1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766342 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
blandsaft: Hans finaste mål i Brynäs om ni frågar mig:

eltifoso: 20-0 stämmer. 2.44 i expected goals och vi gjorde 3.

Bäckis fortsatt bra att teka också. 100% i dag. Något annat kul är att vi trots våra 4 mål inte har en spelare som gjort mer än 1 poäng i dag. 10 spelare har 1 poäng

mattias - 74: Några Brynäs Boqvist tröjor hade nog gått åt som smör i solsken i dom trakterna.

nittontolv: Uppställningen i kvällens match. Delia står. Är väl perfekt att låta Clara vila i en match som egentligen ingen bryr sig om ändå. Annars är det väl mer eller mindre samma formationer som man kastade om till i slutet av förra matchen när vi vände. Förstår att man testar vidare med dem.

Hägg - Axel
Norlinder - Kinnvall
Vesel - Witkowski
Raftheim

Trivigno - Larsson - Silfver
Lindblom - Bäckis - Rödin
Bellows - Ölund - Kopacka
Sundqvist - AJF - Hillström - LP

Nu tycker jag personligen jultröjan är skitful. Men hur kan man år efter år inte se till att den inte tar slut den 1 december?

Huge: En annan förklaring är Sasses från GD-chatten - att man kör vidare på det som fungerade i vändningen mot HV.

blandsaft: "Nu har han dock 3 år minst i NHL som det ser ut. Minns inte hur man skrev hans kontrakt på för vis, om han kan lånas ut till Brynäs eller flyttar ned till Arizonas farmar lag om det skulle bli aktuellt."

Söderström har inte spelat en match i NHL. Han spelar i farmarlaget bara. Jag tror heller inte han är särskilt nära att ta en ordinarie plats i NHL heller. Även om han dominerade här har Boston det rätt välställt på backsidan. Sen tror jag en sån som D'Astous (som har tagit en plats i Tampa) har en spelstil som passar bättre där.

Sen vet jag inte var du fått 3 år ifrån? Hans kontrakt där borta går ut efter denna säsong. Sen kan det så klart förlängas eller att han byts bort men det är ju inget som är klart nu.

Treklövern1912: Vad det gäller pp så litar jag på Bäckis kunskaper.

munkas: anmärkningsvärt???
När man som tränare står med 3 backskador så är det inte så konstigt att man gör det inte alls...
Jag tycker det är så mycket bättre än att en ung oprövad junior ska gå in o ta istiden
Att man sätter ihop två rutinerade som Luke ...Vessel ..o som pratar samma språk Det är ju smartness...
Du hänger ju kvar vid att det inte har kommit in nån förlängning ...Det är ditt Mantra..
Tur du inte är tränare ...för ett lag. Som tränare måste du vara väldigt flexibel o kunna ändra o göra snabba ändringar o inte gråta över spilld mjölk .
Du har ju heller ingen aning om spelarnas status o fysik småskavanker..... Vessel har förmodligen en väldigt bra fysik och kondis som gör att han kan snitta dessa minuter.
Nä jag är inte Alcen men du är Munkas o det för mig helt obegripligt att du håller på Brynäs med ditt ständiga klagomål.

IronKrook: Jag tycker iaf inte att vi behöver ha bråttom och förlänga med Hägg och absolut inte till den lön han har i år. Vi kan gott avvakta och se vad Bertilsson tillför först och vad som händer framåt innan vi tar något beslut.
Gällstedt vill absolut spela ett spel som bygger på puckkontroll och där vi ska äga spelet med puck. Därför kan man ju också fundera på hur snacket gick mellan Alcén och Gälla med dom nyförvärv som plockades in och hur väl dom skulle passa in i den gamebook som Gälla vill spela efter.

Nu känns det som att vi får vi leva med dom backar vi har den här säsongen. Känns ändå som att Witkowski kan tillföra och Berra vet vi vad han kan när han är frisk.
Vi kan naturligtvis inte förvänta oss att få igång ett spel som ifjol utan ska vi få ut max av det här laget nu så gäller det nog att vi spelar just som ett lag där alla måste bidra i alla delar av spelet.
Man kan då tycka att vi har gett upp den här säsongen om en topplacering men kan vi bygga vidare på det spel och den inställning som fanns under andra halvan av matchen mot HV så är det större chans att poängen trillar in oftare.

Gavve: Det är ju helt sjukt egentligen. En forward kliver in som back och får nästan 25 minuters istid.
Det säger väl iofs ganska mycket om kvalitén på ordinarie backar.

Jan Grismöbel: Men knappt en min när han själv kvitterar till 2-2 i en match som står och väger... Man kan inte låta bli att gilla karln :)

Stefan R 63: Bellows har kämpat på trots motgång , men nu börjar det lossna han ska ju vara den målgöraren och var på rätt plats vid rätt tid . Å det var han . Så ser det bara positivt . Sen gläds han som få när andra gör mål .

