1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776461 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Huge:

Att dom sämsta spelarna i ES skall spela den här typen av turneringar gör väl ingenting det är ju ingen av de bättre som vill vara med.

Davidsson Thörnberg Mårtensson m.fl skulle jag hellre vilja se i ett Vm lag än pajasturneringarna som Karjala m.m

mattias - 74: Ja, om det nu VORE så att det är dom sämsta som är uttagna, men det stämmer ju inte.
Dessutom handlar det om att man bör skicka ett lag som iaf har chansen att vinna, eftersom det också handlar om rätt så stora pengar i slutändan till den som vinner EHT. Och därför är det helt rätt att ta ut spelare som Davidsson och Mårtensson.

Det här kanske vore något för Brynäs som har så många läktarcoacher?

www.myfootballclub.co.uk/

Mycket är negativt i Brynäs just nu,inte bara på isen utan framförallt ekonomisk.O denna lista lär inte göra så att Brynäs får det bättre ekonomiskt direkt:(

LagPubliksnitt i fjolPubliksnitt i årSkillnad %
Brynäs 69666290  -10 % 
Djurgården 64176105  -5 % 
Frölunda 1090511636  +7 %
Färjestad 74527013  -5 % 
HV71 69046997  +1 %
Linköping 71867173  0 % 
Luleå 45124478  -1 % 
MODO 67126970  +4 % 
Mora 39653816  -3 % 
Skellefteå 44535388  +21 % 
Södertälje -4122  +10 % 
Timrå 54415474 +1 % 

SSK:s forum har havererat:
Känns lite som våran Gb efter en av alla torskar,skillnaden är väl att vi inte stänger,utan att vi låter alla skribenter få skriva av sej.

Time out!

Pga otroligt låg nivå på forumsidan med rena påhopp på individer etc har jag beslutat att låta stänga ner sidan under en tid framöver. Visst är vi alla besvikna som tusan, men jag kan inte låta smutskastningen flöda fritt på forumet och jag har dessutom vare sig tid eller lust att ägna timmar åt att städa undan personangrepp etc..
Snälla, ta en funderare på om vi ska ha forumsidan igång. Då måste vi alla helt enkelt hålla oss till de regler som gäller.

Ber om förståelse och överseende med detta. Forumet kommer att öppna framöver.

Kankaanperä ska spela för Finland i Channel One Cup i Moskva.

Carlsson, Andersén och Alcén i JVM-truppen. Lindbäck tredjemålvakt (reserv).

Peja: Lindbäck är som sagt reserv på hemmaplan, låt han stå mot Luleå den 20:e dec.

70 Rodrigues: Ja. Brynäs har väl flest spelare med i JVM-truppen, men bara en (Alcén) får spela i A-laget.

70 Rodrigues: Är det inte lite vågat att stoppa in honom i en måstematch? Äh låt han spela borta mot FBK eller nån annan mission impossible-match...snacka om att ha ALLT att vinna :)

Peja: Tänk om hockeyligan kunde bestämma att varje ES-lag var tvugna att köra med en hel junisfemma, skulle faktiskt vara rätt häftigt :-)

Gusten: Vadå inte i en måste match, då får ju pöjken inte spela på flera år :-)

70 Rodrigues: När vi är avhängda i kvalseriens 6:e omgång så kan han göra entré ;)

70 Rodrigues: Hockeyligan skulle ju kunna införa något som typ Blatter predikar för i fotbollen, att varje klubb ska ha ett visst antal egna produkter (dvs spelare som har spelat juniornivå i minst 3 år i klubben) i truppen.

Gusten: Att spela DJ är ungefär som att sätta in Mr Bean som tacklare i San Fransisco 49:ers defensive line :-)

70 Rodrigues:
Jag å Moreten satt faktiskt å disskuterade det förra torsdagen på väg till Gävle. Att varje ES-lag skulle vara tvugna att köra med en junisfemma. Då blir det ju lika för alla lag och dom yngre förmågorna får chansen att visa sig.

San Francisco ska det givetvis stå :-)

JBlom: Det skulle bli väldigt konstigt. Skulle man vara tvungen att de x antal minuter varje match, eller vadå? Och om någon junior skadar sig så att man inte kan göra det, blir det poängavdrag då? :) Dessutom vore det mycket svårare för bra första- och andraårsseniorer att etablera sig i laget om klubbarna var tvingade att spela med junisar.

