1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766304 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
lapad: Jag hoppas för er skull att han kan spela.
Vart tog den där killen som tyckte det var dumt att hålla igång båda målvakterna vägen?

OveJärnkrok: "Håller med dig om "problemet", Niederbach hade kanske kunnat vara intressant, men vi måste sikta högre än så. Om Scott kör ett år till så behöver vi en rejäl centervärvning bakom Larsson, för mig duger inte Niederbach där. "

Nu har ju Scott spelat lejonparten av säsongen som ytter. Någon gång under säsong och nu i slutspelet som han spelat center.

Niederbach skulle kunna ersätta Vesel som center och Ölund gå ned som fjärdecenter.

Håller med om att Niederbach inte håller som andracenter men åldersstrukturen behöver ses över.

Som alternativ till Niederbach skulle jag kunna tänka mig en återkomst för Westfält.

Bob:
”Såväl klubbar i Schweiz som SHL är på jakt efter Hägg. En av klubbarna som visar konkret intresse är Rögle, som är på jakt efter en tydlig ledartyp på backsidan inför kommande säsong. Men familjen Hägg, som relativt nyligen fick tillökning och har hus hemma i Uppsala, värderar närhet till familj och släkt högt när framtidsvalet ska göras- vilket i så fall skulle kunna tala för exempelvis Brynäs eller Djurgården om de skulle ta klivet till SHL.”

Steveo slutar aldrig förvånas mig. Snubben är immun mot surströmming?

gwl: Också sjukt att Lindblom kunde göra mål och annan nytta, han som är såååå jäkla osynlig enligt en del.

lapad: Hela arenan tjöt ju, var ju allt som hördes genom TVn. Oavsett riktiga fans eller inte så försvann all form av värdighet när dom gjorde det.

Silfverkroken: Precis min uppfattning, Bengtsson togs in för att bredda laget vid ev. skador.

Nu var han sjunde idag då Berra var borta och det var inte alls konstigt att han inte fick speltid i en så här avgörande match när han inte spelat på länge.

Skulle det visa sig att Bertilssons skada är så allvarlig att han blir borta länge (vilket vi naturligtvis inte hoppas!) så kommer förmodligen Bengtsson få speltid i semin även om han är uppsatt som sjunde.

Falken: Nu vill vi såklart till final men åker vi en semi är det självklart en succé. Det måste man ändå säga eftersom vi spelade semi i HA för exakt ett år sen.

Många spelare tycker ju tydligen att kvarten är den mentalt jobbigaste serien om man är favorit.

Olli Nomadinen : Din salige svärfar låter som en fin och förståndig människa,

OveJärnkrok: Sportslig sportchef och även Kollar. Det är väl därför de levererar klart över spelarbudget.

Och vi gör vår bästa slutspelsmatch så här långt.
Bäst när det gäller!

Yes!!
Tror och hoppas Källgren kommer att storspela och leverera som aldrig förr , om det nu blir så att han måste stå.

BRA KÄLLGREN!

Jag griper ett 1%-igt halmstrå:

Han vred benet så det uppstod en krampreaktion… Kramp kan ju vara jävligt obehagligt, särskilt under en massa skydd… Men såg ut som ett vridet knä eller liknande…

BIF Kungen: Persson skadad…
Sen bör man nog bänka 70/52 i det här läget.

Nej nej nej. Inte Ludde skadad nu!

Lindblom gör två Lindblom mål idag. Mer sånt!

Forsberg 1978: Haha, Joel vill fria. Malmöspelaren äger sin is när han trippar.

Ta bort sopan från kommentatorsbåset

Så där ja!!!!!!!

0% i både powerplay och boxplay håller ju inte. Såklart.

Malmö hade alltså sämst PP i SHL. Känns som Brynäs BP har kollapsat.

Snyggt! Extra skönt tysta kommentarerna som älskar att snacka upp Malmö. Extra skönt med kampmål!

BIF Kungen: Härligt men crosschecking innan???

Gavve: Ölund, vad vacker!!!

