1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766387 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Kulltorp: Vi kan inte skylla förlusterna på domarna. Vi har varit alldeles för veka runt kassarna och Ward har stått på huvudet samtidigt som vi kämpar med att komma upp i 75% räddningsprocent. Där har vi det.

Däremot är det JÄVLIGT provocerande att Luleå försöker få det till att de blivit bortdömda i varje match. JAG skulle säga att det snarare väger över åt det andra hållet om något.

Det har varit ett jävla liv och gnäll på domarna i media under matchserien Luleå-Växjö.

Det har varit ett jävla liv och gnäll på domarna i media under matchserien Luleå-Frölunda.

Det är ett jävla liv och gnäll på domarna i media under matchserien Brynäs-Luleå.

Kan någon hjälpa mig att hitta den gemensamma nämnaren…

Kulltorp: Jag skyller inte på domarna. Bara konstaterar att Luleå har haft ett oerhört fokus och satt en enorm press på domarna under hela slutspelet, och att Brynäs inte har gjort det.

Om svensk hockey vill få bort domarfokuset får man väl ta ett snack med Luleå, Frölunda och de andra fåtalet som alltid fokuserar på domarna.

Peja: Ja, det är/har blivit en mycket medveten strategi hos Luleå att filma och gnälla hos domarna. Precis som ZAIK satt i system att tjuva vid byten.

Uppenbarligen får det se ut hur f-n som helst, bara Fuleå tar sitt 2:a guld. Jag skulle skämmas med alla dessa artister i ”mitt” lag…

Gavve: ” Tar för enkelhetens skull hela slutspelet senaste 10 åren. Orkar inte dela upp det per finalserie osv. Bör ändå ge en indikation eftersom det är vinnaren (eller ledaren denna säsong) som spelat många matcher.
24/25: Luleå, 15.78%
23/24: SAIK, 9.17%.
22/23: Växjö, 8.96%
21/22: FBK, 10.65%
20/21: Växjö, 9.64%
19/20: (Inget slutspel)
18/19: Frölunda, 14.69%
17/18: Växjö, 11.68%
16/17: HV, 11.62%
15/16: Frölunda, 10.26%”

Mycket intressant, tack Gavve! Växjö säsongen 17/18 kan vara det mest överlägsna laget i modern tid. Dom förlorade bara en match i hela slutspelet (mot Brynäs i kvarten) och har ändå bara 11.68% mot Fuleås 15.78%.

Just nu har helt enkelt Fuleå en jävla flax där ”allt” går in. Finns ingen chans att ha såna siffror över tid. Plus en medelmåttig slips som gör sitt livs matcher och står på huvudet.

lapad: Hur det än slutar är vi inte Leksand eller modo, vi gör troligen ett bättre resultat än kalkylerat. Än ska vi dock inte ge upp. 100% av samtliga.

Det jag inte kan fatta är att man inte går stenhårt på mål och vid minsta lilla kontakt med en Luleåspelare slänger sig över målvakten!? Totalt omöjligt att bli utvisad för, ett bra sätt att ta udden av en motspelare.

aplusb: "så tar Luleå det här på lördag - och då är det välförtjänt"

Om Luleå tar detta på lördag så innebär det att vi tagit Luleå till en bäst av 7 i en SHL-final trots vårt usla spel i slutspelet (några få matcher undantaget). Detta dessutom med special teams-siffror man inte ens önskar sin värsta motståndare (PP på 25%+ är okej så klart). Dessutom med MV-siffror som kan få vem som helst att drömma mardrömmar.

Tittar man på det så undrar man ju hur bra detta Brynäslag hade varit om vi hade åtminstone helt okej siffror där också.

Gavve: Indrasis slutspel är ett enda stort mörker och hans galna felpassning när en av finalerna stod och vägde var den enskilt största orsaken till att den matchen förlorades. En match som mycket väl kan visa sig bli skillnaden mellan guld och silver. Det finns inte längre någon uppsida med Indrasis.

Kopacka gör inget bra slutspel men han blixtrar till ibland och är en spelare som motståndarna måste hålla ett säkerhetsavstånd mot.

Det är ett bra exempel på när +/- är grovt missvisande.

Zappaholic: Givetvis är Brynäs bedrift större än Luleås. De har varit ett bra lag under ganska många år, la massa pengar på offensiva stjärnor och tippades av många som segrare inför säsongen. Om man slåss i toppen och ständigt förstärker laget kommer man ju att vinna guld förr eller senare.

