Brynäs IF

727442 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12

« · 1461660 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
digitalbath: Vill du inte veta vad en vinnare tycker - ge fan i att öppna Brynäs GB!
Kommentera

Bissett_19: Trodde man kunde tillrättavisa sina egna, han drar ju ett löjes skimmer över er som är av samma supporterskara!

men fine

grattis btw, rättvist

Kommentera

Jajjen: Vet inte vad jag tänkte på. Men ni kan ju tacka tollefsen och vårt usla boxplay för tre pinnar. Gratulerar.
Kommentera

digitalbath:Ställer man en slips i mål så får man skylla sig själv.

Tollefsen var Bif 6é spelare idag, tackarrrrrrrrrrrr!!!

Kommentera

Så jävla skönt att vinna mot det jävligaste laget i elitserien.

Jag hoppas innerligt att dom hamnar i kvalserien och åker ur.
Kommentera

tompap71: Rätt bra med folk, glädjande!
Kommentera

Erat: Vad kul för dig. Själv hoppas jag att Modo går till slutspel och att ni får möta oss i kvarten. Måste bara träna boxplay först.
Kommentera

digitalbath: Dock skulle jag gilla att slå ut er i kvarten också ;)
Kommentera

Erat: Förmodligen med det där powerplayet. Njut, nästa år har ni nog ingen av kvällens målskyttar i truppen.
Kommentera

Erat:

Blev några matchstraff efter slutsignalen,hoppas inte blir några påföljder.

60:00 5 min MODO 44. Danielsson, Nicklas Roughing
(60:00 - 60:00)
60:00 20 min MODO 44. Danielsson, Nicklas Game Misconduct
60:00 2 min MODO 62. Hari, Janos Slashing
60:00 5 min MODO 62. Hari, Janos Roughing
60:00 20 min MODO 62. Hari, Janos Game Misconduct
60:00 2 min BIF 10. Larsson, Johan Roughing
60:00 5 min BIF 14. Ekholm, Mattias Roughing
60:00 20 min BIF 14. Ekholm, Mattias Game Misconduct
Kommentera

Bissett_19: Fy satan vad gött med 3 poäng och fruktansvärt rättvist men vi behöver slipa på spelet i egen zon för Modos mål var under all kritik!

Och vad håller modoidioterna på med hade skämts om jag var modoit jävla fjollspelare men men Ungraren hade inte så mycket att sätta emot Ekholm:-)!

Ska det bli några påföljder på detta så ska det endast drabba Modo!!!

Kommentera

Bissett_19: Jo, man vet aldrig vad lotterinämnden hittar på...
Kommentera

digitalbath: Nämen oj har du ingen axel att gråta ut mot? Vi vann fruktanvärt rättvist och det skulle vart mycket större siffror!
Kommentera

digitalbath: Modo är helt klart ett drömmotstånd i ett slutspel, om ni tar er dit förstås.

För övrigt, vem fan är Janos Hari.. Såg mer ut som en hobbit från sagan om ringen.. Först en smäll på Svedberg, sen en idiottackling mot Ekholm. Om någon får påföljder så är det givetvis Frodo..

Kommentera

Gurra88:För övrigt, vem fan är Janos Hari.. Såg mer ut som en hobbit från sagan om ringen..

Hahahahahaha ASGARV!!!

Kommentera

Jag har aldrig förstått mig på Sundström. Han lägger alltid så enormt mycket energi på att klaga på domarna, undrar om han även klagar på medspelarna som ständigt tar dumma utvisningar. Dålig disciplin i Modo. Kunde lika gärna ha fått fler utvisningar som när Axelsson slet av Sundqvists hjälm helt utanför spel.

Onödigt spännande match med tanke på hur mycket bättre Brynäs var. En halvdan inledning och lite för avslappnat i försvarsspelet gjorde att Modo kunde hålla jämna steg rent målmässigt... Men spelmässigt var det ju stor skillnad.
Kommentera

Gurra88: "Janos the man". Minns när han vann poängligan före en viss Mr. Rensfeldt i U16-SM i Sandviken. Då spelade han i Färjestad. Dåligt val av honom att dra till Nordamerika men var kanske inte så lätt att göra något bättre av situationen när FBK inte hade något J20-lag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Starkt att vinna när Modo får en start som de allt för många gånger fått
mot oss hemma. Vi har ju tidigare säsonger förlorat några hemmamatcher
mot Modo fastän vi vunnit skotten överlägset.

Var det tredje matchen den här säsongen när vi gjort fyra mål eller mer
i numerärt övrerläge? Det var väl till och med fem, i en av hemmamatcherna
mot Växjö? Sen är det väl en match mot Timrå, som vi också gjort fyra
mål i numerärt överläge.

Kul med en klart godkänd publiksiffra, i en match på en vardag.

Är det fortfarande en miljon kronor som går till seriesegraren?
Det vore något att ta hem det.

Skönt att när andra lag jagar nyförvärv (som kan bli något av chansningar)
så har vi redan några beprövade "nyförvärv" klara, i form av Dackell och
Lauritzen. Om truppen är skadefri in i slutspelet så blir det minnsann
hårt om platserna på anfallssidan.

Åtta poäng till och vi bör definitivt ha säkrat slutspelsplatsen.

Kommentera

Enaranger:

Grattis till tre välförtjänta. Var väl bara Sveddan som darrade lite, annars en stabil seger mot ett för dagen sämre lag.

Synd att vi var för dåliga för att förvalts bjudningen vi fick med oförtjänta 2-0.
Kommentera

MarcusElving: folk som inte förstår att stämning är något man skapar tillsammans.
Kommentera

Då var premiärmatchen i Läkerol arena avklarad.
Tog kanske lite onödigt lång tid men ville vara bergsäker på seger innan jag åkte upp.

