1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768928 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MATCHTRÅDEN
Huge: Börja inte tjafsa igen nu för fan! Skit i var munkar är/gör och skriv en roman om hur härligt det är att Brynäs är klara för kvartsfinal istället!

Sv: A proposito de nada
Peja: Men värvningen av Caporusso motsäger ju just det att Bengtzén kommer återgå till det "boforsiga". Min tolkning av hur han uttalat sig i media angående nya tränaren är att han ska ha liknande spelfilosofi som Bulan. Det är därför han väljer att behålla både Janne och Sjödda i ledarstaben till nästa säsong. Så jag är ganska övertygad om att det inte kommer komma in någon Hånberg som rör om i grytan och ska införa ett defensivt spel. Därför känns ryktena om Colliton väldigt rimliga eftersom han är den tränaren i HA som har en spelfilosofi som mest liknar Bulans.

Tänkte dela med mig av något som är ganska talande om HUR bra Oskar faktiskt är iår! (Saxat från hfboards)

(Poängligan i SHL/elitserien av dom som är 20år eller yngre)

Kent Nilsson: 53 (75-76)
Kent Nilsson: 47 (76-77)
Peter Forsberg: 47 (92-93)
Henrik Sedin: 47 (99-00)
Henrik Zetterberg: 46 (00-01)
Daniel Sedin: 45 (99-00)
Peter Forsberg: 44 (93-94)
Oskar Lindblom: 44 (16-17)
Michael Hjälm: 43 (83-84)
Daniel Sedin: 42 (98-99)
Thomas Sjögren: 42 (88-89)
Nicklas Bäckström: 40 (06-07)
Viktor Arvidsson: 40 (13-14)

Han har möjlighet att tangera bäste 20åring i SHL i mordern tid! 3p kvar, 3 matcher kvar!

Imponerande!

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Skrubben: Enda misstaget på hela matchen var när Westerholm hämta klubban i hörnet mitt under ett anfall. Kliniskt annars.

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
moment22: och ikväll kom han upp i speltiden som innebär automatiskt rookiekontrakt.

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
Steenm: Riktigt viktig räddning, sen gör han en till på Lessio. Bra Felix!

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
bifhjärta: Rautio får förtroende . Han växer och då växer laget . Vilken skillnad på speletvöver hela banan . Är det samma lag som i januari?

Ok då kommer jag med fler goda nyheter på skadefronten. Frågade Zaborsky när han är tillbaka och han sa att han åkte skridskor för första gången idag i 25 minuter, "så förhoppningsvis är han redo till slutspelet".

Skrubben:
Kort från GD - bevakningen av dagens träning. Simon och Patrik tränar i svarta tröjor idag :)

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Huge: Av den enkla anledningen att skribenter tenderar att bli förbannade av att bli kallade för okunniga och detta skapar en dålig stämning i boken.
Sen kan du definiera hur mycket du vill. Mitt jobb är att hålla en bra nivå i den här boken och om det krävs en lite drastisk definition av ett ord så får det vara så.
Och för dig som skribent så får du gilla läget....

{6984}: Nej, inte än, men han kommer senast den 2:a mars, planerat kejsarsnitt. Fick åka in igår då sambon hade förvärkar och sammandragningar. Tack så mkt, snart kommer "lill-Brynäsaren" =)

Fan RBK vinner back-to-back mot FBK. Man får nästan säga att Limpan ändå spelar för Brynäs litegrann.

Tycker Ikonen har vart riktigt jävla bra idag igen

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
PAILLE kommer ju till Gävle nästa vecka!

Sv: Brynäs till KHL
Om BZ vinner Silly kan man väl leva med att han inte "vinner" deadline
Jösses! Paille, JJ o Clark !

Så, för att måla fan på väggen;
Är alla trygga m att JJ o Clark spelar m oss nästa sässe m tanke på deras prestation?

Sv: Deadline
hade inte juniskedjan så lär ju garanterat något mer nyförvärv kommit in, så är väldigt tur att vi har en sådan bra juniorverksamhet det kan man aldrig ta bort från oss

Våran gamle Rodrigues säger såhär om Brynäs på twitter, "Fy fan vilken äcklig alibiförening" gör mig lite ledsen att man kan säga så åt det laget man påstår sig stötta.

{2064}: Ja han var väl hungrig antar jag

Sv: Laguppställning djurgårn brynäs
munkas: jag tyckte att ikonen såg intressant ut i powerplay. En pucksäker spelare.

Bratwursten : Vi har EN kedja.... men seriens bästa...

Någon mer än jag som får hjärtstopp så fort det kommer en puck mot Brynäs kasse?

