1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769474 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Peja: Många spelare som ska nämnas idag såklart, noterade ni hur pass bra Andersson var?

Grattis Brynäs

Grattis till den första SHL-segern!

Silfverberg är fan LIVSFARLIG i PP på den kanten. Farligt varje gång han har pucken.

Gavve: Skulle inte haka upp mig så mycket på statistiken. Milosevic är en av de bästa defensiva backarna i HA, åtminstone om man kollar bland de yngre spelarna. Han utvecklades mycket förra säsongen och kommer definitivt att få SHL-kontrakt nästa säsong om han fortsätter utvecklas i samma takt. Jag tycker inte Brynäs ska vara rädda för att värva välscoutade allsvenska spelare till nästa säsong.

Cardigan Daffipoff: Hotel Trivigno!😂
Uppladdat:

500x0-img4537.jpeg

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Lindström: Syftade främst på att du ansåg folk sitter halvnöjda efter en premiärtorsk.
Tycker snarare att det är ganska uppfriskande att vårt forum valde att se nyktert på insatsen i att vi tog jämna steg med ett tilltänkt topp6 lag.
Ingen här är nöjd.
Visst finns det saker som kan bli mycket bättre, men som helhet var det OK premiär som kunde slutat åt vilket håll som helst.

Påtal om centrar.

Såg ett klipp från upptaktsträffen nu där Roger Rönnberg fick frågan om att värva vilken spelare som helst från ett annat lag i SHL.

Han valde Johan Larsson💪🏼

Tycker LHC var bättre över 60 minuter, men i slutändan är det små marginaler som avgör. Otroligt nära med ribbträffen i slutet och LHC fick ju ett mål helt gratis i samband med den felaktigt dömda straffen.

William2325: Helvete vilka snygga tröjor!
Uppladdat:

500x0-img4552.jpeg

Verkar vara bra drag i Linköping 🇧🇪: O a Silfverberg ekar på torget enl ”insändare” på GD live, (edit film på det ligger nu uppe i liven 🙂). 1300 Brynäsare förväntas på plats enl Ros i AB chatten 👍

Lunkz: Spelares läkarbesök går under sekretess, precis som för oss alla andra när vi går till läkaren. Gäller offentliga som icke-offentliga personer. Sitt lugn i båten, vi får veta när vi får veta.

SuneMangs: Läste på annat ställe att Persson har ett 2-månaders kontrakt på bordet att ta ställning till. Sanningshalten i det är dock oklart för mig. Men hoppas på det då han skulle bredda backsidan på ett fint sätt och alla har nog sett att han är långt bättre än Larsen.

Sannolikheten för en helt frisk backsida när Djoos/D’Astous väl kommer tillbaka är väl inte jättestor och samtidigt ska ju Lindstein på JVM. Så förhoppningsvis slutar det med kontrakt hela säsongen.

Erat: Tror allmänt det kommer bli bra för Rödin, Bertil och Kinnvall med våra återvändare. Pressen är inte primärt på dom längre, och dom behöver inte belastas lika tungt vid eventuella motgångar.

Peja: Kontraktera Persson, låna ut Larsen och bryt med Johannesson.

dempa: enligt media är han nog det.

Dem lär tycka såhär.

Norlinder=Drömvärvning.

Söderström=bara en hemvändare.

Tror media har det rätt svårt att skriva positivt om Brynäs inför den här säsongen.
”För nykomlingar har ju aldrig kommit högre än 11:e plats”

Om Brynäs så hade fått hem varenda spelare man skeppat över Atlanten, så hade nog ändå sanny och svartvadet dömt ut Brynäs totalt 😅

{5647}: ”Såg ni denna?
hockeynews.se/nyheter/frssongsbetyg-bryns--knns-valpig”

Såg ni artikeln om Modo från Hockeynews?
Nej just fan, de fick inte ens en artikel då ingen bryr sig om att läsa.

Slaven82: Stötte på JA tidigare idag. Han verkade vara på bra humör.

JawKee: Brynäs har ju vunnit 3 på raken,då är inte livet så kul för honom

Undra var Munkas har tagit vägen

Riktigt nöjd med matchen, men vill nog se oss möta några fler SHL lag först och se om vi orkar fortsätta spela så intensivt.

Absolut nöjdast med att vi verkar lite jobbiga och ettriga att möta, något jag efterfrågat i många år. Förra året så behövde vi väl inte vara så jobbiga mot alla motstånd utan kunde leva lite på individuell skicklighet. Tycker att vi är ganska stabila defensivt, trots lite klen och smal backsida. Men om detta är det nya så är jag väldigt nöjd och det bör nog räcka till ingenmansland, eller lite mer. Men som sagt, vill ha betydligt större arbetsprov och även se hur vi reagerar när det inte fungerar mot bättre motstånd. ”Försiktigt positiv”.

Vill ha både Söderström och Persson i laget, då skulle backsidan se riktigt bra ut även om det kanske egentligen var en försvarsgeneral man var ute efter (Benn?). Trenden i NHL verkar gå mer mot tvåvågsbackar och färre renodlade offensiva/defensiva backar som kompletterar varandra.

