1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768934 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: #BIFFBK
Tack som fan Brynäs!!!
Rautio ska stå på Torsdag PUNKT!!!

Sv: #BIFFBK
Inkazar: JENSEEEEN! PØLSE TILL ALLA!!!

Sv: A proposito de nada
Chris11: Tagit ledigt från jobbet för att åka upp 30 mil enkel. Självklarhet för Wille! Hoppas Brynäs visar sig från sin bästa sida och hyllar honom. Fyll arenan för Wille!

Alla till Gavlerinken på torsdag!

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 2016-10-20
HAHAHAHA DEN DÅ HUGE... TYCKER DET VAR ETT BRA AGERANDE AV DEN GODE FELIX??

VET FAN INTE OM MAN SKA SKRATTA ELLER GRÅTA.. TRAGISK UTVECKLINGSKURVA PÅ FELIX.

TA HEM JJ ELLER VÄRVA HEM LINDBÄCK NUUUUUU Bz...

Sv: Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
Inkazar: Skönt att se att de verkar slutat med hattandet med målvakterna. Jag tror det var ett misstag att ställa Felix i kassen mot Leksand. Speciellt efter den grymma insatsen som Rautio gjorde mot SAIK. Han visade även klass mot Växjö så för mig är han den klara ettan för tillfället.

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
bifhjärta: FELIX FICK 4:a I BETYG I GD!!!!!!???

Nu ryker prenumerationen...

Sv: Skellefteå - Brynäs 8/10
"Fredrik
Pucken är över till 95%, som jag säger till alla andra, jag skulle vilja veta varför dom dömer bort de,"

Kommentar i Kuriren efter videogranskningen mot Luleå senast.
Hur i h-e kan man undra varför ett mål inte godkänns, där bara en del av pucken är över linjen, när det krävs att HELA (100%) av pucken är över linjen för att målet ska godkännas?
Nog för att man känner till fenomenet med enögda supportrar men det här tar nästan priset... :-)

Sv: Skellefteå - Brynäs 8/10
Ser att Jimmie Ericsson saknas för SAIK idag?! Mycket bra för vår del då vi slipper en hel del skador på våra spelare av den mannen! ;)

Qvarre: Nu är det fan dags att tvåla dit Saik och få täppa till truten på dom 2 trollen i Saiks forum!!!

Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
{7225}: Äcklar mej mer att Gävle skiter i Brynäs, Sveriges finaste idrottsförening, min förening. Medlemmarna äger Brynäs, inte Gävle.

Är man sjuk så hinner man sitta o klippa o klistra lite... Satte ihop en video med vad Kevin Clark hunnit hitta på hittills.

streamable.com/b7zp

Mannberg ser ut att ha växlat upp. Hoppas han orkar hålla jämnheten i år!

Clark har väl startat SHL bättre än något nyförvärv någonsin gjort. Dominerar ju varje byte. Förläng kontraktet Bengtzén!!!

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Mike.F:
Jag tror inte att det finns någon på detta forum som representerar Brynäs som tycker att detta beteende är acceptabelt.
Packet som är ansvarig för detta drar Brynäs varumärke i smutsen och borde portas från arenan på obestämd tid.

Jävla äckel, skämmes ta mig fan.

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Jahapp, då har man inte kollat höjdpunkterna på 15 min, dags att se dom igen. 😁

Carlssons passning till Westerholm innan 6-1.... Aaah.

Fan vad jag älskar att slå Djurgården. Nästan bättre än Leksand.

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
Håll i hatten allihopa. Wikegård tror att BRYNÄS vinner SM-guld!

Wikegård slänger in en snabb kommentar om Brynäs i den här videon (typ sista minuten).

Nu är det BZs tur att bli intervjuad av "Mr madhawk". Rekommenderas!

Sv: Träningsmatcher 2016
Wikegård pratar med Sunken om hans spel och defensiva kvalitéer.

Wikegård: "Är det lika roligt fortfarande, finns gnistan?"
Sunken: "Ja det är kul. Det är alltid lika roligt att åka och förstöra för någon annan."

Sv: Träningsmatcher 2016
Clark sätter 2-0 från högerkanten, klockren handledare i borte krysset. I 3 mot 1 läge fick han passningen ganska tidigt och tog några skär in och stänkte dit den.

