1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776386 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Bissett19: Om han nu är så jävla bra så skulle väl han ha fått chansen, eller hur.Det är ju klart och tydligt något som inte stämmer om man inte spelar en av Sveriges mest lovande unga spelare.

70 Rodrigues:

"Om han nu är så jävla bra"

Vet inte riktigt vem du citerar?

En sån talang tycker jag man borde kunna tämja även fast han har attitydsproblem som du hänvisar till.....

Bissett19: Det verkar ju jävligt tydligt att vissa tycker att han är så jävla bra. Det gå¨r inte att tämja alla människor, se på mig :-)

70 Rodrigues: Kanske inte just att förlora mot Brynäs- men att förlora på det sätt man gör!!
Trodde att du var insatt i ishockey, men alla kan väl göra misstag!

Fet-Ecke: Jo tjena!!

70 Rodrigues: Han har inga attitydsproblem. Tro inte på allt du hör!

Fet-Ecke: Så fort Timrå förlorar så är det ni som är dåliga, inte att det andra laget spelade smartare och gjorde er dåliga??

sylf: Då är det JÄVLIGT konstigt att han inte fått chansen isf, något bekymmer är det ju!

70 Rodrigues: Visst,men att det skulle bero på attitydsproblem stämmer inte.

sylf: Vad beror det på då?

70 Rodrigues:

Du vet ju vad det är.

Sundlöv har en version:

"-Gynge har spetskompetens men blev olyckligt skadad under försäsongen och har efter det inte kommit tillbaka. I Västerås får han spela mycket och vi hoppas att han där visar att han är spelare för Brynäs"

Bissett19: Sundlöv talar ju alltid sanning :-) Tror du att han skulle gå ut och säga att han har attitydsproblem?

70 Rodrigues:
Jag tycker det fascinerande att du sågar Gynge för påstådda attitydsproblem och att du och Peja var dom skrek mest vi skulle ta in en finne med grova attityds problem

WarhawK: Tyck va fan du vill!!

70 Rodrigues: Har jag sagt det? I så fall vem och vad?? Jag har bara gratulerat till vinsten och sagt att det känns bittert!

WarhawK: när man namedroppar så kanske man inte scoutat spelaren ifråga till 100%

Men du verkar ha full kolla på hur samtliga spelare i NHL är som person. Du har aldrig tänkt på saken att det är en enorm skillnad på mentaliteten och kulturen när det gäller europa och amerika?

I amerika är det ju bättre att skryta vitt och brett om hur jävla bra man är och inte leva upp till det, än att vara ödnjuk och vilja tona ner sina kvaliteter och sedan visa sig vara kanonbra.

Kanske hamnade finnen snett i tillvaron i snabbmatens och drive in begravningarnas förlovade land?

GävleLasse:
Scoutar man spelare via ryktes sidor så klassar inte jag det som scouting , men vill du göra det är väll det upp till dig

Ja du kan ju tro att det hör tills någons natur att skryta om man klassas som en cancer i omklädningsrummet .. Chicago dumpade iväg han + Cullimore till montreal fast dom inte ens ville ha Salmen men var tvungen ta hans lön för Chicago skulle ta Montreal problem spelare Samsonov .. och alla Chicago fans jublade när Salmen vart bortbytt

nästa steg var att Montreal sätter ut Salmen på waiver för försöka bli av med han , när inte det lyckas är dom tvunga köpa ut hans kontrakt

efter det får Toronto skadeproblem och villiga ge han en chans med 2 vägs kontrakt men dom inte direkt imponerade av han och skickas ganska omgående ner i farmen deras där han tillbringar en tid och efter 2 matcher har han utan klubbens tillåtelse dragit till Ryssland

killen har varit i 3 NHL organisation under tiden av 2 månader , men det är säkert jätte normalt i dina ögon medans för mig har det ringt alla varnings klockor flera gånger om

WarhawK: precis som jag skrev så har man inte full koll när man namedroppar.

Har JAG förespråkat honom? Nej.

