1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 765414 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 10/2-15
Sven Sewage: Du hörde inte Berts kommentarer på presskonfen märker jag. Trots att det var era spelare som blev utvisade och betedde sig som svin var det ändå er det var så otroligt synd om.

Sv: Ny tränare!
Tack för guldet Tommy och för ditt stora Brynäshjärta. Glömmer inte hur trevlig han var i Örebro när vi bad honom ta ett kort med oss, han tog sig tid och stannade och pratade en stund. Väldigt sympatisk och jag önskar honom all lycka till i framtiden!

Redigerad kommentar

Sv: Tommy Jonsson - Årets coach 2011/2012
tjugo8: Gårdagens matchartikel i GD/AB handlade om att Widing hade gjort mål och att hans travhäst hade vunnit något. Ur ett Brynäsperspektiv hade det ju varit betydligt mer intressant med en intervju med Niinimäki och hur det gick för honom i debuten. Niinimäkis namn nämndes överhuvudtaget inte i artikeln. Det hade även varit intressant att veta varför varken JJ eller Felix var backup. 

Sv: A proposito de nada
Enaranger: håller med stenhårt!

Detta är ett stort skämt, dom sk ledarna som hotade lämna sin uppgifter dricker väl Pommac nu.
Vad är det för ledare och vuxna förebilder som hotar lämna barn och unga i sticket? Pajasar!!

Dom har andra motiv än vad dom försöker förmedla, avundsjuka, politik och inavel ligger bakom!

Här har Gävle möjlighet att få omätbar PR genom Unicef samtidigt som man når ut till barn och ungdomar som inte nås via de sk lokala föreningarna.

Detta sumpas nu! Bra jobbat av er som använde barn som sköldar!

Sv: SILLY 14/15
Huss: Så var det officiellt också! Underbart Sundlöv!

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Så är det

Sv: Robin Rahms egna tråd
Malmö förlorar hemma mot Västerås trots 35-16 i skott. Robin Rahm blir MIF:s stora syndabock då han släpper in tre puckar och kliver av isen med fantastiska 81%. Fantastiskt! :)

Sv: Försäsongsmatcher 2013

Uppmaning från ledarna i Brynäsboken:

Kom igen! Brynäs har spelat match idag. Diskutera hockey istället för varandra.

*Om ni vill föra personliga diskussioner kan ni ta det via bubbla eller personligt brev istället för i Brynäsboken.

Från och med nu kommer alla inlägg som handlar om andra användare (och inte om hockey) att raderas.

*Om ni vill delge åsikter om och/eller vill diskutera modereringen, ta det med mig via brev/bubbla. Vi diskuterar inte moderering i Brynäsboken.  Det är fokus på hockey!

Redigerad kommentar

Sv: Ledare-moderator sökes

Brynäs gästbok har fått en ny ledare. Gästboken fortsätter därmed som vanligt. I och med detta låser jag tråden och hoppas att sidan kommer att fungera väl i fortsättningen.

Gurra88: Nja, du får nog ta en kurs i läsförståelse tror jag. Ta en i retorik samtidigt.

Lustigt att du tar upp det här med utbyte, det är väldigt många härinne som inte får ut ett enda smack av dina inlägg. Märker du inte det på alla mothugg du får?

Det är lite Kejsarens nya kläder över dig...alla kan se att du är naken :-)

Hej och tack.

Redigerad kommentar

Sv: Här får man klaga på LJ och andra!

Brynäs_89: Oj vilken brist på struktur och ordning på inlägget, det känns som att det spretar förvirrat och fyllt av hat åt alla håll.

Sedan avslutar du med stor text för att vara tydlig, men det enda du lyckas åstadkomma med det är något som blir ännu jobbigare att läsa.

Men, det är oväsentligt, nu till svaret

Det är helt ok att vara kritisk till någon spelares insats, vad som jag och en del andra inte gillar är när det går till överdrift/hat som är delvis ogrundat.

• Vart är ogillandet/hatet mot Widings felpass och slarv?
  • Varför klagade inte alla på Ekholms nonchalans förra året?
    Han verkade anse sig vara så bra att han kunde slarva, inte för att han var dålig, utan det gick honom åt skallen emellanåt (han var grym och nyttigt också)
Varför vill inte alla att vi lånar ut spelare som underpresterar lite, som:
  • Ollas
  • Lavander
  • Johansson
  • Widing
  • etc.

Ju just det ja, Harju ska ju bort nu har det sagts efter någon omgång...

Nu tycker jag att det är tidigt på säsongen och alla kan komma i form, det finns gott om tid, och vi leder ju serien för f-n.

