1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775448 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Oj, GB:n sjuder av liv och gott humör! Den tidigare smutskastningen verkar ha gaddat ihop de tre musketörerna till kompisar igen och alla är glada. F

Fram till dess att försvarsspelet krasar ihop imorgon kanske...

65selander: Har bott i Leksand under ett år faktiskt...ett underbart år...gissa vilket

Teppo: fast värst mycket hockey pratas det inte längre... Allt från falukorv med fel adress till önskemål om meteroitnedslag i Leksand.

Gusten: Jag kan Jag kan Jag kan *räcker upp handen*

GävleLasse: Visserligen, men vilken glädje .-)

GävleLasse: Låt dom som inte brukar få en syl i vädret svara ;)

Teppo: Ja tills micke kommer och spyr galla över att det inte snackas hockey.

Vart är alla dessa "seriösa skribenter" som vill snacka hockey?

Gusten: slår väl till med tre årtal. -93, -99 tror mest på 2004 när MIK spelade ur LIF ;-)

Gusten: *håller upp en syl*

65selander: Inga helgarderingar!

Gusten: Slår till med 2004

65selander: Fel fel fel!!

Gusten: 1999 Juh!

GävleLasse: Grattis du har vunnit ett signerat Maskenfoto.

Jag var förövrigt ganska ensam om att springa omkring i Brynäströja och fira den veckan. Höll på att få en söting av Sigge Svensson på leksandsbaren :)

Gusten: Tänkte att skadegläden var störra att kuta omkring som Brynäsare när dom fick lämna serien

Gusten: Så det var bara Sigge då som var sne, kan tänka mig att det är lite som Jägaren på  "Leksands baren" ;-)

65selander: Då hade jag nog varit död nu :)

Djurgården rustar med gamla Brynäsare inför nästa säsong. Se länk!

70 Rodrigues: Tjena blixten ;)

Gusten: Ja ja :-)

70 Rodrigues: Lite turbulens i Mora.

Bissett19: Det spelar ingen roll, vi lär bli överkörda ändå ikväll.

70 Rodrigues: Nej då Blixtgordon,inte överkörda,men en förlust ligger nog nära till hands;)

70 Rodrigues: Tyst! :)

Bissett19: sa jag inte 1-3 så varför denna pesimism?

Huge:Flyttar inläggen till bullshittråden,Patrik S lät arg därutifrån Arlanda:)

Bissett19: *ASG*

Ok, det där med Travolta kan jag ställa upp på. Flyttade ju hit till Shlm 1976, så det där med fläskkotletter till polisonger, platåskor och murarskjorta känns igen.
Men annars är det tyvärr(?) klent med tittandet iår.
Jag får väl slå mig ner framför burken hos särbon ikväll och kolla på skiten, så att man kan hänga med i diskussionerna. Hon har lite mer intresse i det hela än vad jag har, kan jag lugnt säga. Lovar att inte bli lika långrandig i DOM debatterna och återkommer efter sista dansen... ;-)

Huge @ Enskede Gård Idag kl. 18:32

--------------------------------------------------------------------------------
Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2

--------------------------------------------------------------------------------
Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2

Huge: "Är det inte "Let´s dance" ikväll...?"

Låtsas nu att du inte vet det Huge.Vi vet noga allihopa att du sitter bakom skärmen med kråsskjortan,gabardinbyxorna o Lacksskorna på o bara väntar på att klockan ska slå åtta.

Oss lurar du inte Enskedes lilla Travolta-:)

Bissett19: Har Travolta bott i Stockholm?

wap.hockeysnack.com
Bissett19: Fortsätter disciplinen. Ett lunarinlägg är ett ljustinlägg ;-)

Sitter med en pilsner o kikar på HV-Frölunda, 2-0 till Frölunda efter 4 minuters spel,det syns verkligen vilket lag som har den bästa inställningen.

Kan bli en intressant match på Måndag mellan två lag som lär ha likvärdig inställning,HV kämpar för förstaplatsen o Brynäs ska väl strida för en fjärdeplats som ger hemmafördel i kvarten.

