1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766374 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Matchtråd 2025-09-16 Brynäs IF - Luleå HF
lapad: 62% hittills… släppt 9 mål på 27 skott…

Qvarre: Sen detta med juniorbacken som många här hyllar. Han håller inte alls måttet

Jonjo: Delia, tavla

Lulessss: Spretig var ordet

Lite sen på bollen, men kan vi klona Silfverberg? Det blev rätt bra snurr där innan och efter målet.

Dra mig baklänges vad snyggt.

Kasst intro.

nittontolv: Spelar inte i dag.

Dahlqvist - Kinnvall
Djoos - Norlinder
Hägg - Andersson
Raftheim

Ingen Bobby i dag heller. Och AJF byter plats med Bellows vilket var rätt väntat då de körde så på träningen.

Lindblom - Bäckis - Bellows känns som en bättre komponerad kedja. Och Kopacka - Ölund - AJF kan vara en jäkla speed-kedja. Lite som de var förra säsongen med Bobby då istället. Enda minuset i mina ögon är Ölunds dåliga tekningsstatistik senaste säsongerna.

Och Pettersson - Vesel - Scott är en förjäkla bra fjärdekedja i.a.f.

Peja: Jag har varit "klar för Bordeaux" sen jag fyllde 20...

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag tror att Djoos skulle kunna göra många poäng och vara en bra spelare, men kan han verkligen leda backsidan som Söderström och D’Astous gjorde? Hittills är svaret på den frågan nej.

Sen är det fortfarande obegripligt att Hägg och Axel Andersson var på isen när Brynäs tog ut målvakten mot Växjö.

Kempny är också lite av en gåta för mig. Han har alla verktyg för att lyckas men hamnar i ständiga missförstånd med medspelarna och ser ibland inte ut att bry sig när motståndarna kommer i anfall. Det känns väldigt ovisst där, som att han skulle kunna vara borta om två månader, men lika gärna bli en av ligans bättre backar.

Jonjo: ”Förhoppningsvis får vi även se Djoos växa in i säsongen med ett större självförtroende för jag tror fortfarande att han har mer att visa även om han inte blir en Södergren eller Dastous.”
Hmmm… Djoos har dock just nu 3 ggr fler NHL-matcher under bältet än Victor och Chucky har samlat ihop tillsammans samt ett SC-ring appropå att han kanske inte blir som dem.
Men hoppas det lossnar för honom.

Trilske: Han lämnade isen först på dagens träning så det lutar åt att så blir fallet.

Tigerhjärta: folk glömmer fort att SHL är en av världens jämnaste liga. Alla kan verkligen slå alla

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Växjö Lakers HC
I PP tycker jag man ganska kvickt ska testa Kinnvall på point. Inte för att Djoos gör det dåligt. Bara för att få in en rightare med bra skott, så det finns ett hot och syfte med samtliga passningsvägar från Bäckis. Just nu är det ganska givet för motståndarna att öppna för passningen tillbaka till Djoos och försöka täppa till i övrigt. Med rightare får man dessutom en snabbare pass över till Silfverberg. Skulle förstås även kunna vara det förväntade nyförvärvet om denne är rightare.

Peja: ” Kempny och Kinnvall hade otrolig dålig kemi matchen igenom. Ständiga missförstånd. Kändes som att de gjorde varandra sämre.”

Ja, det var tyvärr inget backpar som kändes synkat igår. Samtidigt försvarar man ju med hela laget och det kändes som att laget spelade oerhört naivt försvarsspel.

Tror nog en hel del var rejält övertaggade också. Premiär, fullsatt och Bäckis comeback. Det var ett grymt tryck i arenan under introt och när Bäckis presenterades trodde jag taket skulle lyfta! Min Apple Watch ”klagade” på hög ljudnivå hela matchen igenom.

Tror å andra sidan den här näsbrännan kan vara bra för fortsättningen. De nya spelarna inser att SHL inte är någon lallarliga. Dom som varit med tidigare inser att det här duger inte. Bara för att vi spelade final förra säsongen och Bäckis gjort comeback kan man inte ställa ut skridskorna.

Silfver: Vad jag vet så är det Gälla som ansvarar för boxplay och inte Molin.

Vi gör en bedrövlig match defensivt och framförallt i boxplay där erfarna, meriterade backar som Hägg och Kempny stirrar puck som junisar. Vi var ju bättre i 5mot5. Men en skitmatch helt enkelt, bara att glömma.

Det jag reagerar på är domedagsprofetiorna som alltid kommer här när Brynäs förlorar, det spelar ingen roll hur det ser ut. Det är dessutom alltid samma personer som spyr ut sin galla. Jag bara undrar vad man får ut som det som ”Brynäs supporter”?…

Jag kan ju å andra sidan lätt undvika det. Bara att skippa att logga in här efter förlust…

Anders Berg: Ja, återigen blev det en säsong med målvaktsproblem. Vet inte HUR många gånger den här säsongen som Delia och Clara har varit riktigt ihåliga?
Aja, bara för tränarna att ta lärdom av detta inför nästa säsong, synd att den här säsongen inte blev som vi tänkt oss…. 🤣🤣

aplusb: Längtar redan till tisdag! Förhoppningsvis inte en sönder ryckt tillställning som ikväll.

Älskar att säsongen har dragit igång! Det kommer åter igen bli en rolig säsong.

Lemp:
Skulle inte vårt BP bli bättre med backar som Hägg och Kempny sas det?

Skulle inte vi har ett av hela Europas bästa PP nu när frälsaren kom tillbaka??

Väck mig någon... För idag såg det exakt likadant ut som ifjol.

Vem landar det på??? Coacherna.

