1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776632 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
StoltBrynäsare: "...det gäller bara att vi vinner."

Vilka matcher ska Brynäs kunna vinna av dom återstående?

Robban74: "SLÄKTJÄVELN ÄR VÄRST !!!"

Inte när det gäller till vår fördel. Du ska se att Brendl går mållös även i match 5 mot Mora...

70 Rodrigues: När var det Boork fick lämna in? I oktober-november, va´? Skyll inte på honom när laget och spelarna på isen haft 3,5 månader och runt 35 matcher på sig att ställa allt till rätta utan att lyckas!

Spelar vi med hjärta ooch kämpaglöd blir det så här:
Brynäs-Skellefteå 4-1
Djurgården-Brynäs 2-2
Brynäs-Mora 2-0
Timrå-Brynäs 2-3 sd
Färjestad-Brynäs 4-1

9 poäng bör räcka!

70 Rodrigues: Det är ett under att vi fortfarande är med i detta, vinner man inte på 39 dagar bör man vara uträknade

StoltBrynäsare: Hur fan ska Brynäs kunna rå på Skellefteå? Ett elitserielag? Som Brynäs spelat i februari blir det inga fler 3-poängare. I den här serien.

Jajjen: Du får tro vad du vill, men till och med ett lag som hammarby skulle efter 8 raka hemmamatcher utan vinst skulle kunna ta sig samman mot skellefteå och ta en trea, till slut vänder alla trender så är det bara

Jajjen: Kan du tala om för mig vilken annan serie som Brynäs spelar i under februari?

Jajjen: Jo Skellefteå är ett Elitserielag så nu fick du svar på den frågan ;)

GävleLasse: När börjar kvalserien ?

Springsteen: Jag har inte full koll på datum men det är i mitten på mars nångång. Jag ser fram emot att få spela ner Leksand i Allsvenskan :)

GävleLasse: 19 mars börja kvalserien

GävleLasse: Spela ner oss i Allsvenskan , fan jag har gått och trott att vi varit där dom senste två säsongerna .

Alisandali: Exakt. Men när kvalserien spelas så finns det två riktningar, uppåt mot ES och nedåt mot Allsvenskan.

GävleLasse: Jo , men även i KS så är Leksand ett Allsvenskt lag till vi kniper första eller andra plats i serien .

Först då är vi ett Elitserielag igen , och det tror inte händer .

70 Rodrigues: Aha, är det Boorkens fel igen nu. Allt skulle ju bli kanon bara han försvann, vad hände med den teorin?

Fan vad jag glömmer ord och bokstäver ikväll , avsutningen på förra meningen ska vara : och det tror JAG inte händer .

sylf: Det är absolut inte endast Boorkens fel. Men man måste ändå säga att han har en del av ansvaret. Han är definitivt delaktig i lagbygget, delaktig i den rekordstora truppen vilket grundlade den nedåtgående spiralen.

Där stod vi utan pengar till förstärkningar.

GävleLasse:
Personligen tror jag att ni skulle ha behållit Boorken.

Per HApps: Situationen var ohållbar med tanke på att spelarna inte ville ha honom kvar.

Gusten: "Och där avgör Mora, vi är så jävla rökta. Betänk att vi måste gå om TVÅ lag och då ska Luleå och Mora mötas också."

Ähh, det är lugna puckar.
Kolla in det återstående spelschemat för våra motståndare därnere.
Helt omöjligt att i nuläget ge nån som helst tillförlitlig prognos.
Alla möter ju för fan alla kors och tvärs.
Men lite hjälp idag hade ju känts fint.
Larsson får träna mer på sin forehandsmash...

Huge: En fras från baseballfilmen Värsta Gänget dyker upp.

"Fuck you Jobuu, I'll do it myself"

Det kommer att bli strid på kniven hela vägen och kan mycket väl bli en målskillnadshistoria efter 55 spelade omgångar.

Huge: Det skulle onekligen vara skoj för tabellen med segrar för BIF, LHF och MIK på torsdag. Då skulle tabelläget vara 64 - 63 - 62 - 62 - 60.

Stigsson: Ja, det vore kanon.
Grattis till segern idag förresten. Lite flyt måste man ha ibland. Dom gör ju själva en balja med spelaren liggandes på isen så det jämnar nog ut sig...