JBlom: Utöka till 14-16 lag och stäng ligan så kanske vi får se mer junisar på isen.

Peja:
Ja det finns nackdeler med den idén.
Tex dom som är första- eller andraårsseniorer. Det var oxå en sak vi disskuterade...

sylf:
Ska vi utöka ligan?
Snart kanske det är läge då serien blir jämnare och jämnare. Men isåfall 14 lag. Annars finns risken att vi får en ojämn Elitserie igen och det tycker jag personligen är tråkigt.

sylf:
Täng INTE ligan, fy fan vad trist det skulle vara. Spänningen ligger i kvalserierisken. (obs ej ironi)

claesw:
VAD FAN ÄR TÄNG?

Stäng ska det vara

claesw: Jag tänker inte Tänga nån liga, det har jag inte befogenhet att göra. Men sakfrågan var mer junisar i lagen och då kom jag med det alternativet. Fast fick jag stänga ligan skulle jag göra det i morron och utöka till 16 lag. Kasta in AIK,MIF,Löven och VIK.

sylf:
Utöka MEN stäng absolut inte serien

claesw: Tänga då? ......:-)

sylf:
Ikväll ska vi Tänga Linköping!

claesw: ca 1915 så har kaoset utbrutit här på HS igen ;-)

Weinhandl har blivit tacklad av Kanken som blir avstängt på livstid och Spets har gjort 4 självmål.

65selander: Hahaahha.....

grabbarna tycks ha fattat allvaret nar man befinner sig utanfor Svea...

trist nar 1900-matcherna startar 0200 lokal tid...:(
men nan for ju enda garna messa info...

o recention av sampa sandstrom fr i lordags tas garna emot i inboxen...

65selander:

fransson måste ha gjort årets räddning på Jämtins friläge i Jönköping. HUA vilken räddning

Thumbs up from Mora! :0)

mattias - 74: Så intressant ;)

Gött Spets!!

RavenLord:

Kolla trådvalet =)

Bissett19:

Antar att du såg det här igår men jag lägger in den här.

Sicken lirare han är.

Lindbäck står för Almtuna ikväll mot Bajen. Viktigt.

Peja: Ja de lär ju inte vara helt nöjda med Rautios insatser

GävleLasse: Rautio har varit grym sedan Boork tog över, men släppte in några billiga sist mot Malmö. UNT brukar ha matchbilder från AIS-matcherna på sin hemsida.

Peja: Konstigt då om man väljer Lindbäck i kväll.. OM nu Rautio varit så grym.

GävleLasse: Nä, Rautio var ju dålig i förra omgången, men innan dess var han grym i många matcher i rad. Du vet ju hur Boork är, om en målvakt gör en dålig match byter han, om en målvakt är bra låter han denne få fortsätta. Det är pga Rautios storspel som Lindbäck inte har fått stått senaste veckorna.

Snygg bild ovan! (Vy från Nolby) Ja,Nolby ligger ju jävligt nära Timrå!
Ungefär som att jämföra Gävle med Söderhamn. Avståndsmässigt alltså.

Fet-Ecke: En tallavverkning är en tallavverkning var den än äger rum.
Seså, pallra dig tillbaka nu och vårda kalhygget till nästa gång vi kommer upp med motorsågarna.... ;-)

Huge: Ser till och med ut som det är en brynässupporter som pissar på tallarna. (Den som står upp) (Supportern alltså) ;)

Såg att Gurkorna van över Masen ikväll men hittar inte Gynge med i laget och på deras hemsida står det också nada. Är han sjuk, petad?

Clubsport bring reda i mitt ovetande :-)

Sebastian Karlsson klar för Nybro på lån.

Peja: jaså? källa?

GävleLasse: Vet att han var på väg dit tidigare också, men då fick Molin nackspärr och Karlsson var tvungen att stanna ett tag till.

Fet-Ecke: Kan vara Westerlind som slår en drill efter allt bärshinkande...
:-)

Peja: ok...inte för att länken funkade men jag såg att det rörde sig om en blogg...

« · 946102 · »