1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776581 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Peja: Självfallet så måste en målvakt från finska andraligan vara en förstärkning.
Du hade förstås tyckt likadant om Brynäs värvat nåt från en andraliga?

Riktigt komiskt....

Peja:

Dom har iaf insett att dem har målvaktsproblem.

Våra 2 slipsar kommer släppa in många billiga puckar innan den här säsongen är slut,var så säker...

Peja: Stämmer enligt sportbladet.

wap.hockeysnack.com
Bissett: Har snappspolat matchen, luktar lägg match.

Huge: Jag är övertygad om att Myllyniemi är bättre än Gusten och Modig. Myllyniemi har trots allt ett NHL-kontrakt på meritlistan och hans säsong i Rögle var bättre än någon säsong som Gusten någonsin gjorde i Almtuna. Men nej Myllyniemi hade inte förstärkt Brynäs målvaktssida.

65selander: Börjar det inte bli lite läge för "von sydow-bannern"

JanT:

Selander är bannad från att gör fler banners.......:)

36 åringen Jari Litmanen klar för Fulham. Var det de största idag?
Det händer lite i fotbollen.

Huge: Han skåpar ut både Sperrle och Korhonen alla dagar i veckan...

Macahan: Sitter och väntar på att fotbollen skall dra igång - det här dravlet får man bara nervösa besvär av.

IF Elfsborg (som jag följer på sommarhalvåret) var i samma läge som BIF innan Borås Arena byggdes. (en lång rad år av lindansande)

Tyvärr är den enda likheten mellam klubbarna en nybyggd arena......

Just nu funderar lagledningen på hur många miljoner som skall spenderas på en ersättare till Keane/Svensson.

De du Sundlöv!

Heja Elfsborg - vi nu mot toppen gå!

GävleLasse: Några ljusglimtar i kväll?

Var grabbarna så överlägsna som rapporterna gör gällande (vi hade med andra ord otur)?

GävleLasse: "Han skåpar ut både Sperrle och Korhonen alla dagar i veckan."

Välkommen in i Jamie Ramklubben....

JanT: Ja, Keane blir väl borta till efter EM?
Håller ju på Blåvitt ja, så det är ett SM guld att försvara. Ska bli kul att se vad Alexandersson den yngre har att tillföra.
Blev ju tomt åt Elfsborg när Jon Jonsson drog.
Vad tror du om Teddy Lucic då?

Macahan: Jönsson ska det givetvis stå.

Huge: Jämfört med Sperrle och Korhonen så har målkameran större räddningsprocent. En av de äckliga hamburgare man säljer i LA skulle göra ett bättre jobb i kassen.

Macahan: Alexandersson hade svårt att platsa föregående säsong då konkurrensen var hård - Berglund/Svensson/Keane/Ishizaki/Mobaeck mfl

Är dock en kvick och lurig spelare som säkerligen kan göra ett och annat mål!

Lucic är jag mer tveksam till - vi har ju Björck/Augustsson/Sjöberg/Andersson att peta in i mitten. Känns som en överflödig värvning.

GävleLasse: Missa du Sperrles plock idag? ;))

JanT: Mmm, det kommer bli intressant att se. Är som i Brynäs även i Blåvitt lite orolig över målvaktsidan. Bengan lämnar ett hål efter sig.

Peja: Luleå har släppt in mindre mål än Brynäs, och har samtidigt ett stabilare försvar än oss.
Trots detta anser du att Myllyniemi är en förstärkning för Luleå, men att han inte skulle vara en förstärkning för Brynäs?
Hur får du ihop den ekvationen?

Huge: Jag tycker att Sperrle/Korhonen är bättre än Gusten/Modig.

Peja: Jag var negativ redan innan säsongen började att Brynäs värvade Korhonen.. Dock ska sägas att Modig är bäst av dom fyra följt av Sperrle.. sen kan man ju dra jämnt skägg mellan dom två andra men inget snack om saken att Modig är bäst.

mattiaskarlgren: Modig har varit klart sämst av dom 4 den här säsongen...

Vilka pussies, återigen så viker man ner sig. Jag skäms!!

70 Rodrigues: Skäms är bara förnamnet, man nästan gråter av förtvivlan!

Macahan: Nej den såg jag...Snygg. Men den bevisar bara det faktum att även en blind höna hittar ett korn ibland. Jag tycker att Sperrle blandar upp det för mycket med tre-fyra billiga mål och sedan någon idioträddning.  Korhonen är precis likadan. Jag ser hellre en målvakt som är stabil som håller en jämn bra nivå match efter match.

Kristn var även han en smula ojämn men han hade en mycket högre lägstanivå.

GävleLasse: Vi har målisar som INTE håller ES klass, punkt slut.

Intressant länk.

