1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773935 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander:
Ni måste ha gjort "major impact" på Nick´s folks.
Bjöd ni på hembrännt, geléhallon, falukorv, surströmming eller vad?
Så man vet till nästa gång de kommer, jag vill också få paket ifrån Minnesota... :o)

Så är nu Pelle "I Kempis är vi oslagbara" Bäckman klar som ny tränare i Frölunda.Känns ngt desperat agerande av sillstryparna.

Cicero: Jag var mig själv och bjöd på Arboga öl utan att tänka på att grabben hade spelat där :-))

Sedan så fick han som jag tidigare har skrivit min Brynäshood

Bissett19: Undrar vad Västeråsarna tycker om det. Får inte ens tag på någon Västeråssida heller verkar som alla ligger nere. (vik.se samt viksupport.com)

Han lär nog skrämma liv på dom som har spelat på halvfart iaf.

65selander: Tornberg tar nog över där,så jag tror att han är rätt nöjd iaf.

65selander:
Man blev lite chockad först, men efter ett tag så inser man att det enda negativa med det hela är att VIK nu inte har en sportchef till nästa säsong då han skulle ta över den posten i vår. Tornberg tar över och det blir kanon även om det blev tidigare än planerat. Många av dom yngre i laget gillade inte Bäckman, likaså flera av dom som la av efter förra säsongen. Så detta blir nog bra!

65selander: Apropå hockeyspelar har jag just avnjutit Lakers-SSK (1-3).

Sjödell-Wiklander i SSK är en spelare som jag gärna ser i BIF nästa säsong. Johan Markusson Växjö skulle även göra sig utmärkt som elak forward i en 4:e line.

PS. Gissa vem som står i Växjö-kabyssen......Custemo....

JanT: Ser gärna Brandon Nolan och Steve Saviano från Lakers och Jonathan Persson från Hammarby i Brynäs nästa säsong.

70 Rodrigues: Jonathan Persson måste man nog se lite till ... han har ju tidigare inte presterat speciellt mycket. ganska skoj å se han och ellerstad just nu

Db_04: Samtidigt får ju de där spelarna verkligen ultimat med speltid i Bajen. Men visst har de spelat bra, skulle även inkludera Christopher Dahlén.
Skulle hellre se Jonasén än Markusson. Brynäs skulle behöva en sån spelartyp.
Sjödell-Wiklander var nära att få es-chans i DIF isomras men fick det inte pga en formsvacka i kvalserien. En retsticka med näsa får mål tycker man ju borde vara eftertraktad.

Värst vad eftertraktade allsvenska spelare har blivit här på forumet, har månne vinden vänt?

arnio: alla vill vara den som först hittar nästa stora stjärna? ;) Kanske samma anledning som det finns en tråd som heter Idol 2006? jag bara gissar...

arnio: Det är ju uppenbart att man även måste hitta breddspelare i de lägre divisionerna. Sen kan det ju även bli så att dessa "breddspelare" producerar eller på annat sätt bidrar till laginsatsen.

Att Brynäs ÄVEN måste satsa hårdare nästa säsong när det gäller mer tongivande spelare är ju solklart. Så där finns det ingen som helst ändring i MITT tankesätt.

Jag tycker även att det finns ett par intressanta spelare i J20 och J18 lagen som man håller ett extra öga på.

GävleLasse: Ja nästa säsong kommer vi nog tyvärr kriga runt KS-strecket igen. Bäckström gör den skillnaden för tillfället.

arnio: Suck!!!

74050: Har du redan plockat fram kristallkulan? Släkt med Saida?

74050: Det är förstås inte helt solklart att Bäckis åker över. Han har kontrakt med brynäs även nästa år och det kan gott vara så att han väljer att utvecklas ett år till innan han sticker. Man vet ju aldrig riktigt med den killen ;)

GävleLasse: Förstår inte varför folk är skräckslagna för att Bäckis ev lämnar Brynäs nästa år.

Passa på och njut att vi har fått fram en sådan lirare i Brynäs.

GävleLasse: fortsätter han såhär denna säsong..så bör han väll inte stanna 1 år till

65selander: "Förstår inte varför folk är skräckslagna för att Bäckis ev lämnar Brynäs nästa år."

Tja kan det ha att göra med att han är Elitseriens just nu bäste spelare vi blir av med.Det är bara att titta på hur mycket han ligger bakom i vårat anfallsspel.Vi får ju en liten försmak på vad som komma skall när Bäckis lämnar oss för spel i J-VM.
Men du har rätt vi ska njuta av honom detta år.

Db_04: Som jag ser det så har inte Bäckis rätt tempo i sin skridskoåkning än. Det går fortfarande lite trögt. Det är ett mycket högre tempo i NHL och därför skulle det inte förvåna mig om han stannar ett år till i Brynäs.

