1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777950 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Jajjen: Det går tydligen inte att bedöma sportchefens insatser, enligt Huge. Men det hindrar inte Huge från att säga att Sundlöv har gjort ett bra jobb. Paradoxalt värre.

Jajjen: "Hur ska man utvärdera Sundlövs arbete om man inte kan utgå från resultat?"

Vem har påstått att man inte kan utgå från resultatet?
Vad ska man annars utgå ifrån?

Frågan gällde ditt påstående om att ett lags resultat är det mest träffsäkra instrumentet för att bedöma en sportchefs insats.

Vilket innebär att fjolårets resultat (sist i ES och kvalspel) alltså på ett träffsäkert sätt skulle ha visat på att sportchefen gjort ett dåligt jobb.

Och ändå tyckte de flesta inför säsongsstarten att han gjort ett riktigt bra jobb, som lyckats värva ihop ett på papperet riktigt bra lag.

Jag får inte riktigt ihop ditt resonemang.
Om du nu inte är en sån som innan fjolårets säsongstart tyckte att Sundlöv verkade ha gjort ett bra jobb med värvningarna men sågade honom efter säsong, därför att resultatet blev dåligt.
Isf ett typexempel på en kappvändare, som jag ser det....

Huge: JESUS!

Huge: Han glömde en sak i ditt "drömbygge", MÅLVAKTERNA!!!!!

Betyg: IG!

Jajjen: "JESUS!"

Är han också kappvändare?

Huge: Borde väl vara mer kaftanvändare

Paddan: Ja, det kanske är en mer adekvat beteckning... ;-)

Jajjen: ""Lagets resultat är det mest träffsäkra instrumentet för att bedöma sportchefens insats."

Förra säsongen gjorde Sundlöv en riktigt bra insats med det som är hans huvudsysselsättning: att värva spelare.
Vi var tom allmänt tippade som ett topplag.
Ändå blev resultatet uselt.
Hur kan du då påstå att lagets resultat speglar Sundlövs insats?

Sundlöv kan inte göra speciellt mkt när säsongen dragit igång, utan då är det andra saker som mestadels påverkar ett lags resultat.
Alltså kan man inte hävda att resultatet är det mest träffsäkra instrumentet för att bedöma sportchefens insats.
Det är väl isf snarare så att resultatet i första hand speglar tränarens och spelarnas insatser.

Huge: "Sundlöv kan inte göra speciellt mkt när säsongen dragit igång, utan då är det andra saker som mestadels påverkar ett lags resultat."

Nähä... Det går att värva fram till 31/1, han skulle ha värvat MINST en målvakt så fort det hade gått. Till slut fick Olof nog och petade in en 17-åring, vilket gjorde att mormor kunde upphäva sin sjukskrivning 5 min efter slutsignalen i Rocklunda!

sylf: "Det går att värva fram till 31/1, han skulle ha värvat MINST en målvakt så fort det hade gått."

Lätt för dig som har exakt noll insyn vad gäller ekonomi och tillgång på målvakter, att sitta härinne och gapa om värvningar.
Du låter som en 4-åring som tjatar om godis, trots att det inte finns några pengar att handla för.

Huge: Man kan ju panta. :)

Huge: Då får man skaffa pengar, inget svårare än så, det är hans förbannade jobb. Målvakter går alltid att få tag på, särskilt om kravet är att dom ska vara bättre än Sperrle/Korhonen.

Jag skiter i att kalla dig för det ena eller det andra. Konstaterar bara att vi tycker olika.

Hahl Bundy: Tänkte inte på det.
Man är väl för pantad.... :-)

sylf: Helt plötsligt har Sundlöv tydligen blivit ekonomiansvarig också.
Jorå, här går det undan i svängarna....

"Jag skiter i att kalla dig för det ena eller det andra."

Jag också.
Det jag gjorde var att använda en metafor, dvs ett bildligt uttryck för ngn som (i det är fallet) kräver en massa saker trots att det kanske inte finns några medel att handla för.
Och när man sen kräver att medlen i sin tur
ska skaffas fram, ja då stämmer metaforen ännu mer.

I övrigt konstaterar även jag att det inte är ngt fel i att tycka olika....

Här kommer erkännandet, vi har dom snyggaste tröjorna i Elitserien!!

Huge: Du får använda metaforer, metanol, metadon eller vad fan du vill. Faktum kvarstår! Du kallar alla som DU tycker har fel för det ena å det andra, lindar man bara in det i nåt snyggt så tycker du det är ok. Sen att du alltid har fel gör inte saken bättre. Det här är en resultatbaserad sport, som de flesta, du tycker Sunklöv har gjort ett bra jobb. Ekvationen går inte ihop!

sylf: "Du kallar alla som DU tycker har fel för det ena å det andra"

Ja, jag brukar kalla folk för okunniga, onyanserade, dysterkvistar, o dyl.
Ber isf om ursäkt till dessa stackare som måste känna sig oerhört påhoppade.
Jag ska bättra mig och istället svänga mig med omdömen som du själv brukar använda:

MONGO!!!!!
IDIOTER!!!!!
BAJSKORVAR!!!!!!!!! osv osv

sylf: "Det här är en resultatbaserad sport, som de flesta, du tycker Sunklöv har gjort ett bra jobb. Ekvationen går inte ihop!"

Sundlöv ingår i ett LAG av medarbetare som alla jobbar för ett bra resultat.
Kan jämföras med vårt lag som också består av medarbetare som alla jobbar för ett bra resultat.

Varför skulle inte en medarbetare (Sundlöv eller Brendl) kunna göra ett bra jobb, trots att laget i slutändan inte gör ett bra resultat?

Om du inte ser att den ekvationen mkt väl kan gå ihop så måste du ha skolkat rejält på mattelektionerna.....

