1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766305 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Alltså, nog för att Brynäs spelade som skit i förra matchen, men att följa upp den insatsen med att släppa 6 baljor, mot MALMÖ, är direkt pinsamt.

Indrasis helt jävla bedrövlig som vanligt, Källgren fortsätter tro att det är julafton med sin julkalender med luckor överallt, Kopacka lika osynlig som spöket laban, fan, till och med Dasset är under all kritik idag. Kan det bli så mycket sämre?

Mattson:
Kopacka är helt osynlig!
Sämst i slutspelet

Söderström och Dastou är -3. Kunde varit -4 eller -5.

Knallhatten: Ikväll tog jag blodtrycksmedicinen en timme innan pucksläpp. Förra matchen tog hårt på blodtryck och njurar så det gäller att vara förberedd :=)

Hoppas Källgren spikar igen som senast han stod mot Mif (släppte väl bara in en balja?). Dags för Kopacka att slå till med kontringsmål. Tycker Gälla borde kört med Svrcek från start, senast ungtuppen fick spela mot Mif nätade han på en vass omställning.

Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Matchtråd härmed skapad.

Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Erat: Trist men kanske lika bra. Hade varit en deppig avslutning om han kommit tillbaka och det visat sig att kroppen inte håller.

mk: ang matchning, låt Silfverberg & Larsson spela mindre i PK.

Vi borde ha material för några andra kan spela mer PK så får Silfverberg & Larsson fokusera mer/lägga energin på 5 mot 5 och PP.

Står Källgren ikväll, nån som vet?

Synd att HV verkar vinna, njuter dock av vetskapen att JFK och modomille lider

Domarkåren har iallafall bestämt sig för HV

Tigerhjärta: Sen kan man ju så klart få tycka utan att argumentera också. Allt behöver ju inte vara underbyggt med massa statistik och siffror (inte ens jag tycker det). Tycker det är viktigt att folk ska få tycka vad de vill (vi pratar hockey här, finns gränser så klart) så länge de är öppna med att det är just åsikter/tankar och inte ren fakta. Allt måste verkligen inte vara uppbyggt med massa tung statistik här på forumet tycker jag även om jag själv gillar det.

Min åsikt är hur som helst att målvaktsvalet spelar mindre roll om vi inte gör några mål framåt i matcherna. Nog för att Källgren inte varit på topp alla matcher i serien men att vi ställer Ludde i mål leder ju inte till att vi gör fler mål framåt för det (ingen av dem har ju gjort mål eller ens assist i år vad jag vet).

Att sitta och spekulera om att vi kommer förlora om vi har X eller Y i mål blir ju nästan löjligt när vi precis förlorat för att vi inte gjorde några mål i matchen. Det kommer varken Källgren eller Ludde råda bot på.

Peja: Ja i slutändan är det inte svårare än så.
Vi kan absolut sitta här och tycka och argumentera för eller emot respektive målvakt, men i slutändan så vet bara Brynäs bäst.
Att argumentera utan att sitta inne på all fakta resulterar egentligen inte i något annat än spekulation.
Sen givetvis(!) så ska man få argumentera för sin sak, det är trots allt ett forum. Jag tror bara man ska passa sig från att slå fast saker när vi inte har hela bilden.
Står Källgren imorgon så lär det vara det bästa beslutet baserat på samtliga parametrar som tränarna har att ta hänsyn till, vise versa om det blir Persson.
Vi har haft denna tränarkonstellation i två säsonger, båda säsongerna har vi vunnit respektive serie. Fan vi får helt enkelt lita på att dessa herrar vet vad de gör, det finns ingen grund till oro.

Zappaholic: ” Mättnad när man spelar slutspel och inte vunnit ett skit? Hur du själv hur du låter?”

Mätta efter att ha vunnit AS och serien i SHL tänkte jag.

Ok, men omotiverade, loja, nedtränade, ointresserade, nonchalanta, golfsugna…
Pick one…

Det var i alla fall väldigt få som gav 100% och kunde matcha Malmös energi.
Jag fick det till en, Ludde.

Peja: Med all respekt för er fantastiska resa i år med Brynäs. Men jag är också imponerad av hur Kollar fått ihop detta Malmö till ngt riktigt bra.
Senaste matchen genomför de formidabelt, måste jag säga.

aplusb: Det kanske var så som GD-podden är inne på, dvs att Indrasis blev trött av hårt matchande. Det är lite konstigt att Gällstedt går så otroligt hårt på en ”100-årskedja”.

