1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773940 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
wap.hockeysnack.com
Ang att dom andra lagena verkar förstärka till höger och vänster och det är tyst hoss oss. Visst var det likadant förra året vid denna tid? Sedan så förstärker väl många nu för skador och ett och annat botten napp ;-)

65selander: Har du rökt svamp?

wap.hockeysnack.com
Sylf: Inte ännu... Leker med grodorna. Det jag menade egentligen är att vi värvade väl ingenting förra året utan först vid juluppehållet, eller ?

Så verkar det vara panik i Timrå.......

Bissett19: Panik vet jag inte... bara en stor investering som har fått en sk lokskada. ;-)

Bissett19: Å värre lär det bli...Två tuffa landskamper stundar för Hedström och de andra...

Vilket drag i timråboken OM Heddström skulle gå sönder... uj uj uj!

GävleLasse: Äh, knip käft;-)

GävleLasse:

Och Backlund, och Wargh, och Strålman.....

;-)

Så kan det gå när man (äntligen) fått landslagsspelare även där...
Något som andra lag fått stå ut med i ett antal år redan...

Ambroo: Äh stick till tallefjantarnas GB och diskutera nödlösningar med dig...

Nu bär det utför med Timrå....;->

GävleLasse: Japp,o snart är det Moravarning på den klubben.

GävleLasse: Äh vad snäll med grabben alla vet att han är Brynäsare :-)

Bissett19: Där gör du ju en synnerligen nyanserad och genomtänkt jämförelse. Mora har fjorton spelare som är icke-svenskar. Timrå har sex spelare i nuläget som inte är från Sverige. Det finns alltså "risk" för att det blir hela sju om nu Tenkrat kommer. Fara på färde där, skulle jag säga.

65selander: I love you!

Ambroo: Ingen tunga... :-)

Du har iaf prövat en tröja som dom flesta magnaterna har gjort förutom Saddam. Han var inte hemma när jag passerade.

Tänker man efterså är HS egentligen en community för den g:a norrlandsgruppen.

LHF har tacklat av men annars så är det BIF, TIK, MODO som lever rövan här från kväll till kväll Av någon anledning så har FHC's gb minskat ang inlägg.

Får jag vara självisk så slänger jag in en brandfackla här och önskar att Frölunda hamnar i KS, det minskar Leksands chanser att ta sig upp igen...

Ambroo: Helt plötsligt började jag älska dej;)

65selander: Har du frågat Usama?

GävleLasse: "Jag förstår inte vad du menar med "omsvängning", Brynäs har väl tagit upp spelare från AS i alla tider. Det som kanske är lite "annorlunda" i diskussionen är väl att man just diskuterar spelare från AS och inte en massa "stjärnor". Men det har man ju lärt sig att det inte är någon större idé att prata om eftersom det är väldigt få "stjärnor" som tagits in i Brynäs de senaste 6-7 åren.

Det ska bli intressant att se hur laget formeras framöver. Många spelare är inne på sitt sista år och det är några av dem som inte är "sig själva" längre.

Frågan är, skall man fortsätta att satsa långsiktigt eller skall man förnya kontrakt med så många som möjligt och köra på i gamla hjulspår?"

Jag tycker att Brynäs satsar helt rätt när de söker i Allsvenskan som de gjort de senaste åren. Omsvängningen vill jag mena har skett här på HS där negativiteten gentemot Allsvenska värvningar tidigare har varit stor men nu efter några lyckade Allsvenska värvningar så vill många här ha fler Allsvenskar till Brynäs.
Inget fel att ändra sig utan snarare ett sundhetstecken tycker jag.
Förövrigt så är ju Boorken ganska mycket populärare nu än han var för ca ett år sedan.

Här en kille som inte kommer att spela i Borås nästa år-

1 27 Brunnström, Fabian BoråsLW 17 20 14 3416 32:7

arnio: "Förövrigt så är ju Boorken ganska mycket populärare nu än han var för ca ett år sedan"

Nej men nu tar du väl i lite väl mycket. ;-))

Leffe har väl aldrig varit impopulär här inne?

