1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777986 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
sylf: Jag skulle inte vilja se en avdankad stjärna som bäst före datum paserat på framför en ung utvecklingsbar center med grymma defensiva egenskaper.. Men alla tycker väl olika. Frölunda borde kunna prestera tillräckligt med mannskapet de har redan. Vi får se hur det utvecklar sig.

MarcusElving: Glöm inte deras omtalade juniorverksamhet. Där bör det väl finnas någon ung, lovande center som kan spela iaf som tredje- eller fjärdecenter. Vilka centrar har dom som är speldugliga? Riku Hahl, Joakim Andersson, Lars Eller och Mikael Johansson. Förstecentern där är ju redan klar i Riku Hahl. Jag kan dock förstå att man inte riktigt litar på de centrar man nu förfogar över nu då jag ser vilka det är.

Dream Team: Jonsson är nog det bästa nyförvärv som finns att hitta just nu. Snacka om klassvärvning trots att han lagt klubban på hyllan.
Själv har jag goda minnen från Kyöstis comback i brynäströjan.

Skulle man stoppa in en otränat J.Jonsson i J-20 så skulle han ha lekstuga med småpojkarna. Så stor är skillnaden.
Helt rätt av Frölunda säger jag.

Bissett19: Tack Håve!

Gusten: Precis. Tar vi poäng mot Modo på torsdag är vi Topp 4.

Jompe: Det kommer nog bli svårt. För att inte säga omöjligt.

Gusten: Instämmer!!! Man är ju inte van vid att de stora elefanterna levererar i vanlig ordning. Nu börjar toppen dock få lite struktur. Tror inte vi kommer att få se de sedvanliga läggmatcherna i seriens avslutning detta år, det är fortfarande hiskeligt jämnt.

Den gode Angell åkte dessutom på ett befarat brutet nyckelben efter en sargkrasch. Enligt vissa skribenter på "HV-fantasten står han ej heller speciellt högt i kurs - förvånar inte mig!

Intressant att Pavel Brendl förmodligen får spela LG Hockey Games, själv tycker jag att han är värd en chans. Med den målproduktionen han står för borde han vara mer eller mindre given att får köra i landslaget.

Kul om nu Markan blir uttagen! Skulle gärna se duellen Brendl Vs Markström!

MarcusElving:

Häftigt,o blir Markan även han uttagen kan det vara läge att köpa biljett till den matchen;)

Bissett19: Oja, det håller jag fullständigt med om :)

Bissett19: Jag skippar biljett och väljer att gå på skidor i stället. Blir både på längden och på bredden med Gundes bedrifter i djungeln som måttstock.
Klart att vi tar poäng mot Modo, minst tre är min gissning.

arnio: Allvarligt talat, vilka tror ni att ni möter på torsdag, egentligen?

Poffa: Potäjtå, potato ... skitsamma ;)

Poffa: mOdO

Poffa: mOdO IK

Gusten: Jo, det är uttalet som gör det. Timå, Modo... Det låter ju i princip lika. :-)

Poffa: På A: Timrå och på B svarar jag...

Poffa: Är inte Timrå och Modo samma lag? Nu är jag smått förvirrad faktiskt.

65selander:

Claude Lemiuex gör comeback i San José.

Janne Larsson och Sjödda, på med grillorna! = )

rackham: Krobbe såg väl rätt het ut i lördags annars =)

HF:

Och BJ kan täcka skott...!

Då skulle prosten sitta klistrad i LA varje match... = )

rackham: Allt för att höja publiksnittet!

Thaimat i restaurangen, kaffe latte, röda danska korvar är vad som behövs för att höja snittet.

arnio: En vass skalpell kan också ge fina snitt!

arnio: Inga dumma idéer tycker jag.

Lunkan:

Således skall D-j-o-o-s in på vågrätt 2...

Inte konstigt om intresset för Elitserien går ner om man spelar match typ varannan vecka.

Skulle inte Granis va med på ngn chatt på expressen igår?
Jag hittar inga frågor o svar.

Wennerholm i Aftonbladet tar komiken i sportjournalistiken til nya nivåer. Efter Frölundas förlust mot Brynäs i lördags var krisen total och paniken sades regera. Igår slog Frölunda bottenlaget SSK hemma med 3-1, vilket får Wennerholm att hojta att "Frölunda spelar final".

Kan nån ta den mannen på allvar längre?

