1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776632 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Jajjen: "En liten övning, bara för dej. Uppgiften är att bedöma om alt. a) och alt. b) är likvärdiga överträdelser:

3.
a) En moderator i Brynäs gästbok hånar och förlöjligar andras inlägg.
b) En genomsnittsmedlem hånar och förlöjligar andras inlägg."

Vi släpper igenom massor av hånande och förlöjligande inlägg därför att dom för det mesta trots allt anses ligga inom regelverkets gränser.
Om en moderator i det fallet svarar med samma mynt sas, så begriper jag inte vad problemet skulle vara?
Moderatorn är ju i det fallet att betrakta som vilken skribent som helst och har alltså samma rättigheter att svara som alla andra.
Problem uppstår om moderatorerna försöker utnyttja sin ställning och modererar inlägg och sen svarar med betydligt grövre språkbruk än det som man modererat.
Ett problem som jag hittills inte anser ha förelegat.

65selander:
Jan "Glidande skithuset" Hauhtonen stoltserar med -13 i +/-, sämst i brynäs...

Vilken j-vla vattenskidåkare...!!!
Minns bl a hans hakningutvisning m minuten kvar mot luleå...

tjugo8: Alla som ser matcherna har väl konstaterat för längesen att Hauhtonen inte håller elitserieklass, speciellt inte i en framträdande roll såsom den han har i Brynäs.

HIFK vill ha Hauhtonen. Hoppas de signar honom.

Peja:

Synd att inte HIFK visade detta intresse redan i november.

Enaranger: Tror knappast att de var beredda att ta över Huttens Brynäs-lön ändå.

Det andra kaffelaget upplever också publiktapp... och som det verkar av samma anledning:

- Mer TV-soffa
- Mindre regionalt resande

publiksnitt på bortaplan;
1 Brynäs 6864
2 Djurgården 6702

...brynäs drar ifrån...kul läsning...!

tjugo8: "publiksnitt på bortaplan;
1 Brynäs 6864
2 Djurgården 6702"

Ja, när hemmalagen spelar mot Brynäs strömmar extra mycket folk till matcherna, vad är det för konstigt med det? Det är väl klart att folk tycker det är kul att se sitt Linköping eller Färjestad vinna med sex mål?

Magico:
delar inte din analys, brynäs har alltid legat ca top-3

har haft en hang-up på detta ett tag...
kul att hålla på ett lag som är populärt i hela landet...i synnerhet bland egna supportrar...

utsåld glob blev iaf blåst på att se seger m sex mål...även om det hade varit bra om vändingen hade kommit där...

brynäs behöver VERKLIGEN en seger...

spelar vi lika snålt som första halvan igår, mot ssk imorgon o sätter 100% av våra chanser kan det gå vägen...SSK snittar ju inb 2,24 gjorda mål...o 2,0 mot oss iår

bisset19:

Snabba dig och lägg ett bud nu

tjugo8: "delar inte din analys, brynäs har alltid legat ca top-3
har haft en hang-up på detta ett tag..."

Brynäs ligger fortfarande högt upp på maratonlistan, kan det möjligen ha att göra med glasdagarna på 60- och 70-talet? Hur ser det ut de senaste 30 åren?

Kollar vi statistiken över SM-vinnare i hockeyns högsta serie tillhör IK Göta det absoluta toppskiktet. 9 SM-guld, att jämföra med HV71s ynka 2. Statistiken är underbar när man använder den på bästa sätt!

Ligger Brynäs alltid topp 3? Brynäs är t.o.m. långt ifrån att ligga "topp 6". Snart kanske vi inte ens ligger "topp 12"?

Oj vad pessimistiskt. Men vakna upp! Som organisationen ser ut idag, med det usla ledarskap som finns rakt igenom föreningen och den mediokra spelartrupp man valt att satsa alla slantar på förtjänar Brynäs sin plats i serien. Hur surt det än känns!

Sen kan vi kolla på glädjestatistik, diskutera målvaktsval och otur och varför inte be till högre makter, inget lär göra saken bättre.

Magico:

Marathontabellen är väl baserad från Elitserien start,alltså säsongen 75/76??

Magico:
mitt inlägg gällde publiksiffror på bortaplan

Magico: "och den mediokra spelartrupp man valt att satsa alla slantar på"

Samma personer som inför seriestarten tyckte att värvningarna såg jätteintressanta ut och att en slutspelsplats var mer eller mindre given, sitter nu och agerar efterkloka experter och totalsågar sammat trupp man tidigare hyllat.
Riktigt komiskt...

