1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766348 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Jugge: Alltså, vilka spelare förutom våra egna killar hjälper egentligen till att driva spelet? Bobby, Andersson och Pettersson - ibland. Men i stort sett allt hänger ju på våra egna. Rekryteringarna utifrån bidrar för lite.

Jugge: Du säger det som behöver sägas klockrent . Men en sak . Alcén som sportchef nästa säsong . Nejtack . Riv plåstret nu , han sitter självgod på åsen å njuter av sitt felbygge . Inget tyder på något annat . Förutom den osynliga backen som kom under silly season

PåveMolin: Alla gillar nog Vesel och framförallt Scott, som är en Brynäslegend i mina ögon, men det var stora misstag att förlänga deras kontrakt. Där borde man ha skiftat in bättre rollspelare, men samtidigt ville man nog inte förändra mycket i ett serievinnande lag. Det är ju framförallt att man har investerat stort i två forwards (Fjällby, Bellows) som visat sig bara vara utfyllnadsspelare som skaver på forwardssidan.

Jockster : … och det är Alcéns förbannade ansvar att se till att truppen innehåller rätt spelartyper och rätt numerär för att det ska finnas en konkurrens.

Det är ju bara inse, Johan Alcén är ingen sportchef Brynäs ska ha, han har fallerat fullständigt flera gånger i Brynäs och jag kan faktiskt inte förstå människor som hyllat honom. Ni ser nu vad han faktiskt går för.

Djoos - är detta SHL sämsta värvning? Han platsar för fan knappt i HA
Bellows - Platsar han ens i HA?
Delia - Så jäkla urusel målvakt, vi vann alltså serien förra året, man undrar hur många målvakter som faktiskt ville spela i Brynäs denna säsong.
Kopacka - va bra förra året men i år är han helt borta
Öhlund - Riktig besvikelse denna säsong
Kemptny - Ruskig besvikelse
Osv osv

Inse att de flesta av dessa är värvningar Alcén gjort denna säsong. Kan ni nämna en värvning i år Alcén träffat rätt på? Ja kan inte hitta en ända förutom Pettersson. Bäckström är inte tack vare Alcén det är han själv som ville avsluta karriären hemma.

Alcén sitter o säger att allt är lugnt, tro på processen. Här är ute på snuskigt hal is. Han kommer bli Brynäs förfall för att han har värvat så jäkla fel denna säsong

Vi ligger under mot ett brödgäng med två jänkare och några juniorer som är ok. När skall gå för det blir vi istället nedpressade i egen zon. Fy fan så dåligt.

xxx BIF xxx: Det måste inte till en superback för att skapa konkurrens bland backarna. Det räcker med en SHL-mässig som tillför konkurrens. Att Alcén är totalt oförmögen att hitta en toppback är ju uppenbart, men om man sänker ribban lite och inser hur allvarlig situationen är så borde det inte vara så svårt att hitta.

lapad: Kan hålla med om att Svrcek borde komma in. Han är den typen vars energi kan få igång laget.

lapad: Jag tycker synd om Gällstedt. Han kan inte byta ut Clara för att väcka laget och har bara 6 backar. Det som han skulle kunna göra är att sätta in Svrcek.

Alcéns megahybris gör att konkurrenssituationen är obefintlig. Oavsett misstag och nivå får man spela match ut och match in.

Horribelt Alcén, mannen med största munlädret i SHL! Skam att han inte använder det andra lädret (plånboken) för att inhandla en vettig backsida.
Underkänt betyg till dej, Johan!

Blå grottan:
Vi vänder detta, sanna mina ord. Nu kommer 2a perioden och då är vi av hävd starka.

Ja du Alcen nu är det dags att börja jobba, agera för helvete!

Farsang: Han är inte omänsklig. Som alla vill få det att tro här, nästan alla. Vi knäcker honom!

Treklövern1912: Så många illgärningar mot oss från randigt håll, svårt att hålla reda på allt🤷‍♂️

spolaisen: Man kör nog med Clara tills Källgren är tillbaka.
Mot seger👍👍💪💪

Bratwursten :

med Clara i mål har vi en chans till tre vinster i rad

Jugge: Kompensation för att de missade Silfverbergs i första perioden. Ta in bättre domare till Shl.

