1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776198 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Huss: Det hade inte spelat någon roll vilken av backarna han berömt. Har man släppt in 5 mål bakåt, oavsett spelform så har man inte varit bra...

GävleLasse: Oavsett om denne var inne på baklängesmål eller inte? Oavsett om "chiefen" tar ut målvakt och beordrar full attack med stor risk för kontringar?
Nja, det låter fortfarande onyanserat.

Huss: oavsett...

Men samtidigt så gör Boork rätt i att inte lyfta fram någon forward. 1 mål framåt är för dåligt. Enligt rapporterna så var det Widing som var bäste Brynäsare samt att Karhu gjorde en bra match i målet (4 insläppta til trots)

När det gäller DJ så vet både du och jag vilka brister DJ har och när ett lag som jokerit står på andra sidan plan så måste man spela fysiskt. Det gör inte DJ...

GävleLasse: Vi får lämna backrecensionerna till 65 Selander, om han kommer ihåg något dvs....

Sen håller jag med om att Brynäs inte producerar speciellt många mål men vi får hoppas på "islossning" framöver under försäsongen.

Undrar om Salmonsson stannat i utvecklingen, vore bedrövligt med tanke på hans talang.

Gällande Sundström vs Karlsson så är det ganska tydligt att Sundström har ytterligare en dimension i sitt spel. Det gäller bara att han får möjligheten att utveckla det också.

Huss: Ja när det gäller Salle så är jag kluven. I sina bästa stunder så är han verkligen en kanonbra spelare som är rånyttig. Men i ögonblicket efter så är han totalt tvärt om....de saker som han behöver få ordning på är främst att han måste mogna i sitt spel. Sen har han samma "problem" som Malmen hade mot slutet. blicken ner i isen och passar inte för att det är det bästa utan passar för att han själv har kört fast. Såna "nödlösningspassningar" brukar sällan leda fram tll något bra, tvärt om.

Sundström har visat sig vara en grym tekare, bara det gör det intressant att ha med honom i laget för jämnan. Sen har han ett bra skott och är bra både offensivt och defensivt. Detta är kvaliteter som man måste ta vara på. Jag flaggar för ett genombrott för hans del. Dessvärre så lär han bli högvilt till NHL nästa år. Om jag inte minns fel så är han UFA efter att Devils inte skrev kontrakt med honom.

Till sist: Skall man spela på tre femmor i en match så måste man vara ruggigt effetiv i början när man har krafter... för sedan blir det att slå ifrån sig. Man orkar helt enkelt inte spela med samma intensitet en hel match. Detta bekräftas i Brynäs fall på alla baklängesmål som kommer i slutet av perioderna och matcherna...

GävleLasse UFA: Leonid Fatikovs födelsestad eller någon slags Youth Free Agent?

Magister Huge ger bock i kanten åt alla som så tvärsäkert sågar det tilltänkta speltänket, baserat på en torsk i sudden mot ett Jokerit som dessutom ligger lite före i träningsväg.
Att redan nu dra några större slutsatser är ju bara befängt. Om inte diskussionsnivån höjs ett par snäpp så får man väl återvända till tolvans bunker igen... :-)

IK Huge: Välkommen in i spelet ishockey!

Huge: gör du det...

20 Lindgren: Kankan verkar vara inne i spelet i a f. Ruffing direkt.

20 Lindgren: Tackar. Och glöm inte att det var just IK Huge som en gång i tiden lärde Brynäs hur man behandlar klubba och puck... ;-)

Huge: Varsågod. Och imorgon vid den här tiden är det Valbo FF som lär IK Huge hur man hanterar den 22 cm höga bollen på den 105 meter långa fairwayen.

Wernblom förnekar sej inte.
54.19 5 min MODO 9. WERNBLOM, Magnus H-BUT
54.19 20 min MODO 9. WERNBLOM, Magnus MATCH

Bissett19: Head--butt--- en öviksvariant av leken huvud, axlar, knä och tår eller?

GävleLasse: Örnsköldsvik. Mora Träsk från Gävle. Jag mötte förresten Leif Walter i som ras när han hjälpte Ulf Ivar Nilsson med mikrofonen på stadsvandringen i Esplanaden.
Men från 1800-talet tillbaka in i 2000-talet. Vad händer i djurgårdsflaggans land? Omspolning för för mycket Fernot och Ouzo på isen?

20 Lindgren: 36:39 Brynäs har tagit över helt och har många chanser

Men var f^*n är målen då??

