Slajsarn: Aha, du tänker så. Är jag verkligen så jobbig tycker du?
Nja, jag hänger nog kvar...du däremot har väl nästan aviserat din avgång? Allting har ju devalverats de senaste åren, även när vi tog guldet ;-)
Tväst:Det är en åsikt jag står för.... Men vart är de hemska påhoppen i de inläggen?
Så du tycker att årets lagbygge speglar de målsättningar man satt.
Det får stå för dig...
Zappaholic: Det enda som har devalverats är mitt intresse för Brynäs.
Nu borde Huge komma med nåt om din läskunnighet. ;)
Slajsarn:Det finns ett otal scenarie att diskutera här..... men ponera att sista fönstret är stängt..... Kroken o Gunde blir långtidsskadade.... då blir du väldigt trött o irriterad om nån kommer dragande med en " men skadorna då?"
Den åsikten står du för?
Tväst:Så nu ska vi diskutera hypoteser? Jag tycker att vi håller oss till verkligheten istället.
När Bertilsson, LJ och DP var fönstret fortfarande öppet, vidöppet till och med.
Men för att besvara din lilla hypotes. Det är klart att jag skulle ta med dessa skador i resonemanget. Du envisas med att hela tiden lägga framsaker jag inte skrivit. Har du verkligen inget annat att komma med?
Carl Lejonkräk:"Brynäs vinner alla sju matcherna säger jag. Här gäller det att vara optimist!"
Räcker det inte med att de vinner 4?
Slajsarn:
"hypoteser"
Ok.... då är det försvarbart att skylla på skador ibland? Det köper jag.... tyckte det lät som att du i princip var emot dylikt snack.
F.ö. anser jag att NHL-lockouten var det som störde Brynäs planer att åtgärda de tidiga backskadorna.
brynäs08: givetvis, brynäs kommer att bli slaktade ...
Tväst:Något som störde alla lag men det hindrade inte andra lag att förstärka.
Jag menar att LJ försvann väldigt tidigt så Sundlöv hade gott kunnat förstärkt laget mycket tidigare. Samma sak när det gäller DP som blev långtidsskadad i vad var det, andra matchen.
Slajsarn:
Lite löjligt att du ifrågasätter o ber mig ge exempel på hånfulla påhopp.... dom översvämmar det här forumet vid minsta felpass från vissa spelare.
Trodde det räckte med öppna ögon o normal läsförståelse för att notera det.
Dock kommer inte ALLA från dig är väl bäst att påpeka.... men du har din del.
Slajsarn:
Hur Sundlöv letade och vilka som sa nej till att komma till Brynäs har ivf inte jag nån insyn i.... men jag tycker som du o alla andra att ett backförvärv tidigt inte hade stört. Men så blev det inte av nån eller några orsaker.
Som jag sagt tidigare..... enligt Brynäs filosofi med att i första hand satsa på Juniorverksamheten så blev det så här den här gången...... skall vi skippa den filosofin till nästa säsong???
Slajsarn:
"fittor horor" ????
har jag överhuvudtaget inte nämnt i mina kommentarer..... men jag lovar dig att fantasin har inga gränser när det gäller att håna ledning,spelare o fans i Brynäs.
Tväst:Ja, i viss mån. Varje lag behöver rutinerade defensiva backar som inte väger 75 kg. Det måste vara en balans i lagbygget.
Att ha ambitioner och ta fram egna produkter gillar jag. Men man ska inte göra det i absurdum. Som läget var redan i säsongsstarten så hade vi en ganska ifrågasatt backbsättning. DP blev helt plötslgt värsta backklippan efter att ha blivit skadad i sin andra elitseriematch. I alla fall lät det så på folk när man försökte förklara bort dåliga insatser i egen zon. Löf fick mogna och spela en alltför viktig roll i laget allt för tidigt. Hur man tänkte med Berglind kan jag inte ens tänka mig...så fetborta som man var från verkligheten och hans kapacitet. Samma sak med LJ som skulle ersätta Ekholm...
Slajsarn:
Visst, så långt håller jag med. Men vad göra när lockouten var ett faktum? Satsa på att konflikten blir kortvarig?... och fylla på med ett par backar man tyckte passade, OCH som ville komma till Brynäs.
Spara resurserna ifall lockouten stod sig säsongen ut?... fylla på med ett par klassbackar som då helt plötsligt skulle va tillgängliga.
Jag har ivf fantasi nog att förstå dilemmat.... inte kul att sitta med backbänken full med AS-spelare o ha ett gäng NHL-lockoutare knackande på dörren.... vem skulle betalat den truppen?
Tväst:Jag förstår dilemmat jag med. Men misstaget gjordes långt innan när man hade en enorm övertro på LJ som inte levererat sedan skadan mot luleå när han fick vaden uppskuren. Att han skulle få nån slags lidnersk knäpp och kunna ersätta en landslagsback... hmmm.
Man hade även gått ut med att man skulle förstärka backbesättningen under säsongen...
Dessutom så frigjordes en ganska stor lönepost i och med att LJ försvann.
Slajsarn:
Att en nyopererad L J skulle gå från att anses som nyförvärv till idrottsinvalid var kanske inte det troligaste utfallet.... lite oflyt o fantastiskt synd om Lasse.
foppa78: Märkliga procent där...
Skellefteå–Brynäs 75%–25%
Färjestad–Modo 65%–35%
Luleå–Frölunda 60%–40%
HV–Linköping 50%–50%
Förlåt men vad är det för stolpskott som tagit över efter Linus Norberg på GD?
Steenm: Nä här gäller det att vara positiv....
Skellefteå–Brynäs .....Vinnare Brynäs 2-4 i matcher.
Färjestad–Modo Vinnare FBK 4-0 i matcher.
Luleå–Frölunda Vinnare Luleå 4-1 i matcher.
HV–Linköping Vinnare HV71 4-2 i matcher
Redigerad kommentar
Steenm: Det är ju super, då hinner han ju ändra den tills nästa gång!
Jag kunde inte se/höra matchen. Hur skötte sig juniorerna?
Bergqvist, Eriksson, Larsson, Lindgren och Ljunggren?
Nån som stack ut nått speceillt? (Förutom Berras mål då).