1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775186 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Fundamentals: Det är ju att hårddra det men visst inverkar det på en spelares stats om han spelat mycket med en spelare som har bäst +/- i ES

GävleLasse: Jodå, men sen kan man studera Nolander också och se att han faktiskt är jävligt bra. Stor överraskning för mig iallafall.

Fundamentals: "som när Per Löfström åkte snålskjuts på de övriga 99"

Sen horade han sig till LIF och blev sämre än Brad Berry i kvadrat.....

sylf: ja, det var sorgligt att se...

Fundamentals: Det värsta är att listan kan göras lång på spelare som sålt sig dit och blivit sämre än medelmåttor. Olsson,Westlund,Gällstedt etc.

sylf: Ja, det har sällan varit ett bra karriärsdrag att gå från Brynäs till Leksand. Dessa spelare har nästan alla dessutom fått ge upp p.g.a. skador. Sopstation...

Bissett19: Ska du inte lägga ut laget här snart??? Det är väl din uppgift. :)

Fundamentals: En slips i ribban o Bäckis på topp,det räcker.

Bissett19: Tja, det verkar vara allt vi har kvar om man kollar inläggen den senaste tiden.

Fundamentals: Ja, och sen fascineras man lite av logiken på vissa håll.
Det påstås ju att vi bara har 2 backar som håller ES-klass.
Men om vi nu spelar i ES och våra backar hela tiden mött andra ES-backar, och vi dessutom ligger i topp vad gäller i stort sett alla tabeller som rör försvarsspelet, så kan man ju undra vilken klass de övriga lagens backar isf håller?
AS-klass eller lägre måste väl den logiska slutsatsen bli.
Eller? :-)

sylf:

Kan en kille Hora =)

mattias - 74: Japp:-) är bara pengarna tillräckliga så!

Huge: Sen att vi har ruskigt bra defensiva forwards har ju absolut ingenting med saken att göra, eller??

mattias - 74:
Kan en kille Hora =)
mattias - 74 @ Beverly Hills Idag kl. 18:32

Pavlikovsky!

70 Rodrigues: Har jag sagt ngt annat?
Min poäng är att det har framställts som om det bara är våra skickliga defensiva forwards som i stort sett har varit anledningen till det fina försvarsspelet. Dackell och Hansen mm, hade ju inte kunnat glänsa så mkt ifall dom inte hade haft bra stöttning från backarna.
Det är ju trots allt ett lagspel vi sysslar med...

Huge: "Har jag sagt ngt annat?"

Frågan är om du överhuvudtaget vet vad du säger?? Om Brynäs backar denna säsong är så jävla bra, lika usla måste dom alltså ha varit dom senaste 4-5 säsongerna, ellker berodde det på skador och dåligt slipade skridskor??

Snacka om att Kenta Johansson rosar Brynäs spel hittills.
Kan det vara vår nye tränare som lite indirekt och oavsiktligt avslöja var han kommer att jobba nästa säsong?

Huge: Nope han ogillar MODO bara ;-)

sylf: minns en komisk grej från -99 när vi hade stormat isen i Kempis.

Helt plötsligt böjer sig min kompis ner och plockar upp en guldmedal!? Efter att vi frågat runt lite bland spelarna visar det sig att en viss Per Löfström hade sumpat sin, han ser helt bortkommen ut och mumlar sen nåt om ett "tack" när han får tillbaka den. =)

GävleLasse: Någon som har flyt är Byggmark. 1.55 före nu när två åkare är kvar. Blir det tredje raka. Avgörs just nu på TV4+

65selander: Fan va intressant med slalom?! Jävla parodi på sport.Skriv om det i nån annan GB för fan!

sylf: Räcker ju för attsysselsätta dig i 30sek. Allt för att du skall kunna underhålla dina svordomar.

65selander: Precis som jag befarat. Brynäs ineffektivitet har återigen kostat oss poäng.

Mads Hansen Speltid: 17:07 0 skott på mål
Johannes Salmonsson Speltid: 10:11 0 skott på mål
Jörgen Sundqvist Speltid: 17:36 0 skott på mål
Daniel Johansson Speltid: 17:53 0 skott på mål
Mathias Månsson Speltid: 16:55 0 skott på mål
Lars-Erik Spets Speltid: 10:30 0 skott på mål
Daniel Hermansson Speltid: 17:11 0 skott på mål
Daniel Widing Speltid: 10:35 0 skott på mål

Man blir mörkrädd.

Annars så är jag ganska nöjd med vad Brynäs presterade idag, ganska nöjd. Men det är det där med målskyttet... :(

Jag tycker Sperrle får ta på sig det första målet. Man kan inte stå på knä i det läget som någon jäkla innebandymålvakt.