Farsang: Det måste vara väldigt jobbigt att möta Svrcek, killen ger sig aldrig. Lite som en myggan

Bra period där vi börjar se ut som vi gjort under serien. Backar betydligt rappare och Malmö trampar luft i press-spelet.
Fortsätt så här.

Hur kan domaren vara så fruktansvärt dåligt placerad. Typ aldrig sett något liknande. Vad gör han mitt i banan över huvud taget.

Är inte lagd åt det hållet men Söderström ser riktigt bra ut idag.
Uppladdat:

500x0-img6415.jpeg

Uppladdat:

500x0-screenshot20250330130440x.jpg

nittontolv: Spännande med Trivigno i 1a!

Silfverkroken: Inga leenden eller annat flams och trams under pågående slutspel, mycket bra😑

Pigalle: Skönt också att veta att det är anständigt folk som spelar viktiga roller i logistiken.

Erat: Enligt honom själv endast runt 1 000 dollar och då mest på tågresan Gävle-Malmö ToR. Kul reportage på länken för övrigt där han dricker nubbe och sjunger "Finns inget härligare" på fyllan med Marcus Leifby :)
2:30 in i inslaget.

Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
munkas: Du kan ju inte på allvar sitta och anklaga folk att ha cyklop på sig😂😂😂

Med din historik?

J-S: Varför det? Jag håller inte på Malmö.
Jag blir bara så allergisk mot såna -Brynäs är bäst, ingen protest-omdömen oavsett matchbild.
När Brynäs stängde igen Saik och Luleå på bortaplan under serien var jag den första att hylla spelet. Men varför ska man göra det när spelet inte är särskilt bra?

parks: Jag tycker faktiskt att domarna skött sig utmärkt i vår kvartsfinalserie. Självklart hade jag gärna sett någon utvisning till på framför allt Gris-Ivarsson, men helheten har varit riktigt bra. Jag brukar vara den förste att ge mig på framför allt Sjöqvist, men ta mig tusan om han inte är en av dem jag tycker dömer bäst nuförtiden. Det har även slagit mig under grundserien att han gör mestadels helgjutna insatser numera.

Så det är nog också en del. Visst verkar både Brynäs och Malmö ha tagit ställning där vilket är bra, snyggt och proffsigt, men det har ju också varit en både hyfsat snäll och väldömd serie. Inte så många tillfällen att få de riktiga raseriutbrotten.

Så underbart skönt med vinst! 2 matchbollar nu. Så länge vi fortsätter vinna på hemmaplan så kommer detta bli bra!

Blå grottan: Tycker Rödin, Scott och Lindblom lirar oväntat bra ihop. Tycker Vesel gör ett bra jobb i första också. Inte många som går från fjärde till första bara sådär.

BIF Kungen: kopacka en av dom bästa i matchen än så länge

J-S: Kinnvall fick ju ett lyft som pappa

Farsang: Håller med där. Blir mycket förvånad i fall vi torskar i kväll. Fullsatt, revanschsugna killar och Ludde i målet.

Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Tigerhjärta: Något lyxigt, och sannolikt osannolikt, hade varit Curry i en andrakedja och att låta Niederbach centra i en tredjekedja. Han kan nog dock få en större roll i sånt fall i ett annat SHL-lag.

Sen finns det namn som vore intressant i en fjärde inför nästa säsong, med Brynäskoppling, som Westfält och Seger. En brist i årets lagbygge enligt mig är bristen på fysik på forwardsidan, skulle behövas en "jobbig kedja".

Tänkte även på hur vi ersätter Söderström och CED inför nästa säsong. Björk och Norlinder kanske hade varit något.

Zappaholic: Mitells "gråt" var ju något av det sjukaste jag sett och hört. Till och med FBKs egna fans tyckte han var pinsam och bad honom sluta (de har ett eget öppet forum där man kan läsa det).

Att gråta över att man blir bortdömd och inte får spela PP och man får så mycket utvisningar blir ju så löjligt när man genom hela serien fått fler PPn och färre BPn än motståndarlaget (FBK gick om i tid i går p.g.a. en 5+20 dock).