Bissett19: 1-2

70 Rodrigues: 1-3 Kariya.

Ännu ett viljemål,skönt o se ett lag som visar vilja;)

Bissett19: hehe, ja i frölundas fall så lär det inte saknas vilja i alla fall. Fast de är ju i ett lite mer utsatt läge än Brynäs ;)

Bissett19: Kariya, fan dessa dyra importer som inte presterar, eller vad säger du JanT??

GävleLasse:

Fedorov visar kvaliteer =)

09.31 2 min Malmö 81. FEDOROV, Fedor HOLD
09.31 2 min Malmö 81. FEDOROV, Fedor CROSS
09.31 5 min Malmö 81. FEDOROV, Fedor ROUGH
09.31 20 min Malmö 81. FEDOROV, Fedor GA-MI
09.31 2 min LHC 17. MAJESKY, Ivan HOLD
09.31 5 min LHC 17. MAJESKY, Ivan ROUGH
09.31 20 min LHC 17. MAJESKY, Ivan GA-MI

mattias - 74: Tja, han visar ju känslor i alla fall. Hans grej kan ju tända laget...

70 Rodrigues: "Kariya, fan dessa dyra importer som inte presterar, eller vad säger du JanT??"

Han kanske var billig? :-)
Hur många dyra importer har å andra sidan floppat?
Tänkte inte på det....? :-/

Huge: Är du JanT:s pappa eller? Flera importer har misslyckats, det är sant, men hur många har lyckats då.Frågan är om du själv har tänkt?

Huge: Så bara för att några spelare som man värvar floppat så skall man inte värva då eller?

hur bygger man då ett lag?

Du har ju precis konstaterat att FBK är ett lag fullt med stjärnor... BLEV de stjärnor bara för att de kom till Karlstad eller ?

70 Rodrigues: "Frågan är om du själv har tänkt?"

Frågan är väl snarast: vad ville du ha sagt med inlägget?
Att dyra importer ibland flippar och ibland floppar?
Det konstaterandet hade du väl isf kunnat bespara oss. Det är ju ungefär lika självklart som att vi måste äta och andas för att inte dö.
Eller vad var annars poängen med ditt inlägg?
Att vi själva borde ha skaffat en dyr import?

GävleLasse: Poängen med Tonys resonemang ang Kariya var, som jag uppfattade det: "Ttta på Frölunda, som har värvat dyrt i form av Kariya, och titta hur lyckat DET blev? Varför gör inte vi samma sak?"

Min poäng är ju att det inte finns några garantier att det blir lyckat, iom att säkert minst lika många dyra importer brukar floppa.
Och isf så kan man ju inte gärna, som Tony gör, klandra ex oss själva för att vi avstår från att värva dyra importer. Dessutom så stämmer det väl inte riktigt att vi aldrig värvar dyrt, även om det under Boork inte varit särskilt vanligt.

HV blandar och ger som vanligt, ikväll på hemmaplan så sitter de kvar i omklädningsrummet fortfarande.

Mora kvitterade nyss till 1-1 mot Luleå. Spännande, spännande

65selander: Och Mora ser absolut hetast ut.
Ingen björnfrossa där inte...

Teppo: lyfter över snacket ang HV hit. Det konstiga är att motivation måste dom ha eftersom det står 1 miljon på spel. Men med eftermiddagens insats så blir FBK rikare och rikare...

65selander: Visst är FBK vädiga vinnare. Hur illa man än tycker om dom så finns det inget annat lag som är i närheten av dom spelmässigt. Ett enkelt SM-guld för dom i år.

Soling lägger skridskorna på hyllan.. Lite tråkigt är det allt ändå.

AD: Detta har väl varit aktuellt ett tag?.

Fler som har varit ute och läskat sig :-)

Så ska tamefan skotterraggarna skämmas.
0-9 mot FBK i Lördags
O idag ligger man under med 7-1 på hemmais.

Pinsamt!! 

Bissett19: Frölunda har väl tagit vägen direkt från jkpg till norrland med stora plånboken:-)

« · 838273 · »