Låt se, hur lät det för ett år sedan?

AVGÅ BOORK !!!!!

JanT: Blanda inte in mig där :-))[img]www.65selander.se/div/boorken.jpg[/img]

65selander: Vart är han på väg? Till BIF tillsammans med "liket"?

BHC, BHC
Röda, Vita, Blå!
Kom igen nu vårat gäng
Å ta 2 poäng!

Suckarnas julafton här kommer en dyrkan...
[bild]www.65selander.se/div/boorken.jpg[/bild]

65selander:

Det där skriver jag under på!

Aldrig fel att göra rent hus med klorin & svinto.

Vet du varför BIF alltid värvar från Allsvenskan?

Dom är ju så billllliiiigaaaa!

65selander: Fabian Brunnström är på väg till FBK , enligt Borås Tidning .
Se länk .

65selander: By the way; Vad tror du Lasse skulle säga om vi bytte banner? ;-))

wap.hockeysnack.com
JanneT:Ta det med en moderatorerna,jag känner en av dem;-)

Alisandali: Äh det har ju stått länge på FBK's forum (hemsidan) :-)

Bissett19: Du känner ingen och kommer aldrig känna någon. :-))

Förresten har du sett till Guran i stan ?

65selander: Grävde lite i arkiven och hittade detta guldkorn från ungefär ett år sedan;

"Om Boork petar och fryser ut fler spelare, kommer det då att
materialiseras en drös nya bättre spelare ur tomma intet,
eller är det Boorks magiska taktik som skall få allsvenska
spelare att spöa klasspelare i de övriga elitserielagen?"

Magisk taktik?

65selander: "Guran i stan ?"

Nu är jag inte med!!!

Bissett19: Men hallå bor du inte i Fantomen grottan? :-))

65selander: Okej det var där du var o fiskade;)

JanT: "65selander: Grävde lite i arkiven och hittade detta guldkorn från ungefär ett år sedan;

"Om Boork petar och fryser ut fler spelare, kommer det då att
materialiseras en drös nya bättre spelare ur tomma intet,
eller är det Boorks magiska taktik som skall få allsvenska
spelare att spöa klasspelare i de övriga elitserielagen?"

Magisk taktik?"

Ja din magiska taktik verkar inte vara svårare än att komma med slutledningar gjorda med facit i hand...

Om vi tittar lite granskande på det som hänt under det senaste året så kan vi konstatera att:

- Månsson har fått ett rejält genombrott sedan Brynäs tog upp honom. Ett klart utropstecken.

- Att Bäckis fortfrande står för mycket av produktionen. Frågan är bara hur många mål som skulle gjorts om passningsmottagaren/avslutaren varit en "Hannula" istället för en "Hermansson".

- Att Spets har blivit snäppet bättre än förra säsongen, detta kan förstås bero på att han endast är inne och grisar/avlastar ca 8-9 minuter per match.

- Att backspelet fortfarande ger en gråa hår.

Man kan helt enkelt konstatera att Brynäs blivit ett stabilare lag som helhet men det är fortfarande långt kvar tills man är nöjd. Spelmässigt är vågdalarna är fortfarande för djupa och frekventa, speciellt på bortaplan.

För att knyta ihop det lite så handlar det absolut inte om "en drös" BÄTTRE spelare utan ett fåtal spelare som fått chans på chans match efter match. Trägen vinner som man brukar säga. Jag är ganska övertygad om att en kille som t ex Malmström hade fått ordning på grejerna han med om han getts samma förutsättningar.

"GävleLasse: Man kan helt enkelt konstatera att Brynäs blivit ett stabilare lag som helhet men det är fortfarande långt kvar tills man är nöjd. Spelmässigt är vågdalarna är fortfarande för djupa och frekventa, speciellt på bortaplan."