Kunde du ha skrivit all denna info till alla redan när man förde honom på tal? Ja..

Fet-Ecke: På vilket sätt förlorade ni på?

70 Rodrigues: Att han inte varit tillräckligt bra och mycket skadad....

Brynäs ger Spets istid men skeppar iväg Gynge. Jag säger då det...

WarhawK: Salmelainen var lagkapten i HPK. Att han blev tradad så jävla mycket i NHL handlar nog snarare om deras regler/besatthet av att trada än att han skulle vara en dålig hockeyspelare, eller vad du nu försöker säga. Han är på gränsen till att vara tillräckligt bra i NHL, men verkar inte riktigt vara det. Skulle ju dock vara en grym förstärkning för vilket elitserielag som helst.

Bissett19: Det blir inte på Sunnas bekostnad. Det blir på Anton Hedmans, han är "typ" klar för Nybro på lån.

Skicka mail till Micke sundlö[email protected] och förklara er besvikelse över att Gynge lånats ut

Gurra88: sluta spamma....

Peja: Hedman sitter väl mest i utvisningsbåset så det lär väl inte vara någon större förlust för VIK. Attitydsproblem eller inte..så tycker jag det är synd att Gynge inte får /fått fler chanser i Brynäs. I o f så har han ju möjligheten nu då att visa vad han går för i V-ås .

brynästigern: Hedman är en härlig rollspelare, men det stämmer att han är utvisad lite för mycket. Tror ändå att hans framtid är i elitserien, han är ju som Kåberg fast större...

Peja: Visst, Hedman är bra och kan säkert bli ännu bättre men jag vidhåller att han borde tygla sitt humör lite bättre..

brynästigern:

Jonte Carlsson debuterar för Löven ikväll,han går in i första backpar.Säger det igen,tror det blir bra för Jonte att få istid i ett topplag i Allsvenskan.

Bänken i Brynäs hade förmodligen inneburit att han kanske inte skulle få spela J-VM.....

Utflyttade brynäsjuniorer: Sanslöst underlägesmål av Fredrik Strid. Ifattåkningskamp, misslyckat forehandförsök följt av en snurr och backhandfösare med extrem precision. Nybro Vikings IF–IK Oskarshamn 2–0 i första pausen.

20 Lindgren: Ja, det var riktigt snyggt. Det är bra drag i ladan, dom för ett jävla liv, tänk om det kunde låta så i LA :-)

70 Rodrigues: Just imorgon låter det typ så då Hockeyfestens femårsjubiléum låter höra av sig. Och senare på säsongen ser vi fram emot Fyllefemmans femårsjubiléum! :-)

70 Rodrigues:

Vad är det för liten aula dom spelar i?

Bissett19: 3-0 nu... och ett jäkla tryck i hallen. Viktoriahallen heter den tydligen.

Bissett19: Sveriges 3:e byggda ishall tror jag visst att det är :-)

wap.hockeysnack.com
Från att Nybro var ett skitlag förra året så har de fått lite mer skärpa denna sösong.

65selander: Sunna har precis gjort 5-1 för sitt VIK mot Björklöven!

Jajjen: Ja, jävlar vilket scoop man gjort.
Att bara idas kommentera ett uppenbart skrivfel är i sig töntigt.
Men att dessutom basunera ut det hela med krigsrubriker och snack om "jättetabbe" precis som om formuleringen på hemsidan skulle vara juridiskt bindande och Brynäs nu satt sig i rejäl knipa, det är ju inte ens värt att kommentera.

Och lämpligt nog har man heller inte satt ngt namn under artikeln, utan undertecknat med Expressen.se.
Hur man nu ska tolka det?

wap.hockeysnack.com
Rodrigues: har ingen koll på hur själva matchen går. Tänkte på samarbetet med VIK. Vore det inte kul men Tornberg som sidekick någongång. Brynäs bästa vore om alla fans till laget satsade 100 kr per månad i ett år. Det skulle ge os ett kapital. ALLA ständiga medlemmar kommer billigt undan än de som betalar årsvis.

