1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766741 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Semifinal 3 - Skellefteå vs Brynäs
Fasthållningar är tillåtna om man är hemmalag i Skellefteå. 🤬🤬🤬

Fattar inte varför man startar så jäkla vekt. Man borde gå framåt istället. Känns som en coachmiss, pratar tålamod och om hur hårt Saik kommer komma i start. Sämsta som kunde hända för denna matchserie.

Håll fast Silfverbergs arm i 30 sekunder utan åtgärd, ok.

Lindstein ingen bra start...

mk: Håller med, att vi behåller kylan och inte låter oss provoceras är en nyckel. Inaveln på läktaren däruppe kommer bröla på domaren vid varje närkamp och en sex fingrad spelare går i isen.

BP var ju kanon fram till de 4-5 sista omgångarna av serien, hoppas dom hittar tillbaka dit. Att vårt eget PP plötsligt ska bli glödhett tror jag är att hoppas på för mycket. Men det spelar ingen roll, håller vi oss på isen så är vi ett par nummer större i 5 vs 5.

Sv: Semifinal 2 - Brynäs vs Skellefteå
BIF Kungen: Jag förundras över Joel Lundqvist som bisittare i Frölundamatchen. Han spelade ju i Frölunda för ett par år sedan i nästan två decennier, hur kan han få kommentera dem? Jävig så det sjunger om det.

Eller är det för att han så träig och trist att lyssna på så att fyran placerar honom där i hopp att han ska tända till i kraft av sina sympatier för sina goa göbbar från Götelabörg?

Vad har hänt med Lasse Granqvist? Lena kör ju varje match...

Jonjo: Kommentatorn (Robert Gustafsson eller liknande) kör då grövsta dialekten på laget med puckinnehav och är otroligt partisk för dem och växlar dialekt och partiskhet fullständigt när det andra laget har pucken.
Vore ju fantastiskt att lyssna på 😂 Tänk tittarstormen om det infördes oannonserat i en viktig match 😂

Jag har svårast för Johan Edlund och Åke Unger. Känns som att de inte riktigt verkar kunna nöja sig med att vara kommentatorer utan också vill se sig som experter, med en ganska dryg och mästrande stil. I övrigt tycker jag att de flesta är bra.

Erat: Håkan Lönngren som kommentator vore något 🙂

nittontolv: Hade han tagit i lite till hade han sänkt Heikkinen för resten av matchserien ironiskt nog.

Erat: ” Det är tydligt att deras enda chans nu är att få oss ur balans. Men lycka till med det! 👍”

Har personligen väldigt svårt att bli provocerad av någon i crosshjälm.

Cardigan Daffipoff: Det kanske är läge att låta Bengtsson få några byten nu. Även om han inte hamnar i duell mot Wittkowski så kanske han kan nyttja sin fysik mot Lindholm och dom andra grythundarna på ett bra sätt.
Sen har man väl sett honom för lite för att riktigt se vilken karaktär han har, det får ju inte slå över så han drar på sig onödiga utvisningar heller.

Åh, presskonferens! Vad spännande att höra massa intressanta frågor om en väldigt händelserik match.

Nej, ruttet som vanligt. Begriper inte vad dessa journalister håller på med.

Slaven82: kul för Hudiksvall! Kan bli en nyttig samarbetspartner om dom skulle gå upp i HA.

Gavve: Det har jag sagt i många år. Han är inte bra nog som center och nu ser man ju hur mycket bättre han är när han slipper centra.

Jag är för övrigt inte Ölunds största fan och ser honom som en ytterst begränsad ishockeyspelare som bäst hör hemma i en fjärdekedja på kanten. Nu när han till slut spelar där vill jag berömma honom för dagens match och hur han genomför den. Hatten av för Linus!

OveJärnkrok: Slit hakskyddet på Pudas.

Slaven82: Jävla loosers

Ölund lägger en Crosby. Satan va han är bra idag

HATTRICK ÖLUND!

Hvsupporter: du är hv71 supporter. Jag förstår då om du inte kan fatta det där med NHL.

