Brynäs IF

727881 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Linköping HC 26/12-2015

1716710 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 26/12-2015
kennys: Vad tycker du är en godkänd siffra ? I offensiv zon så ligger Scott på över 58%.
Kommentera

Davey85: Jag vet inte om det är godkänt. En sak är helt säker. Han förlorade alltför många tek i PP igår. Det försvinner ca 25 sekunder varje gång man måste ner i egen zon och hämta puck.
Kommentera

Peja: 5500 enligt Hans-Göran Karlsson på årsmötet.
Kommentera

Chris11: Vad har Brynäs budgeterat med?
Kommentera

Publiksnittet just nu: 5738
Publiksnittet förra säsongen: 5103
Kommentera

Pettisbif: Greg har 52.74 % i tekningar. Det är väl godkänt ?
Kommentera

Brynäsgubbe: Det var kanon att han vann just den tekning. Toppen! Meeeen han är fortfarande på tok för svag på att teka för att vara våran 1a center i och att han matchas hårt och får mycket speltid i dem diverse spelformer så måste han bli bättre på att teka.. Det kan du inte annat än att hålla med om. Sen saknar jag hans giftiga skott. Förr satt dom i kryssen.. den senaste tiden har hans skott allt för ofta tagit mitt i plattan på målisen eller över.. där av Steppa Upp!
Kommentera

bifhjärta: bara att kolla hans säng. Du vet ju vad som händer om man leker med tändstickor
Kommentera

Powerfade: Kanske han som tände eld på bocken inatt;)
Kommentera

Steenm: Ja det här är bland det märkligaste jag läst på länge. Wennerholm känns nästan dement...
Kommentera

Skrubben: 7p är tyvärr inte mycket. Vi tar som mest en seger till innan vi börjar vår förlust-streak som varit melodin i år. 😋
Kommentera

Nyss hemkommen från denna oerhört sköna vinst! Av bara farten beställde jag direkt biljetter till Malmömatchen 9 januari 😀

Förresten måste jag säga att det var oerhört kul att se hur Enterfeldt börjar komma in i det mer och mer. Han såg riktigt het ut idag, och vann även många tekningar. Oerhört viktigt att vi har en bra andrakedja som kan avlasta förstakedjan när dom inte spelar på topp. Jag har klagat lite på bredden bland våra forwards tidigare. När förstakedjan inte haft sina bästa dagar har resterande kedjor inte kunnat kliva fram. Med Enterfeldt i bra slag har jag stora förhoppningar om mer produktiv andrakedja.

Tre poäng ner till Växjö, sju poäng ner till sjundeplatsen. Skål 🍺😀
Kommentera

Steenm: Det verkar ha brunnit fullständigt för Wennerholm faktiskt.
Kommentera

Pettisbif: "Scott - Vinner på tok för lite tekningar och alla hans skott satt rakt i magplattan på Rautio. Näää steppa upp Scott!"

Vill bara påpeka att Scott vann tekningen som ledde till Salmelas 1-1.
Kommentera

Forsberg 1978: Vilken kväll, vilken stämning, vilket lir 🎅🎁🎄🎉🎈😃⤴
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAA 3 underbara poäng!!! TACK TOMTEN!😀😀😀😀👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Kommentera

HAHA! Tomten Wennerholm trollar vidare: www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article22000971.ab

Tydligen så ska Frölunda, Malmö och Djurgården få annandagsmatcherna VARJE säsong, år efter år efter år. Åtminstone om man frågar oraklet.
Kommentera

Mittzon: "Vinst varje gång annars kan de dra åt helvete?"

Jaså, det är så du tycker?
Kommentera

Chris11: Bra test igen då i övermorgon.
Kommentera

Brynäsgubbe: förra året vann vi inte en enda match mot HV, samma sak med Linköping också tror jag
Kommentera

Brynäs har ju nu flest raka segrar i SHL, fyra st alltså. SAIK och HV är 2a med tre. HV som vi möter om två dagar.

Fast när vann vi sist i Jönköping? 3p minns jag inte sist vi tog där.
Kommentera

Pettisbif: Tur att Bulan börjat se det vi sett länge, att Porse inte håller tillräckligt hög klass just nu, kul att Lucas "tog chansen" idag!
Kommentera

honken21: "Starky är ju halvvägs till båset innan domaren hunnit höja armen. Haha!"

Haha jag tycker det var skitroligt också. Blev en väldig fart på honom där. 😄
Kommentera

Brynäsgubbe:
Kommentarer från matchen som jag var på live.

Starky - Kung idag!

Salmela - Märks vilken skillnad det blir på allt spel framför allt i pp!!
Carlsson - Herregud vilken talang!!

