1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775390 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: Så jävla fet är du inte, men visst du får pluspoäng för promillen ;)

Gusten: Lämna Linkan fri från halva är aldrig bra.

Bissett19: Äh han bomma ju... Kolungt. Dåligt utav en poängkung att bomma sådana uppenbara lägen ;-)

Slutspelslagena är inte klara ännu men Domaruppsättningen i slutspelt är klart iaf. (För hela artikeln, se länk)

SLUTSPELSFUNKTIONÄRER
Huvuddomare:
Thomas Andersson
Robert Lahti
Christer Lärking
Sören Persson
Ulf Rådbjer
Ulf Rönnmark
Patrik Sjöberg
Marcus Vinnerborg

Linjemän:
Fredrik Carlman
Conny Ekenberg
Henrik Jansson
Anders Karlberg
Joakim Karlsson
Peter Lyth
Klas Nilsson
Peter Sabelström
Jan Sandström
Johan Sjödahl
Per Svensson
Leo Takula
Fredrik Ulriksson
Daniel Winge

Wernblom är vegan bara så att ni vet.

Vill bara i alla enkelhet gratulera min namne och förebild, ANKAN, som fyller 65 år i dag...

Grattis Ankan!

Ankan

rackham: Arne instämmer också i gratulationerna...

Jompe:

Ja, ja tänkte väl det, Arne!
Var skall sleven vara om inte i grytan... = )

Ankan

rackham: Då passar jag på att gratulera en riktig legend.

Grattis John McEnroe!

Ja vafan grattis till systrarna Kallur också då.

Grattis i förskott KRONWALL (10:e september)

Läser igenom hockeysnack idag, och förstår varför det var bara 6,100 igår på matchen mot Skellefteå. DET ÄR JU HÄR NI BEFINNER ER; OCH EJ I LÄKEROL ARENA.
Skitmatch igår, även Sjödda strulade med pucken, ändå bra att de lyckades vända och vinna sudden

Gusten: Ang mindre omtyckta spelare så har Prestberg en bättre kväll i Karlstad. Gjorde ett fruktansvärt snyggt mål alldeles nyss mot MODO.

Hans andra i kväll. FBK-MODO 2-0 just nu.

65selander: Natten är vääääldigt ung.

Frisco: Ja det är ju lånt kvar men du måste ju erkänna att det var snyggt fast dvärgen gjorde målet,

65selander: Jag har inte sett det hela men webradiokommentatorerna skrek i falsett så.. Däremot är det ljust ute och klockan är inte ens halv fyra. Kväll? Njaee... Inte hos mig i alla fall:)

65selander: Mycket snyggt mål av Mönkförsarn.Undrar om Modokeepern har kommit tillbaka från läktarn ännu?

Frisco: Missade första men såg reprisen alldeles nyss och det var inte så illa det heller. Jag trodde Brynäs hade stillastående backar ;-)

Frisco: Varför vilar MoDo Karol Krizan vila tro?

Dream Team: Ta bort det sista "vila" där, så blir det lättare att läsa.

Dream Team: Zakke behöver lite fler matcher. Det är nog enda anledningen.

Så är det ruggigt jämnt kring strecken,känns jävligt bra o för en gångs skull att INTE vara inblandad i de nedre regionerna.
Med resultaten just nu så ser det ut enligt följande:

Luleå HF 68
Djurgårdens IF 68
Skellefteå AIK 68
Mora IK 67
Frölunda HC 66
Linköpings HC 66

Spänningen är olidlig:)

Gusten: Alla snackar om mentalitet i klacken, tacka vet jag HF's granne, nej det är inte Rackham jag snackar om.

65selander: Nu är det ju inte min granne längre, men dock min kära guddotter. Givetvis Brynäsare! Och mentaliteten är det definitivt inget fel på. Nästa gång jag är barnvakt ska vi nog tända bengalen också! =)

Någon som vet om det blir mkt folk på måndag mot HV!?

lillovechkin: En simpel fråga bara: Har Bäckström kontrakt över nästa säsong också?

Målvakter
#1 Daniel Sperrle

Backar
#1 Nick Angell (artistkontrakt)
#2 Antti Hulkkonen
#3 Daniel Johansson
#4 Linus Morin
#5 Peter Nolander
#6 Jörgen Sundqvist

Centrar
#1 Nicklas Bäckström
#2 Janne Hauhtonen
#3 Mads Hansen
#4 Sebastian Karlsson

Forwards
#1 Björn Danielsson
#2 Richard Gynge
#3 Johannes Salmonsson
#4 Mathias Månsson
#5 Daniel Hermansson

brynästigern: Om han inte sticker iväg till NHL då ...

en fråga bara.. inte för jag eller nån annan fattar mig på boorkes beslut ibland men jag undrar bara varför han splittrat på Widing-alma-herman? de va helt klart våran bästa femma som oftast satte tryck och fick utvisningar med sig! ett helt klart dumt beslut och jag hoppas dom får spela tsm igen snarast!

88Lindkvist: Ja, de satte tryck och släppte inte in mål, men de gjorde inga mål heller. Kedjan med Widing, Björne och Lind fungerade bra igår och bör få fortsätta. Widing passar bra i den kedjan och den kan faktiskt åstakomma någonting också. Synd bara att Sebastian Karlsson fick spela PP i den kedjan i de första två perioderna igår - ett obegripligt beslut av Boorken.