Silfver: ” Kan inte låta bli att vara avundsjuk på den rörelse och tempo som SAIK har i anfallszon. En orsak till att de år efter år ligger i toppen. Samtidigt så är det också tydligt att något saknas iom att de sällan vinner guld”

Kanske kör SAIK tvärtemot Floridas koncept som verkar vara att inte jobba ihjäl sig i grundserien - spara kraften till slutspelet men där är det herrejössesintensitet istället.
Som någon sa nyligen i nån podd. Som Florida spelar i slutspelet går det inte att spela en lång grundserie.

munkas: Skönt att kunna vinna en sån match som igår. Kräver ett bra målvaktsspel och det fick vi igår. Några av backarna måste upp i nivå och nyförvärv måste in. Däremot tycker jag inte backarna är riktigt så dåliga som vi ibland kommenterar om under matcherna i stridens hetta. Djoos har bekymmer men han gör en hel del bra saker ute på isen också men det är de dåliga som sticker ut så klart.

Stefan R 63: Det där är hockeyABC, svårt att fatta om man int’ begrip’….
Vi håller dom mkt på utsidan, släpper inget bakåt i BP.
Ändå bra gjort med 6 klappkassa backar på isen..😂

Erat: Yes och Rödin "FLYGER" fram

Som nån sa, Johan Edlund mår nog sämst av alla. Han gillar inte Brynäs.

Thellen: kan nästan sätta pengar på att ingen ”expert” kommer nämna något om att Brynäs höll tätt i BP. kvittar om vi har 4 BP och ett insläppt mål på en match så säger vissa experter att BP fortsätter vara jättedåligt 🤣

Men då vet vi. Förlora skotten så vinner vi matchen! Haha. SÅ SKÖNT.

BIF Kungen: grattis till oss vänner.

Mina toppar

Clara
BP
Rödin, bäst på isen igen
LP

🇩🇪🇩🇪

Silfver: Skicka ner Wessner i farmarligan, icke godkänd domarinsats.

Vaa ärr det för djävla utvisning domaren hittar . Heeelt djävla otroligt . Saikspelaren åker i knähöjd bakifrån djoosen . Hur faan är det djoosens fel ??? Snacka om att söka efter något att ta på Brynäs . Fyy fan så ynkligt av domaren

Farsang: Hur vissa än klagar så gör vi ändå en ok bortamatch. Vi har inte så mycket självförtroende i laget. Det syns så tydligt.

Hade tagit det här resultatet så här långt in i matchen alla dagar i veckan.

Grin-Olle: galet, han tog Silvers arm på axeln, sen släpper han liknande grejer på saik direkt efteråt.

Farsang: Man är mycket mer aggressiva i BP

Kanske har nämnts men Brynäs har lyckats locka till sig Stockholms Syds lagkapten. Kul att stora talanger väljer att utvecklas hos oss !

Bisset: Möjligt, men samtidigt - Clara/Källgren känns så fasiken så mycket stabilare än Clara/Delia.

aplusb: "Jag kan ju ärligt talat inte tänka mig att Källgren eller Brynäs medicinska team kan ha varit så fruktansvärt korkade att de lät honom spela om de trodde att det skulle bli sämre."

Framförallt lär de ju ha lyssnat på (externa) vården också. MR-resultatet (magnetkamera) lär ju ha analyserats av radiologer t.ex. Och de lär ju ha kommit med input därifrån också.