Huge: "Samma personer som inför seriestarten tyckte att värvningarna såg jätteintressanta ut och att en slutspelsplats var mer eller mindre given, sitter nu och agerar efterkloka experter och totalsågar sammat trupp man tidigare hyllat.
Riktigt komiskt..."

Ok, visa ett enda inlägg Jag gjort som hyllat den här truppen.

Som vanligt snackar du bara skit.

Magico: Det var ett allmänt riktat inlägg till alls som vet med sig att man hyllat truppen innan seriestart men som nu totalsågar sammansättningen totalt.
Ber om ursäkt ifall du känner dig träffad. Borde ha begripit att du aldrig öht skulle hylla nån Brynästrupp, hur djävla bra och intresant den enligt de flesta experter hade sett ut.

Huge: Jag har som sagt aldrig hyllat den här truppen, har varit skeptisk från början. Men det var värre och sämre än jag kunde drömma mardrömmar om. Däremot har jag "hyllat" Boork som kört en NY linje och försökt röra om i denna ryggdunkarförening. Allt det gick som det gick var olyckligt, men förutsättningarna måste ha varit närmast omöjliga med gnäll-Sjödin/Dackell/Molin och alla andra överbetalda lågpresterande föredettingssmurfar.

Jag tror att Brynäs ändå på sikt kan bli ett stabilt elitlag. Jag tror däremot aldrig att du kommer få någon insikt i vare sig vardagsliv eller hockey.

Förhoppningsvis kan både du och jag glädjas åt Brynäsframgångar i framtiden istället.

Huge: Varför skulle man, oavsett vad man tyckte i höstas, inte kunna klaga på laget idag? Truppen är urusel och det är inte någon på HS fel. Det är herrar som har jävligt bra betalt som satt ihop det, i många fall sätter man sin tilltro till vad de som ska vara kunniga säger om laget.

sylf:

Ja, det är inte utan att man börjar känna att en rimlig grundlön och ett prestationsbaserat system skall införas till kommande säsonger.

No honey, no money...

Magico: Sönderfallet började med sparkningen av Boork. Sen har en rad felbeslut staplats på hög. Att låta orutinerade Östblom stå som "Starke man" blev naturligtvis ödesdigert. Påminner om säsongen då Kyrö tog över. Började ok och den nye tränaren hyllas som ett stort tränarämne. I längden håller det dock inte. Inget ont om Östblom, men han är knappast mannen som skall leda Sveriges mest anrika ishockeyförening genom granateld...

Magico: Tillbaka från Gran Canaria....Räkneverket stod på 54 p när jag åkte, står fortfarande på 54 p....Otroligt att vi inte är akterseglade ännu!

Några reflektioner jag gjort i solstolen under veckan som gått;

1. Vi ser nu i stort sett samma utveckling som de 2 tidigare säsongerna vi spelade i KS; Tidigt tränarbyte, en längre period med återhämtning som följs av ett totalt sammanbrott.

2. Ansvaret är vilar blytungt på de etablerade spelare som såg till att få Leif Boork sparkad; med Boork vid rodret hade vi inte befunnit oss där vi är idag, det är jag övertygad om!

3. Framtiden? Räcker Gävle-regionen till publikt & sponsormässigt för att hålla elitlag i hockey, fotboll, basket & bandy? Jag är skeptisk till detta, jämför gärna med övriga elitlag; Antingen är de från storstadsregioner eller landsortsstäder där hockeyn dominerar.
Vi kommer nog att få se ett antal ekonomiskt och sportsligt ansträngda säsonger de kommande åren oavsett om vi spelar i Elitserien eller Allsvenskan.
Inte omöjligt att hela soppan slutar med "tvångskommunalisering" av LA samtidigt som BIF dör sotdöden i Allsvenskan.

Nu lägger jag ned verksamheten härinne tills dess BIF är ett etablerat ES-lag igen!

Det får vara någon j-a måtta!

JanT: Brynäs är i praktiken klara för kvalserien eftersom det inte finns något ljus i spel eller organisation. Spelarkvalitén ska dock vara bättre i Brynäs än i t.ex. Leksand så vi bör hålla oss kvar, och jag gissar att vi klarar oss kvar med, låt oss säga, en poängs marginal eller nåt sånt. Men det kan förstås gå ut andra hållet.

