1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778103 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: "Samtliga skribenter: Samtidigt vill jag påvisa till samtliga skribenter i den här gästboken att det är bättre att inte skriva alls om man inte kan bemöta arguument med motargument. Om ni tittar ut genom fönstret så hittar ni säkert någon sandlåda att hålla till i om ni vill hålla den nivån"

Gäller samma standard för personangrepp på anställda i Brynäs IF?

"Dumlöv" mfl. mindre smickrande tillmälen...

Läge att moderera dig själv, Lasse?

Bissett19:

Säg så här:

- Där kom en efterlängtad initiativtagarre från chef och tränare för att skapa lite balans i debatten. Kloka ord.

- Utan att vara speciellt pokerintresserad tänker jag mig att Mormor och CZE därmed går all-in. Inte de bästa korten på handen. I potten Slutspel.
KS-loungen väntar på den som har räknat fel...

65selander:

"-Om jag över huvud taget ska fundera
på det, så måste det finnas helt
andra affärsmässiga möjligheter, och
inte risken att man kan åka ut,
säger Percy Nilsson till SVT Sport."

Skall man kunna dra till sig sponsorer med rejäla penningpungar så är det Percy säger framtidens melodi.

Herre jävlar vad pengar han plöjt ned i Malmö till ingen nytta......

I våras tyckte jag faktiskt synd om karln, miljoninvesteringar raderades för andra året i rad av dels det egna lagets otroliga klantighet samt ett slumpmål av RBK som grädde på moset...

Vem vill investera tunga belopp på sådana premisser.

Elitserien som vi känner den idag är död inom en 5-års period.

Därom är jag övertygad.

JanT:

Man kan också ställa frågan om det är så enkelt att bedriva elithockeyverksamhet... Percy har ju gått bet trots många år och många miljoner...

Han skall nog syssla med att bygga hus och låta andra bygga hockeylag... likväl som Ejendahl skall sälja handskar och låta andra bygga laget

JanT: Den dagen risken att åka ur försvinner ... den dagen är Elitserien död

JanT: Absolut inte... Jag anser att jag som medlem får tycka och tänka precis vad jag vill om vår sportchef.

Gusten: Nja, jag tror snarare att AS och övriga lägre serier isf är mer i fara.
ES tror jag tvärtom kan få sig ett uppsving när risken att ramla ur försvinner.
Gå till dig själv bara: hur kul är det att hela tiden vara på helspänn och som brynäsare (iaf än så länge) vara orolig över var vi ska spela nästa säsong?
Är det ärligt talat så djävla roligt och spännande?

Utöka till 15 lag och upp med Leksand, Malmö och AIK.

Och stäng sen serien, förstås.... :-)

Huge:

Roligt?? Nej!
Spännande?? SOM FAN!

Jag åker hellre ur än skriver under på en stängd liga!

Huge: tror ingen elitserieklubb skulle tjäna på att stänga Elitserien. Publik antalet skulle minska. Och det skulle sänka klassen på Elit hockyn helt klart.

Huge: Att våra religiösas bröder härinne inte vill se en stängd liga är fullt förståeligt. Självspäkelse har alltid stått högt i kurs hos de religiösa samfunden.

Om man ser mer nyktert på det hela så är nog snöbollen redan satt i rullning;

Elefanterna kan inte växa mer, sponsorerna vill inte pynta mer pengar om man inte kan kontrollera riskerna, NHL lurar i vassen med prat om en Europeisk division.

Det kommer med all säkerhet sättas upp en kravspecifikation på de lag som vill vara med och leka. Därefter väljs lämpliga kandidater in i ligan.

Jag tror att Percys misslyckande sätter skräck i de övriga elitlagen; kan det hända i Malmö kan det hända i Göteborg!

Cash is King!

