1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776479 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Det är en Nybrospelare som bloggar på deras lokaltidning. Han brukar "avslöja" deras lån/nyförvärv någon dag innan de blir officiella.

Såg att Billy Tibbetts är klubblös igen, men sponsorerna skulle väl inte bli alltför nöjda om han kom hit :)

GävleLasse: Dom snacka om att det var en ES spelare på väg till Nybro, på smålandsnytt i morse alltså :-)

70 Rodrigues: Här är en ny länk.

Peja: Han skall spela under uppehållet alltså. Sista matchen i nuläget är dagen före 17/12. Brynäs börjar 18:e mot HV borta. Då får han ju lift hem ;-)

65selander:

Gynge var sjuk.

Bissett19: Det gick ju bra utan Gynge ;))

Bissett19: Bäckis har precis kvitterat i PP...

fan att de inte visar matchen på C+

65selander:
Säg så här jag tror det kommer att dröja länge innan herr Gynge spelar elitseriehockey, han är förpassad till fjärdelinan nu.
Ikväll var han sjuk som sagt.

GävleLasse:
Vi oväntat starka efter Boork och Frölunda oväntat svaga. Ska vi rent ut av knäppa dem i Scandinivaium?
Nej, inte ens jag tror på SÅNA mirakel.

claesw: Det ska inte behövas något mirakel för att fixa en sån sak. Det skall räcka med att varje spelare i Brynäs spelar som senast mot Timrå och att Frölunda fortsätter att bli utspelade hemma. :)

70 Rodrigues:

Det glädjer mig enormt att du tittar på Smålandsnytt, bäste bror!

Hur är läget i "deltacountry" ?

;-))

claesw: Det är väl FBK borta som är vårt stora spöke. Frölunda slog vi faktiskt borta för inte så länge sedan.

GävleLasse:

Boorken sparkar hedman från Almtuna?

Dock är jag inte förvånad för jag tycker inte hedman är en Hockeyspelare.

mattias - 74: Hedman är en härlig rollspelare. Han har bara haft otur som har fått byta klubbar så många gånger den här säsongen.

Peja:

Han slåss mer än spelar hockey. jag vill inte ha honom i mitt lag.

Huge:

Leksand satsar verkligen på Elitserien och vill nu värva 3 ex leksingar från Brynäs.

mattias - 74: Snacka om att Expressen gör en höna av en fjäder. Alla som är ens lite insatta vet väl att Leksand gärna skulle hämta hem sina 82or. Men alla Brynässpelarna som nämns har kontrakt även över nästa säsong, så det är inte realistiskt. Leksand får väl se till att gå upp först...

mattias - 74: LHC har Blomdahl, FBK har Kåberg... Blomdahl är väldigt lik Hedman, faktiskt. Det går uppenbarligen att ha såna spelare i ett bra lag om man ger de rätt roll.

Peja:

Precis tycker det jag med. Lasse Jonsson är ju en intressant spelare. Widing har tuffat till sig men Sunken är jag mer skeptisk till.

mattias - 74: Det är inte realistiskt att tro att Widing/Sundqvist överhuvudtaget skulle vara aktuella för Leksand till nästa säsong och antagligen inte i framtiden heller. Spelare som har testat att bo& spela i byhålan brukar i regel inte vara speciellt sugna på att åka tillbaka när de har fått testat på att bo i vad man kan kalla för en civilisation, typ Gävle.

Leksand får väl riktiga in sig på danska, franska och i bästa fall finska spelare. Men jag tror inte att de går upp ändå.

Peja:

Ny styrelse, nya ideer. Lundström har ju deklarerat att de skall ha ett lag med mycket hemvävda spelare.

Dock tror inte jag heller att trion hos er flyttar " hem "

Tror i så fall på Lasse Jonsson som sagt.

Ps. Opp det går vi =)

mattias - 74: Hermansson kan ni få på ett villkor. Att ni lovar att inte skicka tillbaka honom ;)

Även Sunken kan ni få, men Widing behåller vi.

Stod inte Sperrle för Leksand när de hade sina 82:or?

mattias - 74: Ner å upp upp å ner läxan ser vi aldrig mer!!

SIVASN:

Hoppas ni åker ur så du kan läsa ditt inlägg efteråt

mattias - 74: He he ;)

GävleLasse: Helt rätt! Gossen med den sköna frisyren stod 23 minuter och 44 sekunder i A-laget mellan 1998 och degraderingen 2001.

