1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776049 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
5 Nyström: Man får väl fortsätta med "gratulera 37-åringar"-veckan.
Congratulations, Moose!

Känns skönt att det finns flera som agerar "elaka klubben" så man får softa lite...

Nu blir det sömn, jobbigt att ha klämdag.
Förbannade helger...

Det var många som hade synpunkter på mina och Huges trätor...

...Hoppas att GB'n är intressantare nu... ;)

GävleLasse: Japp. Nu slipper man bry sig att man missar något som är intressant :-))

psst/väck inte den Huge som sover.

65selander: Jag funderar på att endast vara extremt positiv till ALLT den här säsongen. Att helt enkelt inte se det dåliga utan bara vinkla om det så att det blir positivt. Då behöver vi ju inte Huge längre... ;)

GävleLasse: Välkommen till mitt liv. :-)

Det enda smolken jag kan hitta är Sundlövs svaret till mig om Angell skulle spela med i Mästarcupen/Åland var att det beror på vart han är just då eftersom dom redan har koll på honom. Fast enl min tanke är att par dagar med nya laget skadar aldrig.

Om inte nu Angell bjuder in dom på party i Tyskland eller vart han nu hamnar innan han är tillbaka i Sverige igen.

65selander: Enligt det senaste jag hörde så skulle han vara hemma i staterna. I alla fall som jag uppfattade det.

GävleLasse: Har för mig att tjejen skulle plugga i Tyskland och tror därmed att han plockar ett lag i närheten. Fast det skulle inte förvåna mig att NHL kommer med något jädrans skitkontrakt i ett avlägset farmarlag som han nappar på ;-)

Han är fortfarande en oslipad diamant med lite mera gnuggande så kommer han bli j-a bra. Inställning på plan och utanför har han så att det räcker till.
Kunde tjejen ta en utbildning i Sthlm eller Uppsala så skulle han säkerligen spela bättre. Det är ju inte alla backar som är snabbare än forwardsen.

GävleLasse: Förresten är du sugen att joina min nya klubb som är rikstäckande... PmU*?

*/Pensionärer mot Ultras.
Det är dax att ta tillbaka rutmönstret på attiraljerna.

65selander: Absoluuut... I'm in!

GävleLasse: Då är vi två, och snart är vi en grupp...

Funderar på en härdad promenadkäpp att veva med ;-)

65selander: Jag kör med rullator med älgstaket...

GävleLasse: Canal+ visar ES hockey varje lördag kommande säsong.

Se länk!

De fem första matcherna:

FEM FÖRSTA MATCHERNA

29 september
HV 71–Djurgårdens IF

6 oktober
Linköpings HC–Modo

13 oktober
Mora IK–Brynäs IF

20 oktober
Brynäs IF–Frölunda HC

27 oktober
Luleå HF–Djurgårdens IF

70 Rodrigues: Dessa Brynäsmatcher kommer att sändas.

Ja, denna säsongen som kommer kanske man får se lite fler Brynäs-matcher:)

fan va bra att dom har dagit bort den där jävla "puck över sarg" regeln!!:)

En fd Brynäsare till NHL...

rackham: Kikade lite på spelschemat inför kommande säsong....tilläggas kan att Brynäs spelar mot Almtuna i Uppsala den 11 Aug..

brynästigern:

CSKA onsdag.
Almtuna lördag.

Het vecka!

rackham:
Brynäs-Almtuna?
Är inte det Brynäs A-lag mot Brynäs B-lag?
Almtuna skulle väl inte få ihop en egen trupp om dom inte lånade ur eran 35 manna ;-)

TIKbiff: Precis, observera också att vi har placerat Marcus Ragnarsson i B-laget.

TIKbiff:

Ingen aning. Det är en annan förening. Har för mig att de lånar spelare både här och där som många andra Allsvenska klubbar...

så har man idag överlevt ett outsourcing beslut. CIO-IT-Avd 0-1
Så jädrans glad.

Satt och tittade på Stanley Cup final 2 inatt. Hur i hela friden ska Bäckström kunna hänga med i NHL??

65selander: I din branch av alla, det var inte CIO - IT + Risk manager 0-1?

Huss: Vi har varit trygga här tills denna CIO dök upp. Men som tur är så finns det DUC som slog ner på utredningen tillsamamns med en stark C IT.

Huss, 65 Selander: Ursäkta en yngling, men kan nån tala om för mig vad detta handlar om?

Jompe: Jo detta är skitsnackartråden och jag ville bara förmedla hur glad jag var att Ledningen stoppade outsourcing beslutet över IT-avd.