GävleLasse: Och detta forum är en tribun varifrån man kastar skit på anställda i Brynäs IF?

ante08:

Det du säger är egentligen ganska självklart. Ta bort strecken där nere och allt intressant som finns kvar av elitserien är borta. Ta bort chansen för andra klubbar att ta sig upp och du gör ett skapligt självmål i konkurrensen mot andra sporter, och i förlängningen tar död på ishockeyn på landsbygden och därmed snart hela Sverige.

Att det sedan finns "supportrar" som vill stänga elitserien är för mig HELT obegripligt.

Ekonomiska grunder? Vilket jävla trams!

Sportsligt? HAHAHA

Jag säger som jag sagt förut: Det resonemanget skulle inte funka inom NÅGON annan sanhällssektor, och kommer inte göra det inom hockeyn heller.

"Öh! Nu har vi i Kalle Anka-partiet investerat en jävla massa pengar i den här valrörelsen asså. Nu vill vi fanimej ha en garanterad plats i riksdan asså. Mööööh".

Vad är det för sandlådenivå sporten hamnat på?

Har ni brynäsare blivit sådana fega kräk att ni inte vågar spela om det längre?

Tragiskt!

JanT: Fast jag har å andra sidan jäkligt svårt att se att vi kan få ihop lag till NHL i Europa. Vi har helt enkelt inte dom pengarna här. Kolla bara på hur många kanadensiska lag som har blivit amerikanska.

Isf skulle det väl vara om det finns ett tillräckligt intresse i Europa men det skulle väl säkert bara röra sig om någon enstaka klubb isf.

Hård: Skapar du en stängd europeisk division med en kravspecifikation a' la NHL som kommer det garanterat att dyka upp investerare som är beredda att satsa pengar.

Första steget är ändringen i "aktieägarreglementet"

Knogen:

"Ekonomiska grunder? Vilket jävla trams!"

Märklig kommentar. Idag är sport en mångmiljonindustri. Samhället förändras, hockeyn måste förändras i takt med samhället. Om man sen tycker om det eller inte är en helt annan fråga. Inser man inte det sitter man definitivt i sandlådan....

Varför skulle en stängd högstaliga ta död på hockeyintresset i Sverige. Det lär väl bli kvar ett seriesystem under högsta serien.

Jag tror nog att en stängd liga skulle öka intresset betydligt. Både fler lag och sponsorer som vågar satsa. Skulle definitivt gynna Brynäs också.

JanT:

Märklig kommentar? För att jag är så gammaldags att jag tycker idrott ska avgöras på sportsliga grunder och inte på att man gör en skyddad verkstad runt ett exklusivt fåtal med hängpungar?

I grund och botten är sådana här frågor för mig så förbannat självklara att man inte skulle behöva debattera om dem. Allra minst med en s.k. "supporter" som jag antar att du utger dig för att vara?

Du vågar inte spela om det. Med andra ord är du ett fegt kräk som ropar på förstärkt polis.

JanT: Ja sponsorerna hade nog slickat sig om munnen i t ex Södertälje!

Det hade kanske varit 500 pers i AXA de sista 15 omgångarna ... för hela förstafemman hade förmodligen spelat i HV och de andra lagen som rustar i SM-kampen.

Självmord!

... så har SAIK värvat Tribuncovs ... marknaden är död!

65selander:

"-Om jag över huvud taget ska fundera
på det, så måste det finnas helt
andra affärsmässiga möjligheter, och
inte risken att man kan åka ut,
säger Percy Nilsson till SVT Sport."

Ja men visst, stäng AS så slipper Percy oroa sig för div 1 ;)

Hahaha, det blir mer och mer skrattretande när man ser tillbaka på Sundlövs uttalande som tål att upprepas "Marknaden är död". Sämsta jag hört!

Krys Kolanos eller Frank Banham skulle jag kolla upp noga om jag var Sundlöv. Jag menar, han kan ju försöka anstränga sig lite i alla fall. Marknaden är inte heldöd, som han påstår. Någon av dessa två skulle jag gärna se i Brynäs. Men det kanske rubbar "Kompis/grupp-känslan". So what, en spelare kan vä ändål inte röra om så jävla mycket tycker jag. Fast jag kan ju ingenting om grupp-psykologi eller vad CZ pratade om så jag kanske har fel..