Bra match där vi såg lite loja ut första 10 men sen tar vi tag i spelet och vinner rättvist.
PP är överjävligt bra och motståndarna börjar nästan hänga med huvudet innan det ens börjat.

Lars Jonsson, en gåta....man lider med honom och han tar just nu ingen plats bland backarna. Såg helt förvirrad ut på isen.

Silfverberg, ännu bättre live än på tv.
Kommentera

rafalski:

Skönt att Läkerolen verkligen blivit Brynäs borg,på de senaste åtta hemmamatcherna har Brynäs tagit 22 av 24 poäng.
Bara se till att bli toppfyra nu så att man får hemmaplansfördel i kvarten.
Kommentera

Bissett_19: grym match av Brynäs, Svedberg höll på att ge bort den men det fixade sig ju ändå. Dax för Honken några matcher nu så att Svedberg får ladda batterierna. Modo är seriens gnälligaste lag så segern är extra skön.
Kommentera

Bara jag som lägger märke till att Widing ruschar till spelargången efter Trollet tollefsen lämnar isen? Skulle ju tippa på att han vill dela några ord med normannen :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Erat: Tänkte på precis samma sak. Undra vad som hände.. Han kanske ville ha den bästa duschen;)
Kommentera

Gurra88: Jag tror att han skulle skita
Kommentera

arnio: nope han skulle ta trollets autograf, det har jag säkra källor på.
Kommentera

Lunkan: Undrar var våran truckförare är här på jobbet, jag har inte sett han än idag eller så kan det vara så att han undviker mig efter att han var kaxig igår?

Han är Modoit ska tilläggas:-)

Satan i gatan så skön seger igår!

Kommentera

Modoiterna tjötar inne i sitt forum om att Brynäs är seriens gnällgäng men gjordes det inte en undersökning på det för ett tag sen och där var just Modo i topp som seriens gnällgäng?
Kommentera

foppa78: Och då måste förstås du och 88:an in i deras bok och tjafsa som de två 11-åringar ni uppenbarligen verkar vara....
Kommentera

Huge:

Sluta kasta pil i kuvösen Huge.
Kommentera

Huge: Tyst med dig Gubbe ut i bussen med dig!

Ditt lag spelar väll ikväll va?

Kommentera

foppa78:

mek.nu?

Kommentera

bisterfinnen:???
Kommentera

foppa78:
Duro ? Eller finns det fler truck-modoiter i Gefle?
Kommentera

Bissett_19: "Blev några matchstraff efter slutsignalen,hoppas inte blir några påföljder."

Hoppas verkligen Nicklas Danielsson får ett kännbart straff eftersom han hoppar ut från båset och ger sig in i fighten.

Kommentera

bisterfinnen: Hahaha nä bara en här på mitt kneg och det är inte i gävle utan SKARABORG!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

foppa78:

Undrar var våran truckförare är här på jobbet, jag har inte sett han än idag eller så kan det vara så att han undviker mig efter att han var kaxig igår?

Han är Modoit ska tilläggas:-)

Kommentera

bisterfinnen:

En Ungrare som är en pannkaka hög gråter åt ut i Sportbladet.
Är nog bara bitter för han får spela i fjärdekedjan i Elitseriens näst sämsta lag.
Kommentera

Bissett_19: Sen finns det ju faktiskt ingen i varken Brynäs eller annat es-lag som klagar lika mycket på domaren som Sundström...
Kommentera

Bissett_19: Gillar Järnkroks svar, avd sparka på den som ligger.

"– Hari? Jag har ingen aning om vem det är faktiskt. Vad ska man säga, det är bara att låta honom hålla på, säger Järnkrok."

Kommentera

Är Granström skadad eller nåt? Han som alltid gillar att kliva in med huvudet före stod som en lite skolpojke när Tollefsen slet av han hjälmen och ville slåss. 

Eller var han rädd?  hursomhelst såg det riktigt roligt ut när en spelare som vanligtvis söker de där lägena helt plötsligt blev en jättebaby. Men jag antar att hans "skada" har släppt när han får jaga lite enklare motstånd.

Kommentera

spud: Varför skall han slåss emot en som Tollefsen som hjälpte Brynäs så bra igår?

Kommentera

Bissett_19: Hahaha vilket jävla gäng kärringar dom är i Modo!!!
Kommentera

spud: Är du typ 9 år eller ?

Tollefsen sliter av han hjälmen,domaren står emellan...vet inte precis om det kan kallas utmaning eller att Granström backar.

Den största fegisen såg vi ju i erat ett gäng..en undernärd ungrare som lägger sig i sköldpadds-style när han inser att Ekholm är kapabel att krossa honom.

Kommentera

Davey_22: ja vilken sköldpadda det var, en klassiker.
Kommentera

Davey_22: Jo för granis var väldigt sugen på att ge igen efter att Tolle slet av han hjälmen.. Kanske.. Eller ne han var inte alls så sugen. Men han är ju hårdast i BIF ändå, sen att han inte är så hård om man jämför med övriga spelare i ES det spelar ju ingen roll.

Ja det där med sköldpadds style det vet ni mer om då ni måste se ert lag oftar än mig så den bedömningen litar jag på att ni kan. 

Kommentera

spud: Man är ju dum om man tar en fight i elitserien. Varför skulle man vilja bli avstängd? Bara bra om man vill försöka väcka laget eller nåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Iofs kanske modo-supportrarana skulle vara nöjda om Tollefsen blev avstängd. Slipper dom kanske torska nästa match, när det är mindre än två minuter kvar vid likaläge?
Kommentera

Vi vann o MoDo förlorade, nuff said :-)
Kommentera

« · 1461660 · »