@LBoork hörde att du sa att @jarnkrok filma när han fick en högklubba, tänkte bara höra om du har kolla på var halva tanden e?
Gurra88: Fattar inte heller vad Boork svamlar om, jag tyckte rätt bra om han men han sjunker mer och mer i mina ögon.
Han sitter själv och kallar Tollefsen smart när han filmar, men Kroken som får tänderna utslagna "lägger" sig lätt.
herregud..
Davey_22: Sen var det märkligt när Sverige kvitterade sist och det blev videogranskning. Själv misstänkte jag att skottet gick i mål och flera spelare viftade för att få domarnas uppmärksamhet (bland annat målskytten Oskar Lindberg). Boork såg ingenting och låsades som att ingen i svenska laget sett att det blivit mål. När sedan Oskar intervjuades och sade att han direkt var säker på att det var mål så viftade Boork bort det och menade att Oskar inte talade sanning.
Åldern börjar ta ut sin rätt helt klart.
70 Rodrigues:
"Nästa år ska de spela i samma liga är det tänkt. – Jag ska åka över till Detroit. Det är bestämt"
70 Rodrigues:
Tror kanske det är mer sannolikt att han gör som i år och mognar minst en höst i Griffins...också m tanke på vad han säger...
För både Detroit/Calle är det nog bra att ha nära kontakt samt ge honom nyttig övning...
Gissar på på dec/jan om det blir Bif-återkomst...
bifhjärta:
Trots att Grand Rapids har liga-match både imorgon o lördag?
bifhjärta:
Mmm...kanske åker hem idag då...om inte texten är inaktuell nu...;)
I tisdags var han iaf i Chicago m ett gäng som jag gärna tar hem...
DavyDjoos:
Klart vi inte ska ha Samuelsson, vi behöver ju en riktig back
Calle är en annan historia...om han vill hem...
Finner det dock märkligt att han är i Chicago tis, ev Gävle tors o ev har matcher fre-lör...Flyga hem för 2-3 nätter...?
Redigerad kommentar
DavyDjoos:
DETROIT >> Mikael Samuelsson was recalled from Grand Rapids, while Tomas Jurco and Riley Sheahan were assigned to the Griffins.
Samuelsson, who will practice with the other players that didn’t make an Olympic roster on Feb. 19 in Detroit, needed to be recalled because the Griffins had too many veterans on their roster.
Jurco is playing for Slovakia at the Olympics.
Sheahan will play for the Griffins on Friday.
Ingen Samuelsson i Bif. Kostar mer än han smakar. Däremot vill jag se Markström, Järnkrok och Omark till nästa säsong. Omark kommer att kosta men det får han göra istället för dyra transatlanter.
Harju - Järnkrok - Omark
Det vore något det.
Drömma bör man.
bifhjärta:
Calle lirade i natt...
Sumpade (avgörande?) straff...
70 Rodrigues:
Jävligt kul för Calle! Tuffare o få honom t Brynäs dock...:(
16 min, +2 o ass...
På videon för målet går det dock inte o se Calle överhuvudtaget
Kul för Calle
Unnar honom detta!
tjugo8:
Kul med så mycket svenskar i debuten för Preds.
Carl Lejonkräk:
Ha ha kul du. Som vanligt kan du inte svara normalt utan skall vara dryg. Leksand har för övrigt 24 av 32 spelare som är svenskar. Bra koll du har.
mattias - 74: Detta är Brynäs tråd. Så du får räkna med det. :)
Vi är Brynäs! Vi är bäst och vackrast. Men det vet du ju när du hela tiden besöker denna fina tråd. Någon dag kanske du också växer upp och inser att Brynäs är störst, bäst och vackrast!
Redigerad kommentar
Hur som helst så tycker jag att direktiven som du länkar till ger Järnkrok mer rätt än fel. Man kan alltså hypotetiskt sett ta hur många skär som helst, eller inga alls, och fortfarande bli fälld för Charging. När man sedan gjort om regelboken på det sättet att strängare straff inträffar då skada uppstår, och genomgående applicerat detta i praktiken i säsongens matcher, så finner jag det omöjligt att se hur Holtet kan frias från den tacklingen.
Alltså mer konkret: Man ger domarna "fri rygg" genom att säga att såna här situationer är en BEDÖMNINGSFRÅGA för domarna och inte går att bedöma enbart utefter regelboken. Sen börjar man dela ut avstängningar på grund av att skador uppstår.
Om man ska följa den linje som man haft genom hela säsongen så skall Holtet vara avstängd i tre matcher. Varken mer eller mindre.