Ett exempel är första bytet i tredje perioden. Vid nedsläpp återstår ungefär 90 sekunder av Indrasis utvisning. Då väljer tränarna att låta Larsson-Silfverberg inleda perioden med BP-spel istället för att låta de andra blocken ta hand om dessa 90 sekunder och därmed ha Larsson-Silfverberg helt fräscha när Indrasis är åter i spel.

Svensson_62: Fascinerande att se de självkörande Jaguar-taxina. Släpper av kunden och kör iväg helt tomma själva helt utan människor i bilen. Också ser man dem blinka vänster och svänga in på nån annan gata. Vart ska den? 🤔
Uppladdat:

500x0-img0229.jpeg

gwl: Återigen. Nyansering. Ingen har gett upp. Inte ens lite. Kan man inte ens lyfta att det är oroande att vi har svårt att hitta tillbaka till vår bästa nivå och att t ex pp fortsätter hacka?

Tycker ändå det är nåt som skaver, vi har inte hittat topp-nivån på länge. Och hur kan vi t ex torska teken så stort? Det stod 15-4 till Malmö efter första. Det tog typ 54 min innan vi såg riktigt heta ut.

Allting går några procent för långsamt o s v, o s v.
Nä, jag är bekymrad.

Zappaholic: folk förväntar sig att vi ska svepa alla i slutspelet... Vart fan tog ödmjukheten vägen som alla surrade om?

BIF Kungen: Målvakterna bäst på isen, båda grymma.

Vi tål inte det fysiska spelet, inte första gången tyvärr..

Peja: Iskallt att släppa en match för att få avgöra hemma efter lön.

Fin assist. Kul för Kinnvall!

Vad är det för fel med Silfver? Gör han sin sämsta match för hela säsongen?

havre: Vilken jävla gris Ivarsson är

Inte ofta man ser ett lag få till ett anfallsspel (inte bara ett skott) med en man mindre. Imponerande av Brynäs där. Framförallt Rödin.

Gavve: Jag skulle säga så här. Om man väljer att köra vidare med samma fw-uppsättning nästa säsong så är den naturliga utvecklingen tyvärr att den blir överlag sämre eftersom man har så pass många äldre spelare. På mv- och backsidan ska vi vara glada om man uppnår samma nivå i och med de förväntade tappen. Alltså är den oundvikliga slutsatsen att man troligtvis bara kan bli bättre som lag om man förbättrar fw-sidan.

Det som jag tycker blir intressant att se är hur man tar höjd för Europaspelet. Det borde krävas en lite bredare trupp när man ska spela fler matcher. Skulle det till exempel kunna vara värt att ge Johan Persson ett "skambud" för att bredda laget? Dvs om han accepterar en mindre roll och spela för en mindre peng. Samtidigt är han också gammal, precis som många andra, men jag tycker det är en intressant tanke.

Det skulle ändå vara praktiskt att vila Silfverberg i Europaspelet, och låta en spelare som Persson spela där då, och så har han mer av en breddroll i SHL.

ellis:

”Jag känner så här att ska man med rodnad på kinderna efter en sån här säsong framföra något negativt så är det väl att några produktiva spetsspelare till kanske har saknats i denna upplaga. Laginsatsen finns det ju inget att klanka på, men aningen för få står för målgörandet. Det är väl vad jag vill tycka”

Brynäs gjorde näst mest mål i serien…

Det är också det laget i serien med flest antal spelare som gjort över 10 mål. Brynäs har alltså 8 spelare i truppen som gjort minst 10 mål.

Så jag vet inte riktigt vad du menar att för få står för målgörandet?

Skellefteå och FBK har ju lyckats hålla sej kvar i toppen år efter år trots tapp av stjärnor. Det kan inte vara omöjligt för Brynäs att göra detsamma.

Sv: A proposito de nada
Peja: Carlssons klubba i nyllet kostar nog en trip ner i Allsvenskan ser det ut som. Den här matchen är så gott som körd. Nästa i Jönköping…

Av vilken anledning sitter Joel Lundqvist som ”expert” på Frölundas matcher…? Bedrövligt…

Gavve: Samtidigt. Är det någon som tror att Lindbäck upplaga år 2025 är en målvakt som man går långt i ett SM-slutspel med? Hade någon här inne velat se honom mellan Brynäs stolpar i nästa match?

