1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766388 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
IronKrook: Det skulle kunna vara så att han vilar värmningen, men ändå spelar. Givetvis hade man helst sett att han gick ohindrad på värmningen, men det behöver ju inte vara kört.

Fan, idag är man så taggad att man svårligen kan sköta sitt jobb på ett bra sätt😬

SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Nu är det bäst av 3.

Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Skalman13: Jävla kung.

Svensson_62: "Bulan kanske trivs bättre i Gävle?"

Pratade med Bulan när han bodde i Gävle och han trivdes bra.

Jag fick höra också om varför han kallas för Bulan. När han var liten så råkade han cykla in i en lyktstolpe och fick en rejäl bula, hahaha

Hur kan man ignorera crosscheckingen och yxhugget. Dessutom blir det inte ens en utvisning för skogshuggaren.

När det kommer till domarnivån och disciplinärenden är Sverige ett uland. Finns en anledning att IIHF skyr svenska domare som pesten.

Jugge: blir inte oneil avstängd så är det ett skämt.
Sedan har lule spelarna satt det i system att tappa klubban varje gång man rör dem så dem ska få utvisningar.

Riktigt skön seger och nu har vi övertaget.
Viktigt att ludde är tillbaka.

OveJärnkrok: måste rendera avstängning. Rent yxhugg i frustration för att matchen är förlorad. Skapligt solklar idioti

Börjar så smått återhämta mig från glädjeruset här i Norrbotten och ska försöka mig på någon form av egen sammanfattning:

+Fler skott i PP, härligt
+Bättre försvarsspel, åtminstone inledningsvis
+Brynäs utvisningsbås är inte längre en svängdörr.
+Övning på boxplay har börjat skörda frukt

-Försvarsspelet är oförlåtligt kasst efter 0-3-ledningen.
Vi faller in i gamla synder och Luleå släpps in i slottet alldeles för enkelt
-oförmåga att rensa puck ur zon, rakt i gapet på vaktande luleåspelare längs med sargerna,
-Vi vill lösa allt så j***a snyggt både i egen zon och i anfallszon, när lösningen bara kunde varit att peta på pucken för att åtminstone inte riskera att Luleå får den.

Övrig kommentar: hur stark brynäsupporter jag än må vara så är trycket i Luleås hall något helt annat. Om det beror på det låga taket, den Minecraftfinansierade ljudanläggningen, eller det faktum att HELA HALLEN står upp under den större delen av matchen och klappar (och har ramsorna synkade med ståplats, inte bara sporadiskt), eller en kombination däremellan /ska jag låta vara osagt.
Själv är jag bara nöjd att de tystnade till slut.

Blickar fram emot måndagen nu. Inbillar mig att det måste finnas en tillstymmelse till hemmafördel kvar även i denna finalserie.

Zappaholic: Efter att ha sett och hört både läktare och motståndarspelare idag så säger jag; bygg tak över hela Luleå

Supportern: Hmm, funderar på att gå in på youtube och se finalen från 93. Om jag inte hittar nån bra rulle med Stallone eller Schwarzenegger att kolla på.

Sen lite NHL senare kanske!

OveJärnkrok: precis, det är ingen lätt kraft.. han tar verkligen i för kung och fosterland.

Huge: Eftersom du säger att du valde att kommentera ett slumpmässigt inlägg, trots att du uppenbarligen har något personligt vandetta.

Jag skrev väldigt få inlägg under matchen, och du valde "ett slumpmässigt", det är det jag kallar för lögn.

Skitsamma. Glad för seger. Nu kör vi hemma igen.

Huge: Men ge dig. Vad får du ut av sådana inlägg?

Vad har du för personligt vandetta? Finns ju mängder med uppgivna kommentarer när vi tappar 3-0. Vad är ditt problem?

Supportern: Två matcher torr och två torsk, två matcher med alkohol under västen och vips vinst. Jag kommer offra min lever för ett guld.

så skönt! Hur var matchen? Tordes knappt titta :-)

Så väntar en sen match igen, dessa matcher passar Brynäs avsevärt sämre än dessa eftermiddagsmatcher.

Finns det någon statistik på det eller är magkänslan fel?

Brynäsgubbe: Galet bra inledning, sen faller vi in det förvirrade spelet igen. Vi har flyt när Silfver fick in 4-3 pucken men det tog udden av Luleå offensiv kändes det som. Bra bp i slutet och Bobbys kyla när Chickenwing fulspelade. Sen Luleås tilltag på slutet? Tycker Luleå spelat fysiskt men ok (Nurmi tacklar sent och kycklingen gör det han alltid gör) fast grejorna de håller på med på slutet var way over the top. Fult som fasen.

