1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775063 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Hong Kong: :-) Jag tror att mormors skrik skulle eka över halva stan.

Inte farmor heller, förresten.

Jompe: Lyfter upp GP's varande eller inte varande. Nu har det hänt Gunnar har fått respass i kväll. Om man tittar till det som har hänt så är det väntat.

Synd om GP som är en hyvens person men det kanske gör att han kan slappna av ett tag.

LHC entledigar Gunnar Persson

Linköpings Hockey Club entledigar Gunnar Persson från sin post som huvudtränare i Linköpings Hockey Club. - Vi känner att vi måste göra scenförändring för lagets och föreningens bästa, säger LHC:s klubbdirektör Mike Helber.

Du borde bli Sibyllas ansikte utåt, såsom du pushar för dem :o)

Lyfter upp snacket om godsakerna här. Sibylla är gatukökens mecka.
Tyvärr så har Bröderna Mettin (ca 30-35 år gamla fotbollstokiga turkar)
Solna korv. Det gör varje grej med stor respekt och dom har alltid koll på när Brynäs förlorar :-))

-Eij Patrik vill du ha korv
- Näe det räcker med en dubbelpipig rulle med Chorizo
- de ä gratis, vi bjuder
- okej då

65selander:
Låter som att du har sjyssta "langare" som bjuder på varorna ibland!
Själv har jag blivit påverkad av din reklamföring; beställde Parisare för första gången i mitt liv. Falukorv mellan två bröd?

Cicero: ahhh Parisare är så jävla gott. Vissa säljer både med Bostongurka och Ägg.

Föredrsr min med gurka, Korv-Ingvar vid Solna sålde förut dubblel Parisare och dom hade även portello. Så jädrans gott.

När jag var uppe hos farsan i Kiruna så blev det en del besök till OBS eftersom dom har Frasses där. Dom serverar Parisare :-)

65selander: Rätt intressant at journalisterna och krönikörerna har börjat tala om "heder".

Det är väl något som den samlade journalistkåren saknar helt ;)

Jompe: I kvällens match mellan Nybro och Leksand som fortfarande pågår så har Gynge gjort 1 mål och 1 ass. Morin har assist på 1-0 målet.
3-3 är ställningen i slutet av 3:e

Eligt eliteprospects så ryktas det om en flytt för Tommi Miettienen hem till finland och Kalpa.

Det verkar inte ha blivit så många mål gjorda i SCL Tigers

2006-2007 SCL Tigers NLA 33 matcher 3 mål 15 assist

Här var det snabba ryck för FBK och inte en allför sen kvittering i kvällens match mellan FBK-LHC
00.521 - 1 EQLHC13. ERIKSSON, Joakim 
 (23. PERSSON, Niklas
 5. LUOMA, Mikko)
00.101 - 0 EQFärjestad19. NORDSTRÖM, Peter 
 (10. PRESTBERG, Pelle
 44. NISKALA, Janne)

Våran backjätte Simon Skoog har fått lämna Herlev i Danska ligan och han nu skrivit på för Olofströms SK. Äntligen har han hamnat i ett lag där han förhoppningsvis hänger med i tempot. Jag fattar inte vad Sundlöv såg i den karln??

70 Rodrigues: då kanske du har koll på hur det för Custemo oxå?

Anemyr: Custemo har lagt grillorna på hyllam,gud bevars:)

Han är nu assisterande coach i Växjö Lakers,där han lär backarna hur man slår ett riktigt Indianpass;)

70 Rodrigues: "Jag fattar inte vad Sundlöv såg i den karln??"

Förmodligen samma sak som HV gjorde året innan, då han var mkt lovande och var en intressant och förhoppningsvis utvecklingsbar spelare.
Ibland går det inte som man tänkt sig och det kan ju bero på många saker: privata och personliga problem, ex.

Huge: Men snälla människa, nu går du väl ändå ge dig!!!

70 Rodrigues: Vad var det som var så konstigt med mitt svar?
När Skoog värvades så var det lite av en chansning som inte gick hem.
Att han sedan inte lyckats ngnstans och bara gått bakåt i utvecklingen från när HV plockade upp honom som lovande back, är väl mer eller mindre klara fakta?

Huge: Och det faktum att HV skickade iväg honom utan att ha gett honom någon som helst speltid (förutom på försäsongen) borde ju ha gett vissa indikationer på att han inte var något vidare.

Men visst var det en chansning..Som inte gick hem.