Sedan ska jag passa på att göra avbön för "...ni brynäsare". Jag både hoppas och tror att JanT och Hård inte tillhör någon representativ skara Brynässupportrar - eller hockeysupportrar överhuvudtaget. Det vore alltigenom tragiskt.

Förlåt dem hockeysverige, ty de veta icke vad de göra!

Huge>
Et tu Huge! Upp med Leksand, Malmö och AIK säger du. På vilka grunder då? Nej, säg inget! Jag kan nog gissa är jag rädd.

Är snoppmätning en bra sportslig grund som våran sport ska vila på tycker du?

Hm. Själv brukar jag rikta blicken mot det som sker nere på det där frusna, vita i mitten på det allt det där andra. Du vet det där som de som inte begriper sig på vad sport går ut på räknar som kvalificerande.

MarcusElving: Testat nian än?

Peja: Jag är ledsen, har faktiskt inte varit där och provat på pastan än. Det har varit dåligt på lunchningsfronten ett tag, måste bli ändring på det! Jag ska testa nästa gång jag äter lunch nere på stan, det lovar jag!

Bra att du trycker på lite, då känner jag mig mer tvingad att pallra mig ner och beställa Pasta med curry och kyckling var det va? Jag har ju trots allt lovat. Hehe!

Tribuncovs klar för Skellefteå.

Avdelning "marknaden är död".

MarcusElving: Ja, för fan. Var en hedersman!

MarcusElving: Om mupplöv överhuvutaget värvar någon så blir det en lallare från antingen AS eller Gambia.

70 Rodrigues: Yes en lallare från Gambia äntligen!

70 Rodrigues: Eller Kap Verde.
Dom producerar många lallare, har jag hört....

Lunkan: Det jävliga är att det är fullt möjligt!
Kan man värva slovener,ungrare,sukta efter en thailändare och dessutom kalla Simon Skoog sin drömspelare, då kan man värva en lam gambian också.

Obama-man:

"Enligt uppgifter till SPORT-Expressen handlade det i utgångsläget om en kostnad på
2,5 miljoner kronor för att värva Rosa för tio grundseriematcher och eventuellt slutspel eller kvalserie. En summa som ingen europeisk klubb var beredd att betala.
Enligt uppgifter nobbade Rosa bud på drygt 1,5 miljoner kronor från toppklubbar i såväl Sverige som Schweiz, för att i stället skriva på för nästjumbon Rögle.
– Visst är han en av våra dyraste värvningar. Vi har fått extra pengar av några av våra sponsorer, men de här summorna förvånar mig. Men han kanske väljer oss av andra anledningar, säger Rögles klubbdirektör Peter Hedlund.
Vilka då?
– Vinna SM-guld, säger han med ett skratt."

Källa: expressen.se

All-in från Rögle också....

Knogen: Älrigt talat var det en liten brandfackla jag kastade in för att liva upp debatten en aning.
Mitt svar var riktat till Gusten och hans påstående om att ES skulle vara död om det inte fanns nån risk att åka ur.
Jag tror inte så värst mkt på det scenariot eftersom supportrarna nog helst vill se sitt lag ha chansen på guld varje år samtidigt som risken att åka ur är liten.
Mao: jag är lite ambivalent i frågan och kanske man borde pröva ett nytt upplägg där det är svårare att åka ur och även svårare att komma upp.
Sen är man ju också egoistisk i en sån här fråga och tänker främst på sitt eget, det ska jag inte sticka under stol med.

rackham: Tror heller inte att Rosa kommer att Rosa marknaden....

(Kunde ha varit en rubrik skriven av Tomas Ros...) :-/

Huge:

För 160 000 per match så borde han väl prestera. Kan tänka mig att det måste vara en privatfinansiär som gått in med dom pengarna. Har svårt att tro att rögle har dom pengarna?