Tycker Lindbäcks returkontroll är alldeles för dålig i den här matchen. Det är väldigt svårt för utespelarna när målvakten släpper så dåliga returer.

Peja: Scott är kung. Jävulskt bra i pk och ett hot framåt när han tillåts spela offensivt. Han borde spela varje pp enligt mig, framför buren

Silfver: Jag är inte så oroad. Man gör det som behövs och det finns mer att få ut av laget. Perfekt att vinna när Malmö känner att de är nära. Oerhört jobbigt mentalt.

Cardigan Daffipoff: yeeeeees, Silfverberg 🇧🇪🇧🇪

Otroligt imponerad av Ludde i dessa 2 matcher. Inte släppt in ett mål än vid lika styrka (1 i BP och 1 straff).

Andra perioden mycket bättre än första (svårt att göra en sämre period). Men Malmö är verkligen inte ofarliga heller.

Förlåt för språket men domarna borde avrättas.

Stäng av mig om ni vill.

Äntligen vågar nån säga att det inte är straff i sändningen.

Jonjo: Bobby saknar bettet i skridskoåkaren som han hade innan skadan.

BIF Kungen: Helt galet dåliga domare, OK om det är tufft och hårt spel men de där jävla fasthållningarna 😡

Finns inte en chans i helvetet att Malmö orkar spela med den pressen i 60 minuter dock.

Äsch, Malmö borde haft 1-2 utvisningar och istället fått en felaktig straff. Vi kommer igen.

Fullständigt haveri till domslut.

Lagacé skadad för FBK. Nu är man fast med Lindbäck om det vill sig illa med Lagacé.

Undra om Emo steveo bor hos någon som bjudit in han?

Tittar man på hans insta så verkar han ju inte bo på hotell.

Fint isåfall av någon i Gävle ☺️

OveJärnkrok: HV är vidrigare än allt jordens jävla elände tillsammans, så de ska bort. Den lyckligaste dagen i ens liv skulle vara när man får läsa att de gått i konkurs. Typ.

Roligt att läsa kommentarer från er som sett Curry spela. Jag har inte gjort det men när jag läste följande tänkte jag att han var en Trivigno-typ (se länk).

“When I’m playing my best is when I’m playing tenacious,” Curry said. “I’m hitting, I’m talking to the other team, trying to get under their skin and all that … When I have that edge and sandpaper type of style, that’s when I’m playing my best hockey.”

Kanske inte så konstigt om Alcén i dagens läge är intresserad av en Trivigno-typ från Liiga särskilt om han har gjort ett poäng per match. Jag måste säga att jag tycker att det låter som en väldigt spännande värvning, hoppas den blir av.

Jugge: Ja, men samtidigt spelar inte Brynäs ut till fullo heller. Vi vinner enkelt trots att Malmö är rätt slätstrukna, jag tror inte det är några problem att höja sig mot ett bättre motstånd.

Sedan ska man nog inte på något sätt tro att Malmö kommer se ut såhär resterande matcher, tror vi kommer att se ett rejält mer aggressivt Malmö redan på lördag. Kollar man på vilka matcher vi haft svårt i under säsongen så är det konstant hög forecheck, det vet Malmö såklart också. Så man ska inte ta ut något i förskott. Slappnar man av och tycker "Fasiken det här blir ju lätt" inför lördag kommer man att bli straffade direkt.
Malmö må ha varit tia i tabellen, men det är inget direkt dåligt lag per se.

Den här matchen var Malmös chans att kunna rubba oss. När dom går på rus efter åttondelsfinalen och vi är rostiga efter långt uppehåll. Om något så är jag orolig för att vi får en för enkel resa i kvarten. Det kommer bli ett rejält snäpp upp i semi oavsett vilka vi får möta.

Blev förvånad över hur ofysiskt Malmö spelade, det var som att dom inte orkar sätta ordentlig press. Det här tar vi med 4-0 i matcher, speciellt om vare sig Marmenlind eller Langhammer kan spela.

{7853}:

Suck…

{10753}: Var det inte du som var helt säker på att Källgren skulle stå i kväll?