Däremot är det svårt att glädjas med Luleås framgångar. Förr i tiden var de ett hårt och ärligt lag som var goda representanter för den hårt arbetande norrlänningen med en stark moralisk kompass. Nu är det tvärtom, men jag antar att de medvetet har offrat sin identitet för att få bättre chans att vinna, därav värvningen av Shinnimin etc.

Nu behöver Brynäs vinna 2 raka. Om man fortsätter att skapa chanser som igår så tror jag på ny seger uppe i Luleå.

God kväll forumsvänner.
Ville mest sticka in huvudet för att skriva av mig om matchen som var. Känslan som finner sig hos mig just nu såhär efter är rätt deppig så jag ber om ursäkt i förhand ifall jag drar ner stämningen helt. Känns fan skit ärligt talat att känna för ett lag på det sätt som jag gör där en match som denna får mig att bli deprimerad samtidigt som man känner sig otacksam som känner så. Brynäs prestation under denna säsong överträffade alla mina förväntningar men ändå så mår man som man mår och vill att det bara ska ta slut någon gång så man kan slippa det här emotionella lidandet som blir. Om någon mot förmodan kan bidra med lite positiv energi inför torsdagens match så skulle jag uppskatta det så jag inte gräver ner mig alltför mycket i det negativa. 🥲

Peja:

Nurmi är en polis, som Bulan utnyttjar fullt ut...
Vi har ingen polis i Brynäs i och med Bertilssons skada...

Skillnaden mellan Nurmi och Bertilsson är att Bertilsson sänker sig inte ner till filmnivå

Skandal att dom inte tog upp 2-0 målet i studion med klocka å signal... det är fan final, alla mål är sjukt viktiga.. Är jag den enda som tycker det är jävligt märkligt..

eljuliano: Glöm inte förra gången vi mötte filmarna i final. Två matcher underläge och sedan en rejäl vändning och guld.

parks: Vi kämpade som fan på ståplats kan jag säga. Tycker inte det blir rättvisande alls på tv

Gavve: Vi behöver allt hopp vi kan få. Tänker då fan inte ge upp på laget även om jag är ruggigt besviken på flera spelares insatser ikväll.

varför sätter inte hela publiken igång ett sådant tryck som det är vid 2-3... fattar inte.. ni har biljett till de finaste som finns.. sjung skrik, klappa händerna.. hjälp vårt lag!

Cardigan Daffipoff: Fattar inte att folk blir så jäkla triggade av en enkel luleåsupporter som kommer in här och försöker göra sig lustig. Folk har verkligen ett filmjölkspsyke. Om man nu stör sig på personen så undvik att svara. Speciellt när man för femtioelfte gången inte får tyst på personen genom att kalla den för "mongo" och massa annat "trevligt".

Herregud, kan inte folk bara andas lite och ignorera personerna som stör er. Om ni ignorerar personen kommer personen inte alls tycka det är lika kul att vara här inne kan jag lova.

Så jävla pinsamt, Brynäs ger bort den här finalserien med usel disciplin. Genomgående uselt försvarspel, riktigt dåliga utvisningar i match 2 och 3 och fokus på domarna.

Det kan inte finnas någon förutom Luleå och Brynäsfans som tittar på den här skiten. Usel kvalité!

TheMacamush: Jo det gör det visst.Luleå kommer att börja darra nösta match. Detta fixar Brynäs.

Nurmi åker bra skridksor för att ha ett brutet ben

Luleå vinner 2-4. Gälla har inte förberett laget alls för denna serien. Totalt misslyckande mentalt. Sen är det tråkigt att en filmarkultur gynnas så pass mycket i en svensk final men oavsett det har Brynäs varit för dåliga.

Vilket jävla lag vi har!!!

Såja kom igen nu!

Jag ger inte upp, hoppas inte laget gör det heller. Vi kanske torskar idag, men vi kan fortfarande sätta nivån inför nästa match.

Omarks lag leder med 3-0 men då fokuserar han på något som inte blev en utvisning. Vilken megatönt. Kanske försöker han på något sätt ursäkta grisen O’Neills tilltag i förra matchen. Oklart. Men snacka om att, som spelare, ha helt fel fokus.