70 Rodrigues:"Vilka pussies, återigen så viker man ner sig. Jag skäms!!"

Det du borde skämmas över är din totalt felaktiga analys. Man viker absolut inte ner sig. Man kämpar, man skapar och gör allt i sin makt för att vinna. Tyvärr så bjuder Doffen på den här matchen med sin konstiga matchning av laget. Sen tillhandahåller Sjödin med spiken i kistan.

Men vikt ned sig, det har man inte. Jag hade hållit med om de bara ställt ut skridskorna och spelat fishockey. Men så var det absolut inte.

GävleLasse: Dt är bara att inse att Sundlöv & co har kört skiten i botten och att vi ALDRIG kommer att klara en kvalserie med dessa herrar längst bak. Om dom mot förmodan skulle spela på en för dom hygglig nivå, finns det alltid andra som kliver fram och spelar huvudrollen.
Med säsongen i backspegeln skulle man naturligtvis behållit Kristan. Han var som du säger också en smula ojämn, samtidigt var det hans första säsong på nån hödre nivå, han hade säkert tagit ett steg till i utvecklingen den här säsongen. Nu står vi där med ett par målvakter som för varje år tar ett steg tillbaka i utvecklingen.

AVGÅ: Det där var så jävla klockrent som det bara går. Suveränt. Jag hoppas verkligen att Brynäs inser att han har rätt och gör något åt det hela.

GävleLasse: Så tycker du!!

70 Rodrigues: Även om inte hela laget viker ner sig så finns det alltid en handfull som gör det ÅT laget, så även igår!

sylf: När man inte använder kroppen och gör det jobbigt för sina motståndare, då anser jag att man viker ner sig.

Nog faen jobbade de alltid men så kommer de där plötsliga kollapserna.

Juniorerna som frälsare, visst.. Tre byten, två insläppta mål och sen blev det inte mkt istid.

Sperrle, ner med klubben i isen för i h:e (2an). Annars helt ok, en makalös plockhandsräddning bl.a.

OÖ, efter farfar Sjödins blunder skulle han bänkats resten av matchen, men icke (jmf bänkning av juniorerna)

PP, bedrövligt. Varför i h:e står spelarna med ryggen mot mål och medspelare i spel 5-3 och 5-4? Finns ingen anledning att täcka pucka i det läget, få den i rörelse istället.

Dacke och Nolander var rätt ok, Hietanen riktigt bra, Hutten bäste center (säger iofs inte så mkt)

Peja: "Jag tycker att Sperrle/Korhonen är bättre än Gusten/Modig."
Mejlade ett Luleå fan och gratulerade till nya målvakten och hänvisade till artikeln nedan.
Svaret blev typ "grejt, nu har vi tre andramålvakter..."

Peja: Spelar ingen roll med tanke på att han är den bäste av dom!

70 Rodrigues: "Du påstår att du själv spelat hockey, vilket jag mkt starkt betvivlar. Läs Gävlelasses svar, som förklarar vad uttrycket "att vika ner sig" innebär.
Att du är HS största gnällkärring är odiskutabelt, oavsett om jag är en idiot eller slickar röv.

Huge: Var du moderator eller? Kan skicka på dig en fettackling imorgon så får du känna att jag spelat hockey.

sylf: "Med säsongen i backspegeln skulle man naturligtvis behållit Kristan."
Eller så hade han varit en miss även han. Vi kan bara spekulera tyvärr...

70 Rodrigues: Va? Skall du hem till Huge och titta på PPV? ;-)

Huss: Jag förutsätter att den största ...... på hela HS ska gå på en en match för en gångs skull, då det endast är ett stenkast från hans hem, och nu är ju hans favvolag DIF inblandade också.

70 Rodrigues:

Jag tror Huge ska promenera upp till Globen,men knappast för att se på Hockey:)

Se länk.

Bissett19: Ja, det blir en promenad upp till Globen.
Men nu satte du mig i ett dilemma: favvolaget Djurgården spelar samtidigt som det är golfmässa.
Hmmm...
Äh, det får bli favvolaget.

Undrar vad Tony ska göra?
Ut på Mönsterås gator (byvägar) och tackla gamla tanter med rollatorer?
Kan bli en jämn fight... :-)

Huge: Det där med gammal vet ju du, var det 1853 du visade ditt fula nylle för första gången eller var det 1953??

Huge: Var det några fantasi summor som Kristan ville ha?
Hade kanske med facit i hand varit värt att punga ut lite mer.

70 Rodrigues: 1953.

Bissett19: Vi ses i morgon, mitt plan går om 1 tim o 30 min. Hoppas att du vågar dricka några bärs i morgon :-)

70 Rodrigues: Öl och idrott hör väl inte ihop??? ;-)

Macahan: Ungefär lika mycket som ordet hockey och Brynäs IF i samma mening :-)

Macahan:

Nej,jag håller med dej Zebulon Macahan;)

70 Rodrigues: Åh, det är som handen i handsken då... hehe.

« · 976648 · »