Huge:

Frisco @ NygatanIdag kl. 18:37
Bissett19: 1 maj 2007 har ju varit. Men dte är ju troligen en felskrivning.

Har reportern varit på Hs o läst??

Huge: Ja, jag skickade genast ett hatchockmejl till puckot. Seriöst, jag gjorde det! Nivån på kvällstidningarna har för länge sen passerat kalkonstadium. Är det nån som känner nån som faktiskt betalar för skiten? Annars kan jag rekommendera mejlbombning när dom passerar idiotgränsen. Ibland svarar dom faktiskt. En rimlig slutsats av deras svar är att många journalistutbildningar måste höra hemma i sundsvallstrakten.

70 Rodrigues: Viktoriahallen byggdes 1962 och är landets fjärde ishall.

Sveriges 10 först byggda ishallar:
1: Rosenlundshallen, Jönköping, 1958
2: Johanneshovs Isstadion, Johanneshov, 1962
3: Matojärvi, Kiruna, 1962
4: Victoriahallen, Nybro, 1962
5: Wämöhallen, Karlskrona, 1963
6: Ängelholms Ishall, Ängelholm, 1963
7: Umeå Ishall, Umeå, 1963
8: Timrå Isstadion, Timrå, 1964
9: Katrinhallen, Mariestad, 1964
10: Kempehallen, Örnsköldsvik, 1964

Övriga, "av intresse":
14: Leksands Ishall, Leksand, 1966
17: Skellefteå Isstadion, Skellefteå, 1967
18: Mora Ishall, Mora, 1967
19: Gavlerinken, Gävle, 1967
20: Frölundaborg Isstadion, Göteborg, 1967
22: Färjestads Ishall, Karlstad, 1967
31: Delfinen, Luleå, 1970
36: Malmö Isstadion, Malmö, 1970
38: Scaniarinken, Södertälje, 1970
43: Scandinavium, Göteborg, 1971
77: Stångebro Ishall, Linköping, 1975
215: Stockholm Globe Arena, Johanneshov, 1989

301: Cloetta Center, Linköping, 2004
311: Swedbank Arena, Örnsköldsvik, 2006
401: Kinnarps Arena, Jönköping, 2000
408: E.ON Arena (Sydkraft Arena), Timrå, 2002
414: Ejendals Arena, Leksand, 2006
418: FM Mattson Arena, Mora, 2004
419: Läkerol Arena, Gävle, 2006
422: Löfbergs Lila Arena, Karlstad, 2001
431: COOP Arena, Luleå, 2002
438: AXA Sports Arena, Södertälje, 2005

Jonathan Carlsson gjorde ett tröstmål för Löven i förlusten mot VIK.

Dream Team: Hmmmm. Vad betyder siffrorna före namnen under övriga?

Frisco: Alla sifror, liksom på den första 10, är ishallens eller arenans nummer. allt enligt Svenska Ishockeyförbundets officiella kalender, 2006/07. Jag förmodar att det är oordningen vad gäller år för byggnation och den nummerordning som finns angiven du undrar över. Jag tycker förstås likadant. Men nu har ishallarna de här numren, varför de inte står i ordning känner jag inte till.

Dream Team: Det såg lite underligt ut. Det kanske finns en viss ordning i oordningen?:)

Frisco: Säkerligen är det så ;) När jag tittar tillbaka i motsvarande kalendrar från tidigare år går det inte att hitta något system i hur man valt att numrera de nya arenor som byggts.

Kinnarps Arena (färdig 2000) har nummer 401 trots att det inte finns 400 ishallar/arenor att namnge dessförinnan.
Cloetta Center finns numrerad som 301 trots att den byggdes 2004 (fyra år senare än Kinnarps Arena..) Coop Arena fick nummer 431 när den var färdig 2002, och jag upplever för tillfället rena rama kaosorkestern vad gäller siffror i mitt huvud.. ;)

Dream Team: Z-Kupolen då?!!!

65selander: Förlåt då för faan!!

« · 932305 · »