1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772864 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Bissett19:
Exaktemente, skrev fel!
Sitter och bokar biljetter och Biceks premiärmatch vill man ju inte missa.

Bissett19: Jag har hört 12/10 för både Lavins och Bicek.

65selander:
Åfn, då får man väl gardera sig och boka båda matcherna!

Bissett19:
Brynäs-Skellefteå 17/10 är matchen som gäller, alltså!

Angående Aftonbladets Elitseriebilaga:
Jag vill ju inte vara den som är den men det gick inte så bra för den killen som jag senast såg sitta på en kungatron med mantel och allt.
En viss Kung Liston fick det lite kämpigt 1997...

Clubsport: Ja Liston fick det kämpigt men det berodde väl mest på hans stora trut och en massa uttalanden om "apor" och liknande...

GävleLasse: Var väl inte bara hans idiot uttalanden som var kämpigt med den mannen, har för mig att hans hjärta inte var det friskaste heller ;-)

65selander: Nej det var mycket som inte var bra på den kontoversielle tränaren. Men nu tror jag inte att Bäckispöjken lider av varken dåligt hjärta eller stor trut... ;)

Clubsport: Svt på besök i Läkerol Arena.Tycker Henning ser lite pressad ut.....

Se länk

Bissett19:
Lite? Men snyggt ser det ut att bli i alla fall. Grattis BIF till ett väl utfört arbete,

Per HApps:

Du har inga planer på att cykla ner till den invigningen, som substitut för det löfte du bröt den 26:e augusti?

Majoriteten tror på att selefteå o brynäs åker ur :(
vilket kmr bli fallet bara att börja vänja sig vid tanken.

KingCobra: Vilka är majoriteten?

Om jag räknade rätt så var det endast två stycken som svarade Brynäs som ett alternativ.

KingCobra: Hur kan du få att Brynäs tillhör majoriteten när majoriteten passar, förklara det för mig

Falken:

Fredrik Stillman i Hv och Moras Kapten tror på er i Ks! Gillade dock svaren på samma fråga 11:an och 12:an =) hehe No shit Einstein

mattias - 74: Intressant dock att HV inte vågade möta oss i Kvarten senast utan valde Mora istället...

GävleLasse:

Jo men De tog väl Mora för att de saknade slutspelsrutin eller har jag missat nåt på Världsankingen ??

mattias - 74: Ja det hette så men det är ett faktum att V endast vunnit en match i Gävle på några år så respekten fanns där.

GävleLasse: HV

65selander: "Hur kan du få att Brynäs tillhör majoriteten när majoriteten passar, förklara det för mig"

Mkt skolk på mattelektionerna, kanske....?

Huge: Det lutar snarare åt att tolkningen återigen har färgats av skribentens egna vilja och inte på fakta.

Pucken skriver idag.

"Läkerol Arena blir snygg och imponerande.
Men är inte för mycket av Gavlerinken kvar för att störa den totala skönhetsbilden? Jag bara undrar"

Stämmer det ni som har besökt bygget ?

Se länk.

Makkan: Jag tror att det som kan hänvisas till det gamla exteriört är återanvändningen av betongplattorna närmast merken. Nu har man iofs målat om dem svarta så likheten är inte lika slående som förr (när bilden togs t ex)

På insidan så är det en hel del som man känner igen. man har ju inte byggt nytt utan utvidgat Gavlerinken.

GävleLasse:

Okay, då vet jag vad Pucken är ute efter.
Tack för infon.

Bissett19:
Nog ser han pressad ut allt, tror att dom har märkt att det är mer kvar att göra än dom trodde...

GävleLasse:
1997 gällde sparkningen att han inte ville ha homosexuella spelare i sitt lag...

Makkan:
Tycker att det är bra att man kan känna igen sig litegrann i Läkerol Arena, det är trots allt en väldigt klassisk arena som har byggts om.
Gillar inte den låga kortsidan hoppas verkligen att dom klär in den väggen som det ser ut nu ser det inte bra ut.

Clubsport: Jaså, ja du har säkert bättre koll på alla de olika turerna gällande Liston. Hur som helst så har han varit i blåsväder några gånger...

dysterkvist: (Jag byter tråd till en som är mer lämpad för diskussionen...)

Men det är väl upp till BSKV och Brynäs Stockholm att välja sina representanter till medlemsrådet. Jag har ingen koll på hur detta genomförs i supporterklubbarna. Jag personligen ser ju helst att de som representerar de olika supporterklubbarna i medlemsrådet skall vara pådrivande och genom att föra en bra dialog med Brynäs skapa en bra miljö för samarbetet mellan medlemmar och förening.

Men hur skall man göra egentligen? Medlemsrådets brevlåda har ju inte bombats med idéer direkt. Det verkar finnas någon slags mentalitet bland medlemmarna där man gärna är missnöjd med saker och ting men man har inte intresse nog att göra någonting åt det hela förutom att gnälla.