Jag håller med på det mesta, men vill tillägga att i senaste bortmatchen i Karlstad så hängde Brynäs med bättre än FBK i den andra och tredje perioden, särskilt Bäckström-formationen la droppassar som gamla CCCP
och vid ställningen 4-3 till FBK så la Bäckis en så underbar passning till Jiri Bicek som missade öppet mål från en meters avstånd och istället kontrade FBK, där vände matchen. men backspelen kan ge lite gråa nyanser i håret även på en gymnasieelev som mig, men hellre ett Brynäs som spelar allt från halvtaskigt allsvenskt spel till SM-final-spel än det Brynäs som spelade innebandy under epoken Nokelainen/Persson/Kyrö/Jonsson. Boork har ändrat Brynäs tillvaro från total panik till tveksamt

Medicinen heter ingrepp på alla håll och kanter, och en stor del tålamod. Rom byggdes inte på en dag

OLZ UB06: Jo jag var och såg matchen mot FBK och jag imponerades av Brynäs i den matchen. Dessvärre så var Brynäs ineffektiva och borde ha omsatt på något av alla de powerplay de hade. 0 mål på 10 försök är ruggigt dåligt. Skall man ha en chans att vinna mot ett så pass bra lag som FBK så måste man få utdelning i powerplay. Ser man på statsen så borde ju Brynäs gjort minst ett mål, kanske till och med 2 mål.

Nej, det var kontringar och en del tama insatser i egen zon som bidrog till att Brynäs till slut förlorade matchen. Tama insatser som ledde till utvisningar och mål för FBK.

You can't win 'em all.. Men bättre skärpa i avsluten måste till.

GävleLasse: True words.. Brynäs håller på att tappa sitt PP, men man har gjort mest mål hittills. Sen så är det ju helt vanliga människor vi pratar om... ;)

OLZ UB06: Visst är det vanliga människor...så även i motståndarlagen ;)

Nej nu pluggar man ur och förbereder avfärden till LA. Går heta rykten att Linnea i Frölunds gb tänker bevista kvällens evenemang. :-)

Kul att se Boorken i studion och senare ikväll så dyker han upp på min efterfest ;-)

65selander:

Det går också rykten om en streaking sent i dagens föreställning.

Äh, jag frågar rätt ut:
Är det Du som är den hemliga överraskningen, Selander :-)

Skall nogsamt studera dina förehavanden ikväll!

GävleLasse: Facit i hand? Kan bara konstatera att Boorkens lagbyggande gett ett positivt resultat. Till skillnad från dig har jag hela tiden trott på Boorkens idéer om hur ett lag skall byggas. Var förövrigt intressant att ta del av hans tankar i TV-soffan under eftermiddagen.

Idag listar AB de hetaste tränarna i ES, Boork på en hedrande 2:a plats. Ifjol har jag för mig att han låg sist vid den här tidpunkten.....

Vinden vrider och åsikterna med den.

Så har nu näste elitserietränare fått kicken,MIF Rödhökar kickar Osten Bergström,ny ersättare blir Dave King.

Bissett19: Ja, nånting måste ju ändras.. som vanligt, så får tränaren sparken

Det känns som att det ofta inte spelar nån roll vem som leder sådana lag men han är ju ingen Boork, Osten direkt.

OLZ UB06: Jag var ner på träningen en sväng idag och kunde konstatera att Hulkkonen är tillbaka på is. Vi får se hur lång tid det tar innan han är aktuell för spel. Men helt klart ett steg i rätt riktning.

GävleLasse: Förutom att tempot är lite sisådär såg han pigg ut annars?

65selander: det såg ut som att han har en bit kvar. Men det såg okoncentrerat ut överlag på dagens träning. Boorken fick höja rösten några gånger men det såg ganska oinspirerat ut.

Det var ju många borta idag då det varit landslagsuppdrag för några. Saknades idag gjorde Lavins, Hansen, Spets och Månsson.

Wessner klar för Mora enligt Expressen. Djoos erkänner intresset i en annan tidning men Wessner själv förnekar =)

Peja: Vi får väl se hur det blir med den affären.

Hannula tar timeout från hockeyn på obestämd tid. Trist för HV och för oss som gillar att se bra lirare.

GävleLasse: nu bekräftar Moras officiella att Wessner är klar.

« · 783969 · »