Ni har knappt skickat några spelare dit :)

Jonjo: Nya fjärdekedjan är en succe. Så otroligt värdefullt att ha den enheten nu

Mycket bättre PP med Vesel! Han höjer passnings tempot istället för att dra ner det.

Gavve: Tycker det utarmar hela idén med ett kontrakt. NHL kan jag i viss mån acceptera, det är ju ändå dit alla strävar. Men Schweiz… tror inte många unga hockeyspelare drömmer om det.
Mer seniorspelare som fattat att det inte blir NHL men ändå vill casha in. Det tycker jag de kan göra efter sina kontrakt. Håller med Luleå här.

Jonjo: Jag är inte övertygad om att det är helt säkert att vi tappar D’Astous. Söderström kan vi nog tyvärr glömma sett till traden av rättigheterna och så. Linstein känns inte som att någon skulle gagnas av att han åkte över redan nu. Ett år till i Brynäs ordineras.

Jag är till och med osäker på om det är helt rätt för Sandin-Pelikan att åka. Visst har han fantastiska offensiva kvaliteter men i defensiven finns en hel del i övrigt att önska.

Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
Jonjo: Vi har menat ungefär samma sak, fast uttryckt oss på lite olika sätt hela förmiddagen😅

Angående Oskar Nilsson så märktes Berras frånvaro kanske mest i att just Nilsson hade behövt ett par utvecklingssamtal med just Magister Bertilsson igår. I övrigt tycker jag backarna klarade sig fint.

Farsang: Bring 'em on! Just saying...

SuneMangs: Andersson också riktigt bra ikväll

BIF Kungen: yeeeees, grattis vänner🇧🇪🇧🇪🇧🇪🇧🇪

Danne66: Varför ska man bänka Kopacka?

Gyllen22: ja jävlar va bra han va, samt vesel och som alltid, scott

Supportern: Bästa vinsten för säsongen så jävla skönt att trycka till Saik i en semi,
Sen Källgren vilken match han gör, mycket bra för hans självförtroende .
YES!

Källgren bäst utan tvekan

För Brynäs! För Bertilsson! För Källgren!

Och så 4-1 av bara farten! Bobby denna gång!

Satans kallt av honom.

Vilket jäkla försvarspel vi visar upp i tredje!

Vesel visar Brynäshjärta!

Ge han ett nytr kontrakt!

Helt seriöst, vad ser tränarna med Indrasis i PP?

Alltså, kollar man inte videosekvenser på matcherna? Indrasis?

Indrasis måste ha kristallsjuka eller något. Vad håller karln på med idag.

Kopacka allergisk att röra på benen i försvarszonen.

Fucking Indrasis. Bänka.

Klart den som coastar mest ikväll.

Fint att se Källgren irriterad. Upplever (ej fakta alltså) att han är som bäst när han är arg.

KÄLLGREN ÄR FAN KUNG NU

Bra av Källgren där men fan va snyggt Vesel mål var

Danne66:” Indra är en medioker AS-spelare”

Kul kille kan man inte klaga på Källgren då hittar man någon annan Brynäsare att tracka ner på.
En riktig Brynäs supporter eller inte. Usch!

Världsmålvakten hade också hål! 🖤💛❤️

Rödin1912:

Jag är neutral och Brynässpelaren crosscheckar också det är därför domaren tar båda spelarna

så ser jag på det.

Jag tror det kommer balla ur om domarna släpper alltför mycket nu men jag är ingen domare utan har bara min åsikt =)

Bra början! Puckar mot mål i alla lägen. Helt annat än hur det såg ut i första matcherna mot Malmö (sista mot Malmö var bra).

Svensson_62: På pappret har vi en stark lineup, starkare saik skulle jag sägs. Men det finns några i saik att se upp med. Jonsson bröderna, Hugg och Lindholm. Spela nära och stör ut deras spel så tar vi hem den här semifinalserien.
Vore såklart bra om vi inte spelar som mot Malmö i egen zon med ett gäng indianare.