Nu är jag färgad, jag tycker Lasse Jonsson i form är en grymt bra spelare. Jag tycker han är en av de trevligaste människor jag träffat. Jag vet att han vill inget hellre än att motbevisa alla och att spela är det roligaste han vet, suget att spela nu är enormt, så enormt att han kanske vill för mycket till och med... Jag tycker att Lasse är enormt stark som spelar, och kämpar på, trots att han inte är 100% fysiskt sett ännu, och därmed inte får ut allt, men han behöver både bli helt frisk och få speltid... Är mest less på att alla så kallade fans spyr galla utan att ha all vetskap.

Sedan får alla tycka vad de vill... Jag vill se Lasse spela och komma i form, bli nyttig och komma upp i så hög nivå som möjligt, nu då säsongen är så ung och han kan bli nyttig under en hel säsong.

Andra vill inte se Lasse spela, jag accepterar åsikten... Men vill man inte det så bör man inte heller spy galla om att han inte är i form då han måste hoppa in pga. någon skada på annan back...

Summa summarum:

Lite balans i diskussionen vore att föredra... Och att ni bara kastar dynga på varandra och mot spelare kors och tvärs är inte speciellt kreativt...

Och jag är ledsen för att jag började med att klaga på läsbarheten, det är inte för att kasta dynga, det var bara det första jag slogs av, en stor vägg text som gav känslan hat mot allt och alla...

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

För att summera säsongen lite kort då:
- Bästa lag räknat med juniorlag i slutspel, damlag och herrlag
- SM guld herrar
- Årets rookie
- Årets coach
- Årets back (BJ Trophy)
- Guldhjälmen
- Hälften av spelarna i All star team
- Årets "Rinkens riddare"
- Årets MVP slutspel
- Årets Guldpucken

Har jag missat något?
(ev. 100 års jubileet då..)

Helt osannolikt faktiskt, har någon klubb ens varit i närheten av detta prisregn, någonsin?

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Vill gratulera alla Brynäsare, riktigt bra säsong! Härligt med ett i princip helsvenskt ungt lag som vågar spela offensivt, kreativt och vilja vinna matcher istället för att spela för att inte förlora.

Silfverberg är en otrolig lirare, tycker han är bättre än Bäckström när han var i Elitserien fast de två är helt skilda spelartyper enligt mig.

Ni är klart värda denna finalplats tycker jag och får tacka för att ni slog ut Färjestad som den HV-supporter jag är!

Var på plats i Gävle i matchen i fredags, riktigt bra stämning kul att Läkerolen kommit igång på riktigt, ger er all lycka till i finalen och kommer förhoppningsvis  få tag i biljetter till någon finalmatch för att få se ungdomslirarna i Brynäs en sista gång(?).

Sv: Kvalserien för oss som tittar på.
Bissett_19:

"Oj vad kul med Timrå i ES en säsong till.NOT!!"

Ja jävlar vad roliga ni var i Es när ni hade era jojjo-säsonger med KS. Men nu är ni det.

Ge oss en chans, vi har varit ett kvart/semi lag på 2000-talet vi med.

Bengt Ramen:

Sannolikheten att en händelse som inte skett på 44 omgångar plötsligt inträffar tre gånger i samma match är extremt liten, teoretiskt sett omkring 1 på 178 miljoner, vilket i praktiken innebär att det nästan alltid finns en bakomliggande förklaring snarare än ren slump.

Samsung: Fuleå har fullständig tappat sin rätt att klaga på motståndarna å eventuella utv . Är otroligt besviken på en tränare jag respekterat som en bra tränare. Att han kan stå i båset för en så vidrig förening är för mig en stor besvikelse . Sen hans tid i Brynäs önskade jag honom framgång som tränare . Det gör jag inte längre så länge han står bakom spelare som chinnimin .Chinnemin och Bristedt är en skam för ishockeyn . Dom 2 värsta i hela ligan ..retsticka är en sak . Men att vara ett fuskande svin på isen är inte värdigt vår liga .

Yppix: ” Som tredje eller fjärdebackpar, ja, om summan är överkomlig. Hägg har inte rosat marknaden enligt mig”

Nyreggat nick som briljerar med sin hockeykompetens ser jag… Hägg i 4:e backpar, mycket ska man höra innan man fäller in årorna… 🤦‍♂️

Yppix: Märks att du inte följt andra halvan av säsongen.

Kul att Jordie Benn var på plats. Kvalhjälte.