Jompe: Ja indianerna imponerade verkligen inte igår mot kringlorna. Ett sånt spel från deras sida skulle nog innebära ett kvickt respass i ett slutspel, oavsett motstånd.

Smått å gott från hemsidan:

-SM-guld om tre till fem år!
Säger Brynäs klubbdirektör. Bara att börja räkna ner.

"En undersökning gjord av CMA, Centrum för marknadsanalys visar att Brynäs IF är Gävleborgs starkaste varumärke när man frågar Sveriges befolkning. 67% förknippar Gävleborg med Gävles anrika hockeyklubb."

Nån som är förvånad?

Timrå/Modo imorron bör bli 3 enkla poäng. Annars kommer det att sågas här.

Jajjen: Det skrämmer mig att 33% av sveriges befolkning inte känner till ishockey.

Dessa jäkla trådar, lägger in den i rätt!

Saxat från "Bäckisbloggen":

Pressmeddelande från Canal+:
“Svenska NHL-stjärnan Nicklas Bäckström är på blixtvisit i Sverige och tar plats i studion i Hockeytorsdag i morgon för att se sina gamla lagkamrater i Brynäs möta Timrå i EO.N Arena.
Nicklas Bäckström gästar Hockeytorsdags studio i den första periodpausen för att med experten Calle Johansson och programledaren Lasse Granqvist analysera matchen och Brynäs spel.”

Men hörrni! när Bäckis nu är i Sverige, kan vi inte göra en blixtmakeover på Bäckis så han ser någorlunda ut som Sundström. Sedan låtsas vi att det är Sundström som gör comeback efter skadan =D

Skämt åsido, det ska bli riktigt kul att höra vad Bäckström har att säga om Brynäs.

MarcusElving:
coolt...får se hur mkt Bäckis pladdrar i tv-studion då...men det e klart...han tycker säkert att det e kul o se Brynäs....

Han fimpar då också Junis-All-Star...
"This year I felt like it made more sense for me to give someone else that opportunity and use this time to rest and prepare for the second half of the season with the Washington Capitals. I can assure Caps fans that I’m not injured and will be ready to go Tuesday in Boston.”

tjugo8: Ja han är duktig på dte där med Tv eran kära Bäckström :)........

Känns som att det är det sista vi behöver inför slutspurten :(

Gusten:

Det låter ngt oroväckande,inga positiva nyheter kring Sundström heller....

Gusten: Med tanke på hur viktigt det verkar vara mentalt för våra backar att Markström finns därbak, och uppenbarligen att han är en av landets bästa målvakter så kan detta tyvärr vara skillnaden mellan slutspel och kvalserie.. Om det vill sig illa ska sägas.

Gusten: Hoppas verkligen att Markström kan stå! Annars blir det givetvis
svårt att ta poäng...Bra ändå att Lindbäck har fått stå en del, och alla vet
att han kan han med..

andreasknox: Markström tränade för fullt idag på lunchträningen, så förhopningsvis står han i kväll. Jocke Eriksson var med som "back up", men klev av efter 10 min.

Totte:

Låter bra det...

Totte: Det är säkert Jocke som har ont i knät. Expressen har ju inte gjort sig kända för att göra en grundlig research innan de hojtar ut sina "scoop" ;)

Totte: Jocke? Var håller Lindbäck hus nuförtiden?

Jompe: Jocke Eriksson var med som tredje målvakt.

Bissett19:

"Det låter ngt oroväckande,inga positiva nyheter kring Sundström heller...."

Jag som trodde han var spelklar strax efter Nyår... ;)

Vad är det för anus som gjort spelschemat? 6 bortamatcher av 7 möjliga, hur är det möjligt. Dessutom funderar man ju hur klubben kan godkänna detta vansinne. Efter detta massor med hemma matcher vilket kommer leda till publiktapp.
Med tanke på att Brynäs håller dålig korpklass på bortaplan så ligger kval nu obehagligt nära.

Jag tittar lite in i kristallkulan moahhhhh.

På sex bortamatcher kniper vi....hmmmm tre poäng
På sex hemmamatcher kniper vi...hmmm 12 poäng

Brynäs stannar alltså på 78 poäng.

Till vilken placering räcker då detta....hmmm tyvärr så är det omöjligt att se men det lutar åt att det blir strax över eller strax under slutspelsstrecket. Kval är jag övertygad om att det inte blir i alla fall.

65selander:

vet inte om ni tagit opp detta men lycka till säger jag :)

« · 1114328 · »