Brynäs-Mora
103296 · Nästa » Till forumet
Sv: Brynäs-Mora
Det var inte värst mycket till spel i afton. Rätt dåligt igentligen. Då ska man komma ihåg att mitt lag ( TIK ) förlorade mot Mora häromsisten (3-4). Brynäs måste vara skyhöga favoriter även i årets derbydrabbningar.... mot Timrå alltså.
PS: Vänta lite med att utse Ram som er räddare i nöden. Han hade, med handen på hjärtat, inte speciellt mycket att ta hand om!
Smidjegrav, stället som inte vet hur en korv ska kokas...
PS: Vänta lite med att utse Ram som er räddare i nöden. Han hade, med handen på hjärtat, inte speciellt mycket att ta hand om!
Smidjegrav, stället som inte vet hur en korv ska kokas...
Sv: Brynäs-Mora
65 Selander: Annars kunde ju Björne bli ett vapen MED eksem. Tänk dig; han glider runt på isen och ser ut som ett stort sår på skridskor. Vill man bli tacklad av en sån? ;)
"Get away from me, you freak!!!" :D
"Get away from me, you freak!!!" :D
Sv: Brynäs-Mora
Glömde en sak
Har någon hört något om Aspen ännu?
Och sedan så tror jag att Esko kommer att skrämma liv
i Larsson och Molin och hoppas innerligen att Miettinen inte gör en Danielsson. Danielsson var dunder på försäsongen och sedan så dalade han, men han kanske är fri eksemen nu.
/Patrik
Har någon hört något om Aspen ännu?
Och sedan så tror jag att Esko kommer att skrämma liv
i Larsson och Molin och hoppas innerligen att Miettinen inte gör en Danielsson. Danielsson var dunder på försäsongen och sedan så dalade han, men han kanske är fri eksemen nu.
/Patrik
Sv: Brynäs-Mora
Gust: Det skall bli intressant att få se laget nu nästa vecka i Lugano när det blir lite hårdare motstånd, tyvärr så ådrog sig Björne en hjärnskakning.
Förresten när får vi se "Snuten" som uppvärmare i Gavlerinken?
Förresten när får vi se "Snuten" som uppvärmare i Gavlerinken?
Sv: Brynäs-Mora
Jahapp nyss hemkommen från Mora. Några reflektioner om matchen:
Rätt tam match...Soling saknas...Anger,Miettinen & Bergqvist pigga...Ram stabil...Molin åker mest omkring och glider...Bollibompa lovar gott...Vidrigaste korven jag ätit på år och dar.
Rätt tam match...Soling saknas...Anger,Miettinen & Bergqvist pigga...Ram stabil...Molin åker mest omkring och glider...Bollibompa lovar gott...Vidrigaste korven jag ätit på år och dar.
Länkar:
http://www.gustgryvel.com/
http://www.gustgryvel.com/
Sv: Brynäs-Mora
Björn Danielsson råkade ut för en hjärnskakning i kvällens match mot Mora!
Länkar:
http://www.brynas.se
http://www.brynas.se
Sv: Brynäs-Mora
70 Rodrigues: Jag hoppas verkligen du har rätt. för utan Molin och Larsson går det nog inte. Dom måste nog vara med i varje fall en säsong till, tills ungtupparna i "bollibompakedjan" har växt in i sina roller.
Sv: Brynäs-Mora
Tågny: När Soling är åter, då jävlar kommer det att bli åka av och Larsson och Molin kommer garanterat att vakna!
Sv: Brynäs-Mora
Det oroar mig lite att förstafemman med Molin och Larsson inte har kommit igång riktigt än.
Sv: Brynäs-Mora
65 Selander: Det skulle vara så jävla kul att åka med er ner,men det får bli nästa år!
Sv: Brynäs-Mora
70 Rodrigues: Kommer att bli grett att se dom i Lugano och då skall Soling vara på bena också. Och som du säger Ram kan bli kung, återstå att se.
