1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768923 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Final
{8290}: fatta om Göteborg hade producerat lika många klasspelare per invånare som Gävle gör. Då hade Frölunda varit oslagbara. Gävles hockeykultur är magisk.

Usch, alltid lika sorgligt att se klipp och bilder på Stefan Liv... vilken person, vilken målvakt.

Leonardo: alla borde ta efter Kilströms spel, fyfan vad kall han är. Kommer ut ur zonen varje gång. Älskar alla tjuvsmällar han delar ut med

Sv: Sv: Final
Kom igen nu Rautio!!!

Lunkan: Idag för fem år sedan var det en helt underbar dag!

Auchinleck: Ja vi är väl jävligt enögda som tycker tacklingen tar i huvudet.

Jag kokar över snart tror jag. Är så jävla trött på att folk kommer undan med huvudtacklingar. Lärking och referensgruppen kan dra åt helvete. Vilka jävla sopor om detta inte blir avstängning.

Rumpelstiltskin: Har nån länkat denna tidigare?

Våran kapten❤️❤️

Ska börja med att säga att jag tycker vi gör en godkänd första match efter den urladdningen mot Frölunda senast.
Det är så små marginaler som avgör OCH kommer avgöra matcher.
En solklar femma på Persson hade kunnat göra otroligt mycket i en sådan här match.
Helt jävla sjukt att inte Stålbergs tackling togs upp och OM nu inte Perssons skulle tas upp är det på fullaste allvar dags att ta tag i domarna. För så här får det tamejfan inte fortsätta.

Rumpelstiltskin: Religon överhuvudtaget är patetiskt! Men att se en massa fans med kors runt halsen stå och vråla är bara pinsamt!

{7225}: Har svårt att ta in detta...
Vi är i final! Känslan i kroppen är helt oförklarbar, i final!! Felix, vem såg det komma? Vilken laginsats, nyckelspelare skadas men Bulan skickar in ersättare som bara kliver in helt oförskräckt och tar för sig. Helt underbart!

ellis: positivt - minst 2 miljoner mer i kassan = vassare lag nästa säsong

Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: Vad jag unnar Lindblom detta (min favorit i BIF), men unnar nog Sandström detta ännu mer. Fantastisk match av honom. Grattis till finalen !

honken21: Jag sitter på Stars and Stripes i Uddevalla med en Brynäsare till. Alla andra är Frölundaiter
Det är rätt tyst nu..

{6984}: Dom får spela hur de vill bara de vinner :-)

Själv skulle jag på middag ikväll och ingen hockey framför tv:n men lillkillen har feber så middag inställd. Halleluja, jag har blivit bönhörd.

Game on!

Davey85:

Jag tycker det vore intressant om man kanske kunde strunta i att sända matchen på fredag, för att istället fullt ut kunna analysera Dahlin och hans ålder.

Sitter och googlar nu, men hittar fan inte Dahlins ålder. Hoppas Cmore reder ut det på Fredag.

Grymt bra match av Ersson!

Ingen Bertilsson ikväll då! Tack ska ni ha domarjävlar, Stålbergjävel och situationsrumsjävlar!

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Älskar när Roger Rönnberg blir rödmosig i ansiktet som igår!😂👍🏻

Till nästa säsong föreslår jag att Brynäs installerar en kamera som filmar Bengtzén högst upp i arenan under matcherna. Highlightsen borde bli roliga att kolla på. Herregud vilken rusch han gjorde efter Clarks avgörande mål 😀 Härligt med en sportchef som har inlevelse.

KalleTeodor: Det är jävligt pinsamt när man som så kallad supporter benämner lagets målvakt som "skit som ska kastas ur klubben".

bradberry: Rautio.

Tänk om någon hade sagt till er för exakt ett år sedan att vi skulle spela semifinal och få spela match 4 i en fullsatt hemmaborg med chansen att kvittera matchserien till 2-2. Visst fan hade vi tagit det läget alla dagar i veckan?

Det gäller att tänka positivt nu. Glömma allt skit och se framåt. Vi har trots allt inget att förlora nu.

