1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766348 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Otroligt viktigt seger.. men om man ska vara ärlig.. ser man att detta är två lag för den nedre regionen tyvärr.. kommer kräva mycket mer mot skellfeteå på torsdag..

phew denna sport är inte bra för hjärtat

Brynäsgubbe: Fast nog var vi alla ganska nöjda med sillyn innan serien startade?

Zappaholic: Ja, men som Brynäsare har man också nästan glömt att SHL-målvakter kan göra bra räddningar. Kempnys skott hade avskrivits som ”otagbart” när valfri Brynäskeeper släppt in det.

BIF Kungen: Tommi Tikka-vibbar över AJF-kontraktet just nu. Tre dyra säsonger för en spelare i fjärdekedjan.

Cardigan Daffipoff: bellows skymmer rätt också

Farsang: Nu satte Larsson den denna gång!

Jonjo: Bobby gör en jättebra match hittills. Där måste Alcén förlänga.

bänknötarn: Skitsnack, vi släpper in mål i princip varje BP oavsett motstånd, därför vi är sämst i europa på just BP.

Cardigan Daffipoff:
Håller verkligen med om detta.
"Heder åt Arnesson som inte slänger sig och lipar när han fick Silfverbergs klubba på läppen. Borde vart en tvåa."

Catodenäldresspöke13: Hur har AJF platsat i NHL?

Slutar Rödin spela hockey utan ett SM - Guld då är jag riktigt besviken... Han kämpar alltid

AJF kan verkligen inte göra mål

Kan vi hålla tätt i BP och spela 0-0 mot Örebros 1:a lina ikväll så kommer det bli vinst 😊

Peja: Osäker på om jag är tillräckligt masohistisk för att titta på matchen ikväll.

{10065}: men du...Jag har inte försvarat en backuppsättning på 6 man...
Jag har ifrågasätt alla de som tror sig veta hur det har går till.
Jag har sagt att givetvis har alcen o gälla en dialog om nyförvärv Det har jag sagt!!
Sen kan vi ju diskutera just nu om det är backar vi behöver när vi endast gör 1 mål per match...o vinner skott osv...i match efter match...
Vi måste ha råd med en miss av ngn back eller mv...Det är just nu mer missar av våra fw än missar av våra backar....

DIFFEN: En gång Brynäs - alltid Brynäs

Peja: För att avsluta diskussioner så råkade jag träffa en av f.d. Brynäs spelare som också haft tränar uppdrag. Självklart så försöker man ha så nära samarbete mellan sportchefen och coacherna. I många fall har coacherna redan ett namn som man vill att sportchefen ska kolla närmare på.

Att det är 6 backar är en missräkning i och med att laget spelar både CHL och SHL, trodde han.
Att räkna med juniorerna gör man enbart i fall man är säker på att spelaren är kan göra en genombrott alt klarar av att spela i vissa matcher på lite högre nivå och där har man oftast väldigt bra koll på i klubbarna då man följt spelarnas utveckling under flera år.
Han avslutade med att säga att Brynäs behöver värva en back även om Bertilsson kommer för det kan uppstå nya skador, sjukdomar, avstängningar mm.
När det gäller målvakten så tyckte han att man ska avvakta tills Källgren är tillbaks då man redan har 2 målvakter på lönelistan.

Peja: Gällstedt vill/kan naturligtvis inte säga nåt i en intervju efter en match om hur läget är på värvningsfronten.
Att han hänvisar till Alcen i frågan är bara ett diplomatiskt sätt att säga: sluta tjata om ev nya spelare, vi värvar om och när vi hittar nåt som gör laget bättre.
Du verkar tolka Gällstedt extremt bokstavligt om du på allvar tror att han menar att det är vattentäta skott mellan Alcen och tränarna, där Alcen jobbar i ”lönndom” och helt plötsligt överraskar en totalt ovetande Gällstedt med ett nyförvärv.