End over out
End over out
Sv: Brynäs-Mora
och här kommer lite stats:
Mora IK - Brynäs IF 0 - 5 (0-2,0-0,0-3)
05.46 0-1 Kenneth Bergqvist, ass Henrik Rehnberg och Per Djoos (PP)
16.37 0-2 Niklas Anger, ass Tommi Miettinen (PP)
05.21 0-3 Jussi Pekkala
12.17 0-4 Henrik Rehnberg, ass Niklas Anger
16.58 0-5 Mikko Luovi, ass Vello Laitinen och Ove Molin (PP)
Utvisningar:
02.28 Simon Östlund, Brynäs IF 2 min Holding
04.37 Patrik Nilsson, Mora IK 2 min Highsticking
07.37 Calle Bergström, Mora IK 2 min Highsticking
15.53 Calle Bergström, Mora IK 2 min Hooking
18.36 Ove Molin, Brynäs IF 2 min Hooking
03.45 Per Mårs, Brynäs IF 2 min Crosschecking
09.58 Adam Andersson, Brynäs IF 2 min Interference
12.43 Simon Östlund, Brynäs IF 2 min Tripping
15.43 Tommy Sjödin, Brynäs IF 2 min Elbowing
19.30 Mikael Simons, Mora IK 2 min Hooking
08.39 Jan Larsson, Brynäs IF 2 min Holding
16.05 Lagstraff, Mora IK 2 min För många spelare på plan
18.27 Daniel Back, Mora IK 2 min Boarding
Skottstatistik: 25 - 29 (8-8,9-8,8-13)
Mora IK - Brynäs IF 0 - 5 (0-2,0-0,0-3)
05.46 0-1 Kenneth Bergqvist, ass Henrik Rehnberg och Per Djoos (PP)
16.37 0-2 Niklas Anger, ass Tommi Miettinen (PP)
05.21 0-3 Jussi Pekkala
12.17 0-4 Henrik Rehnberg, ass Niklas Anger
16.58 0-5 Mikko Luovi, ass Vello Laitinen och Ove Molin (PP)
Utvisningar:
02.28 Simon Östlund, Brynäs IF 2 min Holding
04.37 Patrik Nilsson, Mora IK 2 min Highsticking
07.37 Calle Bergström, Mora IK 2 min Highsticking
15.53 Calle Bergström, Mora IK 2 min Hooking
18.36 Ove Molin, Brynäs IF 2 min Hooking
03.45 Per Mårs, Brynäs IF 2 min Crosschecking
09.58 Adam Andersson, Brynäs IF 2 min Interference
12.43 Simon Östlund, Brynäs IF 2 min Tripping
15.43 Tommy Sjödin, Brynäs IF 2 min Elbowing
19.30 Mikael Simons, Mora IK 2 min Hooking
08.39 Jan Larsson, Brynäs IF 2 min Holding
16.05 Lagstraff, Mora IK 2 min För många spelare på plan
18.27 Daniel Back, Mora IK 2 min Boarding
Skottstatistik: 25 - 29 (8-8,9-8,8-13)
Sv: Brynäs-Mora
Vad kan man mer begära? Ny målvakt som håller nollan i premiären! Håller Ram måttet kan vintern bli riktigt rolig.
Sv: Brynäs-Mora
dapietro: Tror du att det finns någon möjlighet att Spooky Mulder kan skicka lite tätare rapporter från matchen, man sitter ju som på nålar här hemma?
Sv: Brynäs-Mora
Vaktmästaren bekräftar på klingande dalmål. 2-0 till BIF efter första. Han ville dock inte ge ett matchreferat.
Sv: Brynäs-Mora
70 Rodrigues:
ja
sen får vi i gång soling med Larsson och Molin
Tänkte fråga en sak
skulle inte Brynäs behöva en back i stället för forward?
juniorerna kan ju varva lite
Vad tycker ni?
ja
sen får vi i gång soling med Larsson och Molin
Tänkte fråga en sak
skulle inte Brynäs behöva en back i stället för forward?
juniorerna kan ju varva lite
Vad tycker ni?
Sv: Brynäs-Mora
70 Rodrigues:
spooky Mulder är där
2-0 till Brynäs
1-0 kennet Bergkvist ass Djoos, Rehnberg Power play
2-0 Niklas Anger ass miettinen Power play
Ram Stabil uppges det
spooky Mulder är där
2-0 till Brynäs
1-0 kennet Bergkvist ass Djoos, Rehnberg Power play
2-0 Niklas Anger ass miettinen Power play
Ram Stabil uppges det
Sv: Brynäs-Mora
Lilljanne: Underbart! Men jag tycker nog att var 5:e minut är lite länge,jag tycker nog att du ska dra ner till var 3:e istället!
Sv: Brynäs-Mora
70 Rodrigues: Hittade telefonnumret till vaktmästaren i Mora ishall (0250-26230). Tänkte slå en signal, typ var femte minut.
Det känns ju tryggt att läsa att Esko också noterar bristerna och förhoppningsvis får till nödvändiga förändringar. En sak som oroar mig något är detta att motståndarna så relativt lätt får låsa fast Brynäs i vår försvarszon, jag blir livrädd när jag ser tendenser till hönsgård vilket snart måste vara ett avslutat kapitel, då vi haft nog av detta!