Huge: Sett till återstående spelschema så kan mycket väl SSK dras med i bottenstriden. Mycket kommer att avgöras i nästa omgång. För Brynäs del vore det bästa (förutom att man vinner mycket själv) om Luleå fick en lidnersk knäpp och vann resten. De möter SSK, Mora och SAIK. Blir det så kan mycket hända.

GävleLasse: "Han är definitivt delaktig i lagbygget, delaktig i den rekordstora truppen vilket grundlade den nedåtgående spiralen."
Håller med, men samtidigt så är det frågan om den/de som lade prognos gällande biljettintäkterna ännu mer skyldiga. Det är väl prognostiserade intäkter som Boork/Sundlöv kunde få klartecken att bygga upp sin breda trupp.

GävleLasse: Med Miettinen och Chabada borta kan Luleå få det svårt, men det kommer nog avgöras i sista omgången vilka som åker till kvalspel samt slutspel (SAIK iofs favorit). Ruggigt spännande.

Huss: Visst är det en kombination av många faktorer som har bidragit till den här säsongens resultat.

Huge: Självmål heter det visst, en styrning av #36 Humel mellan benen på Pitten.

Så är det då bara SSK, av de fem bottenkonkurrenterna,
som har kvar att möta Frölunda.

Där har SSK tre säkra poäng.

Snacka om att ett lag sabbat rejält för Brynäs denna säsong.
Spöat Brynäs alla fem matcherna och sen släppt rejält med
poäng till alla våra bottenkonkurrenter.

Våra usla resultat mot Frölunda kommer att stå oss dyrt.

Räknar man bort matcherna mot Frölunda så har vi gått
lika bra eller bättre än alla våra bottenkollegor.

Men, tyvärr så spelar även de självgoda sillstryparna Frölunda i elitserien.

Bottenlagens poäng mot Frölunda:

Skellefteå: 7-1, 0-6, 7-7
Södertälje: 6-0, 2-4, 8-4
Mora.......: 4-4, 6-0, 10-4
Luleå......: 3-3, 6-3, 9-6
Brynäs....: 0-9, 0-6, 0-15

Huss:

"Det är väl prognostiserade intäkter som Boork/Sundlöv kunde få klartecken att bygga upp sin breda trupp."

Därom tviste de lärde...

rackham: Jo, lite som hönan och ägget kan jag tro...

GävleLasse: "Situationen var ohållbar med tanke på att spelarna inte ville ha honom kvar."

Då skulle Sundlöv ha gått ner och sänt dem spelarna som inte lyder till Valbo eller någon annan div.1 klubb.

Det är därför vi kommer att spela Ks i år och SA nästa år när vi ska låta spelarna bestämma. Nä sätt dom i skammpålen utanför LA med en skylt det är vi som såg till att BRYNÄS ramlade ur ES.

Det är tränare och sportchef som styr och ställer ej spelarna och deras fruar:)

Lundström 6: Ett konstaterande bara. Spelarna lade fram SIN vilja och styrelsen gick på deras linje. Rätt eller inte.

Men visst hade det varit intressant att få veta om vad som skulle hänt den här säsongen med Boork kvar. Hur skulle han ha agerat? Varken du eller jag vet hur stor del av spelartruppen som ogillade Boork och till vilken grad.

I min värld så var det Boork själv som raserade allt han byggt upp under två år detta genom sin egen experimentlusta.

Att detta automatiskt skulle leda till degradering tycker jag bara är löjligt. Visst det finns en möjlighet att det blir så men det finns stora chanser att vi klarar oss ur den här knipan.

Den verkligt stora frågan är hur vi går vidare, degraderade eller inte.

GävleLasse: Sen är ju frågan var det några "ikoner" som klagade eller ......

Jag kom ihåg när "ikonerna" sist jagade bort en tränare för att dom blandannat inte fick spela golf när dom var på träningsläger:)

Lundström 6: Det är precis det jag menar. Vi vet inte vilka spelare som hade knutit handen och fortsatt. Att Sjödda, Molin och Dackell var emot Boork är inte svårt att räkna ut. Men hade de med sig Månsson, Widing, Angell och några fler av de tongivande spelarna så kan läget varit minst lika allvarligt. Med en överskriden lönebudget så hade läget kunnat vara än värre.

Tänk om De flesta av de tongivande spelarna bara valt att lyfta lön kontraktstiden ut.