Sv: MATCHTRÅDEN
Om domarna inte accepterar något gnäll.
Hur ska då Rönnberg kunna klara sig från 2-3 utvisningar resterande matcher?

Vi får då se om samma regler kommer att gälla för båda lagen.

{7225}:
Ett är säkert. Vi brynäsare ska i alla fall vara jääävligt tacksamma att war-roomet finns nu, hade det varit utan dom hade väl beslutet varit hos deras sekretariat, och då hade det tveklöst blivit förlängning..

Ikonens pass till Clark vid 3-0❤

{7225}:

"– Rautio är en kille jag känner väl. Jag hade honom i juniorlaget i Luleå så jag skulle säga att det är den målvakten vars styrkor och svagheter jag känner bäst i serien. "

Alla lag i SHL känner till hans styrkor pch svagheter. Skillnaden nu mot då är att Pecka har gjort hans svagheter mindre. Speciellt returkontroll (koll på vart returerna hamnar) och att stå på benen liiiite längre.

"– Det är en enorm fördel. Publiken bar fram laget i tredje perioden senast. Jag vet inte om jag har varit med om en sådan stämning tidigare. Jag ryser bara jag tänker på det. "

Här glömmer Roger bort att Scandinavium är vår 2a hemmaplan. I Göteborgsområdet finns nästan lika många frölundaiter som Brynäsare, men bara nästan 😉

Sv: A proposito de nada
twitter.com/Brynas/status/847782194097639424

Nytt 3årsavtal med huvudpartner! 👍👍

Inkazar: Jag tycker inte att Ollas har hållit SHL-klass sedan skadan. Och som 32-åring finns det bara en riktning på hans utvecklingskurva...

{2064}: Bert har tårar i ögonen.... UNDERBART

Pigalle: Vi får hoppas på en lååång förlängning ikväll...

HitTheLights: Men vår finalstatistik är riktigt grym. :)

bifhjärta: Snubben, OM det nu är Jon Karls, verkar ju inte vara världens brightaste om man säger. Han tyckte ju att domaren skulle fixa "tre poäng"... bara det!

Att hjälpa polisen blir ett arbete för den som äger sajten hockeysnack men jag och de andra moderatorerna kommer givetvis att bistå med hjälp vid behov.
Man får ju komma ihåg att Jon Karls lade ut telefon nummer här och kanske på fler ställen så det kan ju vara många som har ringt.

Men jag hoppas att Brynäs följer upp den här historien och OM polisen får tag i idioten och han döms även skall kickas ur föreningen om han är medlem och stängas av från Gavlerinken Arena på livstid..

MIKE HELBER... VAR ÄR DU ? MIKE HELBER VAR ÄR DU? SOVER DU ? Grinar du? Haha

Kan fortfarande inte se någonstans att domarna
anmält knätacklingen som gjordes mot Clark.
Det är alltså bekräftat att det är en annan regelbok
som Linköping spelare efter.

Om Bertilsson fick tre matchers avstängning.
Då måste Linköpingsspelaren få fler matcher.
Mer solklar knätackling än så där får man leta efter.
Väldigt nära att Clark inte kunnat spela fler matcher
på de kommande 6-9 månaderna.

honken21: sluta gnäll nu.
1. Jensen, det stämmer inte riktigt för honom. Pucken studsar fel osv, men tycker ändå att han är vår bästa center. Bär in pucken i offensiv zon väldigt bra och åker ofta rätt. Vinner även mycket närkamper.
2. Paille, riktigt bra idag, pressar och stressar LHC-backarna rejält. Han är en jätte i boxplay och är alltid först på puckarna, han vinner otroligt mycket närkamper.

Någon jag däremot vill se mer av är Patte, han ser otroligt seg ut och vinner inga närkamper... ser trött ut

pjåtor: up yours cmore studion! Som ni byggde lhc hela kvällen!!?