Det var klass och självförtroende i det avslutet. Det var ingen som helst tvekan ifall han skulle skjuta eller passa eller var pucken skulle sitta. Smack sa det bara. :)

Brynäsgubbe: Granis måste kunna grisa och snacka skit på isen för att vara som bäst, det kan man inte riktigt göra på samma sätt som lagkapten. Inte i min bok iaf.

Alcén är en förjävla kul typ. :D

Sv: Stefan Bengtzén - The next episode...
Rätt tråd
Rätt beslut

Skrubben: Jag sitter och kollar på alla Brynäs segrar i år och har kommit fram till att matchen mot Frölunda borta måsta vara säsongens bästa.

Har ni någon favorit?

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Jag kan säga såhär. Med min insyn.. Urbom hade inte platsat i vår trupp! Han är dålig på isen och har ännu sämre attityd utanför isen. En dryg 08:a helt enkelt. Hade SAIK velat haft kvar honom så hade det inte varit några problem. Men han platsar inte på stor rink. Sundlövs värning av Printz och DIFs värvning av Urbom kan bli väldigt förödande för dom i viktiga matcher, då dom nästan alltid drar på sej onödiga utvisningar! Inte direkt avundsjuka på dom o den spelartypen. Då har jag hellre Kilas, Bertil och Zanetti som är nog så tuffa o kan hålla rent framför kassen men ändå är grymma i det övriga spelet.

Kommer ni inte ihåg vilken sjuk kemi Berra hade med Gunderson? Gunderson valde tom Berra som packpartner när han fick välja sitt dreamteam av spelare han spelat med.

Hoppas Bertil håller då är han en riktig megajoker.

Varför vill så många se Carlsson som sjundeback? Jag tror att han skulle kunna bli bästa back efter Gunderson nästa säsong.

{7510}: Jag minns inte ens hur länge sedan det kändes så här bra inför en säsong.
Jag hoppas att det ger genomslag även på sponsorer och på gemene man så vi får in bra med folk på matcherna. JAG kommer i alla fall att åka på fler matcher i vinter.

{6984}: Såhär skrev Huge angående Porseland förra året:

"Enkelt att kommentera: en 6-åring utan större hockeyintresse fattar att Porseland är en bra värvning.
Nog med kommentarer, det räcker för den här gången...."

Det stora hockeyoraklet har talat igen.

Jag vill faktiskt inte sätta dit Huge, men blir ganska irriterad när man inte kan ha en nyanserad debatt. Självklart kommer inte alla nyförvärv att lyckas. Om man idiotförklarar någon som ser realistiskt på nyförvärven så är man ute på djupt vatten. Och Huge är ju lite av en djuphavsdykare.

{7510}: Jag skulle vilja se Blomman som C och Gunderson och Kilström/Bertilsson som A.

Blomman växte och växte förra säsongen och bidrog alltid med hårt slit. När laget gick tungt i flera matcher tycker jag han var en av få som försökte få igång laget med sitt hårda jobb. Sen vet jag inte riktigt hur han är utanför isen, men tror att han skulle passa bra som kapten.

{7510}:
Bästa sillyn ever :-)

JAG ÄR SÅ LYCKLIG IDAG! Skippa sommaren, jag vill ha september!

Peja: Hela denna diskussion hade ju inte vart om Modo inte ramlat ur. Då han var klar för modo i februari ?!
Min källa hade fått uppgift från J-E Silfverberg, (chef för gavlegårdarna?) att JE var för dyr.

Visst vi kunde satsat allt på JE. Och struntat i vissa andra värvningar.
Då hade man ju hängt BZ för det.

70 Rodrigues: Det finns väl olika grader av nöjdhet. Eller är allt svart/vitt där också? Snacka om att bädda för att göra sig besviken år efter år.

Om man exempelvis legat i botten av tabellen länge under säsongen men kämpar sig till slutspel så kan man väl vara nöjd med det? Inte lika nöjd som när man vinner guld, men det säger väl sig självt.

"Jag är bara nöjd med guld" låter som en sån där floskel man drar ur sig när man känner att man måste bevisa sin vinnarmentalitet.

modomille: Hehe, inte helt oväntat att någon Modoit skulle fälla en sådan kommentar med tanke på hur häcklade ni har blivit. Det handlar mycket om att skapa en balans mellan unga och rutinerade, egna spelare och importer osv.