GävleLasse:

"Stod inte Sperrle för Leksand när de hade sina 82:or?"

Det där var riktigt elakt av dig, Lasse!

Men även jag ser mer än gärna att LIF betalar dyra pengar för att köpa loss Sundqvist & Hermansson....

Sannolikheten att Widing/Hermansson/Sundqvist hamnar i LIF nästa säsong skulle jag vilja säga är väldigt låg.

Apropå ingenting; Hur går det med profetian att Bäckis är för långsam för NHL och därmed predestinerad för farmarligan? ;-))

JanT: Det är ju tur att Kalmar ligger runt hörnet och att dom har en O Learys där. Det är inte svårt att bli lappsjuk härnere, sen förstår man ju inte vad dom säger, vadå redigt, riktigt heter det ju :-)

JanT: "Apropå ingenting; Hur går det med profetian att Bäckis är för långsam för NHL och därmed predestinerad för farmarligan? ;-))"

Det verkar som att NHL har anpassat sig ;)

Det  har varit en marknadsföringsmässig framgång, matcherna tar längre tid nu så de feta amerikanarna hinner stoppa i sig fler chilidogs, öl och annat. ;)

det årliga sjukhusbesöket: Och så måste även här uppmärksammas att årets säkraste tillfälle för Brynäs IF att dra på sig good-will genomfördes igår. För sjunde gången. Att det är just för sjunde gången har jag svårt att glömma bort då Thomas Edward Bissett skrinnade igång detta under sin sista säsong i Brynäs; 2001-2002.

20 Lindgren:
Sånt där är stort gjort. Det riktigt värmer när man läser om sånt där. Det betyder oerhört mycket för dom där barnen.

Sebbe Karlsson har gjort mål för Nybro och "Salle" för Rögle.

70 Rodrigues: Andersén för AIK

1+2 av Salle, mål av Andersén och Karlsson. Lindbäck stod när AIS vann, och Sunna fick matchstraff för checking from behind efter 2.37.

Så kan man glömma all hockey på TV efter jul/nyår. O'Learys i Kiruna har gått i KK... Får hoppas farsan har fixat digitalTV, kanske någon annan som är hemma ;-)

Färjestads BK populäraste laget i Sverige. Brynäs först på 4:e plats.

Se länk!

70 Rodrigues:
Undersöknigar där 1000 personer har svarat ger jag inte mycket för...

70 Rodrigues:

Brynäs var tidigare det mest populära laget i elitserien. Det har Loob förståelse för.

– Jag höll också på Brynäs när jag var yngre. De hade stora lirare och vann nästan jämnt. Minns Martin Karlsson och Krobbe Lundberg, bland annat, säger Loob.

JBlom: Och hur många människor ska vara med i en undersökning för att vara trovärdig anser du 9 miljoner eller??

70 Rodrigues:
Ja helst... Då får man svart på vitt.

Lunkan: "Elva procent av svenskarna, vilket motsvarar cirka 830 000 personer, sympatiserar med Färjestad."

"

– Jasså, det var kul. Jag trodde faktiskt att vi var det mest hatade laget i elitserien, säger sportchef Håkan Loob. "

Vadå? Det ena utesluter ju inte det andra, 11% sympatiserar med FBK och 89% skyr dom som pesten :)

70 Rodrigues:

O PampersChalle är lika grinig som vanligt.

JBlom: Och hur många sådan undersökningar brukar göras och har gjorts i Sverige??

Det fånigaste med artikeln är att Aftonbladet skriver att 830 000 svenkar håller på Färjestad, det föruttsätter ju att alla i Sverige gillar hockey.

70 Rodrigues:
Självklart görs inte sådana undersökningar. Det vet både du och jag...

Jämnt bland de populäraste lagen men raka motsatsen när det gäller mest impopulära laget. Skumt...

Gusten: :-)

Mvh
En av åttionio

74050: Precis som Pravdas undersökning visar....

Huss: Vaddå Dagens Nyheter?

Peja: Vi leder något och vem vet...

Sorted by higher Shot%, Goals For
RkTeamGPGFShotsSG%
1 Brynäs IF 298374611,13
2 HV 71 299889011,01
3 Färjestads BK 299086910,36
4 Djurgårdens IF 29737339,96
5 Mora IK 29676949,65
6 Linköpings HC 29899319,56