BIF. När jag anmälde mig kostade det bara 1000. Inflation minst sagt. (tycker iofs att 2500 är billigt)

micke: 1000 spänn, dessutom fick man en matchtröja på köpet. Så det var egentligen bara 500. Vilket kap (det känns fel att säga eftersom det ska vara en självklarhet att vara medlem i världens bästa förening)

Bissett19: "HATA LHC!!!!!"

Kan vi slänga in Frölunda i hatboxen också?

Gusten:

Skönt att Leksand får vara utanför Boxen än så länge :)

mattias - 74: Dom har aldrig sett dagens ljus utanför boxjäveln!

Så har Sundqvist skrivit på för tre år till. Bra--han har sett bättre och bättre ut den här säsongen. Om vi alla förtränger hur han snurrades upp borta mot SAIK så kan vi väl vara överens om att detta var goda nyheter?

Jompe: Ja för fan! Han visar hjärta och är en fighter. Men pga detta så vill jag inte se en förlängning på Nolander ... för jag antar att Carlsson och Bertilsson ingår i Sundlövs planer för nästa säsong, och nån jävla "Kronwallare" vill man ju att det ska finnas plats att drömma om.

Bra med kontinuitet i lagbygget.

Gusten: Japp, Bertilsson ingår i planerna.

Gusten: Känner jag Sunklöv rätt har han Egon Kronwall på span, morfarn!

Går inte att bedöma sportchefens arbete utifrån några enskilda värvningar. Varje värvning har sin unika historia. För att värva Brendl t.ex. räckte det med att vara läskunnig och ha en skattkista med pengar. Granström däremot krävde nåt helt annat; hockeykunnande och lite tur. För att värva Skoog räckte det att vara döv, blind och stum.

Lagets resultat är det mest träffsäkra instrumentet för att bedöma sportchefens insats. Brynäs med Sundlöv som sportchef har den här resultatserien:

2007/08 - 12
2006/07 - 6
2005/06 - 7
2004/05 - 11
2003/04 - 10
2002/03 – 11

Den här serien ger ett VG om man som brynäsare är nöjd med att vi lirar i ES varje år. (Lite för nära att ramla ur några gånger för att ge MVG.)

Om man har förväntat sej spel om medaljerna blir det ett IG.

Och försöker man nå visionen att ”Brynäs IF ska leda utvecklingen inom svensk ishockey” kan det inte bli nåt annat än MIG (Mycket Icke Godkänd.)

Sen finns det en massa faktorer som påverkar sportchefens insats, självklart, men ytterst är det ändå sportchefen som ansvarar för hur laget presterar.

Jajjen: Se bara på LIF hur det gick om man kör på med en samma för länge som inte lyckas. Jag vill ha ett lag som inte riskerar att hamna i KS varje säsong. Det ser bra ut just nu, men det är inte över ännu.

Däremot så tror jag att Sundlöv retirerar om vi hamnar i KS igen.

65selander: "Jag vill ha ett lag som inte riskerar att hamna i KS varje säsong."

Brynäs kanske skulle göra det till sin vision. Skulle göra Sundlövs jobb så mycket enklare.

Vision
Brynäs IF ska ha ett lag som inte riskerar att hamna i KS varje säsong.

Förresten, det målet har ju missats 3 gånger av 6.
Målet "Brynäs ska inte åka ur" däremot innebär 6 rätt av 6 möjliga. Gammalt knep - kan man inte nå målen, ändra på målen.

Jajjen: "Lagets resultat är det mest träffsäkra instrumentet för att bedöma sportchefens insats."

Lustigt resonemang.
Förra säsongen hade vi det på papperet bästa laget på djävligt många år, ett lag som sportchefen alltså ska ha cred för.
Ändå blev vi sist och fick kvala oss kvar.

Vilket visar att det är lite mer komplicerat än att sportchefen skulle ha gjort ett bra jobb när det går bra, och ett dåligt jobb när det går dåligt.

Huge: Välkommen in från ditt parallella universum!

Hur ska man utvärdera Sundlövs arbete om man inte kan utgå från resultat?Finns det nåt annat som är viktigare än resultatet? I en verksamhet som bygger på att visa resultat?

« · 1108984 · »