Jag sa ALDRIG att Sallinen var klar för oss utan precis som med Bud, var han ett hett namn som diskuterades av Bz.

Att sen "Dacke" försvinner under jorden efter det påstådda inlägget att Sallinen var klar säger ju mer om honom än om mig.

Jag sa namnet diskuterades i Brynäs. Då snappar dacke upp det och vänder på det och säger att han är klar ..... ?

Ge inte mig skit!

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Haha Alcén. Skön kille.

Sjödins blick visar en vilja att vinna, sånt där är sjukt jävla kul att se. Han blev överlycklig när Lindblom scora =)

pjåtor: Tycker Ölund har haft en fin utvecklingskurva denna säsong, ska bli spännande att följa honom framöver.

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Lindström: Fy fan, nästintill tårögd nu, vilken match av laget. Gött att gå till jobbet imorgon, fredag dessutom. Säsongens viktigaste match på lördag då, kan skilja fyra eller tio poäng mellan oss och Malmö efter matchens slut.

Och Paille. Vilken hjälte. Hedman hade skickat Nörstebö till intensiven på Sahlgrenska, garanterat.

Auchinleck: Kämpa TJ 💪💪

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Finner inga ord till kvällens insats och det allmänna läget i Brynäs just nu. Orkar inte.

Angående snacket om publiksiffran så är det störtlöjligt. Var hade ni förväntat er?
– Seriens två formsvagaste lag (Rögle borträknat).
– Årets fattigaste period, bara dagar innan lön.
– Fullsatt mot DIF i lördags.

Hade tippat på 3 800. Publiksiffran är både väntad och förståelig. Matcher som denna lockar endast säsongskortsinnehavare och närmast sörjande. Sluta bete er som om undergången är här.

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
JONAS JOHANSSON VILKEN JÄVLA KUNG HAN ÄR! HAN SPIKAR IGENOM I COMEBACKEN!

Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Kan vi alla bara ta en stund och njuta över Johan Alcéns extrema hockeybriljans?

Han ser tydligt att Lassinanntti är på väg upp för att täcka av taket. Samtidigt kommer en back inflygandes i skottlinjen. Alcén, klass-spelare som han är, ser givetvis allt detta så han lägger en långsam lös puck som helt enkelt väntar ut backen så att denne hinner passera, för att senare smita sig in i femte hålet som öppnat sig i precis lagom kalkylerad tid.

Detta är skicklighetsnivåer som inte självaste Crosby kan skryta med.

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Vilken dag va. 2 nya år med Paille och sedan 3 poäng efter en arbetsseger i en fullsatt Lindab.

Några spelare som imponerade lite extra på mig idag:

Kilström - Vann väldigt många närkamper ENKELT

Blomman - Borde kanske gjort ett mål, men vilken dominans i BP

Fälth - Väldigt säker och smart idag, särskilt i offensiven

Rautio - Stabil. Gör de där viktiga räddningarna som gör att vi till slut kan vinna.

Sv: Daniel Paille
Suveränt jobbat, Stefan Bengtzén. Och suveränt att du vill stanna, Daniel Paille.

Davey85: dessutom vältalig och och en bra förebild såväl på som utanför isen.
En mycket bra kapten tycker jag.

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Bryn?s123: Westerholmarnas utveckling är verkligen exceptionell. Var rätt svårt att se det här under första säsongen i Brynäs. Det lönar sig verkligen att vara långsiktig med unga spelare från allsvenskan! Thorell har ju inte precis rosat marknaden i Brynäs men även där skulle det löna sig att vara långsiktig.

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Chris11: Tråkigt att det ska behöva bli bråk!

Sv: Brynäs vs Saik 1/12 2016
Tycker på det hela taget vi gör en godkänd/bra insats igår. Började matchen oerhört bra med stenhård forechecking och stark skridskoåkning, Saik hade problem att hänga med. Men inte ens jag trodde vi skulle orka hålla det tempot i 60 min och Saik tuggade sig mycket riktigt in i matchen.

Slumpmål avgör.

Förstakedjan verkar vara på väg upp ur diket igen, både Paille och Johnson gör sina bästa matcher i november och Blomman gör alltid en bra jobb och han har nog bidragit till att lyfta kedjan.

Andrakedjan blandar och ger, stundtals är tvillingarna briljanta men dom kan också slarva en del i passningsspelet och bränner lite för många lägen. Alcén gör inte alls bort sig utan tvärtom har han lyft sitt spel och tvillingarna är ändå mest intresserade av att passa varandra så Alcén ser till att bana väg för detta.

