1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753314 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
munkas:

Jag är skeptisk till de allsvenska lagens sk NHL-värvningar.
Det blir intressant att se vad de går för i Kvalserien!

rackham: Ang AS lagen i en KS så är det helt annat spel och tempo. Jag tror att ES lagen har övertag i ett KS.

Blir intressant att se och förhoppningsvis så står man bredvid och tittar på.
Har ingen vidare lust att åka på KS-turné igen

rackham: Räcker för att runda Sjödda & co. Räcker säkert också för att göra 5-10 baljor på sållen!

rackham: Ska bli intressant och jag hoppas verkligen att jag slipper se dem i LA.

För övrigt; jag är mer skeptisk till Brynäs s.k. drömvärvningar á la Hutten. Ska bli mycket intressant att se vilka superlirare Mormor googlar fram till nästa säsong. En ny Brendl? En ny Spets?

65selander: Jag tror nog att ett lag som Mora kan ställa till betydligt mer problem för t.ex Leksand än vad leksingarna själva nog vill tro.

Hitman: Ja, mormor har gjort nåra hårresande googlingar, Hutten är bara en i raden. Den enda han lyckats med är ju Widing och i viss mån Hietanen. resten är ren och skär dynga. Till nästa säsong krävs en rensning. Bort med utfyllnad och in med Spets. Första åtgärden måste bli att skeppa iväg Sperrle och Kårrånen, sen är det bara för uvarna att ställa sig i kö för att få foten.

Hitman:

Ja, där har knäckfrågan!
Mormor och tex Norberg spelar inte riktigt i samma division.

Fan, vi har ingen "nytta" av Brendl heller när inte Mormor förstår att grabbarna längst bak är för taffliga med virknålarna...

Mera hörntänder!

65selander:

Ja, AS-lagen har inte bredden som ES-lagen har.
Däremot har de kanske det mentala spelet på sin sida om de får en bra start.
Nu är det visserligen tuffa förutsättningar för framför allt Räddhökarna och Knätofs, men alla torskar ger inte nån höjdargrund att stå på för ES-agen heller...

Kan gå på precis hur som helst!

Med tanke på oförmågan att sätta lapp på luckan får man önska att både Brynäs och Leksand spelar i ES nästa år...

rackham: Med tanke på oförmågan att sätta lapp på luckan får man önska att både Brynäs och Leksand spelar i ES nästa år...

Här är jag egoist, vill inte ha LIF upp. Vill inte riskera att förlora mot dom.

65selander: Samma här, jag möter hellre MIF inför 2500!!

sylf:

Det gör du inte alls det det är fult och ljuga. Skall du låna tvålen ocj tvätta dig ;)

mattias - 74: Jorå, det är dagens sanning!

Dream Team:

Du har så rätt så rätt. Risken är att Leksand och Mora tar ut varandra och att vi då inte har nåt dalalag i ES men jag tror som sagt att det är sista chansen för Leksand nu. Mora däremot vet man inte med de har sprattlat och klarat sig med en hästpitt förut så :)

rackham: Fan crackis nu gick du över gränsen...skäms!!

rackham: Är det inte lite motsägelsefullt om det är motståndarlagen som förväntas fylla arenan till brädden och inte viljan hos hemmaåskådarna att se favoritlaget spela hockey?

Dream Team:

Brynäs upplever bara det som Leksand upplevt de sista åren. DVS Hockeyns bistra verklighet. Jag tror dock fortfarande de slipper KS spela så Selander slipper se Leksand vinna i LA :)

Dream Team:

Finns det någon mer motsägelsefull föreningen än Brynäs? = )

Mot Leksand (och Timrå för den delen) får vi alla fall hjälp på traven...

65selander: "Ang AS lagen i en KS så är det helt annat spel och tempo. Jag tror att ES lagen har övertag i ett KS."

Det där säger alla vid den här tiden varje år.

Fakta:
63% av kvalseriens elitserielag har åkt ur dom senaste 8 åren. 3 gånger av 8 år har båda ES-lagen åkt ur. Trots ""högre tempo.

Elitserien får allt tunnare spets varje år, fler spelare och fler lag ingår i en grå massa av hockeyarbetare. Dom bästa AS-lagen närmar sej dom sämsta ES-lagen för varje år och inga AS-lag har väl satsat så hårt som LIF och MIF i år. Spelar Brynäs i Kvalserien i vår, spelar vi i Allsvenskan i höst.

Jajjen: Bättre kvalitet på ES lagen denna säsong :-)
Vi lär få se ett facit senare i vår.

Jajjen: Defaitistiskt skitsnack. Supportrar som ger upp på förhand och samtidigt kräver att spelarna inte ska ge upp: finns det nåt mesigare?

Huge: Det skulle va du, rå.

Huge: Förresten. Du e ju dum ju!

Huge: Min pappa e polis!

Jajjen: I MESopotamien då, eller.....?

Hitman: Det som är extra intressant är ju att Brynäs gjorde bättre värvningar när sådant sköttes mer eller mindre ideellt. Kostnaden att ha mormor blir ju hårresande när man tänker på alla dåliga värvningar han gör, plus att han ska ha lön för det. Inför bonuslön till mormor, de spelar som lyckas få kontrakt till nästa år får han bonus för. Alla sug-kuk-nyförvärv får han själv slanta in för. Isf blir det iaf vinst för Brynäs.

« · 975298