Har man haft samma arbetsgivare sedan -96 samt varit inhyrd i 6 år före det. Då blir man glad :-)

70 Rodrigues: en bra fråga, bara att hoppas att hans spelsinne och teknik kan rädda honom för speeden gör det ju iaf inte..

65selander: Jag som trodde att du jobbade på ET-avdelningen, det svenska försvarets motsvarighet till Area 51... ;)

GävleLasse: Sveriges motsvarighet till Area 51 är väl Siljan eftersom det bor många Ufon där ;-)

Sedan så hoppas jag att Gusten åker till Idre i helgen och kör lite paparazzi (Se länk)

65selander:

Gusten har berättat att han har varit i Ejendals i helgen och handlat säsongskort :)

Sedan var det nån Häst inblandad också HAHA

65selander:

Vi får en naturupplevelse och får vara oss själva...?

Gusten....!
GUSTEN...!
G U S T E N...!

rackham/65:an:

Idregrejen är bara en täckmantel. I själva verket ska truppen svetsas samman a la Brokeback-style. Jag har en jäääävla massa tvåmanstält att resa nu...pust.

IQMattias:

Jag gjorde bara min plikt. leksandsåsnan bara måste förnedras :)

Gusten:

Jag visste det!
JAG VISSTE DET!
Först Scheike, sedan BB-Qusten!

Kör du med TIG, MAG eller MIG?

Det där med åsnan har jag förträngt...

Gusten: Det är alltså så de ska sätta ihop kedjorna?
Vem passar bäst i.. ursäkta.. med vem?
Tja, lite kreativt nytänkande har väl aldrig skadat.

Linnea:

Låt mig säga så här...Molin och Kankaanperä delar INTE tält...

Rackham:

En kombi Mig-Mag svets för svetsning utan gas är det enda jag har...kan bli knepigt...brukar bli en hel del gaser på dom däringa camperna...hmm

The Gust förnedrar en Leksing;)

Bissett19:*ASG*

Gusten:

Nu blir jag lite nyfiken... vad har du för inside om Porslin och KanKan...?

Svetsar du underupp? Med eller utan gas...?

Och, förresten, vad fyller ölburken för funktion?

rackham:
"Nu blir jag lite nyfiken... vad har du för inside om Porslin och KanKan...?"

Inget speciellt, tänkte mer på att lille Ove ska slippa ha ett finskt utedass på ryggen hela natten...Vi på campen strävar efter balans både utanför och innanför tältduken.

"Svetsar du underupp? Med eller utan gas...? "

Ingen aning. Jag svetsar aldrig nykter!

"Och, förresten, vad fyller ölburken för funktion?"

Tjaa, den fungerar som typ ett förvaringskärl för själva drycken innan man väljer att konsumera innehållet.

Gusten:

Ang tältduken:
Ni är så omtänksam, MeQusto!

Ang svets:
Svetsar aldrig nykter!? Men Qusten då, tänk på att Ni är en förebild för många unga, Youtube-favoriten där!

Ang ölburken:
Jag är helt övertygad om att det finns en dold agenda här, Qusten... försök inte! = )

Bissett19:

Haha Skulle vara roligt att veta promillehalten på han längst bak där =)

mattias - 74: Gusten gör bara det som ni Leksingar gör nyktra, det säger väl allt :-)

rackham: Varken jag eller mitt alter-ego är någon förebild...det vet både du och jag :)

"Jag är helt övertygad om att det finns en dold agenda här, Qusten... försök inte! = )"

Du försöker få mig att slå in en redan öppen dörr...den går jag inte på :)

Gusten: Hur går det på Campen?

Här skall det firas, Ingen outsourcing, Jobbet tar över all utbildning i hela FM. Nu skall kadettjävlarna få med mig att göra :-))

Får väl först se vad SÄPO tycker efter som min kontrolltid för SK2 har gått ut och har idag skickat in blanketterna för omkontroll.

Undrar om våra möten ligger mig i fatet? :-))

Gusten: Det är tyst från Campen, vad sysslar nui med? Sanning eller konsekvens :-))

Nä nu blir det lite datasupport i utbyte mot öl och mat som avrundas med fotboll och givetvis någon pinne på terassen...

Ispremiären

Den 30 juli går Brynäs A-lag på is. Då finns möjlighet för alla intresserade att möta laget och se ispremiären då Brynäs bjuder in till öppet hus.

Grattis ni som får gå in och svalka er. Förövrigt samma dag som BT har sitt årsmöte i LA.

65selander: Orka tänka på hockey nu, ikväll är det Mötley Crue som gäller och i helgen är man på plats i Sölvesborg och Sweden Rock ;-)

« · 884798 · »