Bedrövligt att båset att inte agerar efter 0-3, bara rullar på. 4é linan får ett byte och gör det bra.
Sån jävla orutin att inte grisa till RIKTIGT på mål när dom har chans två gånger om, visar på vilket mjukglass psyke BIF besitter.
Tror NÅGON att Luleå skulle hålla igen där?
-NÄ just det

Lule vill ha Guldet mera än Brynäs så enkelt är det.

Jockster : finns ingen back hos oss som platsar i nhl.

OveJärnkrok: Luleå är så genomruttet, föreningen, spelarna, fansen.

Domarna satte tonen och lät Luleå hålla på vilket gjorde att matchserien hamnade i Luleås knä och härifrån spelar det ingen roll längre.

{9382}: Nu får du lugna dig lite. Vi vill inte ha såna sidor på någon.

OveJärnkrok: Crossscheking i bröstet. Tar sig för ansiktet. Stora, starka Luleå.

Tyvärr får man också säga att vi haft en jävla oflyt med skadorna också. Berra är som bäst i slutspelet hade lätt kunnat spela 20 minuter. Och nu Ölund borta också.
Edit: Tripping på Omark?

Söderström för helvete, vakna. Låt inte en jävla liten hobbit tackla dig det första som händer. Kan grabben vakna eller?

Man lyckas till och med få in en person som kommer från Gävle och som spelat i Brynäs och göra Luleåonani av det hela. Detta när Brynäs har hemmamatch... TV4...

Peja:
Tycker hockeyn går mer åt fotbollen, det lönar sig att lägga sig ner istället för att försöka ta sig loss.

OveJärnkrok: Luleås ryggsäckshockey är extrem men domarna tillåter det och man måste förhålla sig till det.

Dålig start. Dåligt slut. 0-2 i en jämn hockeymatch. Fokus måste vara bättre, tyvärr. Jag är besviken på hur vi hanterar första perioden.

Rödin med en majestätisk uppåkning.

Bifala: Inte det vi säger, utan att den slappa starten satt oss i skiten DIREKT.
Gamnackarna var nr.9 & 45.

Farsang: För mycket xylitol har laxerande effekt. Mycket tunga kroppstacklingar ordineras.

TheMacamush: Yes

Och nu får vi ett reportage om Shinnimin.

Lycka!

Realisten: Bulan är en riktig Brynäsare innerst inne.

BIF Kungen: Ångest är fel ord. Förväntan snarare. Bra känsla, tror vi tar det idag. 4-2 sista i öppen kasse.

Fast det tror jag nästan alltid😅

ELFBIF: Ja, jag har varit ledig idag för läkarbesök. (Inget allvarligt). Men jag har tänkt på att snart är det match. Har laddat hela dagen för det här.
Sen så börjar det 20,00...

Men jag tror och hoppas att det blir vinst idag.
Man kommer att sälja sig så dyrt idag..

En annan sak. Schroeder? har ju sagt att han aldrig har vunnit nått. Så han kommer kämpa rejält för detta oxå.
Självklart vill ju alls vinna, men med hans ålder så är det ju nu eller aldrig.
Så gör detta för #11😀

FORZA BRYNÄS ❤️❤️❤️

Jonjo: Nice, själv bor jag i Eskilstuna men är på väg till Gävle ✅👍

Cardigan Daffipoff: Jag är i Eskilstuna på konferens där middagen börjar 19.30🙄 Det får bli snabbast möjliga sittning så kanske jag kan smita undan till 2:a perioden!

Det verkar inte troligt att Ölund startar ikväll men håller alla tummar nu för att Rödin är med!
Hoppas att vi visar både från läktarplats och på isen vad hemmaplansfördel innebär💪

magr: Man ser hur han sträcker sig framåt så att han verkligen ska träffa Rödin! {Här hade jag tänkt skriva några väl valda ord om detta, men det lämpar sig nog inte...Använd din egen fantasi}

magr: Det som var mest anmärkningsvärt är att det flesta av oss som såg matchen på TV såg situationen men inte domarna. Helt otroligt!

IronKrook: Det skulle kunna vara så att han vilar värmningen, men ändå spelar. Givetvis hade man helst sett att han gick ohindrad på värmningen, men det behöver ju inte vara kört.

Fan, idag är man så taggad att man svårligen kan sköta sitt jobb på ett bra sätt😬

SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Nu är det bäst av 3.