Tycker Silfverberg är helt fantastiskt nyttig, tror han underhöll tre modoiter själv vid sargen en stund idag.

Källgren är lite ”Växjötråkigt” stabil, inte alls spektakulär och gör inte mycket väsen av sig men tar allt han ska och lite till. Precis vad vi behöver!

Sedan ser Kopacka ut att hantera SHL-motstånd bra (dock litet arbetsprov). Indrasis, fantastiska passningar även om det ibland blir någon indianare, men får väl leva med det…

Lindblom och Trivigno tror jag kommer växa.

Skulle väl kanske, förutom nämnda backar, bara sätta frågetecken på MV Persson och möjligen att det kanske saknas någon breddforward.

Gavve: "Hur som helst så vill jag ändå säga att 99% av modoiterna sköter sig. Synd på något/några troll men det finns garanterat Brynästroll som inte heller kan hålla sig och det kommer också alltid finnas och det lär alla få acceptera och sen (förhoppningsvis) också ignorera. "

Exakt såhär är det. Majoriteten av alla skribenter håller en god nivå, men det är ett fåtal som förstör ryktet för dom andra. Tyvärr är det dessa som hörs och syns mest, vilket bidrar till förakt för övriga som råkar hålla på samma lag.

Persson!! Han ska vara kvar, så är det bara.

Anders Berg: Svenska Akademien rekommenderar stödjer före stöder. Men vad vet dom.

Klass, Berg. Klass.

Gavve:

Vi borde sikta högre än Strandell. Säkert ingen dålig back men han är ju inte heller den typen vi behöver.

Svensson_62: Det håller jag absolut med om. Samtidigt tror jag (om jag känner vår sportchef rätt) att Alcén gärna väntar in marknaden i Nordamerika för att se vilka som inte klarar camperna och inte är sugen på AHL. Tror han värderar en sån värvning högre än att ha en halvdan backsida klar enbart till premiären för premiärens skull.

Men jag håller som sagt med dig, bättre att agera nu än sen, även om det kanske blir bättre i längden (dvs potentiellt bättre spelare) om han väntar. Varenda poäng kommer vara viktig i år.

Fina grabbarna blev!

Bra revanschlusta i ögonen på Larsson🤩
Uppladdat:

500x0-img8207.jpeg

500x0-img8208.jpeg

500x0-img8209.jpeg

Lika härligt att se spelarnas leende nu som det var hela förra säsongen, hoppas på många många många mer såna här bilder under kommande säsong.
Uppladdat:

500x0-img8146.jpeg

Semic: Tror det kan ta längre tid för Oskar Lindblom att anpassa sig och "komma tillbaka" (självförtroende t.ex.) jämfört med exempelvis Silfverberg.

Silfver kommer från en säsong där han spelade 81 NHL-matcher. Dessutom femte säsongen i rad där han var assisterande kapten i NHL. Utöver det hade han +4 i ett lag där väldigt få ens hade plus i statistiken, Cam Fowler hade -36 och Frank Vatrano hade -20 (de enda spelarna utöver Silfver som spelade 80+ matcher).

Oskar kommer från en säsong med 1 NHL-match och 41 AHL-matcher. Där han var bland de sämsta i laget sett till plus/minus. Vi vet att Oskar har haft några tuffa år "over there" också.

Sen ska vi så klart ha höga förväntningar på honom. MEN han och Silfver har haft rätt olika karriärer i USA. Att det fungerar redan nu för Silfver men inte för Oskar är jag inte så oroad över (än).

Bra av Brynäs att markera trots försäsong.

Janne G: Jo jag var också där och såg ett lag dominera så fullständigt att kan tyvärr tappade ödmjukheten med dåliga pucktapp och baklängesmål som konsekvenser. Och en domare vars inträde på isen inför tredje perioden applåderades av hemmapubliken, vilket var symboliskt på något sätt. AIK hade ju knappt ett anfall i spel 5 mot 5 de första 50 minutrarna av matchen och domarens förmåga att lyckas hitta Brynäsutvisningar var imponerande.

Brynäs bristande ödmjukhet får tränarna fixa, försvarsspelet som fallerade handlade i stort sett bara om en spelares individuella nivå, det problemet måste sportchefen värva bort.

När gäller själva evenemanget, så tycker jag att AIK borde kunna haft en tyst minut för bröderna Gaudreau innan matchen. Hockeyvärlden är så pass liten.

Jonathan Karlsson klar för Hudik.

Bra intervju med Schroeder, roligt att höra att Gunderson och Genoway har sagt att det är en bra stad, bra organisation. Men framförallt ett bra ställe för barn/familj.

Berge: De som fightas om 12:e forwardsplatsen i Brynäs hade fightats om typ 15:e forwardsplatsen i de flesta andra SHL-klubbarna. Ett par skador och Brynäs kommer mönstra en fjärdekedja som kanske inte ens hade gått in som fjärde i Västerås. Det håller inte. Så byggde man kanske SHL-lag för några år sedan, men inte längre. Det är väldigt tydligt att även de tilltänkta SHL-bottenlagen har en mycket bättre fw-bredd än Brynäs.