De enda ikoner som finns i Brynäs har slutat för många år sedan. ;)

Härlig sågning av SSK! Omark är less! Jag fattar inte att ingen sagt det tidigare. Är det bara för att dom är nykomlingar? SSK har alltid varit skittråkiga att titta på men fan vet om dom inte satt världsrekord i år.

Omvärldens syn på Brynäs är, som ju alla vet, annorlunda.
Rögles marknadschef:
"Vilket är önskelaget från elitserien?
— Brynäs är ett publikdragande lag som dessutom spelar en underhållande hockey, säger marknadschefen."

Hockeysverige behöver Brynäs! Och nu är vi på väg!

"Vi har ingen ny tränare på gång. Vi har det vi har och det kör vi med, säger Sundlöv"

Micke Sundlöv sällar sej till en rad kända namn i historien: General George Armstrong Custer vid Little Big Horn, Karl XII vid Poltava, Napoleon vid Waterloo, Richard M. Nixon och Watergate och nu Micke Sundlöv och Brynäs IF.

Jajjen: Du glömde en av alla ståndaktiga tennsoldater som fått se sitt skepp gå i kvav - Hardy Nilsson.

Springsteen: Åja, med tanke på hur säsongen sett ut så hade vilket lag som helst drabbats av svikande publiksiffror.

Springsteen: Du är en jävla sopa! Finns inget lag i Sverige som drar mer publik på bortaplan. Timrå och Springsteen! Kunde du inte hitta en mer korkad kombination?

GävleLasse: Våran käre Herman Hultgren lyckades med att göra sitt andra mål för säsongen ikväll :-)

70 Rodrigues: Bäva månde, är han på väg mot en formtopp tro? ;)

70 Rodrigues: Tacka vet jag målfarliga PP-spelare som Björn Danielsson.

Mitt liv som medborgare... låser pinkoden.. och puk-koden bär man med sig... eller inte

Man bor inte vid Farsta strand... om man är vaken så kliver man av i Hässelby Strand. Bjuder damerna i Polisbilen på Coca Cola... visar sig att
f-ttungarna i Hässelby Gård har stuckit hål i alla däck. vid ett ingripande.

Inte för att jag är bitter... hoppas någon kär eller polare drabbas nästa gång. Eller gör som i Somalialand, skjut först och ta semester sedan

Förresten träffade på en kär gammal polare som frågade efter vägen.

-VERKLIGHETEN: Hej kan du hjälpa mig vägen till Brynäs

-JAG:  Varför då?

-VERKLIGHETEN: Varför bryr du dig?

-JAG: Trots alla andra lik så är det fler än mig som skriker
"STÅ UPP FÖR BRYNÄS FÖR HELVETE"

-VERKLIGHETEN: Tror du jag bryr mig?

-Jag: va är du uppkäftig!

VERKLIGHETEN: Du jag är inte uppkäftig.... jag är uppriktig, det är över nu!

-Jag: Va fan är du från Sveg din "spissa" jävel

-VERKLIGHETEN:
Sveg är rena Metropolen mot din jävla bonnhåla, gör mig en tjänst bada i Ljusnan med blydräkt...

-JAG: Ge upp ditt fetto, dig plockar jag nästa gång....

-VERKLIGHETEN: Om du har  läsförståelse... ring inte mig, ring Sundlöv

70 Rodrigues:

Ja Herman har verkligen fått sitt stora genombrott som hockeyspelare sedan han kom till Leksand :)

"Jag tror det var en Färjestads-spelare som angav Läkerol Arena som favorithall på bortaplan. "Det är aldrig något tryck där och det känns inte som någon bortamatch. Det är ungefär som att spela en träningsmatch i Örebro".

70 Rodrigues: Kan va värt att länka till hela texten. Summerar ganska bra min egen och förmodligen hela Sveriges syn på det stöd Brynäs (inte) har på hemmaplan.

Förklarar antagligen också varför det är helt omöjligt att bygga en fungerande organisation, från styrelse till anställda, i den stan. Var fan är hjärtat, viljan och kunnandet? Försvann allt det i ett syrerikt aprilregn 1986 när vindarna blåste från Tjernonylhållet?

Jajjen: Äh, länkhelvetet fungerar lika bra som Brynäs försvarspel. Ni får leta själva. Rubriken är:

Det är hemmapubliken som håller kvalserieklass

Jajjen: Tjernonylhållet?

Tjernobyl
Tjernobyl
Tjernobyl

« · 992320 · »