Sen väntar säkert en blytung säsong. Så JanT, om du läser det här och menar det du skriver, vi hörs i bästa fall om 5-10 år.

Mmmm, här är kanske svaret på varför BIF var framgångsrikt förr i tiden.

Inga lipsillar där inte. Bara å bita ihop, annars fick man stryk - på riktigt.

VACKERT !

(Se länk)

Djoos som hjälptränare till Östblom.Herregud, är det Sjödins Dackells eller Linds önskemål.Ta in en gammal kompis i båset, det lovar gott.
Nä, skall det till någon förändring, så ta då dit en tränare som verkligen vet vad det handlar om, inget fjäsk,utan hårda direktiv, och låt den tränare bestämma, ej spelarna.Största misstaget var att göra sig av med Boork, för att några spelare kände sig åtsidosatta.Skulle Brynäs mot förmodan klara sig kvar, så återstår problemen nästa år om ingen rensning görs inom klubben, allt från styrelse,spelare,markandsavdelning till matrialförvaltare.

Obs ironi.....

Huss:

Hur menar du nu?
Läste du inte hela artikeln?

"– Jag blir så less på att förlora, det känns bara skit."

;-)

Huss:

Attans!
Nu tog du ju udden av mitt inlägg ;-)

LOL

Huss: Vart fick du in Brynäs där??

Huss: *ASG*

Skämt åsido, sånna där jävla crybabies hoppas man att det inte finns många av i vårt lag. Då blir KS ett omöjligt uppdrag.

Uddan: Vi är på galghumornivå nu (se Giddes instick) ;-)

Laget i kväll:

25. Jacob Markström
(1. Markus Korhonen)

Förstafemman:
18. Markus Kankaanperä
10. Peter Nolander
41. Daniel Widing
15. Janne Hauhtonen
17. Daniel Hermansson

Andrafemman:
11. Juuso Hietanen
22. Jörgen Sundqvist
28. Pavel Brendl
24. Mads Hansen
12. Andreas Dackell

Tredjefemman:
7. Tommy Sjödin
9. Niclas Andersén
8. Nick Angell
37. Alexander Sundström
23. Björn Danielsson

Fjärdekedjan:
19. Emil Sandin
21. Ove Molin
29. Johan Alcén

Extraback:
32. Jonathan Carlsson

Huss:

Fick det här i nyhetsbrev från Leksand:

"ALLMÄNHETENS ÅKNING UNDER SPORTLOVET

Den här veckan kan vi erbjuda allmänheten att vintersporta lite i Ejendals Arena och LRF-hallen. Nedanstående tider är det som gäller för den som vill åka lite grillor och dra iväg några slagskott. Men glöm inte hjälmen!"

Är det inte alltid allmänhetens åkning i Ejendals? = )

Huss: Den där laguppställningen känns ungefär lika spännande som Göta kanal 2...

Kan du inte lägga ut en ny istället?

rackham: Hela gävle-dala verkar ju ha anammat det.

rackham: Högre tempo än i LA alltså:-))

rackham: "Är det inte alltid allmänhetens åkning i Ejendals? = )"

..och för det mesta Disney on ice i Läkerolen..

oopss...!!!

"The Colorado Avalanche Hockey Club announced Monday that it has come to terms with unrestricted free agent Peter Forsberg on a new contract through the 2007-2008 season"

tjugo8: Det var som tusan!!

Laget värmer upp inför match medans en snickrar på garaget och en ligger och sussar? Bra eller anus? 

Gusten:

Ja, är det ett lag då....?

Gusten: Igår så var det hela laget som värmde sent, men gör Pavel minst
4p i varje match so fine för mig :-)

65selander: Faktum är att det inte tillhör till vanligheterna att samtliga i laget deltar i isträningen på matchdag. En del cyklar, andra promenerar.

GävleLasse:

Ja, det var bättre förr!

rackham: Ja, ju förr dess bättre...

GävleLasse:

Homer tradad till Dallas... enligt välunderrättad källa.

rackham: Jaså? Det tycker jag är överraskande. Han har ju varit en viktig kugge i Detroits PP.

rackham:

Honken?

Bissett19:

Mmmm...

Lasse är ute och gissar bara... ;-)

« · 984189 · »