OveJärnkrok: Rappet på Rödin måste bli avstängning?

Grattis. Idag vann ni guldet, imponerade säsong.

Och ni som är besvikna/missnöjda med Silfverberg, hur? Han och D’Astous är extremt bra.

Erat: Hur kunde O’neills pappa som verkade skön få en sådan avkomma?

BIF Kungen: kommentarerna gråter!

Brynäsgubbe: Helvete vilket jävla fult hugg. Stäng av för fan.

Peja: Så jävla trött på det här med spelare som bara släpper sina klubbor. Jävla fotbollsmentalitet istället för att ta kampen.

Den där utv måste ju vara ett skämt 😂😂

Silfver: Shinnimin grejar en utvisning genom att släppa klubban. Fuskare.

Thellen: Så var det beställt en Brynäsutvisning igen och domarna levererar.

Anders Berg: Du kan gå

Haha, vad skönt för domaren att det kom en sekvens för domaren så att de kan ta en 2a. En filmning dessutom. Snyggt Omark, pajas

Cardigan Daffipoff: Vart är divingen? Det där är inte en naturlig rörelse på benen.

Tokfilmar givetvis.

lapad: Kanske bäst att Söderström inte åker t NHL

Lindström: Måste plocka bort Miks, finns inte några fördelar med honom längre.

lapad: Det går för fort för Indrasis. Hänger inte med i tempot.

Lulessss: Tror självförtroendet i Luleå är så pass stort att man tämligen enkelt kan vända detta om man får Brynäs att backa tillbaka och slarva, det har hänt många gånger för oss i detta slutspel.

Horace76c: Börjar tröttna lite på kommentatorerna nu faktiskt och hur tydligt det är att dom håller på Luleå.
Även Staffan som jag annars tycker är bra men Edlund är fan så genomskinlig i sina sympatier.

Bättre i i studion dock!

Alltså jag tycker domarnivån som Ölund & co satt i den första matchen och den här är final värdig.

Tar ingen billig skit, bara sånt som är solklart och inte går att blunda för. Väldigt rättvisa bedömningar.

Måtte dem döma resten av matcherna nu

OveJärnkrok: Nu handlar det om att inte dra på sig utvisningar.

lapad: Brynäs förstör festen

lapad: Det som är bra är att Schroeder tar avslutet.

rafalski: Inövad variant va?

Grin-Olle: Håller med, klockrent mål.

Komiskt dåligt powerplay men smart att försöka hålla det enkelt. Lägg in puckar på mål!

Helt annat glöd i dag i matchen !!!

Grin-Olle: Önskar att vi får se en pånyttfödd duo i Bobby och Kopacka idag! Att dom har fart på skridskorna och vi kan få ett ”enkelt” omställningsmål. Tror att det skulle vara oerhört stärkande för laget men även få Luleå att fundera lite.

Att vara supporter är verkligen en känslomässig berg-och-dalbana. Stressen när laget ligger under, glädjen vid en oväntad vändning, och lyckoruset vid seger. Visst undrar man hur många som egentligen fått hjärtstopp när favoritlaget spelar?

Hoppas Persson är 100% och inte detta är desperation.

#33: Känslan i onsdags var dålig inför match. Känslan inför dagens är bättre, men fan vad nervös/pirrig man är inför nu. 😅

Vi vänder hem till Gävle igen med 2-2 i matcher nu.

mk: Allt är bättre än Skansens begravningshymn som intro och Jingle Bells när de nätar…SHL:s sämsta.

Se där, ytterligare anledning till varför jag ogillar Skansens comeback i SHL.

Spänningen och ångesten börjas stiga ytterligare när det börjar närma sig.. vinst och allt känns möjligt igen.. förlust och läget känns hopplöst.. kom igen nu brynäs och visa hur bra ni kan vara!!

Pigalle: Hade varit kul att höra ”mål igen” någon enstaka gång per match eller i pausen. En modern klassiker.

SuneMangs: ”Vinnaren idag tar guldet, det är min övertygelse.”

Jag tror som du, vilket innebär att vi bara ska vinna idag. Jag skulle ge vad som helst för en riktig ”håll käften” match, som våra matcher där uppe i serien. Det är vår tur att ha lite medstuds nu, allt har gått Fuleås väg senaste matcherna.

Fokus på den egna prestationen, spela disciplinerat och skit i att påverkas av zebrornas beslut.