Lunkz: Öh va..? Skojar du nu? Förstår om man är frustrerad över förlusten men det där är ju inte sant nånstans, kan rada upp namn här nedan utan koppling till Brynäs som varit bra.

Kopacka, Trivigno, Persson (förra säsongen), D’Astous, Vesel.

Som sagt det där är några på rak arm, och jag förstår att man blir frustrerad över hur det såg ut idag men att kasta Alcén under bussen nu blir ju direkt pinsamt

Vi förlorade idag tyvärr.
Ny match på tisdag, möjliga poäng 153.
Jag är också besviken men va faan, mycket hockey kvar.

Farsang: Detta var det bästa som kunde hända. Nu fattar alla inblandade att det inte bara är att ställa ut grilorna

Delia tog lite drygt hälften av skotten. Det är väl knappt godkänt ens i handboll?

J-S: kan tycka att du har både rätt och (lite) fel.

Det är premiär även för Växjö…

Bra byte Bellows

SuneMangs: Upp med Bellows och Petterson till Bäckis.

Kinnvall är definitivt slut på den här nivån. Låna ut till Strömsbro tack.

Gavve: Bellows har varit bra! Kämpar dessutom

Lite pinsamt att studion sitter och säger att AJF är tredjelänken i förstakedjan med Silfver och Larsson (Sanny sa det & ingen sa emot). Att ingen har koll på att han inte spelat där sen tidigare på försäsongen tycker jag är lite dåligt faktiskt.

Jan Grismöbel: Jag vill gärna inte gnälla …. men … är inte Växjö ett jävla skitlag🤔. Duktiga men tråkiga och osportsliga? Stackars Ludvig Persson.

Jan Grismöbel: Ja, BP känns exakt som i finalspelet. Passivt och bara titta på. De måste ändra BP taktik.

Haha de kommer fram till att det INTE är en huvudtackling och då ändrar de den till boarding som är en helt annan typ av förseelse som inte ens nästan kan stämma på vad som hände här. Så pinsamt.

"Vi måste ju ta någonting annars verkar vi ju helt inkompetenta? Vi får hitta på något som är hyfsat nära och hoppas ingen märker att vi är inkompetenta."

Jävla skämt till utvisning.

Domarna börjar bra

Låter som grymt tryck.

BIF Kungen: Ståplats ser redan fullsmockad ut.

Brynäs J20 har också säsongens första match idag och har gått upp i 3-0 ledning borta mot Leksand i första perioden. Leo Sundqvist har gjort två av målen. Hillström med assist på bägge. Känns som att Sundqvist/Hillström kommer ösa på bra i J20 i år.

Qvarre: ” Var övertygad om att Brynäs skulle vara huvudmatch i dag men jag hade fel.
TV4 levererar..”

Hade vi mött något som engagerar mer än Plastsjö så hade vi nog kunnat vara huvudmatch.

Strax avresa norrut för premiären tillsammans med bonusbarnen. Ska bli riktigt spännande att se hur vi ser ut i år.

Silfver: Bara för att vi har ett namnkunnigt lag ska vi vara försiktigt optimistiska och ödmjuka för allt kan hända under en (lång) säsong. Det gäller att få ihop kollektivet och få spelet att stämma. Att vi går hela till en SM final tror jag starkt på.

Nu kör vi 👊

ME88x:
Alcen nobbade inte O'Niel han valde Luleå pga mycket annat. Bland annat bra vän med Omark.

aplusb: tror det är årets uppvärmnings tröjor 👍🏼

Förövrigt tycker jag damerna ser riktigt bra ut i år. Kan nog bli guld på den fronten äntligen.

{10071}: Givet den lönen han bär så hoppas vi verkligen att Bellows växer in i laget och kommer igång med produktionen.

Farsang: Tack, men det var inte riktigt så jag menade.
Jag tycker att brynäs behöver marknadsföra det mer så att de som inte vet att erbjudandet existerar hittar det enkelt ändå.

ellis: Hur kan du bedöma det innan du vet vad han kommer värva för spelare?

{11039}: Vet inte vilken information som MP sitter på angående Brynäs, men min känsla är att man inte söker en så pass begränsad spelare, utan att man gärna vill ta in mer spelskicklighet. Av den anledningen känns Witkowski som ett väldigt underligt förslag, om Brynäs inte vill gå vidare med De Haan är knappast LW ett alternativ för oss.

MP surrar om att han tycker Luke Witkowski skulle vara en perfect match för Brynäs.. vet inte där ja.
Luke är ingen som gör skillnad för oss.
Och MP verkar inte ha lyssnat på Alcen alls.
Alcen är noggrann med att påpeka att ska dom ta in någon back är det en back som direkt ska komma in och göra skillnad. Pengafrågan är inget problem. Men det ska vara en back som tillför laget något man saknar. Förstår då inte alls varför MP rabblar upp ett namn som Witkowski... noll känsla där.

aplusb: Kan det vara 2011-12 du tänker på? Då fick vi in Ekholm sent 🙂 (skojar)

Supportern: Förra året skiljde det tio poäng mellan 6e och 11e plats. Eller tolv mellan 4e och 8e.
Börjar det bli tunt på backplats och man får spela en längre stund med juniorer på ordinarie backplats så kommer det att kosta poäng. Som jag sagt tidigare, det räcker med en bruten tumme och ett par förkylningar för att man får spela väldigt orutinerade J20-spelare där.
Visst, man kan aldrig skydda sig helt mot sådant, men man kan minimera risken genom att ta det på allvar och se till att få in en stabil spelare snarast möjligt.
Nu med det inte sagt att man gör fel och att man borde plockat in första bästa spelare, men det oroar mig att vi börjar SHL-säsongen med en så pass tunn backsida som vi faktiskt har just nu.