Peja: Samma Sanny som trodde att Brynäs hade ett tillräckligt bra lag för att bli tvåa. Konstigt att flintskallen inte tog med backsidans konkurrenssituation i den killgissningen.

dabif:
Jag kanske var otydlig i mitt inlägg. (sorry)

Jag är 100% säker på att jag nämnde på detta forum att jag tyckte Ölunds avstängning var felaktig. (Det går säkert att hitta i någon historik om man orkar hålla på med sådant). Jag kan även förstå att Blixt blir avstängd och köper det rakt av. I det här fallet är det en höger som förstås inte hör hemma på en hockeyplan och även om det inte var med mening att träffa linjemannen så gjorde han det och då är en avstängning ok. Alternativet hade ju varit att han träffat leksingen och det hade ju fortfarande varit dåligt. Jag förstår faktiskt inte varför det ska bli bråk efter att en match är slut. Ett alternativ hade ju varit att tacka för god match och gå och ta en varm skön dusch.
Men och det här var lite av min poäng det släpps huvudtacklingar som i värsta fall kan släcka en spelares karriär och då blir det lite löjligt att en missad höger ger två matchers avstängning. (På samma sätt är det förstås löjligt att Ölund fick tre matchers avstängning)

Jag kan förstå att man vill skydda domarna och det med all rätt men det skulle kunna göras på ett mycket enklare sätt. Se till att alla som slåss efter avblåsning åker på rejäla straff då kommer det inte finnas något behov för linjedomarna att gå in och bryta ett slagsmål.

dabif: Allt från domare, till PSG och disciplinnämnden är ju Kalle Anka. Det blir olika utfall av samma typ av ärende varje gång. Jag har sett betydligt ”billigare” huvudtacklingar än Ollas-Mattssons på Lindblom igår rendera 5 + game och avstängning. Igår blev det inte ens 2 min…

Peja: Absolut, det kan ofta vara dom sakerna som gör skillnad. Problemet blir dock så mycket värre om man förlorar fast man gör 5 mål framåt.
Igår är det ett mål som Clara absolut kunde gjort bättre på men vi släppte inte in något i BP och det andra får sättas på turkontot. Har vi sedan 39-16 i skottstatistik så borde vi få med oss något mer från matchen igår. Där blir det vår oförmåga tillsammans med både en bra målvakt och ett väldigt starkt försvarsspel som gör skillnaden.

Anders Berg: Hockey-Sverige konfunderas säkert över vår dekadens, vissa rentav lätt chockade. Men mest råder nog en skadeglädje, som vi lärt oss vara den enda sanna...

Tittar in ett tag i boken för Älta if. Att ni orkar, jag orkar inte ens se matcherna.
Funderar däremot en del på JA. Tyckte från början han var en trallgök. Snackade mest och fort. Sen vande jag mig o resultaten de två senaste säsongerna gjorde att jag kände att han kan minsann bygga lag. Därför trodde jag också på denna trupp. Men tabellen räknas o den ljuger inte. Vi får inte ihop det. Samtidigt tyckte jag laget som åkte ur var för bra på papperet. Kan det vända trots allt? Jag vet varken om eller ut. Återgår till min stickning….aviga och räta…hoppas på bättring dock

Thellen: Klockren 2mot1 för Ducks, Hedman tar enbart passen och litar på att Johansson tar skyttens skott, vilket han också gjorde. På det sättet ser man aldrig Brynäs lita på sina målvakter.

{10071}: Här spelar det (enligt regelboken) ingen roll att den träffar huvudet. Från regelboken:

"En spelare som utdelar en tackling på en
motståndare, som åker med pucken utan att hålla upp blicken i riktning mot spelaren, ska inte bestraffas under denna regel så länge det inte används en uppåtdrivande rörelse mot huvudet."

Eftersom Lindblom stirrade puck och FBK-spelaren inte gjorde en uppåtdrivande (eller uppåtgående som alla säger) tackling mot huvudet är det nog alltså helt korrekt att det inte blev någon utvisning.

Sen kan man tycka vad man vill om bedömning från tackling till tackling (det har jag åsikter om). Jag har sett lindrigare tacklingar än denna leda till matchstraff men då antar jag att man bedömt annorlunda.

Alcen och Gällstedt mantrar i alla intervjuer "Vi ska fortsätta spela på samma sätt, men alla behöver göra allting bättre.... en klok man sa en gång i tiden ... Galenhet är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat

Började montera ihop mina nya sängbord under matchens gång. Kul med förlust, ännu roligare att jag ”färdigställde” sista sängbordet precis efter matchen och insåg att JAG BYGGT IHOP SKITEN FEL.

Kan säga att det är tur att jag inte har så mycket öl hemma, hade vart grov risk för alkoholförgiftning isåfall.

Bisset: Och var är Norlinder? Totalt osynlig match efter match.

Hej
Jag sade precis upp mitt abonnemang på TV4. Efter min infarkt orkar jag inte se fler förluster tyvärr.
Hoppas ni alla är starka och friska nog att följa laget i mitt hjärta resten av säsongen 😢
My mys

Wilhelmsson: Vi har sett och lärt av er giganter!