GävleLasse: Ja, men problemet var ju att det var lockoutsäsong och HV hade väl plockat in några NHL-backar som Skoog väl fick rätt svårt att konkurrera med. Marknaden var ju generellt sett tuff vad beträffar nyförv och ekonomin var ju heller inte den bästa. Det blev som sagt lite av en chansning som inte gick hem.
Sen kan man ju undra varför vissa hela tiden drar upp värvningar som inte gått hem, när den övervägande delen har lyckats bra eller tom mkt bra?
Dysterkvistsyndromet, skulle nog en läkare ha diagnosticerat det hela som..

Leksand har precis gjort en Brynäs :0P

47.04 GK in Leksand 31. HIRSCH, Peter 
47.04 2 min Bofors 11. THERMELL, Tobias INTRF
47.04 2 - 3 EQ Bofors 31. ANDERSSON, Mikael ENG
46.50 GK out Leksand 31. HIRSCH, Peter

Metal Guru: Och Bofors målvakt fick målet.

Metal Guru:

Skillnaden var att vi vann matchen också det gjorde inte brynäs :-)

mattias - 74: En ännu större skillnad är att ni harvar i en serie som ligger på hockeyns bakgård som alltid annars :-)

mattias - 74: En annan skillnad var att vi mötte DIF och ni mötte Bofors.....

Dessutom harvar ni i Allsvenskan, och dominerar knappast.

3-4 mot Nybro Vikings. Kommentarer överflödiga.

JanT:

Som vanligt försökte ja var rolig med en sådan här =)

Du tycks ine fatta det.. Tål ni ingentin i Denna Gb eller ??

65selander: Har sett både SSK & LIF mot Lakers. SSK klassen bättre än LIF. Har en helt annan struktur i spelet.

Legoknektarna i LIF åker i vanlig ordning omkring på en skridsko långa stunder för att blixtra till då och då.

Blir mycket förvånad om vi får se LIF i ES nästa säsong. Skulle vilja påstå att jag blir mycket förvånad om något lag från AS spelar i ES nästa säsong.

mattias - 74: OK, jag kunde helt enkelt låta bli att "hugga". ;-)

JanT:

Bra då är vi på samma våglängd. Skönt och inte ha er i en Kvalserie iaf :-)

mattias - 74: Får väl lägga till att jag saknar gamla hederliga IK Knätofs. Finns inget bättre än en derbyseger! LIF skall spela i ES. Punkt slut.

JanT:

Har man inte ett lag som håller måttet är det svårt. Trodde på transportsträcka och det börjar ser bättre och bättre ut..

Ik Knätofs ??

Verkar som om det är fler EX brynäsare som hamnar i nån slags Frysbox fast denna gången i AS!!

Se länk!

mattias - 74: Åh nej...Nu kommer Sundlöv jaga Öhrstedt som en defensiv "förstärkning"

Huss: Det skulle inte förvåna mig alls :-)

Huss: "Åh nej...Nu kommer Sundlöv jaga Öhrstedt som en defensiv "förstärkning"

En viktig pusselbit som har fallit på plats inför slutspelet? :)

Huss: Tror faktiskt inte att Sundlöv kommer jaga Öhrstedt. Tror nog att Sunden har kikat i sin kula efter en riktigt bra back med stora defensiva kvaliteter fast till nästa säsong.

mattiaskarlgren: Nej du, det tror inte jag heller, inlägget var kryddat med en gnutta ironi...
Hoppas den där riktigt bra backen kommer redan i år, vem vet om vi har samma chans till topplacering nästa år? Sjödda, Lind och Molins kanske sista år, Bäckis återkommer inte på lååång tid osv.

Huss: Bäckis frånvaro tror jag inte kommer att märkas lika mycket på isen som den kommer att göra i kassakistan i form av förlorade intäkter. Han är verkligen en goldenboy när det gäller spelare som drar publik.

Förhoppningsvis så tar man sig en bra bit i slutspelet och gör en rejäl satsning till nästa säsong. En för slätstruken satsning kommer inte skapa någon större tillströmning publikmässigt nästa säsong.

Jag tror även att Brynäs borde lägga några träningsmatcher på hemmaplan för att skapa en "hype" kring laget. Att betala 150:- för att se tryouts och juniorer spela mot allsvenska lag i Sandviken håller inte.

Jag ser helst att man försöker få hit ett europeiskt lag typ Davos, Kloten eller Eisbären Berlin. Personligen så tror jag det skulle vara en jäkligt kul grej om man fixade en egen cup med öltält och liknande.Kör man helsvenskt så kan man även anordna tävlingar supporterklubbar emellan.

