1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776216 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Så gjorde Nic Angell debut för Tappara ikväll mot HIFK i Nordic Trophy,det började rätt bra honom,Nic satte 3-1 pucken.

Matchfakta se Länk:

Bissett19: Visstä är det väl jäkla tråkigt att finnpajsarna inte kan skriva på svenska eller engelska ?
Dessutom ser deras matchtröjor förjävliga ut. Påminner om de svenska banydressarna som kletats ner med all reklam.

Robban74:

Finns väl säkert nån finsktalande i boken som kan översätta,vad gäller matchtröjorna deras håller jag med dej.

Han byter verkligen upp sej när han får sätta på sej den svarta eleganta Brynäströjan när han anländer i Oktober;)

Gusten:

Är inte han lite för gammal att spela Tv pucken ??

mattias - 74: He he, kan tyckas. Men jag var och tittade då han spelade i Werner Person cup i solna förra helgen. Han såg definitivt inte ut som en 88 åring.

mattias - 74: :) Kanske är TV-Puckeln?

Gusten:

Sjödin får konkurrens ??

mattias - 74:
Dom måste ha ändrat nu för annars fattar jag inte vad ni pratar om ;)
När jag gick in på länken så kom jag till en spelare som var 16 år....

Bissett19 och Robban74: Lägg ut litet textalainen här så får min morsa från Tornedalen litet att grubbla på!

Det där med att SM-liigalagen har fula dräkter frågade jag Teppo Kiwi om 1998. Just "dräkt" var nog det enda ord han inte kunde på svenska!

"Janne Karlsson åtalas för dödshot

Linköpings nuvarande - och Frölundas förre tränare - Jan Karlsson åtalas för att ha hotat en vakt till livet. Åklagaren rubricerar händelsen som hot mot tjänsteman."

(Källa: GP 070905)

Jaha ja... undrar allt hur länge LHC och/eller herr Karlson orkar hålla i...

wap.hockeysnack.com
Rackham: Enl mobila svt så har LHC fullt förtroende. Fast LHC är ju LHC. förövrigt så undrar jag hur det går med Hulkens tillfrisknande och om de har dragits Oves tånagel. Fast gör man tre mål så kan han få ha nageltrång serien ut.

65selander:

Ja, det verkar som att Gefle IF har satt en ny trend i idrotts-Sverige... ;-)
Dags för en ny version av Brott och Straff, din MFF-Raskalnikov...?

Blir svårt att coacha från insidan (om han döms, vilket vi inte vet eftersom han hittills bara är åtalad)... eller räcker det med fotboja för ett sådant ev straff...?

Frölunda Hockey Club: Nye konsulten David Lega, 34, är en stark personlighet som kommer att tillföra organisationen mänsklighet, stöd och nya värderingar, hoppas klubbdirektören Mats Ahdrian, ålder okänd. David Lega blir alltså Frölundas motsvarighet till vår Catarina Carlsson, 39.

20 Lindgren:

Menar du att CC har handikappsimmat...? Där ser man... ;-)

Dagens kanske lite mer oanade "Lassie" från rackham:

Pluggade samtidigt som Lega på Handels i Göteborg, dock med helt olika inriktning, har för mig att han pluggade juridik... medan undertecknad pluggade ekonomisk geografi.

Ankan - retrospektiv

Joakim Gellerstedt som numera spelar i Almtuna har gjort 2 baljor i kvällens träningsmatch. Sunna fortfarande poänglös i VIK's match.

wap.hockeysnack.com
Lasse: Kim har en 2:a i för rough i första perren. Lite bökigt är det men det funkar fint med "online hockeyn" i mobilen.

65selander: S.Eriksson noterades för ett assist i Almtunas vinstmatch mot Huddinge.

wap.hockeysnack.com
Jaha då är man tillbaka till dårskapens Mecka. Stress, arbete, sova och så rullar det på. Skönt att det är helg snart. I morgon så vinner kissekatterna från Gärdet med uddamålet.

Bissett19: Nu kunde jag inte hitta den i och för sig...men jag har för mig att det brukar finnas en länk till engelskspråkig version på de finska elitklubbarnas hemsidor.

Månsson riskerar fängelse mellan 14 dagar och fyra år.
Vi får väl se Månsson igen då lagom till premiären 2011!

Lunkan: Jag tror inte att det blir nåt. Samhällstjänst på sin höjd.

Lunkan: Jag tror att hans kontraktstid löpt ut vid det laget (september 2011). Om nu inte BIF gör en GIF de luxe.

GävleLasse:

Spola is på Kastvallen kanske, då skulle Huge bli glad...

A propósito de finnlandia: Vad tråkiga ni är! Inga frågor inkommer till min språkspalt. Jag kastar ut några grundläggande termer så får allmänheten hänga på bäst den orkar.
alivoima – mål gjorda i numerärt underläge – short handed goals
jatkoaika – förlängning – sudden death over time
muut – mål gjorda i övertid – over time goals
ottelu – match – game
ottelumäärä – matcher i laguppställningen – games played
ottelumäärä – spelade matcher (med istid) – games played on the ice
tuomari – domare – referee
tyhjään maaliin tehdyt – mål gjorda i tom bur – empty net goals
ulkomaalaiset – utlänningar – aliens, non Finnish
voitto – vinstmål – game winning goals
yleisökapasiteetti – pubkapacitet – crowd capacity
ylivoima – mål gjorda i numerärt underläge – power play goals

GävleLasse:

Salming i Brynäs igen nästan så man vill se själv =)

Se länk !

