Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Frölunda 21/9

1403427 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Frölunda 21/9
Dragan 2k: Jo jag förstår det. Men samtidigt vinner sällan haren det långa loppet.
Kommentera

Peja: De kedjorna är inte ensamma. Det är många kedjor som inte fungerat mot Frölunda i år vilket vi från Västkusten tycker är riktigt spännande.
Kommentera

arnio: Tycker inte att avsluten var så himla dåliga igår. Problemet var snarare att två tilltänkta producerande kedjor knappt skapade en målchans. Varken Granströms eller Nordquists kedja funkade överhuvudtaget.
Kommentera

Peja: Ollas får ta och träna avslut med resten av laget så blir det nog bra.
Kommentera

Jag tycker att det var en jämn match. Lagen ägde olika delar av matchen. Inget lag spelade bra PP. Brynäs slarv kostade matchen. Först Gunderson sedan Löf. Andersen var bra men i skymundan av honom gjorde Svedberg åter igen en riktigt bra insats. Jag tycker att Ollas var bästa utespelaren.
Kommentera

Anders Berg: Ja, då hade det säkert funnits nåt annat ord som betytt samma sak....
Kommentera

Huge: Om inte om fanns...
Kommentera

Huge: Tveksamt om det kommande guldlaget kommer att gå obesegrade genom grundserien. Alla dippar ibland
Kommentera

sylf: " ja, jag hånar lagets målsättning. Jag tycker den visar på okunskap och dåligt omdöme."

Precis.
Du har självfallet mkt bättre kunskap och omdöme som sågar målsättningen efter 3 omgångar.
Där vi verkligen spelat bra mot både LHC och HV men igår mötte ett mkt bra Frölunda som till stor del gör oss dåliga.
Utan monstret i kassen och eget schabbel i PP så vete fan om vi inte vunnit igår, det hade iaf blivit en helt annan matchbild om vi fått utdelning i tokpressen vi hade under ett par minuter.

Kommentera

sylf: ja vi får hoppas på det bästa men vi behöver ju inte ge upp efter tre matcher i alla fall.
Kommentera

arnio: "52 matcher kvar till slutspelet att ordna detta."

Bara att önska lycka till!!
Kommentera

sylf: Jepp, allt var som för 3-4 år sedan. Kahnberg åkte runt i cirklar i Brynäszon medan Brynäsarna hade fullt sjå med att försöka undvika att krocka med varandra. Den grå massan är tillbaka i läkerolen!
Kommentera

sylf: " Brynäs har en alldeles för låg lägstanivå. För att bärga guldet,"

52 matcher kvar till slutspelet att ordna detta.

Vilka lag anser du efter 3(haltande tabell)omgångar ha tillräckligt hög lägsta nivå för att bärga guldet? Frölunda?

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: Hade man inte behandlat honom som man gjorde under grundserien är jag helt övertygad att han spelat här minst ett år till..
Kommentera

Zzz: ja, jag hånar lagets målsättning. Jag tycker den visar på okunskap och dåligt omdöme. Och varför skulle jag inte kunna jämföra med den, laget mådte ju gå ut och visa vad målsättningen är, inte bara ordbajsa om den, då kan man lika gärna hålla käften. Ha gärna en kaxig och hög målsättning, men gå för fan ut och visa det på isen också.
Kommentera

70 Rodrigues: Guldjagande Brynäs tappar inspirationen i omg 3, lysande!!
Kommentera

sylf: Så du hånar lagets målsättning men jämför sedan med den? Hur har du tippat laget i år? Är det inte med din bild av laget du ska jämföra?

Jag tippar Brynäs topp 6 med det jag sett hittilis och med det är jag nöjd efter förutsättningarna. Jag tycker att matchen igår ger liknande besked som tidgare matcher, vi har ett mycket bättre försvars och målvaktsspel samt att det offensiva ser väldigt lovande ut även om det inte riktigt lossnat. Jag tycker vi har väldigt många spelare som har en bevisad extra växel och kugger det bara i kommer det att bli en riktigt rolig säsong.
Kommentera

sylf: Frölunda vinner rättvist, Brynäs hade en 5 min period i 2:a där dom spelade bra men självklart så gjorde då Frölunda 0-1 och kort därefter 0-2 och vinner rättvist, dom var ett nummer större än Brynäs som var väldigt tama och såg oinspirerade ut större delen av matchen, tyvärr. Svedberg är det enda positiva ur Brynäsperspektiv. Träna prickskytte vore något.

Widing, vilken besvikelse så här långt och Gunderson tänker jag inte ens kommentera...
Kommentera

Zzz: Fyfan vilken tung förlust insatsen igår va skandal och Gunderson ojojoj han måste vara släkt med Clarke!

Nä blir man nollade på hemmaplan är det fan katastrof!

Nä fan nu går vi mot guldet! NOT
Kommentera

Zzz: Väldigt många OM där!

Jag tror exakt tvärtom, att Brynäs har en alldeles för låg lägstanivå. För att bärga guldet, som är lagets stora mål, krävs en lägstaniva som är betydligt högre än det vi såg igår. Högstanivån hoppas jag att vi inte har sett på långa vägar!
Kommentera

sylf: Jag håller inte alls med, om det här var Brynäs lägsta nivå så är jag inte alls orolig. Om du jämför matchen igår med en dålig match förra året kommer du inse att det fanns väldigt många ljusglimtar igår och att nivån på laget är betydligt högre. Jag tycker inte heller att det vara någon kanon match men godkänd tycker jag iallalfall. Hade man fått hål på dansken hade vi kunnat gå för seger.