Huge:

Eller Oldsberg...

mattias - 74: Får man hoppas att Mr Rosa åker på en rejäl lårkaka (ingen fraktur) i 3e bytet och gör comeback lagom till kvalserien!? Hmmm nej det får man inte hoppas, men visst skulle skadeglädjen inom en bli tillfredsställd :)

Knogen: Nej en stängd liga är ointressant. Man vet ju hur det var i finska SM-Liiga efter jul där de lag som inte hade en chans att gå till slutspel gjorde sig av med sina spelare. Jag vill minnas att det var mycket bråk om just den grejen mellan klubbarna och sponsorerna och man har som följd av detta öppnat ligan igen. Om jag nu inte är helt felinformerad.

Men en stängd liga skulle kanske innebära ett viss lugn hos många supportrar men samtidigt så försvinner ju en krydda som trots sin bitterhet är väldigt kittlande.

Hur som helst så förstår jag Percy Nilssons resonemang. För i hans fall så skulle det handla om att kunna köpa ihop ett slagkratfigt lag och kunna satsa ordentligt. Med sin nya superarena som vertyg så tror jag att han har ambitionen att göra precis samma sak som han gjorde i början på 90-talet att köpa sig ett SM guld helt enkelt.

Nej utöka högsta ligan till 16 lag, gör om seriesystemet så att det sista laget i ES åker ur direkt för att ge plats åt vinnaren av AS. Sedan någon form av kvalserie...

rackham: Frågan är om man skall lita på dessa uppgifter...Jag tycker att det låter väldigt mycket för en spelare av Rosas klass. Men visst kan uppgiften stämma, kanske har Expressen koll och således även hade koll på Wanvigs lön.

Det ska bli intressant att se vad han kan tillföra i Rögle

GävleLasse: Oavsett vad han tillför, eller inte tillför så gör ju RBK ett försök i alla fall, till skillnad från Brynäs. Dom gör korkade uttalanden istället. "vi har en bra trupp", "marknaden är död", "man vet inte vad man får" etc etc

sylf: Ja men det är ju inte helt oväntat när det gäller Brynäs. Nu talar de sig hesa över den fina gruppkänslan och vilket bra gäng det är. Synd att detta inte gäller hockey utan något helt annat. Neptismen har smugit sig ner till omklädningsrummet

GävleLasse: "Nej utöka högsta ligan till 16 lag, gör om seriesystemet så att det sista laget i ES åker ur direkt för att ge plats åt vinnaren av AS. Sedan någon form av kvalserie..."

Copy that!

Allt annat vore en spark i skrevet på alla som kämpar sliter och skapar bredd och intresse för ishockeyn. Bra jämförelse, av någon, med politiska partier. Det kastar lite ljus över hur barrockt förslaget egentligen är.

Det har blivit sånt enormt fokus på pengar och berömda spelare. Borta är huvuddelen av klubbhjärta och "kämpa för sin klubb". En stängd liga skulle döda det allra sista unset av klubbkänslan och störta oss rätt in i show á la "Wrestling". Ett gäng köpeslag som spelar upp en hockeyshow, helt utan möjlighet att ankyta till. Om föreningar och individer inte längre kan drömma om att avancera i seriesystemet så kommer hockeyn att dö i Sverige.

Huge:" Dom producerar många lallare, har jag hört...."

Nu tycker jag att du är taskig mot "Henke" Larsson.

sylf:

Här har ni en spelare ni kan värva, om ni hostar opp 300 000 euro. Fattar inte hur giriga vissa är..

sylf: Fick denna länk från mattias -74 och Han som har denna blogg har stor insyn i MIF. De verkar släppa allting fritt

65selander:

Nu har ni ju chansen att ringa sundlöv och be honom ta Carl Söderberg.

mattias - 74: Blir väl i sin höjd Danne Johansson.

65selander: hmm... DJ spelar ju i rivalerna visst :-)

« · 1119218 · »