Mattias 1974: Ja, Bissett skrev det idag kl. 11:40.

20 Lindgren:

Ok sorry orkade inte scrolla =)

Kul hur so helst

mattias - 74: Jag ser Börje mer som en AIK:are än som en brynäsare. Hur som helst har Börje gjort enormt mycket för att ändra amerikanernas bild av svenska ishockeyspelare. Salming i Brynäs är för mig Stygge Stigge. Även om jag bara upplevt storebror Stig som tränare 1981-1987.

20 Lindgren: Jo Storebror har ju spelat ett antal mer matcher än snälle Börje. Visste du det att deras päron bor spottloska från Matto.

mattias - 74:

"Kul hur so helst"

Kallar du BJ för gris?

Bissett19:

HAHA som menar jag .

Kul med Salming

Bissett19: I kväll är våran idol i farten igen mot FBK. Läge att sätta sig i respekt. Han spelar i 3:e formationen

3rd Line29. HALME, Jussi18. ANGELL, Nicholas 
 26. ENLUND, Jonas23. LEHTERÄ, Jori41. KIILHOLMA, Juha

65selander: Att Janne Ojanen spelar fortfarande.. Han måste ju ses som en en relik snart.

Peja: Duger fortfarande som det verkar. Det som vi fick sagt för oss vi som var på Åland är att finsk hockey har ont om kosing, kanske därför han är kvar och alla exporter till Sverige och omvärlden ;-)

Glömde en rolig grej ang Åland. De får inte ha Åländska domare utan  det måste vara Finska domare och ändå möter dom bara Finska lag. Hepp!

Bissett19: Hittade detta på Superstar och måste bara klargöra en sak eftersom jag inte tänker regga mig där. Vi blev inte ihopfösta, vi tog avstånd.

"
Piggelin

Från: Leksand

InläggSkrivet: Sön 02 Sep, 2007 22:20    Rubrik: Citera

Jag var utanför hallen när Brynäs Ultras kom för att ingjuta skräck i bygden. De kom bortifrån tennishallen, skränande, och ställde sig framför biljettluckan och skrek "masdjävlar". Rädd? Nja, jag skulle tro att de flesta, inklusive biljettpersonalen, tyckte att det mest var lite patetiskt, skojigt liksom. Några fjuniga killar som försökte pressa ner sina målbrottsstämmor en oktav, men misslyckades.

Sedan inne i hallen så vet jag inte vad som hände. Bråk på södra efter ett par minuter. Ett antal supportrar i brynäströjor blev ihopfösta i ett hörn, medan de "oklädda", osnutna småpojkarna hoppade omkring och vevade med sin konstiga (!) flaggor. Flaggor ja! Efter Leksands mål såg jag flera som knäckte sina flaggor över knät, det var kanske därför de bara hade ett fåtal kvar att vinka med för att fira segern.

1-7 på isen, men 19-0 på läktaren...

65selander: Det är ju bara trist med de där svansarna. Vad då Ultras? Man kan inte bli mer "ultra" än vad jag är, men aldrig att jag skulle bete mig på det sättet. Att förstöra Brynäsflaggor är ju oförlåtligt. De tycker själva säkert att de är jätte-coola. De borde skaffa sig ett liv.

Jompe: Ultras är ett gäng pinsamma juniorer. Dom ska läggas över knät och få smisk enligt mig!

65selander: halvrolig? Jodå, vi som kan skratta åt oss själva skrattar.

Bissett19: Finns ju fler saker som kan göra en lycklig ikväll förutom att Brynäs van Cupen. väsby har nyss gjort 1-0 på Kalmar :-)

Nej nu blir det duschen sedan herrmiddag med fotboll, skippar nog cigarren. lite tunn är man iaf

65selander: Och att Gästrikland krossade Örebro län med 11-1 i TV-pucken... samtliga mål av gästrikland gjordes av brynäsare ;)

GävleLasse: Länk?

sylf: swehockey.se

GävleLasse:

Det var mycket Calle Järnkrok där.

Coolt namn förresten

Bissett19: Calle är talang utöver det vanliga, vansinnigt teknisk.

Bissett19: Ang TV-Pucken. #18 Samuel Selinder till höger. Kortet taget i Påskas i Vemdalen. han till vänster är förre Tv-puckliraren Axman

Reportage med HV:s Stefan Liv i dagens Sportexpressen.

Rubrik:"Jag har blivit smartare"

Vilka ser du som huvudkonkurrenter?
– Topp fyra blir vi, Frölunda, Modo, Färjestad och Timrå.

Ööööhh.....:)

Bissett19: Hahahaha... Men rubriken ljuger kanske inte, han kanske har blivit smartare... :)

Lunkan: "Lucky var rena himmelriket om man jämför med puben vi satt på innan, appropå att det finns olika nivåer även i helvetet."

Leksand pub & bistro - för en lite mognare publik...:D

« · 904502 · »