Helt onödig enkät.
Alla vet ju att tävlingen var avgjord på förhand.

Se länk...

sylf: Bajskorvarna tar kommandot direkt... ;-)

När fan gjorde Brynäs ett så tidigt mål senast?

Zajkowski är fan ingen höjdare i kassen.. Han blixtrar till någon gång då och då, men oftast ser han bara lite halvt nerdrogad ut och låter puckarna studsa omkring i och omkring målgården.

Markström behöver vila.

Huge: "Förra säsongen gjorde Sundlöv en riktigt bra insats med det som är hans huvudsysselsättning: att värva spelare.
Vi var tom allmänt tippade som ett topplag.
Ändå blev resultatet uselt.
Hur kan du då påstå att lagets resultat speglar Sundlövs insats?"

Att media och supportrar trodde att Brynäs skulle bli ett topplag är alltså ett bättre mått på sportchefens insats än att laget faktiskt kom sist? Chefar du för Avd. för resultatanalys?

Jajjen: Men om man innan fjolårets seriestart ansett att Sundlöv gjort ett bra jobb med värvningarna, hur kan man då såga honom EFTER säsongen, när det usla resultatet mest berott på tränaren och spelarna?

Det är DEN ekvationen jag inte får att gå ihop.

"Att media och supportrar trodde att Brynäs skulle bli ett topplag är alltså ett bättre mått på sportchefens insats än att laget faktiskt kom sist?"

Självfallet.
Sundlöv kan ju inte gärna hjälpa att Boork skulle börja experimentera och att det sen blev pannkaka av det mesta.

Media, supportrar och framförallt spelarna själva ansåg ju att laget var det bästa på mkt länge.
Så varför skulle inte det betyget innebära att Sundlöv har gjort en bra insats?

Huge: "Men om man innan fjolårets seriestart ansett att Sundlöv gjort ett bra jobb..."

Jag lägger ner det här nu...

Fan vilken seg och tråkig match hittills. Brynäs drar på sig utvisningar som vanligt. Inte bra! Markström har spelat upp sig sedan halvmissen...

Jajjen:

Gracias...

MarcusElving: kan bara hålla med dig..

Nu när Markström är uppvärmd kanske det är lika bra att vila övriga 20-something spelarna som åkt med upp till Övik för att titta på.

Huge: "Bajskorvarna tar kommandot direkt... ;-)"

Hjälpte föga.....

Omöjligt o spela sämre...Skulle man spela så här trist på lördag kan jag
riva biljetten nu isf...

Ingen nyhet direkt bara ett konstaterande....

Verkar som att Markström för chansen i A-kronorna under LG Hockey games. Kul i så fall, det är han värd!

MarcusElving: Precis som du säger, det är han värd. Enligt mig Sveriges bästa målvakt.

Det blir en ny tränare i Brynäs med nytt upplägg nästa
säsong!

65selander: HAHAHAH Ja man kan hoppas!!!

65selander: För mycket sill,o för lite pilll!!!!!

66Berglund:

Vann vi på Travet?

Skadeglädje är en underbar glädje och just nu är den på topp efter att Malmö återigen torskar,idag mot Mora med 3-5 :) :) :)

Gusten:

Ladda upp med frågor nu,klockan 16.00 kan du chatta med Granis på www.expressen.se/sport/.

Bissett19:Kanske man ska ta och fråga honom varför det är så in i norden svårt att vinna hockeymatcher utanför Gävle.

Eller om han gillar att titta på Idol och Schlagerfestivalen.

arnio:

Det är klart han gör,han är ju från Orsa;)

Och vad säger vi om Jonas Johnson som gör comeback i frölunda för att rädda dem ur krisen? Han känns inte som någon räddare faktiskt, desperat agerande av frölunda tycker jag. Själv säger Johnson att han helst inte vill spela en enda minut, för att han har lagt av. Men han kunde inte tacka nej för han känner så starkt för klubben.

Luktar desperation?

MarcusElving: Och Johnsson garderar utifall effekten uteblir...

MarcusElving: Har du något bättre alternativ på en Center av Johnsons kaliber? ;)
Johnson är knappast en frälsare som kommer att göra att Frölunda vinner ett SM-guld lätt. Han är en stor ledare som kommer göra mycket nytta även utanför planen.
Frölunda saknar i dagsläget 2st duktiga centrar varav den ena är bäst i Elitserien. Hellre då Johnson än en halvtaskig utlänning...

MarcusElving: J.J skulle hur enkelt som helst tagit en centerplats i Brynäs inför säsongen. Med lite träning skulle han det även idag, därför är det inte konstigt att VF, med 2 centrar borta ringer honom. Själv skulle jag byta honom mot A.Persson, Wanvig 7 dar i veckan.

JBlom: Fast du vet ju inte hur bra Johnson är nu, eller kan bli, den här säsongen.

Peja: Nej det vet ingen, samma med nåt nyförvärv. Men enbart hans ledarskap kan göra mycket nytta i dagens Frölunda.

JBlom: Vilken kaliber han är utav i dagsläget vet varken du eller jag.. Kolla bara på Micke Renberg som behövde x antal veckor för att komma in i matchtempot, sedan nu när han väl kommit in i tempot så han har ju knappast höjt SAIK heller.. Johnson var ju på väg neråt i karriären när han slutade, han gjorde ju en medioker säsong innan han slutade. Hans glansdagar är över och det vet han själv, därför vill han egentligen inte ens spela, men kan inte tacka nej tack vare sitt Frölundahjärta. Hans ledaregenskaper kommer dock bli väldigt viktiga, men spelmässigt tror jag han varken gör bu eller bä! Återstår att se...

« · 1111591 · »