Silfverberg toppar gamescoren. Oh ah Silfverberg!
Uppladdat:

500x0-skarmbild-2025-11-30-084500.png

hanelugn_112: Döpte dom dig till Holloway?

Jonjo: Så otroligt skön seger. Kvällen o helgen är räddad. ♥️💛🖤

Tom Bissett: Bra att Silfver fick göra ett mål i alla fall trots åldern.

lapad: Ja jäklar vad skönt, vi är inget sluspelslag just nu men en grymt viktig vinst i det här läget!!!

lapad: HELVETE SÅ SKÖNT

JAAAAAAAAAAAAAAA, så JÄKLA GÖTT

Gavve: Gott att Öhlund får den efter skottet i kryssribban.

HitTheLights: Bertilsson är ju helt överlägsen Hägg i alla delar av spelet, typ.

OveJärnkrok: Vilket haveri, kan vara den lamaste insats jag sett på länge. Uppenbarligen klarar inte tränarstaben få fart på laget inför en av årets viktigaste matcher.

BIF Kungen:
Titta där, Hägg slog en icing. Puckout/crosschecking snart då? Ni som vill förlänga med lyxversionen av Jörgen Sundqvist, snälla motivera varför! - Inte värd mer än 150k i månaden.

Forsberg 1978: ”MrCarla” kan i alla fall konstatera att han befinner sig i en gott sällskap. Ditt omdöme om honom är ju ungefär detsamma som dina omdömen om alla tränare och spelare i Brynäs de senaste tio åren.

Det vore önskvärt med en högre nivå och godare ton. Mot samtliga.

Huge: Alcén har letat back i ett halvår. Till slut blev det panik när Djoos skadades. Då blev det en panikvärvärvning (Witkowski).

Det är som att köpa julklappar den 23:e. Då får man skylla sig själv om det inte finns ett brett utbud i butikerna.

Huge: Det är ingenting konstigt med att ersätta Bertilsson med Hägg. Problemet är att Bertilsson har blivit ersatt med tre liknande spelare (Hägg, Kempny, Witkowski).

Lindstein vs Norlinder och Bertilsson vs Hägg är logiskt.

Söderström vs Witkowski och D’Astous vs Kempny är inte logiskt.

Helheten på backsidan är totalt misslyckad. Att bygga ett lag handlar om att ha rätt mix av spelartyper som kompletterar varandra, det handlar inte om att ha bästa möjliga enskilda spelare (inte för att Brynäs har det heller men ändå).

mattias - 74: det är bara att scrolla när Golfbollen skriver enkelt eller hur?

Tittar lite på Modo-Löven. Känns som rejäl klasskillnad till Lövens fördel. Som Modo supporter skulle jag vara rejält orolig, blir nog en längre sejour i HA igen… Men där spelas ju den roligaste hockeyn enligt en del Modo supportrar, så det passar ju bra…

Huge: Hur vet du vilken backtyp Alcen sökte?! Vilken back sökte han då menar du? en offensiv skridskoskicklig back men uppsida i offensiven? tycker du vi fick det med Luke W. ? handen på hjärtat om du fick välja nu, De Haan eller L.W vilken är bäst tycker du?

Huge: Du verkar ju faktisk vara lika dryg som 90% härinne anser, för det första så anser jag mig hyfsat normalbegåvad om det är det du funderar på, enligt ganska säkra källor typ poddar med sk experter så var De Haan’s önskemål att hamna i Brynäs men det 100 procentiga intresset fanns inte från Brynäs, så det är det jag utgår ifrån, vad gäller sitta o gissa/fabulera
( snyggt btw att du slog upp det ordet i lexikon ) så skulle jag säga att jag inte gissar mer än dig, även om du gärna vill framstå som du har insyn..,vilket jag inte tror ett skit på, om du vill ha respons o reta upp folk….skriv då in nån motståndarbok är mitt tips, där hittar du kanske nån likvärdig med din begåvning.

Brynäsgubbe:

Har ni hockeyabstinens så är det Detroit - Tampa nu på tv 10

1 - 0 till Detroit med 5 min kvar av första perioden

Sjuk säsong Frölunda har förresten. De trendar mot 127 poäng. Måste väl vara nåt rekord.

Gavve: Lag som tex Skellefteå, Växjö, Frölunda och Färjestad har i modern tid under olika perioder lyckats vara bra under flera säsonger. Det har inte Brynäs. Ingen statistik kan motbevisa det. Tyvärr.

Huge: Klubben lyckas ju inte etablera sig som stabilt topplag. Jag förstår - till skillnad från dig - att folk blir frustrerade. Det var ett gyllene läge att etablera sig i toppen nu, med stark ekonomi och vind i seglen efter finalen.