Angell.... en av hans sämsat insatser den här säsongen
Månsson...Låt killen vila nu, han har ju inte ett rätt.
Kedjan med Widing Almtorp och Hermansson...att den tid i offensiv zon och mäktar med att få iväg ETT skott på hela matchen...

Powerplay? Dags för Boork att tänka om? Nöta med Månsson Bäckis och Hermansson är att slänga iväg ett bra läge. Hoppas att Boork ger upp sina planer på att det lossnar nog bara de får chansen... Kör de som är HETA istället...

GävleLasse: Nästan så att man undrar vem som sköt de där 16 skotten i sista perioden.

Jag tycker att Hutten såg bra ut, det lilla man fick se av honom. Hempa-Widing-Almtorp har rörelse i anfallszon men vispar mycket runt som ena Sedinare i sarghörnen, komplett ofarliga.

Tror också att Bäckis skulle må bra av några matchers vila.

GävleLasse: Får hoppas att Boorken tittar noga på matchvideon och rättar till det som behövs. Det blir åka av nu i två matcher innan uppehållet.

Bäckis stanna hemma och vila upp dig.

Det bortdömta målet var helt omöjligt att se iaf för oss so mtittade på TV. Men Huge har säkert sett något annat.

wap.hockeysnack.com
GävleLasse: Håller helt med i din analys.
Bra spel men ack så ineffektiva, Hutten kan bli ett vasst tillskott, verkar mera vara en sniper än playmaker.

65selander: Pucken var aldrig inne, spänningen var lidlig under videotitten. Syntes tydlig på reprisen.
Joddlaren var faktiskt riktigt bra, en av de bästa domarinsatser jag sett i år...säger iofs inte så mycket.

Måste även skriva lite om den nya finnen...Han överraskade verkligen på mig och gjorde ett väldigt bra jobb offensivt, han hade bla flest skott på mål av alla Brynäsare (5 st) och hade ett flertal bra aktioner i offensiv zon.

En annan omgivning och jag trór att de killen kan bli ett rejält lyft för laget. Jag skulle vilja se honom tillsammans med Bicek.

Hoppas att han fortsätter i samma stil.

Anledingen till att han inte hade ett rätt när jag såg onom på träningen kan ha berott på Jetlag som brukar göra sig påmind något dygn efter man kommit.

Gusten: Jag tror att pucken kunde ha varit inne med tanke på att den gled fortfarande när stillbilden som visades togs. Men för att man skall kunna döma mål med videogranskning så måste bilderna visa att det var mål. Alltså var det en korrekt bedömning. Sekvensen är ganska signifikativ för Brynäs just nu...Close but no cigar.

GävleLasse: Får hoppas att Hutten visar samma tåga mot FBK eftersom deras backar brukar vara lite stillastående.

Nu sängen. Avresa mot Karlstad 0530.

wap.hockeysnack.com
Bicek, Hutten, Molin
Tyngd och finess i ett samma paket.

65selander: Efter att ha kollat på matchbilderna lite noggrannare så var det "Hutten" som styrde in 2-1 målet... Så mål gjorde han i alla fall ;)

65selander: "Det bortdömta målet var helt omöjligt att se iaf för oss so mtittade på TV. Men Huge har säkert sett något annat."

Nä tyvärr, jag måste nog göra dig besviken och konstatera det som alla andra också såg: pucken var aldrig inne. Varken känslan av att den skulle ha varit inne eller några bilder som visade att den verkligen VAR inne kunde bekräfta detta.
I övrigt en rätt typisk match mellan två bra försvar. Känns som att det hårda spelprogrammet tar ut sin rätt och det märks bl.a på de lite taffliga avsluten när vi får lägen. Det som ett tag gick automatiskt och där man ofta nöp till på direkten blir nu omständigt och krystat.
Det sitter i skallen och alla täta omladdningar inför varje match tar nog på psyket. Vi släpper ju matchen när vi har kontrollen och det känns som att det hade vi aldrig gjort ifall vi varit lite fräschare i skallen.
Kunde nu ha gått hur som helst, men det var deras tur idag att ha lite flyt i avsluten. 2 skitskott som ändrade riktning och styrdes i mål.
Sperrle bra och kunde inte göra så mkt på ngt av målen. Gjorde ju istället ett par fina räddningar när vi gick bort oss och dom fick 2 mot 1-lägen.
Bra domare, fast det kändes lite ovant att han släppte massor av småhakningar som en svensk domare hade blåst för på direkten.
Månssons interference på Krizan var ju rent löjeväckande. Han stod bara rakt upp och ner framför slovaken och fick en tvåa för det. Lite mer fingertoppskänsla måste ändå en domare ha i det läget.

rafalski: Ja, om Molin hade varit samma spelare som för 6-7 år sedan så hade den kedjan varit grym.