Dagens stora nyheter är alltså att Bilbolaget går in som huvudpartner. Hoppas på fler såna här nyheter i framtiden!

EDIT: För seent :)

Ove Myling: Du är inte ensam om att vara kritisk, herregud. Du verkar gilla att dra slutsatsen "så länge man inte gnäller så är man nöjd". Jag tror ingen härinne är nöjd över det ekonomiska minusresultatet tex. De flesta brukar dock nöja sig med att skriva det en gång och sen gå vidare.

Skillnaden mellan folk som letar fel och folk som letar möjligheter är fan inte tydligare än här inne.

Chris11: ääh jag ser det såhär. rödin hade utan tvekan kammat hem MVP om han inte skadats av pudas..

Stort Grattis Lucas Carlsson till årets mål!!! Dig kommer vi få större nytta utav än vad vi skulle fått av Törsten..

Stort Grattis även till min kompis Ludde Rensfeldt och till oss och 50.000 =)

{7739}: På samma sätt som vissa dissar vad som än presenteras...

Huge: ""Experten" resonerar alltså som en 5-åring som är otålig för att pappa ännu inte handlat nåt lördagsgodis fastän det redan är onsdag.
Herregud, räcker det inte med att ett gäng likasinnade sitter härinne och grinar"

Du själv resonerar istället som en 65-årig stofil som vänder kappan efter vinden och sågar journalister och tyckare som kritiserar Brynäs men använder alster från samma yrkeskår för att underbygga din argumentation när det passar dig. Du kallar andra för oinsatta och griniga men även om du inbillar dig själv att du är seriös och trovärdig, framstår du i mångas ögon som grinigast på forumet.

Sv: silly season 16-17
Lindström: Åh vad skönt med lite motgång för SAIK.

{7877}: Jag har hört att JFK är aktuell.

{7225}: Hörde att det var en ny sportchef på gång i Modo till nästa säsong. Stålbadet ska han visst heta....

ellis: Vad har du för agenda egentligen? Du har inte skrivit ett enda positivt inlägg om Brynäs någonsin. Om det gick att blockera användare så man slipper läsa skiten som vissa skriver, skulle du vara den första jag gjorde det med.

Och om vi återgår till ämnet. Vad har du för information som tyder på att det INTE ska bli några spetsvärvingar? NEJ JUST DET. DU VET INGENTING!

Modo ser ut att kvala sig kvar för andra året i rad. Klubben har kontinuitet, det måste man berömma dem för.

Lööke,Brodecki,Nörstebö,Deutsch ut. Broadhurst,Thorell,Porseland,Mannberg in.
4 med stort hjärta som fostrats hos oss mot 4 utifrån där BZ och Bulan har en historik med 2 av dem.

Hur gör man med urbrynäsaren Johan Alcen?
Båda brynäsarna Jocke Ericsson och Anders Limpan Lindbäck sägs vara lediga på marknaden men här går man för David Rautio som Bulan har en historik med.
Brynäs bör även kunna ha chansen att knyta till sig: Jocke Rohdin,Ludde Rensfeldt,Sebastian Wännström men istället satsar man på spelare som kommer utifrån.

Ska vi nu se spelare som växt upp i arenan lyckas i en annan SHL klubb?
Istället för att ta hand om våra spelare som har stora roller i olika SHL klubbar värvar vi spelare som BZ och Bulan känner?

Vad händer när de om 2 år får ett erbjudande där lönekuvertet är större än vad vi kan betala?

Säga vad man vill om Sundlöv men han jobbade hårt med Brynäsandan och även tyngden av kontinuitet.

Min känsla är att denna vackra klubb som så fint återhämtat sig efter en tung start på 2000-talet där kvalet 08 blev vändningen återigen är på väg neråt.
Undrar vem som kommer in härnäst? Bengtzens systers pojkvän i division 2 som är en "boforsare"
Hur många egna produkter har vi 2018, 3?

mk: Fyra fem surpruttar här på HS är knappast representativa för Brynäs supportrar. De flesta välkomnar nog vem det nu än blir som värvas och låter honom stå några matcher innan de tar ställning till om det var en bra värvning eller inte.
Hur många av surpruttarna välkomnade till exempel Niklas Svedberg när han värvades?