20 Lindgren: 1-2

23:29 Mål för Brynäs IF (Tommy Sjödin, Björn Danielsson, Mikael Lind)

24:53 Utvisning för Luleå HF Niinimäki SLASH

36:39 Brynäs har tagit över helt och har många chanser

37:35 Utvisning för Luleå HF Lidhammar SLASH

GävleLasse: Ahh, power play, då kan man ta det lugnt ett tag till...

20 Lindgren: som ras? Det får mig osökt att tänka på Robin Paulssons lika som bär. Jamen som bär? Många chanser är inte lika med många mål. Power sista två. Hyvvä ilta näkke min -- nu ska pucken fan gå in!

Huss: Alltså nu spelar Cancan-perre verkligen för Luleå..

Huss: Å Selander har spillt sin andra fernet över datorn...

Kul för Sunna:

48.29 1 - 4 EQ VIK 12. SUNNA, Kim
(85. WAHLBERG, Emil)

VIK slog Mora med 4-2 förövrigt.

Bissett19: Vik har ju en bra tränare;-D

GävleLasse:

Berättade jag att jag träffade alisandali i New York.

Han fick 5 dollar för att jag fick ta kort på honom.

mattias - 74: hehe... honesty works...

20 Lindgren:

"Huge: Varsågod. Och imorgon vid den här tiden är det Valbo FF som lär IK Huge hur man hanterar den 22 cm höga bollen på den 105 meter långa fairwayen."

Hoppsan!!

Se länk... :-))

IK Huge defeated Valbo FF by two goals to none: Jag behöver ingen länk. Jag befann mig på plats bland valbönderna på sittfläsk på Åbyvallen och bevittnade (den välförtjänta) skrällen större än Greklands EM-titel 2004. En matchprogramnörd som jag satt och grät över bristen på tröjnummer och övrigt innehåll i det usla bladet. Jag fick trösta mig med att varmkorven kostade blott 10 kronor styck. Valbo vann i alla fall ribbträffarna med 2–0.

Selander, Selander, kom in Selander...!?

rackham: Selander rapporterar in att Sperrles väska INTE kan förväxlas med en hockeytrunk...

65selander: är den av modellen "homoslunga"...?

GävleLasse: om du tänker på  "bögslunga" så är den mera åt hållet "Fjolla" ;-)

Han kanske förvarar plocken däri?

65selander:

Sperrles nästa klubb.

wap.hockeysnack.com
Innan Rackam och andra som har skickat sms under fotbollen mot Gnaget så vill jag meddela att sömnen kommer bli bättres än Åkeby. Fast jag har semester och inte han. Klart rättvis seger. Roligast i dag eller tragiskt är de sk C-muppar som hetsar i 1:a och när MFF startar i 2:a då vänder de ryggen mot spelet och börjar snaska chips.

65selander: Intressant att se Sunnas framfart i VIK, han stod för ännu ett mål i VIK dressen idag mot almtuna

GävleLasse: Ros har tippat :-)

70 Rodrigues: Jo jag såg det... Fast jag vet inte hur man skall tolka hans tips. Han har ju inte gjort sig känt för att vara något slags hockeyorakel direkt...

GävleLasse: När det är något positivt så är han ju enligt vissa världens bästa sportjournalist :-)

70 Rodrigues: Det gäller väl alla journalister. Har de dåliga nyheter så är de onyanserade och är det goda nyheter så är de världens mest pålästa människor med tillförlitliga källor inom Brynäs allra heligaste.

Äntligen, flera månaders väntan är över! Ikväll smäller det! :)

7 timmar och 56 minuter kvar....

Gusten: Ajdå, är det redan dags igen? Har precis hämtat mig efter den senaste omgången. Får vi en förhandsdrapa under eftermiddagen med sedvanligt närgångna proträtt av tävlande, domare och procedurer?

Jompe: Nej jag ska blidka massan med min totala (nåja) tystnad :)

wap.hockeysnack.com
Gusten: Förstod inget utav din väntan men efter lite tanke och en flashback ang Knogen så ramlade pusselbitarna på plats.

Gusten laddar IDOL-kanonen...?

rackham: Klart bakåt?

Jompe och Gusten: Hoppas att ni inte hinner hitta rätt tråd för ert hjärteämne!

20 Lindgren:

Nä, Gusten har fullt upp med nästa BB-Camp och Jompe skall till Nice eller nåt... = )

Någon som vet när Bäckis gör debut för Cap eller har han redan gjort detta?

mattiaskarlgren: Förhoppningsvis gör han väl debut när Caps gör sin första försäsongsmatch söndagen den 16 september

mattiaskarlgren:
nån gång mellan 10:e och 14:e har lagen offeciell premiär för sina träningsläger , iofs kan han varit med på deras rookie camp inte följt med så mycket .. han nämns i länken på lovande löften caps har från nhl.com oxå

« · 900864 · »