1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774640 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Neeeeeeeeeeeeej...Vad är det bäckis säger??? Han hejar på Arsenal?? Tror jag mår illa nu....

rodge: Det verkar vara en väldigt kunnig kille det där..

JESUS SAVES...

...BUT HENRY SCORES ON THE REBOUND

GO GUNNERS!

rodge: Det gör väl alla vettiga!! :)

Bli föresten inte förvånade om Casselstål inte spelar i Brynäs nästa match!

lillovechkin: Sks bli grymt kul å se sitt kära Brynäs igen..
Skulle tippa på 2-2 efter full tid å att Sjödda dundrar in 3-2 i sudden :)

moreten: Jag skulle snarare bli förvånad OM han spelade nästa match...

moreten: Med tanke på att Cassel inte spelat de två senaste matcherna o att Hulken nu är skadefri så är det väl märkligt om han skulle spela.Jag blir nog mer förvånad om Leffe skulle ändra i backparen med tanke på att backparen funkade bra sist.Nä Morin o Cassel får nog tålmodigt vänta i frysboxen.

Bissett19: Skulle då inte förvåna mig om Cassel får en kontraktsförlängning.

Snart dimper det väl ner en nyhet på brynas.se om att en viktig pusselbit har lagts på plats inför de kommande 2 säsongerna.

Gusten: Det stod ju nåt om ett utvecklingssamtal i intervjun med Boorken, kanske är det just med Cassel som detta varit med.

Det är rätt kul att du nämner "pusselbiten", jag hade själv ett "utvecklingssamtal" med Katarina Karlsson om detta med att återanvända samma text om och om igen ;)

Det skall bli kul att se om det blir ändring nångång. Personligen vill jag helst läsa att man förlänger med Angell, det är såna pusselbitar man vill se. Ett lagbygge blir bäst om pusselbitarna passar direkt och slipper slipas om under ett par säsonger i hopp om att de billiga "pusselbitarna" som ingen annan vill ha skall "passa" någorlunda.

Vem blir våran nya målvakt till nästa säsong?
För inte lär väl Robert Kristan få en kontraktförlägning när vi har Daniel Sperrle!

Brynäsekke: nu har inte ja sett Kristan så mycket men han var ju bra i början av säsongen , så varför inte? Brynäs har ju haft bra målvaktspar förr

GävleLasse: "Gusten: Det stod ju nåt om ett utvecklingssamtal i intervjun med Boorken, kanske är det just med Cassel som detta varit med"

Då borde det väl stått avvecklingsamtal? ;)

Brynäsekke: Ja det är frågan. Det enda man med säkerhet kan säga att De väntar tålmodigt på att junisen Anders Lindbäck skall blomma ut. Mitt tips är att både Sperrle och Kristan behålls i väntan på att Lindbäck skall få mogna i lugn och ro. Sen vet man ju aldrig om Honken blir aktuell igen. När det gäller honom så kan ju vad som helst hända. Familjen får hemlängtan eller nåt i den stilen.

Bissett19: Det är väl inte många som trodde Cassel skulle få spela heller denna säsong. Förhoppningsvis så har inte Hulken förätit sig på alla sk "lådor" som finnarna har på julbordet.

Timrå matchen får man väl sitta och och hoppas på att det plingar fördel Brynäs när man skall reka O'Learys här i Kiruna inför matchen mot LHC som tv-sänds.

GävleLasse: Joo.. de har du helt rätt i.
Personligen så ville jag ha hit Korhonen igen, men han stack ju till Skåneland..
Men jag tycker nog att man ska låta junisen Lindbäck få chansen i A-laget

Brynäsekke:

Hur bra är han i jämförelse med Sperrle tex ?

mattias - 74: Jag tycker att Sperrle är minst likvärdig. I mångt och mycket är de väldigt lika. Båda kan göra jättematcher för att vara väldigt bleka i matchen efter.

Korhonen tenderar att släppa för mycket returer rakt ut.

GävleLasse:

Nu menade jag den där Lindberg hur bra han är i jämförelse med Sperrle och Kristan b.la ?? Har har potenitial att peta nån av dom i A laget ??

mattias - 74: Jadu, svår fråga.. Men Leffe Boork har ju sagt att han har framtiden för sig, och han har ju imponerat stort i J20 (lugn, jag vet att det är stor skillnad mellan J20 och Elithockey) men även jag tror mycket på våran unga låvande målis, se gör det ju inget om vi släpper fram våra svenska målvakter i hetluften =)

Brynäsekke:

Lindbäck menade jag !

mattias - 74: Jaa, det var ju om honom jag skrev!

mattias - 74: I dagsläget tror jag inte att han petar någon av våra målisar. Men han är ju ett målvaktsämne som hela den svenska målvaktstränarkåren är lyriska över. Boork har ju sagt att han skall få chansen den här säsongen så det skall bli spännande.