Tycker att det är stabilt spel rakt över laget idag. Men en självklar topp är ju Bellows med 1 + 2 och 2 skott i ribban. På det hårt jobb över hela banan och den som driver kedjan. Herregud så bra karln är numera och det är fantastiskt kul att vi får njuta av honom en säsong till åtminstone. Det har tagit lite tid, men nu är han ju så bra som man hoppades att han skulle vara när han signades.

Skönt att Malmö och Hollywood IF, aka Fuleå, torskade också. Nu går vi för 6:e platsen, förhoppningsvis redan på lördag när vi möter Fuleå. Tycker att man ser glimtar av förra säsongens grundserie nu. En större självklarhet i vårt spel numera med en vassare offensiv och stabilare defensiv. Tror knappt Diffen hade ett skott på mål sista 5 minuterna.

Jag har fan dåligt samvete för alla gånger jag sågat Bellows i höstas.

hanelugn_112: Mm, tydligen så värvade Alcen bara in 2 kockar när det egentligen behövdes 4.
Sen fanns det inga kockar att förstärka med under hösten så man fick ta in en plåtslagare istället.

För övrigt gjorde Leo Sundqvist 2 nya mål idag när Brynäs J20 körde över Modo

Han har 24 mål på 29 matcher nu. Han ligger etta i hela J20-seriens skytteliga och åtta i poängligan.

Två andra spelare sticker ut också ut. Tvillingarna Östberg. De ligger också med på topp 10 i seriens poängliga (Hugo är delad femma)

Nästa år lär Hillström, Sundqvist och tvillingarna Östberg antingen bli utlånade eller få en rejäl chans i a-laget. Sundqvist och Hillström borde kanske vara ordinarie till och med.

Andersson och Norlinder med på träningen enligt Sasse

Jan Grismöbel: Vänsterns klassiker. Alla gillar olika. Men jäklar om man gillar olikt en vänster!

Huge:
Kommer sakna dig Delia…..
Uppladdat:

500x0-img5720_CEu3M8VR7Os8ahW.jpeg

Kan ni ta era politiska debatter på Flashback istället

Huge: Bevis? Det är bara att räkna antalet backar. Medan andra sportchefer (som hade fler backar) var öppna med att truppen var spikad, var Alcén öppen med att en back till skulle in. Eller menar du att alla bara ljög?

Kanske en del glömmer att Bäckström tar ett stort defensivt ansvar i sin centerroll och i ett Brynäs som haft stora defensiva problem under större delen av säsongen. Det har nog sänkt poängskörden en del och den offensiva glansen en aning.

Tänkt på det många gånger, hur bra Bäckis bidragit till hemjobbet och att han är rätt stark i närkamperna. Han är först och främst en tvättäkta lagspelare som ser laget före jaget. Tio ggr bättre än Schröder till lägre lön dessutom.

Senaste matcherna har han dessutom växlat upp offensivt när försvaret och hela laget börjat fungera som en helhet. Då har han kunnat bidra mer i ”förväntade” spelformer.

Vill han fortsätta ett år till är det självklart att han fortsätter, en sådan smart och lojal lagspelare får vi leta efter med ljus och lykta.

Dessutom en Brynäsare ända in i märgen!

hanelugn_112: Tycker det är väldigt tydligt att det hårda matchandet i samtliga spelformer får konsekvenser för Silfverberg. Han skulle behöva få vila från boxplay.

Källgren stabil insats med, skönt att se👍🏼

Känns som Bellows har fått upp ångan nu=)

Cardigan Daffipoff: Är det Sjökvistarn som dömmer så är det tveksamt om jag klarar av att se matchen. Man vet att om Brynäs har momentum så kommer han ta en ytterst tveksam "interference" och skicka ut Silver 2+10 för att han har ett för framträdande resting bitch face...

Jag är väldigt tacksam för insatsen idag, jag som inte längre bor i Gävletrakterna utan i Blekinge har inte så många chanser att kolla på Brynäs och detta var första matchen för mig i år. Jag är hes och har förmodligen ingen röst imorgon, men det var värt det.

Fan så skönt att vinna över Växjö, inte minst borta.
Blir en behaglig kväll och fredag. Grattis till oss!

ME88x: Va ska du in där och göra.

Farsang: "Jag vill absolut vara kvar. Det ska jag inte sticka under stol med. Jag får väl ta ett snack med Alcén helt enkelt."

Det gillar jag o höra eftersom jag vill verkligen ha kvar honom, något att fortsätta bygga med.

Hur många poäng har vårat målvaktsspel kostat oss hittills denna säsong? 10, 15 poäng? Mer?
Vi hade haft en bekväm topp 6 placering med ett målvaktsspel värt namnet.