Qvarre: Ledningen tror att en opererad långtidsskadat målvakt som inte imponerade förra säsongen ska rädda Alcén från ett totalt fiasko .

Jockster : Hur ser du/ni på Luleås lag och prestationer då? De ligger ju bara 1 poäng före Brynäs nu. Många (menar ingen här) har ju sagt att de ska vara på gång i och med värvningar de fått in. Tycker det är mycket prat om andra lag som går bra men inte så mycket om andra (förväntade) topplag som går dåligt.

Jag blir själv inte riktigt klok på dem. De har ju knappast ett sämre lag i år (på pappret) som jag ser det. Men ändå får de inte till det och de har så ofantligt svårt att göra mål.

Känns verkligen inte som att Brynäs är det enda laget som underpresterat så här långt. Ingen tröst för oss direkt men skönt att vi fortfarande poängmässigt är närmare topp 6 än kvalet i.a.f. Alltid bra när "rätt" lag förlorar när vi också gör det.

Men nog börjar till och med jag ställa in mig på att det mycket väl kan bli ingenmansland denna säsong. Det är så pass jämnt där nere och laget blandar och ger. Kval ser jag dock inte att vi ska hamna i. Det finns åtminstone 2 lag som har mycket större problem än oss just nu.

Sen tänker jag inte deppa ihop efter en 2-1 förlust mot ett lag vi typ inte vinner mot någonsin borta (2 gånger i grundserien under hela SHLs livstid). Det är väl mer frustrationen jag känner kring att vi inte har ett färdigt lag efter snart halva säsongen. Vi har värvat en back och ändå har vi en FW som spelar back. Och på något sjukt sätt är han åter igen bästa backen...

Vesel har liksom senaste 5 matcherna varit inne på 1 mål bakåt vid lika styrka (4 framåt).
Kinnvall: 8-2
Kempny: 7-7
Norlinder: 6-5
Axel: 4-1
Hägg: 4-5
Djoos: 0-3 (bara 1 match)

Tycker det är ett rätt stort underbetyg till Alcén faktiskt. Det är ju inte direkt så att det är spelskickliga backar vi har i laget (då har jag inte ens nämnt FWs som misslyckas också). Sen försöker jag också vara försiktig i min kritik mot Gälla då jag verkligen inte är någon coach själv och jag är ingen hockeyexpert. Men att sätta ihop Witkowski med Hägg kommer jag nog aldrig kunna förstå. Det finns säkert någon tanke bakom det men det blev inte bra i dag. Tror både Hägg och Witkowski mår bättre av att få någon spelskicklig back bredvid sig (Kinnvall & Norlinder t.ex.).

BIF Kungen: Rödin har varit grym den här säsongen, det är väl inte jättemärkligt att hans kedja har bra underliggande?

Tycker att alla är jättedumma!
Forwards och backar och målvakter och tränare och Huge och motståndare. Tvi. Nu har vi ju vunnit 4 raka matcher åsså blir det en neslig förlust. Jättedumma!
Alla är jättedumma.

Första förlusten på fyra matcher. Givetvis i Linköping där vi har jävligt svårt att vinna.. Usch!

Men bryt ihop, så tar vi hv på lördag

Kan inte bara Alcen, Molin och Masken avgå, försvinn bara!

BIF Kungen: men nu satte kommentatorn satsen i halsen när han åkte ur…

Peja: Hägg, blir inte klok på honom; ser otroligt seg ut, sömnig/ointresserad/nonchalant….

Brynäsgubbe: Mycket handskar i ansiktet från den där jävla Loke i LHC. Proppa rejält tack.

Då är det dags att vara på plats live igen på lördag. Skybaren, blir trevligt.

LHC borta alltså. Alltid sånna här matcher som alla räknar med att vi ska vinna men som vi alltid förlorar. 😂 En vattendelare.

Gavve: Konstigt är det oavsett. Nu jobbar iofs kanske inte hockeyfruarna, men jag och sambon är inga höginkomsttagare, jobbar i offentlig sektor båda två, och vi skulle liksom inte lida av 5000:- i böter en månad. Visst, tråkig utgift, men inte mer än så.
Om det knappt känns för oss så misstänker jag att det inte känns för en medelmåttig SHL-spelare eller uppåt heller.

Anders Berg: Kollade lite på Malmö- Växjö igår.
Kolla på målen som Malmö gör.
Det är Deliaklass på Ludde igår..
Speciellt det sista🙈🙈

Hade det hänt Delia så hade HS brunnit..

Gavve: Bara en massa finlirare. Skulle vi inte behöva få in åtminstone en back som kan spela fysiskt också i ett grisigt slutspel. Open ice tacklingar - hallååå…??
JA agera!
😂

Peja:
Bäckis, Silfverberg, (Järnkrok ?), Rödin, Lindblom osv. - Såklart ska talanger som drömmer om NHL komma till Brynäs!