MrCarla: Hålen i lagbygget kommer fortfarande att finnas där med nya tränare. Det är nya spelare som är lösningen, inte nya tränare.

mattias - 74: Tycker faktiskt Gälla och Brynäs bör gå skilda vägar efter denna match. Tråkigt. Men något måste hända. Det är dags.

ganska bra period ändå, clara känns på hugget.. men vi måste få första målet.. känslan är att vi kan rasa ihop som en kortlek vid ett baklänges mål..

mattias - 74: tycker Hägg kan trycka till exlexingen Lodin lite xtra idag.

Draken lyfter i motvind sa en journalist till Gällstedt och han höll med... hoppas det visar sig idag.. Kom igen brynäs!

moment22: Brynäs - det bästa, och värsta, jag vet.

Jugge: haha tur att vi är härdade...vi brynäs fans...bra virke kan man säga

Peja: Gällsted ska vara kvar, men däremot är väl frågan om inte Alcens dagar på kontoret snart är räknade? Att misslyckas så fatalt med ett lagbygge efter en succésäsong där han har 33 MILJONER mer i kassan att tillgå är ju förfan en bedrift i sig. Hade förstått det och varit en helt annan situation om vi hade varit broke ass bitches (likt Leksand) men klubben är ju förfan svinrik? Han tackade nej till De Haan som själv önskade Brynäs, gick bet på Rafferty, Alcen själv säger ju att spelares agenter ringer och erbjuder sig till klubben? Utnyttja det övertaget! Nej han bara sitter tyst och GÖMMER SIG PÅ KONTORET! Vart är dom spelskickliga backarna som Brynäs behöver?? VAKNA ALCEN!!!

Bratwursten : Det var kontrasternas match. Världens bästa PP mot världens sämsta BP. SHL:s bästa målvakt mot den sämsta.
Hade lagen bytt målvakter hade vi haft 17 poäng nu. Simple as that.

Lemp: Irriterande att andra klubbar fyllt på med De haan, Raferty, Kylington (dock svår att bedöma) o s v och vi som kanske behöver staga upp backdelen mest av alla går fortfarande och väntar. Medans omgång efter omgång passerar.

Och nej få tillbaka Bertilsson löser inte detta. Kan ju sannolikt uppstå nya skador/sjukdomar bland backarna och då är vi här igen.

Zzz: helt sjukt ändå att Fjällby fått spela nästan 100 NHL-matcher när han saknar både spelsinne och förmåga att hantera pucken. Tuta och kör i NHL passar en sån spelare bättre.

Supportern: En gapande medgångare hotar med att sluta lägga tid och pengar på detta.
Intresseklubben antecknar…🤣

parks: Det går fort i hockey, för att damma av den klyschan. Om jag minns rätt så hade vi två omgångar med "7 raka" vinster förra året, sen har vi väl inte förlorat mer än tre på raken hittills i år?

Det är helt orimligt och snudd på fascinerande att vi ligger där vi ligger. Men jag lägger mig inte ner och dör jag har alldeles för stort tålamod för det.

Erat: Jag tycker inte heller att man ska kicka tränarna. In med nyförvärv och skeppa några av flopparna. Ur tränarperspektiv är boxplay det stora frågetecknet, där verkar man sakna lösningar.

Brynäsgubbe: Är det bara jag som får Mikko-vibbar? "Nej, vi kan aldrig sparka Mikko, han är kung, ge det tid bara!" - "Oj, det blev kval, SKIT, vad gör vi nu? ÄH, Ove löser allt!"

lapad: Ja, jävlar. Sasse fick hålla hårt i kallingarna idag när Brynäs körde över Växjö…

Vårt PP känns också ganska värdelöst.
Förlorad tekning sen försöka ta sig in i zonen. Väl inne i anfallszon går allt ut på att ge Bäckis pucken som sedan åker och suger på den i 20-30 sekunder innan han inser att det inte finns några bra alternativ så då blir det antingen chanspass eller pass upp till blå för alibiskott.

Lindström: Läste matchbetyg på spelare i GD. Man vågar inte vara ärliga, Larsson ska ha en nolla men fick en 2:a. Samma med rapporter från träningar "Det är väldig bra fart på skridskorna"....

Så nu har man mailat styrelsen igen, och ställde frågan, krävs det att vi supporters börjar visa frustration på läktarna, att vi börjar visa missnöje mot ledning osv.

Ska bli intressant om de ens vågar svara! 😂