Nu känns det som att jag gick händelserna i förväg en smula.(tråkigt i skolan) ;)

Jag tror det bästa vore om man breddade Brynäs backbesättning till slutspelet med en defensiv klippa. Man minns med förskräckelse hur Brynäs försvar raserade i match 1 i kvarten när Sjödda fick en puck på okbenet. Möter man ett och samma lag i en matchserie på 7 matcher så kommer fokus att ligga på att nöta ner nyckelspelare...

Det spelar ingen roll vilka spelare Brynäs värvar i framtiden. Här kan man ändå läsa inlägg efter inlägg, att de har gjort något som inte faller i smaken:). Tycker personligen att det brynäs har presterat hitills med detta lag överraskar mig, och jag tror även övriga hockey Sverige är imponerad.

GävleLasse: "Möter man ett och samma lag i en matchserie på 7 matcher så kommer fokus att ligga på att nöta ner nyckelspelare..."

Denna taktik borde kunna användas i motsatt riktning i år, utan finnen och herr Andersson tror jag inte sillstryparna kommer så långt.

Lunkan: Givevis så måste Brynäs använda sig av denna taktik. Men i Brynäs fall så lär det mer bli frågan om matchning med vissa spelare.

51 Roger: Det håller jag med om.. Men man kan ju alltid ha en önskan om att bli bättre. Att luta sig tillbaka är inget alternativ. Det gjorde man -99 efter guldet och vi vet ju alla vad som hände då.

Det kan gå så ruggigt fort inom ishockeyn. Det är bara att ta sig en titt på t ex Frölunda.

Huss:

Jag misstänker att det inte dröjer förrän "Huss" kommer på att Ankan skall få ett beting att ta med sig en stabil back tillbaka från Central Park alt MSG... det senare kanske är att föredra = )

Oops, det där kanske jag inte skulle ha skrivit... ;-)

För övrigt tycker jag Brindamour.

BRINDAMOUR

Ankan

51 Roger:

Nu skall jag inviga dig i en hemlighet som inte många känner till:

"Inga träd växer till himlen i Brynäs IF"

Exemplifierat av den numera berömda Box-playsekvensen mot de stackars Indianerna häromveckan.

Dominant. Helt enkelt bäst. Det räcker inte med att vinna.

Det är kravet på Brynäs.

Först då är vi nöjda. Kanske... = )

If you cant beat them, join them... fast tvärtom... typ = )

rackham: Med andra ord, jantelag.

Helt enig vad gäller Brindamour.

Jompe:

12 SM-guld, Arne, 12 SM-guld...

BRINDAMOUR.

rackham: När jag skrev "Helt enig vad gäller Brindamour" så var det i en förhoppning att få dig att komma ut till resten av mänskligheten och förklara vad i hyllebären du menar med det. Funkade väl inte så där kanonbra, precis ;-/ Alltså, gamla hockeylegendarer? Arvet? Traditionen?

wap.hockeysnack.com
Boork i Canal+ studion, jag gillar verkligen hans synsätt på hockey. Skönt att slippa dom vanliga flosklerna.

wap.hockeysnack.com
Något gick fel. Det jag undrar är vad det för bråkstake/ar i Frölunda som har plockat en hel del utvminuter. muppen Plüss eller Alavaara?

65selander: 35.31 2 min Frölunda 20. BERGENHEIM, Sean SLASH
35.31 10 min Frölunda 20. BERGENHEIM, Sean ABUSE
35.31 20 min Frölunda 20. BERGENHEIM, Sean GA-MI

Frisco: Inte helt nöjd med domaren med andra ord ;)

GävleLasse:Nöjda är inte publiken i Cloetta center inte heller,dock är missnöjet riktat mot hemmalaget.Det syns verkligen att laget spelar helt utan självförtroende,man tappar mängder med puckar i mittzon o bjuder Luleå på klara målchanser.

Bara att hoppas att deras givmildhet fortsätter på Lördag.Men förmodligen kommer man då försöka spela strikt försvarsspel.

GävleLasse: Nöjda är inte publiken i Cloetta center heller,dock är missnöjet riktat mot hemmalaget.Det syns verkligen att laget spelar helt utan självförtroende,man tappar mängder med puckar i mittzon o bjuder Luleå på klara målchanser.

Bara att hoppas att deras givmildhet fortsätter på Lördag.Men förmodligen kommer man då försöka spela strikt försvarsspel.

« · 820357 · »