GävleLasse:
Jo, jag kan ju bara hålla med..

Brynäsekke: Det ska bli intressant att se hur han presterar i Topp 8. Nu är det ju lite tuffare motstånd som väntar.

GävleLasse:
Jaoo, Brynäs har ju i stort sett haft lekstuga i J20 Norr :)

GävleLasse:

Boork säger mycket han !!

mattias - 74: Näe? gör han? ;)

GävleLasse:

Personligen ser jag att Läck gärna får stå nån mer match också i Allsvenskan så han växer med uppgiften. Puurula kan ju bli skadad och då duger det inte med en målis som är matchotränad och hoppa in i en ev kvalserie tex, eller också Lundström kallar hem Hedberg :-)

mattias - 74: Det låter ju inte vidare förtroendeingivande med en målvakt som heter "Läck"

GävleLasse: Om han släpper in många puckar så kan inte de säga att de inte blev varnade ivarjefall :)

mattias - 74: Rubriksättarna på Aftonbladet,Expressen etc vill nog oxå se Läck i målet i Leksand framöver,snacka om straffspark.Typ:

"Leksands målvakt Läck(er) som ett såll"

"Läcksand o Eddie  läcker"

etc........;)

GävleLasse:
Jag menade att han inte spelar kvar i Brynäs över huvud taget.
Tomten viskade i mitt öra att han Cassel fått foten...

moreten: Det ryktas om Salzburg......

Bissett19: vart kommer dom rykterna ifrån då?

65selander: Jag ser att du skaffat ny matchtröja...

Paddan: Tvi vale... det måste till lagar om kläsel *ryser*

GävleLasse: Äh, det där är ju Boorkens nya giv för att locka folk till Läkerol Arena "dragshow under galoscherna"

Paddan: Whatever as long as it works... Så det ÄR alltså Selander på bilden. *skratt*

GävleLasse: Jepp, allt det där pratet om skumt tyskt eller belgiskt öl och bratwurst är bara nonsens. I själva verket gillar han rosa paraplydrinkar och chokladpraliner.

Bissett19: Jag antar att det börjar bli fullt i frysboxen.........

Inga problem om du frågar mig. Bara att tacka Daniel för väl förättat värv. En av de spelare som jag anser gjort sitt i BIF.

JanT: Ja fast man hoppas ju att det kommer in en ersättare. En defensiv back skulle smaka fågel.

De flesta lagen har börjat se över sina trupper och det borde Brynäs göra även de. Jag hoppas verkligen att Brynäs visar lite ambition att ta sig till, och gå långt i ett slutspel.

GävleLasse: Yepp! Om inte annat så måste mormor börja jobba med faxen angående Bäckströms ersättare! Värva faxlöv!

JanT: Ja det skulle inte skada det heller. Men nåt sånt lär man få vänta på... Det kommer inte att hända.

Här sitter ni och gör narr av mig när farsans jämthund släpär mig runt hela jävla stan utan bedövning. Farsan och styvmorsan droppar av 2300 och lämnar mig med plastsyrran och hennes gamla hockespelare från LHF.... Tacka vet jag hunden.

ca 20km har hundjäveln släpat mig men vilken brudmagent han har varit. Vissa hundjävlar vet sin plats, eller vad säger du Knaskamilla... ;-)

ps/20 km är ca 7,5km men då fick han snoka i varenda snödriva. En liten Jämthund med namnet Buster.

65selander: "men då fick han snoka i varenda snödriva"

Låter mer som en helkväll för bratsen på stureplan ;)

Blev lite fel ang länkningen till artikeln här är den rätta.

65selander: Ser i Aftonbladet att Bäckis kan få det bästa rookie-kontraktet någonsin; upp emot 84 miljoner dollar.

Tur för oss att killen struntar i pengar.

Jompe:

Ja, det är väl för hockeyess som för excellenta forskare:

Talang är inget man hittar på vägen till ICA... = )

Ankan - Duckar för Ers Excellens & Förste Hovleverantör

Grymt skön seger igår :D
Var på matchen i Timrå..
Tycker helt att Brynäs kontrollerar matchen,
Sen i tredej drar man på sig onödigt utvvisningar som när Sunkan skickar pucken över sargen helt omarkerad och sen vid andra puckout-tillfället var det faktiskt en solklar touch.. och såklart så gjorde ju Timrå mål på den utvisningen.
2-2 målet var Sperrle helt skymd på..
Sen var ju Björnes segermål ursnyggt :)

« · 805409 · »