Gunderson gör ett jättemisstag som kanske kostar oss matchen men att jämföra med Clarke är lite väl drastiskt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: Hygglig match? Vilken kollade du på?

Matchen var under all kritik, den enda som inte behövde åka hem med dumstrut på skallen var Svedberg!

Gunderson en katastrof, får Clarke att framstå som rena Lidström!
Kommentera

Zzz: Håller med, Löf var en positiv överraskning i gårdagens mörker.
Kommentera

Rossa: Begriper inte hur du kan hacka på Löf, tycker han har tagit flera steg framåt i år och vi kommer att få nytta av honom i många år. En positiv överaskning för mig.
Kommentera

Gurra88: Läs GD idag så kan det vara slutdiskuterat om Kahnberg sen. Brynäs villa ha honom kvar och det var nästa klart men han fick ett erbjudande och ville hem.

Hygglig match igår tycker jag, Frölunda ser starka ut men jag tror inte att dom har spets för att hålla hela säsongen. Dansken är ju årsts kap så här långt, så exramt tät.
Tycker Brynäs har lite svårt att växla upp i tempo, det rullar på i samma trall när man ska försöka trycka fast i offensiv zon. Största besvikelsen så här långt är Widing, tycker inte att han jobbar tillräckligt hårt och spelar tillräckligt fysiskt. Det känns lite som om han har gått på myten om sig själv och har glömt att han är en rätt begränsad spelare med bra skott och fin skridskoåkning. Hoppas det släpper snart för just nu drar han bara ner Laurtizen och Nordan. Jag förväntar mig mer av tänkte produktivakedjor. Granström och Hansen kedjorna tycker jag hittils har varit dom bästa i varje match.
Kommentera

Anders Berg:
Svedberg bra alla matcher så här långt.
Widing och Lavander måste vara två av elitseriens sämsta värvningar.
Sen kan man fundera på vad Löf har för hållhake på tränare, sportchefer mfl...
Kommentera

Davey_22: vi ligger iaf på slutspels plats :)
Kommentera

Riktigt klen jävla insats idag... Det kan man ta nån gång per säsong om det är p g a övertändning eller annat.. Men idag såg vi ju inte ens intresserade ut.

Smått oroväckande.
Kommentera

sylf: Absolut.. Vilket gör det ännu mer tragiskt att "filosofen" inte tyckte han platsade i vårat stjärntäta lag..
Kommentera

Gurra88: Jag skulle vara nöjd med 20 ES-mässiga spelare, skiter i vad dom heter!!
Kommentera

Ja en sån som Kahnberg skulle man ha i sitt lag..
Kommentera

70 Rodrigues: Hansen i PP, det har vi sett förut ;)
Kommentera

70 Rodrigues: nä
Kommentera

Bra att Svedberg spelar bra i alla fall. Synd att resten av laget tappat motivationen redan i tredje omgången.
Kommentera

Det kan gå, PP 6-4 nu :-)

Positivt ikväll, Svedberg som vanligt!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:
Svedberg klart bäst av Brynäsarna i kväll.
Kommentera

StoltBrynäsare: Nej, det stämmer..
Kommentera

Nu skulle vi behövt en Anders Huss-typ.
Kommentera

Man faller i djup melankoli av att lyssna på sportradion. Brynäs spelare verkar inte lyckas med något de företar sig.
Kommentera

Huss: Japp, jag tänkte på det redan då jag också..
Kommentera

MarcusElving: Det var NC varning i första pausen när han tyckte pp var helt ok.
Såg mer ut som en slow motion repris av ett pp....
Kommentera

MarcusElving: Han kan inte vara nöjd med detta om han så hade ingemansland som målsättning!
Kommentera

sylf: " gick alldeles utmärkt att tappa en 2-0 ledn i premiären, att vända däremot är en utopi."
Svar: Ja så är det...
Kommentera

Står Tommy och är "tämligen" nöjd och skyller ifrån sig a la Czarnecki efter det här så sjunker mitt förtroende ganska mycket för honom.

Nu vill jag att han är ärlig, det här är inte godkänt.. Vi är alldeles för omotiverade och dåliga. Sänd en signal till fans osv att Brynäs inte är nöjda med detta.

Han kan aldrig vara nöjd med det här om han har guld som målsättning.

Kommentera

foppa78: ja, tramsmisstag....inte första i år heller.....
Kommentera

Utvisning för too many players, igen, det får TJ ta på sig.
Kommentera

Sylf: BP nu, too many players, Brynäs måste vara seriens absoluta mästare på att ta sådana utv, fan vad klantigt!!!
Kommentera

Clarence: gick alldeles utmärkt att tappa en 2-0 ledn i premiären, att vända däremot är en utopi.
Kommentera

bradberry: Men jävla klantrövar 6man i detta läget fyfan vad sjukt klantiga ni är!
Kommentera

Det kan dock fortfarande bli guld!
Kommentera

1403427 · »