BIF96: faaaan så gött .. Blodtrycket är på topp 😂😂😂

{7510}: Det är mycket på grund av domarna som Jensens kedja försvinner. LHC-backarna + centern håller ju i alla tre längs sargerna mest hela tiden. Påminner mycket om de första matcherna mot Färjestad 2012 när Frögren och Sanny höll i Silfverberg & co hela bytena. Sedan uppmärksammade Wikegård detta och domarna började blåsa. Och Brynäs började vinna matcherna lätt. Ganska löjligt att Arto höjer Eddie Larsson till skyarna när det enda han gör är att spela klassisk ryggsäckshockey.

Bratwursten : Fast jag tar på mig en del av äran. I andra periodpausen s¨å dök jag ned i tvättkorgen och bytte till tröjan jag hade på mig i lördags... Å det funkade ju utmärkt ;-)

JawKee: Det är bara att skita i.
Vissa fattar inte att man måste prioritera.
Själv jobbar jag, men frun har vart sjukskriven över året nu.
Sverige är uppbyggt på att båda vuxna i en familj jobbar, vi har det inte fattigt, som många faktiskt har det. Men man får välja vad man vill ha.

Så jobba du, Brynäs överlever nog utan att du kommer på matchen👍

ÄGDA!!!

Det bästa är hur vi alla satt här och undrade i somras. "Vad fan ska vi med Jensen till? Vi behöver ju inte en fjärdecenter.."

Minnen <3
Uppladdat:

500x0-img_0303.jpg

Peja: Om det blir Zackrisson och Mårtensson som ersätter Westerholmarna kommer jag nästan bli lika uppspelt som när vi värvade Gunderson förra våren 👍

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
{7225}: Fjantigt inlägg....

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Inkazar:
Så var det dags igen. I morgon bitti startar resan från Tjörn till Leksand för att se Gävle/Daladerbyt på plats. Sex hockeyfrälsta varav tre brynäsare och tre leksingar i bilen. Det är dessutom första gången lillebror (leksing) hänger på sina två bröder (brynäsare) på match längre bort än Scandinavium.
Det känns som det finns förutsättningar för goa diskussioner på resan, eller vad tror ni? :)
Hoppas på en bra match där femteplaceringen säkras i tabellen. Därefter ser jag gärna att vi får FHC i kvarten.

Förresten, ska jag ta den vita eller svarta matchtröjan?

KulaShaker: Honken är kung! En riktig Brynäsare i mina ögon.

Men jag vet inte vad han gjorde vid 2-1.

Huge: Börja inte tjafsa igen nu för fan! Skit i var munkar är/gör och skriv en roman om hur härligt det är att Brynäs är klara för kvartsfinal istället!

Peja: Men värvningen av Caporusso motsäger ju just det att Bengtzén kommer återgå till det "boforsiga". Min tolkning av hur han uttalat sig i media angående nya tränaren är att han ska ha liknande spelfilosofi som Bulan. Det är därför han väljer att behålla både Janne och Sjödda i ledarstaben till nästa säsong. Så jag är ganska övertygad om att det inte kommer komma in någon Hånberg som rör om i grytan och ska införa ett defensivt spel. Därför känns ryktena om Colliton väldigt rimliga eftersom han är den tränaren i HA som har en spelfilosofi som mest liknar Bulans.

Tänkte dela med mig av något som är ganska talande om HUR bra Oskar faktiskt är iår! (Saxat från hfboards)

(Poängligan i SHL/elitserien av dom som är 20år eller yngre)

Kent Nilsson: 53 (75-76)
Kent Nilsson: 47 (76-77)
Peter Forsberg: 47 (92-93)
Henrik Sedin: 47 (99-00)
Henrik Zetterberg: 46 (00-01)
Daniel Sedin: 45 (99-00)
Peter Forsberg: 44 (93-94)
Oskar Lindblom: 44 (16-17)
Michael Hjälm: 43 (83-84)
Daniel Sedin: 42 (98-99)
Thomas Sjögren: 42 (88-89)
Nicklas Bäckström: 40 (06-07)
Viktor Arvidsson: 40 (13-14)

Han har möjlighet att tangera bäste 20åring i SHL i mordern tid! 3p kvar, 3 matcher kvar!

Imponerande!