Pudas - Var väl inte direkt lysande idag. Rätt mycket kladd från hans sida. Men skrapa ändå ihop 2 ass idag, strongt!
Zanetti - Grymt stark i defensiven med en härlig lobb pass till Mannas 3-1 mål.

Kilström - Stabil som vanligt den här säsongen!
Sundqvist - Helt underbar att se Sunkan idag!! Vilken krigare...

Porseland - Dem få gånger han var inne på isen blev det farligt i defensiven dirket.. skänk bort han. Säsongens största gåta är för mig att han spelade i KHL förra säsongen....???

Rödin - Shls kung!! Outstanding
Scott - Vinner på tok för lite tekningar och alla hans skott satt rakt i magplattan på Rautio. Näää steppa upp Scott!
Brodecki - Nää det blev precis som jag förutspådde. Han är ju totalt under isen iår. Passar inte in med Rödda pch Scott... lyckades till och med träffa lhcs klubb blad när han i slutet skulle lägga in pucken i öppet mål.

Ollas - Stabil men fina uppåkningar!
Enterfeldt - Grym på teka och i BP. Stark runt och framför motståndarkassen. Kommer bli galet nyttig framöver!
Johnson - Var grymt bra och såg enormt spelsugen ut första halvan av matchen.. mattades av mot slutet.

Po.Westerholm - Han platsar inte längre när han går bort sig så som han så ofta gör i defensiven!! Helt skyldig till Lhcs ledningsmål då han bara stirrar puck... skrattretande!
Pa.Westerholm - Njaa. Okej insats inte mer. Borde gjort 4-1 efter att Olden frispelat honom i tredje!
Mannberg - Grymt kul att se Danne! Enormt snabb och spelskicklig! Nyttig i BP och snyggt mål. Grym värvning av Bz och Bulan!
Olden - Besitter grym speed! Jag tycker verkligen han bevisade för Bulan att han ÄR och förtjänar speltid tilö förmån för Ponta eller Adam!

Alcén - Måste nog säga att jag ger mig. Johan är enormt nyttig för vårat Brynäs. En riktig hockeykrigare!
Blomman - Växer och växer! Enormt kul att se hur Jacke spelar för tillfället!
Ölund - OK.

Ska tillägas att det var en grymt härlig stämning i rinken idag!! 7006 kottar!! Tumme upp
Kommentera

Brynäsgubbe: Håller med helt och fullt. Smart av Starkbaum, klantigt av motståndaren. Men att tydligt och medvetet söka en utvisning vill jag nog alltid hävda är motiverat att kalla för "en liten fuling".

Det är ju en typ av filmning när man förstärker en situation. Filmning = Fuling.

När en utespelare gör samma sak - inväntar en motståndare i fart och slänger sig vid kontakt, så blir det livat. ;-)

Starky är ju halvvägs till båset innan domaren hunnit höja armen. Haha!
Kommentera

honken21: Förvisso men jag ser inte det fula. Han utnyttjar ett läge där motståndaren stirrar puck. Han får skylla sig själv.
Kommentera

Brynäsgubbe: Det ena utesluter inte det andra. ;-)
Kommentera

honken21: Fuling? Briljant spelsinne.
Kommentera

Steenm: Sluta grina för fan
Kommentera

Detta kunde verkligen gått hur som helst. Helt jämnt inför tredje, ett riktigt slumpmål till 2-1 och vi får energi av det. Men vi gör en klart godkänd match.

Matchhjälte Bernhard Starkbaum - grymma räddningar och en liten fuling som gav oss PP till 1-1...
Kommentera

Grattis Honken som fick hålla nollan när han blev inbytt.
Kommentera

Bra jobbat publiken idag också! 7000+ på plats! Grymt bra stämning. :)
Kommentera

Tommy: Underbart, och bra stämning dessutom:)
Kommentera

Härligt! perfekt fortsättning på julen,,, nice att se Salmela igen...
Kommentera

Älskar det här laget! De fick ju knappt en målchans!

BRYNÄS! <3
Kommentera

3 underbara poäng!! Framför storpublik och allt! Det blev verkligen en GOD jul!!
Kommentera

Brynäsgubbe: Stabil seger!! Skål brynäsbröder.
Kommentera

Brynäs IF - Linköping HC 3-1
Kommentera

Vafan var kalla nu killar. Ett boxplay i baken nu. Precis vad LHC-grisarna ville.
Kommentera

Brynäsgubbe: Kommer hem från middag med vargens föräldrar och slår på tv:n precis när Mannberg sätter trean. Satan vad gött!!!t
Kommentera

JAAAAAAADÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
Kommentera

Och PP nu!
Kommentera

Brynäs IF - Linköping HC 2-1
Kommentera

Härligt kaptenen.
Kommentera

Asså Rahimis hånleende när de visar Röddas onda hand på jumbotronen... Avskyr honom om möjligt ännu mer nu.
Kommentera

1716710 · »