1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776193 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
20 Lindgren: Det är defensivt han har sina brister.Man kan ju undra om rapporteringen funkar från västerås, domaren kanske tappade andan efter första... Han hade ju lite att göra då.

GävleLasse: Domare Andreas Eriksson, (Grä). Undran om vad (Grä) står för räcker ju till att hålla debatten igång under pre-season.

20 Lindgren: Gränna, Gräsvik, Gräsö.... GRÄSLIG!

God knows...

GrävlingsLasse: Det kanske är något Os6y5elander tycker om; gräs!

GävleLasse: Grängesberg står det för , finns även en domare som heter Anders Eriksson och kommer ifrån Borlänge och han har (Borl) efter sitt namn .

Alisandali: takkar för infon...

Alisandali: Det är klart att ni masar måste göra allt ni kan för att skilja mellan Andreas Eriksson och Anders Eriksson... Men annars... tack för informationen som min strelsekollega just skrev. Ja, det ekar här inne, GävleLasse!

GävleLasse: Naturligtvis så heter båda domarna Andreas Eriksson , och inte Anders , hjärnsläpp ifrån mig .

Alisandali: Komma här med desinformation å det där sättet... luras å jäklas.. kvällen är förstörd ;)

GävleLasse: Sorry , ska försöka vara mera korekt hädanefter och kanske läsa vad jag skriver innan jag skickar iväg nästa meddelande )).

Alisandali: Att korra sig själv kaaan verka smart, men ack så tråkigt.. ;)

GävleLasse: så vill jag bara delge ett sammhällsviktigt meddelande om ca 7,5h börjar min semester. Ack du ljuvliga semester ;-)

65selander: Idag 16:00, eller som du skriver 1600, är det bara för mig att lyfta på den symboliska huvudbonaden och gratulera dig till att du temporärt lyckats frigöra dig från dina inkomstbringande sysslor. Lycka till med fisket kommande vecka. Hoppas att du håller rätt på 64Waern. Han kan vara bra att ha senare under säsongen också. Använd honom för BT:s skull inte som bete! (BT - bete. Ibland är man omedvetet rolig. Också.)

20 Lindgren: fyfan....den var dålig.

Jag är förstummad...

GävleLasse:

Åsså klagar du på min humor...

rackham: Ja det är nästan så att man börjar fundera på er söderkisar....lågvattenmärke på humor verkar vara nåt som går bland er ;)

GävleLasse:

Lägre än lägst... Söder... = )

Ett kulturarv, Lars, ett kulturarv...

Pigalle och humor... det är Söder i ett nötskal det...

rackham:

AlmtunaLindbäck,,Niclas Andersén,Sebastian Eriksson o Johan Alcén uttagna i Småkronornas trupp som ska spela fyrnationers i Ryssland 31 augusti-2 September.Alltså samtidigt som Clas Ohlson Cup i Leksand.

Länk.

Bissett19: Krasst sett så är det väl ingen förlust. Synd att inte Andersén inte får köra över LIF :-))

Alcén får nog sin tid ändå.

ot: Snart, snart, snart

65selander:

"ot: Snart, snart, snart"

Vad händer Patrik är det dax för Fernet??.......;)

Bissett19: SEMESTER!!

Bissett19: Ökar chanserna att vi får se Brendl in action i leksand!

Bissett19:

AlmtunaLindbäck,,Niclas Andersén,Sebastian Eriksson o Johan Alcén uttagna i Småkronornas trupp som ska spela fyrnationers i Ryssland 31 augusti-2 September.Alltså samtidigt som Clas Ohlson Cup i Leksand.

Bidde ingen turnering för Alcén och Andersén. Boorken har sagt ifrån eftersom de behöver träna med Brynäs. J.Carlsson åker som utbyte mot dessa två.

65selander: Det var förra turneringen. Nu släpper Boorken dom.

65selander:

Pucken har grävt upp info om en redan spelad turnering, va...?

rackham: Var nog mera jag som inte läste det hela och kopplade ihop det med Bissetts inlägg

65selander:

Kritisk granskning, Selander, kritisk granskning...

Och när det gäller Puckens litterära produktion får man alltid vara lite skeptisk... ;-)

wap.hockeysnack.com
ButthamI Gissa vem som kommer att förvanska rapporteringen från Åland till BIF ;-)

65selander:

HF?

65selander: Jag vet, jag vet....

64Waern: HF håller på med en Matchrapporterings applikation. Vi skall beta-testa den i i natt :-)

65selander: hursomhelst det blir 3-1 ikväll så ni kan förprogramera lite!

65selander: Jag satte eftermiddagskaffet i halsen när jag läste rubriken på GD's startsida...tråkigt nog så gällde det inte det Brynäs jag prioriterar...

Just nu så spelar Spurs skiten ur Derby, stod 3-0 redan efter 13 min :-)

GävleLasse: Ang länken så säger väl inte VW-forward så mycket. Kan ju vara en från Ungers VM-lag. Pustas Chorizo

Ungerns VM-lag skall det givetvis vara.

Bissett19: Det är jag med. Skaderisken blir större samt att de bra lagen kommer att gynnas mer än de mindre bra. Nya regler som gynnar vissa lag är oftast av ondo. Det finns även en risk att det kommer bli längre speluppehåll efter en icing. "Hann spelaren byta innan pucken slogs till icing eller inte", vilka spelare var på isen.. etc.

Främst är det den extra tiden mellan avblåsning och tekning som bekymrar mig. Domarna har redan dålig "mechanics" och tenderar att vara för långsamma vid tekningar. Det blir inte bättre av att man får en sak till att tänka på.

GävleLasse:

hej var det nån som var på brynäs träning i dag?
Det rycktas om att Sjödin och Brendl slogs.

wap.hockeysnack.com
Tänk att alla rykten om Brendl kommer från Moringar,senaste ryktet var ju att Brynäs hade haft flertal "krismöten" med Pavel,även det från Moringar.

Barbapappa: Svårt att tro, brynäs var nämligen LEDIGA idag....

Men jag har hört ett rykte om att de skall göra om er aula ni kallar arena till ett Galne Gunnar varuhus...

Bissett19:

jo därför jag fråga er. kan lika väl vara avundsjuka finns de som vill ha honom tillbaka till mora:)

GävleLasse:

he he. då ordnar jag första plats i kön åt dej:)

Bissett19: Ja det ryktet kom ju för ett tag sedan. Det måste svida rejält för Moringarna iom att de sitter och hittar på saker och ting. Om de ändå hade låtit laget börja träna på is innan de startar en massa rykten.

Har de inget vettigt att göra? Finns det ingen biograf eller nåt liknande i Mora?

Barbapappa: ja kön lär bli längre än till era matcher... ;)

GävleLasse:

he he, bitsk i dag:)

skulle vilja se en kö på 2200 personer utanför en affär i mora:)
då skulle de nog nästan få stänga av all trafik i byn:)

Barbapappa: surt här inne kanske ligger nåt i ryktena ändå...hm äh nu drar ja på BIO

SIVASN:

vilken film är det? isfight eller;)

Barbapappa: 2200? fan det är det ju i läkerolen vid lunchtid en tisdag ;)

Ryktet har inte nått alla att Willes fläsk smakar gammal plockhandske *skratt*

Barbapappa: Brendl´s återkomst en ångestfylld rysare

« · 898736 · »