Han blev ju dessutom helt ställd när han som intervjuade honom sa att det var FBK-spelaren (minns ej vem) själv som tog av sig hjälmen (Mitell sa att FBK-spelaren fick hjälmen avsliten).

spolaisen: Grymt kul match i SAP Center. Nyllet med 2 mål plus ett straffmål (dock ej avgörande). Lukas #36 med en assist. Järnkrok grymt nyttig. Slarvar aldrig bort pucken, hittar medspelare, spelar smart - sk tränardröm.
Leafs tog ut målvakten vid 3-5 och lyckades faktiskt reducera och sedan kvittera (Nylander).

Vilken härlig stämning det är här inne. Va inte oroliga Ludde fixar biffen imorgon. Ser gärna att man vaskar ordentligt i femmorna från början så vi inte faller in i samma mönster. Nä ryck upp er, vi kunde varit Färjestad

{10753}: ”Känning” kan nog innebära i princip vad som helst i det här sammanhanget…

Min analys inför matchen igår var inte så tokig trots att det rådde lynchstämning här efter att den publicerats.
Jag kände att nån måste ju våga yppa sanningen.

” Tyvärr känns det som att Malmö justerat och anpassat sitt spel och höjt sig för varje match. Brynäs började på topp i första perioden första matchen men sen har det blivit sämre och sämre.
Tror Malmö vinner ganska komfortabelt med typ 5-0, 6-1”

ellis: vad är det mer man ska kräva av Oskar Lindblom sett till produktion? Han har sin sin tredje bästa poängsäsong någonsin (snittpoäng så klart). Utöver det är han inne på extremt få mål bakåt.

Han är en ca 0.5p/match-spelare och har bara producerat (mycket) bättre än så en säsong i sin karriär.

Känns som folk har lite orimliga poäng-"krav" på Lindblom sett till hans historia.

Edit: menar självklart som senior.

Oj oj oj vilken läxa vi fick.

Värt att ta med sig efter denna match:

* D’Austos kommer inte få ett NHL kontrakt efter detta slutspel.
* Att Källgren inte ens kommer ut till andra perioden utan låter tredje målvakten sitta på bänken…vilket svagt pannben på Källgren.
* Djoos….svagare värvning som kostat så mycket.
* Fattar inte varför Jacob Bengtsson inte fått chansen.
* Ta hem Hugo Lejon snarast!
* Satsa All in på Ludvig Persson nu!

Gavve:
Ngt är det ju & jag fåt en känsla av att när alla inblandade svarar olika på frågorna så finns det en bakomliggande orsak som inte handlar om en skada.
Tror inte att Källgren finns med i BIF mer denna säsongen & att kontraktet bryts.

OveJärnkrok: Det här med individuella misstagen är väl det som oroar mig. Det är ju inte så att Brynäs spelar särskilt dåligt kollektivt. Det är individuella misstag som gör att Malmö gör många av deras mål i dag. Och det är liksom lite väl många spelare (framförallt backar i dag) som gör misstage. När D'Astous & Söderström samt Djoos & Axel "bestämt" sig för att ha en riktigt dålig dag allihopa så blir det inte bra, det är väl rätt tydligt nu.

Förstår verkligen inte varför vi ser D'Astous och Söderström ge bort såna puckar de gjorde vid 1-0 och 3-0 när vi inte sett det under säsongen (kanske någon gång men ni fattar). De båda har ju varit extremt säkra ihop.

Djoos & Axel hade väl ingen toppendag heller. Dålig backcheck såg vi alla men de lyckades trots "mindre synliga" misstag vara inne på 4 mål bakåt...

Vet inte om det är slutspelsrutinen som spelar in väldigt mycket. Berra & Kinnvall inte många misstag i dag (inte mycket offensivt framåt heller).

Forsberg 1978: Finns inget som kan bli fiasko den här säsongen. Nykomling + vinner serien = succé oavsett.

Qvarre: vill ändå sticka ut hakan och säga att Schroeder får godkänt.