PRESSMEDDELANDE

Tre Kronor spelar landskamp i Gävle
Finalmatch 1 i Euro Hockey Tour Sverige-Ryssland spelas i Läkerol Arena, Gävle, klockan 19.30 torsdagen den 19 april 2007.
– Det känns helt rätt med en landskamp i Läkerol Arena. Finalspelet i Euro Hockey Tour, Elitseriematcher, konserter, utställningar, och konferenser med mera. Arenan har givetvis blivit ett stort lyft för föreningen, näringslivet, och för gammal som ung. Vi märker även att det kvinnliga inslaget har ökat markant, säger Roland Henning VD för arenabolaget.
– Vi ser att det pågår en positiv arenautveckling i Sverige och därför känns det rätt att förlägga landskamper på olika orter i Landet. Gävle med sin nya Läkerol Arena är just ett sådant roligt exempel. Landskampen Sverige-Ryssland är av hög status eftersom det är en finalmatch i slutspelet av den här säsongens Euro Hockey Tour, säger Svenska Ishockeyförbundets marknadschef Patrik Wigelius.

Biljetter till Sverige-Ryssland släpps fredagen den 9 mars och kan köpas på följande ställen:
www.ticnet.se
ATG-ombud
Brynässhopen i Läkerol Arena
Turistbyrån i Gävle
I-butiken i Valbo

Anemyr: Salo skulle nog ha stannat hemma i kväll. Mycket konstig match med giganstiska misstag från båda lagen men ändå en underhållande  match.

MODO upp på 3:e plats genom bättre målskillnad än BIF och TIK

65selander: Lite skoj att Modoklacken sjöng den så omtalade Salovisan. Samma klack som tyckte att det var sååå löjligt när andra supportrar sjöng samma visa. Skillnaden var att då hade Salo en modotröja på sig.

Visan kanske inte var så dålig ändå ;)

GävleLasse: Hörde den, säkert Poffa som drog igång den ;-)

Vi verkar inte ha dom segaste backarna ändå med tanke på hur MODOS rörde på sig i början. Grym passning utav Salle till Skröder iaf.

FBK tappar en 5-2 ledning borta mot HV. Ward drar på sig matchstraff också i vanlig ordning men han är nog bara miss anpassad i det svenska domarsystemet

65selander: Ja det svänger rejält. Jag satt och småflinade under matchen idag. Efter att ha sett hur båda lagen uppförde sig så kände jag mig ganska lyckligt lottad som Brynäsare...

Jag skulle tro att Salo är ett steg närmare pensionen nu. Han är sig lik, slänger sig på rygg så fort motståndarna kommer in i zonen.

65selander: Salle? Spelar han igen?

65selander: "Ward drar på sig matchstraff också i vanlig ordning men han är nog bara miss anpassad i det svenska domarsystemet"

Jag tror bara Ward var ute efter rekordet,o han lyckades:

Spelare Klubb Utv. min Säsong
Lance Ward HV71 218 2006-07
Emil Kåberg Färjestad 211 2004-05
Johnny Oduya DIF 173 2003-04
Stefan Bergqvist LIF 167 1998-99
Stefan Berglund Luleå 164 2003-04

sylf:   Fel av mig, tänkte på Sundström men du kan ditt MODO iaf ;-)

65selander: Näe, man jag kan skillnaden på en gammal Ranger och en gammal Djurgårdare.

Bissett19: Ward fick 2+ 5 + 20 , och hade för matchstart 211 utvisningsminuter så han hamnar på 238 minuter i fel bås .

Stackars Linköping... och då menar jag inte hockeylaget utan själva staden och dess invånare.

LHC möter DIF hemma i sista omgången och det lär enligt uppgift komma minst 800 (!) djygårdare på besök. Jobbigt ;)

Anemyr: Det lär bli en holmgång, både på och utanför isen, tyvärr!!

Anemyr: Kunde varit värre: tänk om det varit Gnagare....? :-)

Anemyr:
Ännu jobbigare för DiF-gossarna om man redan är klar för KS...

Då är Divan på väg till DIF. Är väl roligare i Stockholm än att hänga på Heartbreak. Får hoppas att hans attityd har blivit lite bättre när han har varit i Schweiz.

Frågan är ju om han får gå ner i pröjs nu eftersom DIF inte har det så fett om cash. I Alplandet så fick han en rejäl slant när han gick upp i högsta ligan.

Vet inte om ngn har tagit upp det här,men...
orkar som inte börja rota neråt i GBn..

Se Länk!

Perkele!..

lillovechkin: Och så loggar du ut! Skaplig cliffhanger :)

Gusten: höhö, i´m back in action;P

lillovechkin: Och spänningen stiger... och stiger!

Teppo: Tss. vet ngn om det blir mkt folk i klacken på måndag?

lillovechkin: Men kom igen nu då din lilla effektsökare! :)

lillovechkin: blir nog lika mycke som vanligt.. kanske de blir lite fler nu när de blir lov! kanske medelålden blir 13,5 i snitt eller nått!

lillovechkin: Ge oss länken nu din buse!

« · 832965 · »