Jag väntar fortfarande på din förklaring gällande Boorks spelsystem... ;)

GävleLasse:
Frågorna du ställer får du väl ta internt med parterna det gäller.?
Mitt förslag samt tips till dig är att man försöker bringa ordning o reda i supporterklubbarna först o främst.

Har du 100%:igt förtroende för de personer som sitter med i dagens medlemsråd?

För att göra dig riktigt upprörd, så svarar jag ej angående Boorkens spelsystem. Vill se laget i en 10-15 omgångar först:-)
Boorken sade till mig att resultatet kommer att visa sig efter 3-4 år, så än är vi ej där.
Trots det är/har jag ej varit någon förespråkare av Boorkens spelsystem:-)

Han trodde dock på Timrå, vilket visar att han o jag har lite fingertoppskänsla:-) dock måste väl han mena när truppen är helt skadefri.

dysterkvist: "att man försöker bringa ordning o reda i supporterklubbarna först o främst."

Ge ett exempel på hur det är ooredning och oreda i Brynäs Stockholm! Jag har suttit med i den styrelsen sedan starten och det har ALDRIG kommit ett enda klagomål till oss från medlemmarna på hur allting sköts.Det har aldrig heller kommit nåt klagomål på vår representant i medlemsrådet.Alla får komma med ideer till vederbörande som sedan tas upp på deras möten.Sen att det inte kommer in så mycket ideer kan man väl knappast lasta vår representant för.

Det luktr bajs härinne..

GävleLasse:
Ja, han är färgstark minst sagt!

Makkan: öh vadå? Vart skriver han det, jag hittar inget om Läkerol arena idagens GD. Vilken artikel?

arnio:
Kolla länken under nyheter till höger som heter "Nu är det hockeyfeber..."
Det är en artikel i Arbetarbladet.

moreten: ang den nya Arenan vs den gamla så är ju omklädningsutrymmet orört vad jag vet.

sYND MED DEN LÅGA LÄKTAREN. Ser djävligt trist ut...annars blir det nog kanon. Att mycket är kvar från Gavlerinken kan vi nog skylla på det låga priset..

Hittade detta på Aftonbladets blogg ang alla utlänningar. Så kan det gå Simons.

Åkte direkt från Arlanda till upptaktsträffen för elitserien på Hovet.
Mycket intressant hände.
Jan Simons, Mora, och Mike Helber, Linköping, hade flera energiska samtal som handlade om ett Simons-utspel från 2003 då Mora-bossen sa att "Linköping är en fara för svensk hockey". Han baserade utspelet på att LHC hade åtta utlänningar i laget.
Kommande säsong har Mora 15 utländska spelare...
- Jag ville bara ha en ursäkt från Janne. Men det fick jag aldrig, synd, sa Mike Helber.

65selander: Inte ett ljud om MFF idag!!! Tala är silver,tiga är..........

arnio:
Jag undrar var lukten kommer ifrån??

sylf: Det gjorde jag ju klart igår redan vad jag tyckte och tänkte.

65selander: Ser det nu,du hade hållit dig i rätt tråd:-)

65selander: Plockar denna från samma Blogg,skön kommentar av Sjödda:)

"Glöm snacket att Nicklas Bäckström inte skulle vara vältränad. Jag pratade med honom i tisdags och han berättade att han springer coopertestet på 10.46.
Mycket bra.
Få elitseriespelare springer den 3000 meter långa banan på under 11 minuter och Bäckströms löpresultat var topp tre i Brynäs. Flera, bland annat Ove Molin och Daniel Sperrle, hamnade på över 12 minuter.
Men - som Tommy Sjödin viskade "man vinner inte SM-guld på löparbanan".

GävleLasse:  Hoppar in i rätt tråd här...
Vem som helst hade väl blivit deras favorit i det stadiet dom var i. Kunde lika gärna stoppa dit en pappersfigur i naturlig storlek  ;-)

Vet du läget med Lind och Hulken?

65selander: Lind kör för fullt på träningen. Hulkkonen tränade en halvtimme igår med laget och körde tydligen även ett extrapass själv igår eftermiddag.

Båda var med på dagens träning men Hulkkonen är fortfarande utanför laget och tränade med junisgaller.

Men jag tror att han är med i premiären.

I övrigt så har Hermansson fått befodran till andrafemman tillsammans med Bäckis och Månsson. Jag antar att de skall prova laget som följer i morgon.

1:a D.J, Cassel, Dackell, Lind, Danielsson
2:a Angell, Sunken, Hermansson, Bäckis, Månsson
3:e Nolander, Sjödda, Spets/Alcén, Hansen, Molin
4:e Ström, Jonte C, Salmonsson, Karlsson, Malmström.

Extra: Hulkkonen

GävleLasse: Låter nice. Får hoppas att Hulkkonen friskar på så bra att han inte blir rädd i närkamperna. Han lär behövas på måndag iaf

65selander: ja, vi får hoppas att det blir bra med honom. Personligen så hade jag väntat mig mer fysiskt spel från hans sida i de matcher jag sett.

« · 747978 · »