Huge: Jag blev inte förvånad när MoDo plockade hem detta. Det var faktiskt deras första seger över oss denna säsong. Är som många härinne positivt överraskad av Hauhtonen. Var det någon som la märke till hur DJ sänkte en MoDoit på egen blålinje?

I övrigt noterar jag att Bäckström var iskall samt att Clarence levererat 2 st domedagsprofetior; "Bäckström misslyckas i NHL" & "vi åker direkt i kvarten"

Otroligt nog har vår käre profet tagit till sig att vi kommer att gå till slutspel och inte hamna i KS med endast 20 poäng tillgodo på Mora med 10 matcher kvar att spela......

JanT: Självklart så kommer Bäckis att misslyckas i NHL. Hans spelsinne kommer öht inte hjälpa honom nu när reglerna blivit tuffare.
Att han blev vald mkt tidigt i draften visar ju klart på att dom inte tror på honom alls. Sen är det ju åldern: karln är ju för fan 19 år gammal, så han kommer att få det svårt att hänga med.
Nä, jag fatter inte att han inte gör minst 3 mål per match i ES?
Jag menar: 19 år och ett tufft spelprogram i ES, med JVM insprängt som extra belastning, klart att dom anledningarna inte har haft någonsomhelst inverkan på hans prestationer.

Huge: Jag tror clarence försöker provocera oss! ;-)

Så blev Cassels sejour i Salzburg bara en månad,nu tvingas han lämna klubben.

www.hockeysverige.se/news_show.html?id=69288

Casselsthål till Malmö och Öhrstedt till Linköping!
Tänka om vi kunde få lika tunga backförvärv!! ;)

wap.hockeysnack.com
Om Lhc är ute efter Örat då måste det råda smått panik i klubben.Såg att Jonas Nordqvist är på väg hem,hoppas verkligen Sundlöv är med o budar på honom.Där har vi en klasscenter.

Bissett19: Skulle inte tro det. Våran Nordqvist heter Hautonen.

wap.hockeysnack.com
Lasse:Syftade på nästa sässe ang Nordqvist.Bäckis o Lind ä ju stora frågetecken.Hansen,Hutten,Nordqvist o Sebastian som centrar nästa sässe låter okej!

Bissett19: Jo, man börjar ju fundera över Lind. Hur mycket har Brynäs mörkat skadan. Det ahr ju hetat "om det varit viktigare matcher så hade både Lind och Bicek kunnat spela".

Det är inte första gången Lind får sin säsong söndertrasad av skador. vågar man förlänga hans kontrakt? Han kan ju alltid gå till Timrå, där får han ju i alla fall gott om sällskap i sjukstugan ;)

Skulle det vara så att Nordqvist skulle bli aktuell så skulle jag inte klaga...

Men det är främst backar som måste införskaffas.

-Hulkkonen har inte varit den utlovade backklippan.
-Lavins lär inte få nytt kontrakt.
-Niklas Andersson lär inte få nytt kontrakt och lär väl hamna i DIF såsmåningom.

Sen har vi ju några backar som t ex Angell som eventuellt måste erättas.

vi spelar jämnt mot MoDo borta (det gjorde vi ju inte ens -99...
vi faller aldrig igenom i matcherna,
vi pumpar på i alla lägen,
vi har sparkapital i form av en Bäckis som borde ha en stigande formkurva,
vi har "skadade" som kommer att spetsa till offensiven,
vi har Sjödin,
vi har Boork,
vi har en topp 4 placering,
vi är TILLBAKA!

wap.hockeysnack.com
Så smakar McDonalds frukostmeny "3 skit. Minst 2p på torsdag och vi är på banan igen

65selander:

Vad gör du i Karlskoga? Hälsar på Stisse?

Matchen går i Gävle i morgon...
Ur led är Selander = )

Ankan

wap.hockeysnack.com
Rackham: Är på väg till Karlstad med ett gäng datorer. Blev lite sne att den inte var i Karlstad för då hade man åkt i morn istället och bott kvar på "Bilan"

65selander:

Åhå...
Ett gäng datorer?
Är du på turné med ett gäng datanördar... = )

Lämna dem på Boforsverken och åk till Gävle istället, jag är skyldig dig en Loka ;-)

Ankan

wap.hockeysnack.com
Rackham: Kan ta Lokan i Göteborg på lördag

65selander: Och tycker du att Lokan inte motsvarar förväntningarna kan du ju alltid spetsa den med lite läppglans. Det verkade ju funka sist; )

« · 826590 · »