Slaven82:

Ska ha funnits en dold kamera på Modos senaste supportermöte där punkt 1 (Hedmans ”nej tack” till Modo) ska ha skapat en het diskussion. Stor frustration skapas eftersom Hedman hann tacka nej innan Modo gjorde det:

OveJärnkrok: Enögd sa du?
Uppladdat:

500x0-modolid10_4.jpg

Peja: "Spelet i Skellefteå - Modo går i slow-motion i jämförelse med Brynäs igår. Skönt att se."

Modo tackade nej till tempoträning den här försäsongen.

Anders Berg: Med tanke på att Trivigno endast är en breddspelare och som vi dessutom skrev 2 år med så har jag svårt att tro att han får kicken i första hand.
Är nog större risk att en spelare som Schroeder ryker isåfall.

Berge: Kul också att Silfverberg - förutom grym närkampsstyrka - ser rapp ut i skridskoåkningen. Det är ett positivt besked.

Kvällens målskyttar: Larsson, Oskar (nästan ggr 2) och Silfver. Kul att se återvändare från NHL.

Blir också kul att se när Gälla gnuggat lite pp med laget också hur det ser ut.

Gavve: Nynnar på denna varje gång Kopacka gör mål

” Ko-ack-ack-a, Kopack ack a, Kopacka gjorde mål.
Ko-ack- ack- a , Kopack ack a. Kopacka gjorde mål!”

Melodin känd från midsommar ☀️

OveJärnkrok: Vi fick iallafall slipa på bp ikväll. Bättre fart i tredje och en del goda intentioner i spelet. Ludvig Persson klart godkänd i sin debut.
Transatlanterna kommer växa in i spelet och bli viktiga när serien rullar igång.

Grymt taggad på att se första träningsmatchen på torsdag! Även fast det bara är träningsmatch så ska det bli oerhört roligt att se nyförvärven som D’Astous och Schroeder i matchsituationer.

Kedjan med Jacke-Schroeder-Lindblom blir jäkligt spännande att se. Finns ju egentligen alla ingredienser för att vara dominanta i vinter.

Indrasis, vilken kung. Minns första träningsmatchen jag var och kikade på inför förra säsongen, redan under värmningen fastnade jag på honom när han åkte runt och sjöng, garvade och var allmänt härlig. Tror en sådan profil höjer stämningen i laget en hel del, förutsatt att det finns en på-knapp också givetvis. Super-gubbe!!

Lemp: Ja dessa 10 sekunders klipp från träning med en spelare som åker några meter och på med nån cool musik bara ger inte mig något personligen. Det är inte content. Gör lite mer samarbeten med Dooz & Nalle om det ska vara så. Kan inte vara särskilt svårt att komma med lite mer intressant content. Är man inte 4st som arbetar med kommunikation?

Blå grottan: Förmodligwn för dyrt att vaska en redan betald resa. Den var nog bestämd innan påskriften så han fick väl dispans.
Men jag fattar inte varför han lägger ut bilden.
Han har ju påpekat att han vill bort från den "oseriösa" bild som visas i media. Det ger alla mer vatten på kvarnen och vore jag dif-supporter skulle jag ifrågasätta hans seriositet.

Gavve: Silfverberg är en stark ledare och är nog rätt van att förlora de senaste åren. Där kommer han nog göra ett hästjobb. En otrolig tillgång.

Tigerhjärta: ja fy vad härlig dastous verkar vara! en perfekt mix av kaxighet/ Självförtroende och ödmjukhet/gullig😂

Schroeder kändes som han ville göra intervjun så proffsigt han bara kunde. Lite tråkig men tror han är annorlunda utanför kamerorna 😌

Bobby verkar också vara ett riktigt energiknippe ändå, ”i like to play bigger than my size”

Asså herregud vad jag kan störa mig på Wikegård.

Stackars Kimby som inte ens kan få ha träning med laget han är HUVUDtränare för utan att Wikegård ska vara på isen och verkar bestämma😬

Ska du vara sportchef så var det då. Fan
Uppladdat:

500x0-img7809.png

Blev ändå lite imponerad av Silfverberg i intervjun på GD. Just att han kämpar med att gå ner i vikt för att anpassa sig till SHL. Men vad vet jag, så kanske alla spelare gör? Fick känslan av att Jacke har en stor självinsikt och vet vad som kommer krävas, och har en plan för hur han ska ta sig dit. Är så sjukt peppad på nästa säsong. Känns som det kommer bli den största säsongen på otroligt länge, sen på vilket sätt det är visar sig. Ska bli kul att se hur fullsatt det är varje hemmamatch.

SuneMangs: Jag håller fullständigt med dig. Helt enig. Ser inte honom som en poängplockare direkt. Han kommer att vara extremt nyttigt. Lätt att glömma bort också att det inte bara finns negativa sidor med att vara mindre, finns positiva också. Framförallt en bra värvning tror jag för hans personlighet, driv och ledarskap, och attityd. Och om en sån spelare hamnar i ett lag som har harmoni kan han blomma ut rejält även offensivt också.