Nu har jag ingen erfarenhet av elitidrott även om jag cyklar mycket. Men har vridit knäskålen ur led några gånger och varit med om ett antal MR-undersökningar. De man pratar med om resultatet är oftast rätt allvarliga och säger vad man får och inte får göra. Och det ska man nog lyssna på om man vill må bra resten av livet :)

Jonjo: Håller med gällande Hägg. Tycker han kostar betydligt mer än han smakar. Når Berra samma nivå som innan skadan så är han en betydligt bättre spelare alla kategorier. Men Berra blir ju tyvärr inte yngre så Alcén skulle behöva hitta något yngre. Men det måste gå att hitta något billigare än 275K/mån med Häggs ”spetsegenskaper”…

Peja: Om du inte har koll på vad du diskuterar kanske det kan vara en bra ide att släppa det.
Har mött och jobbat med många människor genom årens lopp. 95% har haft förmågan att inte haka upp sig på något in absurdum och vägra ta in att de själva ”kanske haft fel” för första gången i deras liv - så som dom själva ser det. De resterande 5% har ALDRIG haft fel om någonting.

Huge: Ledsen att behöva ta ifrån dig din egna illusioner, men jag tror ärligt talat att en kunnig och erfaren fd elitspelare som Sanny har liiiiiiiiiiiiite bättre hockeyöga än vad en random tangentbordsbedömare som du har, när det gäller att hur hårt det sliter att gå kort om backar.

parks: Nu var det ju inte våra brynässpelare som jag försökte undsätta utan Sam Hallam. Den enda som det inte går att ta seriöst här är ju du själv, som tror att du är bättre lämpad än Hallam när det gäller att ta ut spelare till landslaget.

"Om du inte är medveten om det så är detta ett forum där man ventilerar sina åsikter...."

Precis.
Och jag ventilerade just min egen åsikt att jag litar mer på Hallam än på dig när det gäller vilka spelare som är tillräckligt bra eller inte för att bli uttagna till landslaget.
Om du ännu inte är medveten om det så är detta ett forum där alla får ventilera sina åsikter, inte bara du...

”Jag är dock inte lika övertygad att Brynäs var överdrivet exalterade över att backarna Axel Andersson och Robert Hägg också åker iväg med landslaget. Med tanke på hur hårt Brynäs gått på sina backar och hur pass tunn deras backsida är så hade de nog gärna sett att duon varit kvar hemma i Gävle.” Sanny Lindström

Lemp: tänk att 3 av våra 6 backar är med.....ett jädra underbetyg för JA ...Borde va fler:)

Kul att Axel A får göra landslagsdebut. Utöver det får vi se Hägg i landslaget också.

Bäckis är också med. Tackade ja direkt när han blev tillfrågad!

Huge: "Är domarna ”spelare i motståndarlaget”?"

Ibland känns det så, gills det?

Gavve: ” Viktige backkaptenen träffades i huvudet i en duell med Adam Hofbauer.”

Min fråga här är: hur många ovårdade/fula tacklingar och annat skit ska man acceptera från en spelare som Hofbauer innan man pratar portar från ligan?

Ja, Alsing och framförallt Dichow vore otroligt stora avbräck för HV71.

Zappaholic: ” Vårt BP ser mer aggressivt ut. Ser ut som de skruvat lite på det. Bort med Kinnvall därifrån tack.”

Det är ju lite det som är problemet med vår lövtunna backsida. Gälla är ju tvungen att spela någon/flera av Kinnvall, Norlinder och Djoos i BP. Ingen av dom ska ju spela i den spelformen då dom suger där.

Och det blir ju ännu mer i ett läge som när Hägg drog sin delay of the game…

I övrigt, sjukt skön vinst och 3p!

Metalman: Menar du att Bäckström var dålig? Det enda dåliga var väl trippingen i slutet.

Fy fasen va skönt och behövligt med en vinst ikväll!

Rödin KÖNG!!!

nittontolv: Quennevill och första linan, otroligt bra i Örebro.

Stor skillnad mellan dem och övriga

BIF Kungen: LPs arbetskapacitet och Kinnvalls två mål och pinchning vid blå var också värda att nämna.
Men Rödin var outstanding.

Skön seger i en skitmatch. Nu till Skellefteå som enligt poängen nästan är dubbelt så bra som oss.

Cardigan Daffipoff: Quenneville hade man inte tackat nej till.

Det hade varit intressant att se hur många minuter Kossila-gänget och Quenneville drog i tredje perioden. Tänker att deras sista powerplay och 6-5 blev ganska uddlösa egentligen.