Tredjekedjans spel vilar just nu tungt på Lindbloms axlar. Clark känns lite tunn i närkampsspelet men är en sniper vilket han visade igår. Jensen är kanske den i Brynäs som har det tyngst just nu, känns kantig och klumpig och får inte ut något konstruktivt spel för tillfället.

Fjärdekedjan är inte bra någonstans. Thorell och Mannberg har inte många rätt och Öhlund är ung och behöver en stabilare omgivning att luta sig emot. Har det tufft i alla delar av banan och där har Bulan lite att fundera på.

Backspelet hyfsat överlag, Bertilsson och Gunde i en klass för sig som väntat.
Pudas och Zanetti har det betydligt tuffare iår så för deras del är smekmånaden över och vi får se vart deras utvecklingskurvor pekar framöver.
Resten av backarna godkända.

Målvakterna godkända efter en darrig start på säsongen. Rautio stabil och Sandström på gång hoppas jag, han bör få chansen i nästa match.

Även om nu inte Bengtzén landar Bud så åker hatten av att han ivf var med i dragkampen.
Kul att Bif spänner bågen 👍🏻

Sv: Rögle - Brynäs 2016-11-26
Dålig match men skönt med 3 pinnar ..Älskar Brynäs men det kanske man inte får skriva här ifall man råkar reta upp alla dysterqvistar 😂 starkt att vinna fast man är så jävla dåliga och på väg ner i serien 😉 ha en bra lördag kära Brynäsvänner ❤

Sv: Brynäs - ÖHK 22/11-16
{7225}: Ikväll hade alltså Brynäs större publiksiffra än Leksand. Dags att släppa tramset om att Leksandsfansen är så speciella, att de har fullsatt varje match osv...

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12-11-16
Se här;
*Näst flest gjorda mål (53, 28 fler än Leksand).
*Näst bäst målskillnad (+15).
*Tredje bäst i PP (27,78%).
*Tredje bäst i BP (84,09%).
*Bäst på tekningar (55,15%).
*Tre spelare topp 5 i poängligan (Lindblom, Jensen, Paille).
*Succéförvärvet JJ ledare av assistligan (13).
*4 poäng från serieledning (med en match mindre spelad).

Ganska sköna siffror såhär långt ändå. Hett, hett toppmöte i Karlskrona härnäst - vinst där och vi går äntligen ikapp och förbi KHK, något som förhoppningsvis ska (och bör) bestå resterande delen av säsongen. Men det känns väl ändå som att säsongens första kryzz dyker upp i Blekinge? Tar nog det på förhand ändå.

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12-11-16
Så jävla kul och framförallt viktigt för Felix! Härlig kämparinsats idag, och fantastiskt att vi äntligen lyckas vinna inför storpublik.

Sv: Brynäs - Hv71
Zappaholic: Tragiska stackare i den boken ! Är det konstigt om folk ogillar saik med sådana supportrar💩

mattiask: Han tar ju Rogers ord helt fel, Roger hånar inte Jimmy. Heder hit och heder dit. Bert själv är ju den största gnällspiken som skådats själv.

Säga vad man vill om dagens match men... Lindblom ger mig verkligen Silfverberg-vibbar. Såklart jättemånga matcher kvar och allt kan hända men, Lindblom har överträffat mina förväntningar. Han är en gigant på isen!

tjugo8: Ett byte mellan Blomman och Granis är fortfarande något som skulle vara intressant!

{7225}:
Och sen nitade han Jämtin också. Det ska han adlas för.

dAVydov: Det skulle värma riktigt mycket i Brynäshjärtat om Felix för en kanonmatch idag. Önskar honom inget annat. Har dock känts så mycket tryggare med David. Hoppas Felix för det grymt för Willes skull ikväll 👍

{7225}: Även Modo kommer att spela med sorgband ikväll, även delar av Almtuna

Tjena gänget!

Hoppas många ansluter imorgon för att hedra Wille, för egen del satte en ryggoperation stopp. Förjävligt.

Enormt lycka efter matchen igår, underbart! Alla gör ett gediget arbete och nu har väl Rautio löst vårat "målvaktsproblem" och tar spaden!

Såg att många var besvikna och frustrerade efter KHK och MIF (så även jag) men det är bara att inse att dom är bra båda två. Den som svider mest är MIF då vi fuskar i defensiven.

Tror det blir en grymt rolig säsong. Det enda som skrämmer att vi har svårt att föra mot "sämre" lag. Capitano sa även något snart efter torsken mot MIF, vi är inget fancy-team som spelar snyggt och släpper på defensiven, vi har tagit våra treor genom hårt arbete och gediget jobb över hela banan. Vi måste spela likadant på hemmaplan som på bortaplan.

Vila i frid, Wille. Vi tänker på dig!