GävleLasse:

Tror inte heller han stannar han har ju visat att han är nästan en fullfjädrad hockeyspelare redan! Sätter mina väl förvärvade slantar på att han spelar i NHL nästa år tillsammans med ÖSterby ;)

70 Rodrigues: Suck!!!!

GävleLasse: Klart att vi ska hålla ögonen öppna åt alla håll även allsvenskan men jag tycker bara att det är lite komiskt med den enorma omsvängning som skett sedan Boork tog över skutan.

arnio: Var i ligger den stora omsvängningen???

arnio: Jag förstår inte vad du menar med "omsvängning", Brynäs har väl tagit upp spelare från AS i alla tider. Det som kanske är lite "annorlunda" i diskussionen är väl att man just diskuterar spelare från AS och inte en massa "stjärnor". Men det har man ju lärt sig att det inte är någon större idé att prata om eftersom det är väldigt få "stjärnor" som tagits in i Brynäs de senaste 6-7 åren.

Det ska bli intressant att se hur laget formeras framöver. Många spelare är inne på sitt sista år och det är några av dem som inte är "sig själva" längre.

Frågan är, skall man fortsätta att satsa långsiktigt eller skall man förnya kontrakt med så många som möjligt och köra på i gamla hjulspår?

GävleLasse: Helt klart är det, vad gäller satsningen nästa säsong, att vi kommer att befinna oss i en helt annan ekonomisk sits än nu.

Fundamentals: Visst kommer vi att göra det. Men frågan är om de vill satsa stora pengar på ett fåtal toppspelare eller om de väljer att sprida ut pengarna på högre löner till de som får nytt kontrakt.

Sen är det ju en del utgifter som tillkommer. De skall ju bygga en ny hall som lär gå loss på en 10-15 mille.

Jag tror inte att de kommer at satsa stenhårt på värvningarna än på nåt år.

GävleLasse: Om Bäckis drar så MÅSTE han ersättas med en annan "kioskvältare".
Inte bara för det sportsliga, grabben drar nog bra mycket extrapublik och vi kommer tappa mycket mediatid utan en "snackis"

Gusten: Givetvis, men en ersättare för Bäckis innebär ju inga större skillnader rent ekonomiskt, han har ju en rejäl lön från Brynäs numera...

...så är det fredag idag, och vilken dag är det?!

Jo, Idol-dag! :)

Gidde: Ja man väntar med spänning på träningsrapporten från Gusten... ;)

GävleLasse:

Orsabo brynäsare och idoldiggare. Kan det bli värre liksom :-)

mattias - 74: Ja, att bli Leksing.... mer behövs liksom inte ;)

GävleLasse:

Tssss....

GävleLasse: Nej förhoppningsvis så spänner Sundlöv musklerna just när det gäller förstecentern. Det jag menar är att det får gärna vara ett "namn" också eftersom vi tappar en sånt affischnamn.

Nej nu ska jag ta och koncentrera mig på veckans höjdpunkt, hav förtröstan Gidde, Jocke, arnio och alla andra Idoldiggare ;)

"- Det har sett väldigt bra ut. Vi har undvikit täta kampövningar, vi har kört mest skridskoåkning, säger Boork.
Boork vill inte spekulera om när trion Hermansson, Casselståhl och Salmonsson kan vara matchfärdiga.
- Nej, vi får vänta och vad som händer under nästa vecka, säger han.
Även Antti Hulkkonen är på väg tillbaka."

Vilken uttömmande information om Hulken man fick där...Nu pratar vi markadsföring på hög nivå...

..eller är det så enkelt att de inte har den blekaste.

-Terve Hulken, hur mås det?
- Joo, vettu...

GävleLasse: Jag anser att Bäckis ska ersättas med två spelare (ordinarie landslagsspelare), men hur ofta får man som man vill då? Men nästa säsong kommer iallafall de ekonomiska förutsättningarna att finnas.

Men C-hallsbygget ingår väl i LA-budgeten? Det är väl redan lånade pengar? Jag är jävligt dåligt insatt i dessa frågor...

Fundamentals: Jag tror inte att de är budgeterade pengar.

mattias - 74: Bor man i Sveriges Chicago så vore du nog glad om du istället fick bo i Orsa och hålla på ett anrikt lag som Brynäs. :-)

65selander:

Sveriges Chicago?? Jag har inte sett ett enda brott begås under mina år i Borlänge =)

Bara fördomar :-)

mattias - 74: Sett... du ligger väl bakom alla :-))

65selander:

Det var längesedan Patrik, minst 15 år sedan jag gjorde nåt olagligt men forkörning räknas väl inte =)

mattias - 74:

65selander kanske bara menade att det är väldigt blåsigt där du bor?

;-)

mattias - 74: forkörning?? Uppe i Borlänge kan man väl tänka sej att du menar fårkörning?

74050: komentarer överflödiga.

74050:

Fårskallar menar du väl eller !!

65selander: Hur var det nu när Dan Labraaten en gång i tiden skulle värvas till Brynäs. Kontraktet var färdigförhandlat, bara signaturen saknades när Dan i sista sekunden backar ur och ritar på för ehumLeksanduh. Varför? Hans föräldrar hade läst ett repotage i nån skvallerblaska om Gävle- det nya Chicago... :)

mattias - 74: Fårtackor. Bääh, bääääääh. bäääääääääääh

...så är det som sagt fredag idag...

Gusten, var är du?!?!?!

;-)

« · 783330 · »