Peja: "betydelsen av Bertilssons frånvaro och comeback har varit löjligt överskattad"

Framförallt de (ingen nämnd, ingen glömd) som sa att hans skada är (och var) anledningen till att BP-siffrorna försämrades.

Vi är ju ett gäng (åter igen, ingen nämnd, ingen glömd) som envist sagt att Bertilssons skada inte hade någon som helst påverkan på BP-spelet eftersom BP-siffrorna försämrades redan innan han blev skadad i slutspelet.

Sen kan man ju samtidigt säga att Bertilsson har bäst siffror i boxplay av alla spelare i Brynäs för det. Han är liksom inne 10:39 i BP på varje minusmål. Näst bäst i Brynäs är Rödin på 7:17. Näst bästa (aktiva) back är Axel på 5:12. Så nog tusan är Berra bra i BP. Han har på sina 13 matcher varit inne på 1 mål bakåt i den spelformen trots 1:38 i BP per match (dessutom 1 framåt så han är plus/minus 0). MEN för Brynäs BP-siffror har det inte spelat någon som helst roll.

Sen kan man ju ifrågasätta matchningen här också. Hägg har under samma 13 matcher (de Berra spelat) varit inne på 8 mål bakåt i BP. Trots det får han mer speltid än Berra där (2:10 mot 1:38). Till och med Witkowski har samma tid som Berra (1:38) men han har varit inne på 5 mål istället. Om Berra nu är så pass bra och viktigt i BP (siffrorna styrker ju ändå det) så borde han matchas hårdare där istället för i 5 mot 5. Men det är ju bara en enkel sofftyckares åsikter här...

nittontolv: Oerhört sköna poäng . Blev rättvisa till slut med tanke på utv hv gjorde 2:an på ..Hägg växer Bellows växer . Orosmolnet är fortf målvaktssidan . Kellgren gör ett par viktiga räddningar men det ändrar inte faktum . Vi måste få en förändring på målvaktsidan ..

OveJärnkrok: Nån som har sett Munkas? Forsberg? Berg???

Måste se Häggs slägga igen, ska fylla på glaset och njuta

aplusb: inte ett rätt? Han ägde PPt när kempny gjorde mål och han frispelade Rödin framför Hellberg

Helt ok. Vi slapp se en förlust och vi slipper tänka mer på CHL. Titta på vad trivigno gör i 6mot5, han drar ett avslut på mål, inget superläge, men det blir returer och kaos. Det är bättre än att stå och bolla gris hela jävla tiden. Jag vill se högre tempo och "kontrollerad" desperation i numerära överlägen.

Huge: "
Jag har mest suttit och skrattat åt dig och alla känslostyrda gaphalsar..."

Och alla andra sitter och skrattar åt ditt inlägg. Du vänder kappan efter vinden precis som vanligt och skruvar på saker och ting för att hitta försvars argument till den dåliga insatsen Brynäs gör. Du verkar tycka att det är helt ok att släppa in sju mål. Tätt matchande handlar enbart om en CHL match, och det tycker du är slitsamt för killarna?

BIF Kungen: Synd för Hillström att han troligtvis kommer att ställas utanför laget snart igen. Han borde få speltid över Scott och kanske Vesel.

Tycker de är väldigt mycket kritik just nu, vi spöade just Luleå och Växjö. Vi spelade bra igår trots att vissa kedjor inte levererade.

Jag tror vi har något på gång just nu. Försvarspelet ser mycket bättre ut, kedjor som inte levererat förut har börjat producera. Vi måste bara skaka liv i Bäckis, Rödda, Larsson och Silfverberg så blir de bra sen.

Vi har på pappret enklare matcher framöver. Lite vinster och mål från våra stjärnspelare i dom matcherna så är självförtroendet tillbaka.

För övrigt kollade jag på Söderströms statistik i Ahl. Kanske dags för han att återvända hem? Han är ändå så pass ung att han kan få en till chans.

Silfver: grattis till oss vänner.

Fyller jämt idag, Brynäs seger, Arsenal leder med några minuter kvar😎

Kämpa-seger idag

Mina toppar

Hägg
Bertil
Kempny
Silfverberg
Bellows
Bobby, bäst på isen

Shinimin friktansvärd osympatisk

249 000 är helt galet för en spelare som Witkowski.

xFafx: Sjökvist är ta mig fan i inte klok. Den jävel ska fan i mig inte döma i huvudtaget. Att visa makt är allt annat än ok, matchen tycker jag behöver granskas vidare.
En Örebro spelare håller Rödin i armen och Sjökvist blundar medans Bäckis släpper en fis i närheten av en Örebro spelare och får en tvåa.